Dufen Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Å jajaja det går... Har aldri gjort det før men er lovet hjelp av en som har deltatt og vunnet en del før. Han har dog advart meg mot at man kan føle seg direkte syk fra 6% og ned Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Er slankepiller og egentlig bare bullshit... MEN... De inneholder høye mengder koffein (300ish mg) og DET er noe jeg tar imot med åpne armer på en deff Da kan du like gjerne kjøpe koffeintabletter i Sverige? 125 kr for en boks med 200 piller med 250 mg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Må først komme meg dit da Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 Første trening i dag på en måned grunnet sykdom og skade Benkpress 5x5--> 60kg TTTT Knebøy 5x5--> 55kg L Nedtrekk 3x6--> 59kg L Dips 3xF--> 8, 9, 8 M Rådigg å kunne trene igjen uten å kjenne det i ryggen. Benkpressen kom først siden racket til knebøyen var opptatt av en alkoholstinkende polakk som tok militærpress BAK hodet Neste uke tester jeg PERIODISK FASTE, det blir spennende Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Kardiodag... 3 timer i strekk på snøscooter, er så peisa nå at det spørs om fruen får kveldskos De som sier 4x4 intervalltrening er best for kondis og forbrenning kan ta seg en bolle å drite å dra, dette er sykt bra trening... Nå skal det dyttes alvorlige mengder mat i kroppen og så er det soving og testing av periodisk faste neste uke... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Gleder meg til å sjekke updatene om PF Blir nok litt uvant i starten, det kan du jo bare regne med. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Båda ja og nei tror jeg Har jobba på havet før og der er det ikke bestandig man rekker å spise slik at man blir ganske fort vant til å ikke spise hele tida og man blir flink til å bryte innpå når man først FÅR mat. Men har troa på at det blir spennende ja, fruen var ikke heeelt enig Hun ville gjerne spise frokost sammen med meg, men det er jo over etter en uke Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Du kan jo ta en kaffekopp mens hun spiser da Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Jepp, hun drikker heldigvis kaffe hun og så hun får en kopp etter frokost og jeg en til sammen med henne Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) Periodisk faste: DAG 1 Jeg tester periodisk faste med 16/8 fordeling. Må si at jeg ikke har fått tid til å sette meg ordentlig inn i teorien, men har et lite overblikk for øyeblikket. På treningsdager blir det en banan eller appelsin rett før trening(klokka 16oo ca), har ikke BCAA innkjøpt så det får bare være. Sto opp klokka 8 og drakk kaffe mens fruen spiste frokost. Det rumla da litt i magen men jeg var ikke voldsomt sulten. Klokka er nå 11.30 og rumlinga i magen og "sulten" er borte, ellers enn det merker jeg INGEN forskjell... Skal dette fungere så smertefritt? Oppdateres senere i dag. Endret 13. desember 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har du whey-protein kan dette inntas rundt 1 time før trening. Det bruker litt lengre tid på å tas opp enn rein bcaa, derfor må du ta det litt før. Selve teorien er ikke så avansert. Du spiser første måltid etter trening (hvis det lar seg gjøre) hvor du har hovedfokus på protein og karbs. Det skal optimalt være dagens største måltid, med største mengde karbs. De neste måltidene trapper du gradvis ned på karbs og litt opp på fett. Må si jeg ikke er så nøye på dette selv, men prøver å gjøre det slik. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Periodisk faste: DAG 1 Det bare rumler i magen enda, men er ikke direkte sulten... Nå er det snart litt proteinshake så er det trening om en time Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Der var du i gang ja Leste i treningstråden at du var i gang med Eat Stop Eat, definitivt en bra bok Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Vurderer PF selv så skal bli ekstra interresant å følge deg denne uken Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Periodisk faste: DAG 1 Må ha hatt en heldig start på testen. Har ikke merket NOE som helst slags ubehag ved å gå uten mat til klokka 16 på dagen. Det rumla litt i magen frem til da, men kun det. Var ikke noe mindre våken, slapp, eller andre ting man skulle tro... Har lest boka Eat stop eat i dag og har lært et og annet nytt ja Det som gjenstår nå å se er om jeg klarer å få i meg kaloribehovet for dagen innen klokka 12 ikveld. Jeg ER småspist så det kan bli en utfordring, men det skal visst bare være en vanesak etter som jeg leser på leangains sine sider... Lenke til kommentar
storken Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Kjenner meg selv igjen i det siste du skriver der. I starten virkelig stappa jeg i meg mat, appetitten var definitivt tilfredsstilt - men når jeg så på hva jeg hadde spist, innså jeg at jeg var i underskudd. De første ukene med leangains og "bulking" gikk det seg sakte til at jeg begynte å spise mer og mer til middag. Mange småmåltider mellom middag og kveldsmat ble etterhvert borte mens middag og kveldsmat ble større. Det var en fin start du hadde ja. Kanskje "marshmellow" effekten har noe med det? Altså om du holdt deg opptatt med andre ting? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Periodisk faste: DAG 2 Dagen har forløpt som normalt, bare uten inntak av mat selvfølgelig og MASSE kaffe... Har ikke merket noe som helst ubehag i dag heller, ingen plutselige energidropp eller hodepine eller andre ting som andre har erfart. Dette begynner å se bra ut så lenge jeg klarer å spise nok på kvelden Drakk en shake i 3tia og trente 4. Spiste en halv kylling og en hel pose ris en time etterpå og drakk en liter helmelk til. Spiste en stor bolle havregryn i 7tia og dro så å kjørte litt snøscooter. Spiser nå en svææær omelett og drikker en liter helmelk til med oboy i Drakk 1/2 liter cola på turen og spiste en new energy sjokolade... Har ikke regnet på kaloriene, men bør være i overskudd nå... Dagens trening... Knebøy 8xstang 5x40kg 8x60kg 8x60kg 8x60kg Benkpress 8xstang 5x40kg 5x50kg smalt grep 5x50kg medium bredde grep 5x50kg brett grep 5x50kg smalt grep 5x50kg smalt grep Markløft 5x60kg 5x80kg 5x90kg Treninga var helt sykt tung, tror jeg skriver den på at jeg har vært nesten en måned uten trening og har vært syk mesteparten av tida... Får gå tilbake til scratch neste uke... Skal trene kun kondis resten av denne uka (les scooterkjøring )... Endret 14. desember 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Fikk meg en smekk i astmaen på onsdag og har ikke gidda å logge siden da. MEN, det som har skjedd i mellomtiden er som følger... DAG 3: Fortsatt samme forløpet som mandag og tirsdag. Har spist nok til å skulle være i overskudd. I og med at jeg ikke har rørt meg i dag så bør det være bankers... DAG 4: Samme som dag 3, har hatt merkbart mindre romling i magen i dag... DAG 5: Har nettopp trent og skal hente guttungen i barnehagen. Når vi kommer hjem skal vi spise kalkunfilet med ris og masse grønnsaker. Takk gud for barn som faktisk spiser grønt og liker det Så skal vi i bursdag og DER blir det kaker, brus og whatnot... Planlegger å dytte i meg mer mat til kvelden, myyye mer mat... Fikk sykt mye matlyst etter at astmahoreriet ga seg Jeg begynner å se at dette kan være en LATTERLIG enkel måte å deffe på, ikke minst å leve på for den saks skyld Har trent i dag... Knebøy 8xstang 5x40kg 6x60kg 6x60kg 6x60kg 6x60kg Militærpress 6x40kg 6x40kg 6x40kg 6x40kg Markløft 6x60kg Nedtrekk 6x59kg 6x59kg 6x59kg Treninga var helt super, drakk kun en liten shake med litt proteiner og litt karbs en halvtime før trening men det var nok i massevis... Begynner å like periodisk faste nå... Hadde jeg ALDRi trodd for et par uker siden... Lenke til kommentar
storken Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg begynner å se at dette kan være en LATTERLIG enkel måte å deffe på, ikke minst å leve på for den saks skyld Helt enig Føler meg veldig bra med periodisk faste. Skal virkelig stå på for å havne i kcal-overskudd Å virkelig lage seg en digg middag med masse kjøtt og grønnsaker og pakke innpå ser jeg på som sunnere enn frokost - lunch og så en halvkjip middag. Godt jobba Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Periodisk faste DAG 6 og 7... Lørdag og søndag har også vært lik de andre dagene... Litt romling i magen frem til ettermiddagen når fasten er over men ut over det ingen som helst ekle opplevelser... Det som har vært vanskelig med periodisk faste for meg har vært å spise nok til å komme i overskudd. Jeg har bestandig vært småspist og det har vært tungt å trøkke nedpå all maten som må inn for å være i overskudd. Jeg ser periodisk faste som et supert alternativ til deff for meg, men for å være i overskudd funker dette ikke for meg. Til de som måtte ønske å teste periodisk faste: PEIS PÅ! Om man ikke har problemer med å få i seg mat er dette en genial måte å spise og leve på. Man får tid til myyyye mer fra man står opp til man kommer hjem fra skole/jobb... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg