Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan konstatere at det var frustrasjon som førte til en test av omlegging av treningsprogrammet ja :p

Men jeg kjører det ut denne uka så blir det heller slik neste uka...

Man: Bøy, Roing, nedtrekk og bicepsisolasjoner

Ons: Markløft, bryst, skuldre og tricepsisolasjoner

Fre: Bøy, roing, nedtrekk og biceps/tricepsisolasjoner

Dette blir i reprange 8-12, jeg satser mer på volum siden jeg ikke kan bruke styrke til noe med tanke på elendig kondisjon i forbindelse med astma.

Mere "show than go" :p

Nå skal jeg virkelig bli LEAN OG FIN :new_woot:

Lenke til kommentar

Dagens trening (ben)

Knebøy

10x40kg

8x40kg

8x60kg

8x60kg

8x60kg

8x60kg

Benpress

8x200kg

8x200kg

Leg extensions (maskin :ermm: )

8x50kg

8x60kg

8x60kg

8x60kg

8x60kg

Hamstring curls (maskin :ermm: )

8x45kg

8x50kg

8x50kg

8x50kg

Fantastisk deilig å endelig kjenne det i beina etter en økt, sånn skikkelig "godstøl" :p

Lenke til kommentar

Leg extension og knebøy..?

For å ha god knehelse er det avgjørende at Vastus Medialis er sterk og gjennomtrent. Ved å bruke leg extentions vil man bruke denne muskelen fint lite. Hvorfor vil man velge en øvelse som faktisk hindrer trening av en av de viktigste musklene for god knehelse?

Derimot vil man bruke Rectus Femoris mye mer, og for mye stress på den fører for veldig mange til kne- og hofteproblemer.

Ved å bruke maskiner som leg extentions eller beinpress vil man nesten ikke få brukt hamstrings i det hele tatt. At man får med hamstrings på øvelsene er viktig blant annet for å få stabilitet i knærne. Når vi tar knebøy får vi dobbelt så mye aktivitet i hamstrings enn ved å kjøre leg extentions/beinpress.

Leg extension gir i tillegg relativt stor belastning på korsbåndene gjennom hele utførelsen, noe som er svært uheldig med tanke på skaderisiko. Overførbarheten fra styrken man får i leg extentions og til knebøy er lik null. I likhet med smithmaskintrening er ikke leg extentions overførbart til hverdagen, og i alle fall ikke til øvelser hvor en bruker frivekter.

kilde

Just sayin' :p

Lenke til kommentar

Dagens trening (bryst)

Benkpress

8xstang

8x40kg

8x50kg

8x55kg

8x60kg

8x55kg

8x50kg

8x40kg

8x30kg

8xstang

Skråbenk med manualer

8x12,5kg

8x15kg

8x17,5kg

8x20kg

8x17,5kg

8x15kg

8x12,5kg

Ok, en fullsplitt er sinnsyk med mindra man bruker dop eller er dritflink til å få fylt glykogenlagrene... :ohmy:

Var så sliten på slutten at jeg plagdes med å GÅ... :p

Syke ting på gymmen i dag.

Først en åpenbart amfetaminrusa (eller en som hadde tatt waaaay too much efedrin) som sa jeg aldri ville bli stor om jeg ikke skjøt deka...

Jeg sa bare at: Jojo, jeg gjør det... Har jo gått opp fra 50kg til 75 på ett år...

Da slutta han å snakke om det å begynte å snakke om noe greier som var nytt i USA. N O explode eller no sånt... Jeg sa bare at det var kult men nå måtte jeg trene så gikk jeg bare...

WEIRDO!!!! :tease:

Etterpå kom det to damer som var litt for gamle til å være milfs bort og spurte meg og han jeg trente sammens med i dag om alt mulig siden de var nye og ikke hadde hatt prøvetime enda. Det var ganske åpenbart at de la an på oss... WTF????? :ph34r:

Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde meg på en splitt en gang, men herregud - nei, aldri igjen. Masse belastning, så man er ødelagt i en kroppsdel som bare det.

Opplever heldigvis ikke sånne ting der jeg trener :p

Men, styrke og astma går da fint sammen? Oksygenet som trengs for den eksplosive delen ligger allerede i muskelen, så skal ikke være noe stress å trene for styrke. Tenker på 100m løpere som løper raskere i høyere høyde siden luftmotstanden er lavere der, alt oksygenet som brukes i sprinten er allerede i musklene.

Uansett fint med litt volumtrening, tror jeg skal ta meg 2 uker med det jeg og etterhvert - for så å gå tilbake til ren 6-reps.

Lenke til kommentar

Gårdagens trening (triceps isolert)

Franskpress 90 grader EZ-stang og smalt grep horisontal press fra liggende i supersett

8x20kg

8x22,5kg

8x25kg

8x27,5kg

8x30kg Uten horisontal press

8x27,5kg

8x25kg Uten horisontal press

8x22,5kg

8x20kg

Å trene på denne måten er så sykt tungt.

Men så forbanna givende når man ser resultater etter kun kort tid.

:new_woot:

F**n, nå passa ikke den olabuksa jeg kunne brukde for to uker siden... :thumbdown: men :thumbup:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Dagens trening (rygg)

Markløft

8x40kg

8x60kg

8x80kg

8x80kg

8x60kg

Foroverbøyd roing med rettstang

8x35kg

8x40kg

8x40kg

8x40kg

Nedtrekk

8x68kg

8x68kg

Klarte ikke siste settet på nedtrekk...

Lite mat og feil søvn muligens...

Lenke til kommentar

Dagens trening (bryst)

Skråbenk med rettstang

8xstang

8x30kg

8x40kg

8x45kg

8x50kg

8x45kg

8x40kg

8x30kg

8xstang

Flys i crossovermaskin

8x9kg

8x14kg

8x18kg

8x23kg

8x18kg

8x14kg

8x9kg

Manual pullover

8x12,5kg

8x15kg

8x17,5kg

8x20kg

8x17,5kg

8x15kg

8x12,5kg

Ok økt, trente alene så det ble litt kjedelig å bare høre på musikk i stedet for å ha kompisen til å pushe på :hrm:

Lenke til kommentar

Det gjør du rett i BlueCreature :)

I morgen begynner deffen for vår 2011.

Jeg tar bilder og mål i morgen som blir publisert her for spott og spe om jeg ikke følger opp det jeg har planlagt.

Det skal bli spennende å se om jeg klarer å brenne meg ned fra ca15% kroppsfett til under 5%.

Har planlagt det meste på detaljnivå over de neste 18 ukene. Eneste som ikke er planlagt er påska, men det skal gå greit.

Jeg skal bli LEAN OG FIN, og skal klare å komme under 5% kroppsfett.

Det får bli en påstand som får stå sin prøve, jeg skjemmer meg ut for gud og hvermann (bilder blir ikke sensurert) om jeg ikke klarer det siden jeg nesten klarte det i fjor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...