Gå til innhold

Doofenscmitz treningslogg! Nå semi deaktivert...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo dårlig, klarte 3x20 i vår ;)

Det var egentlig ikke chinups eller pullups, men den hvor man holder hendene 90 grader mot kroppen. Altså midt i mellom pull og chin ups. Hammercurl? Du skjønner sikkert hvor jeg vil hen...

Styrken har økt betraktelig ja etter at jeg begynte på det "ordentlige programmet" :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Helvete...

Må selge Norrønabuksa mi, får den ikke over lårene...

Hadde jo ikke tenkt å vokse SÅ mye :p

Armene har vokst 2,5 cm i omkrets på en måned så bør vel være fornøyd :p

Rypejakt igjen i morra, 4 timer uavbrutt gåing med høy puls (og det er IKKE pga gåinga)... Gleder meg :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Merker tydelige tegn på overtrening nå... :ohmy:

Dårlig søvn. Tunge treninger. Er generelt sliten.

Har latt være å trene siden forrige onsdag, neste økt får bli deloaded og ikke før fredag.

Men i natt sov jeg godt for første gang på flere uker. ZMA er THE SHIT... Våkna halv åtte helt uthvilt og var klar for dagen :)

Lenke til kommentar

Byttet inverted rows med nedtrekk fordi jeg får nedtrekk til mye bedre og mer effektivt enn førstnevnte.

Bytta armhevinger med dips fordi jeg får til å ta dips.

Var et moment i SL5x5 at folk plages med teknikk der.

men nå blir det 2 uker pause. Var nettopp hos en veninne som er fysioterapeut for å få massert ryggen. Har hatt litt vondt i høyre skulder/rygg et par dager. Hun sa at ryggen føltes som en eneste stor klump og hun klarte ikke å isolere en eneste muskel for å bearbeide de :ohmy:

DRIIIIIIIIIIIIIIT.... :cry:

Lenke til kommentar

Vurderer å gjøre det samme, er forferdelige øvelser det der! Bytter nok armhevinger med benk med litt smalt grep slik at jeg får både bryst og triceps i samme øvelse slik som armhevinger er. Du mister jo litt brysttrening i og med at bytter ut armhevinger med dips.

Lenke til kommentar
Byttet inverted rows med nedtrekk fordi jeg får nedtrekk til mye bedre og mer effektivt enn førstnevnte.

Synes personlig et bedre valg for erstatningsøvelse for inverted rows er face pulls, selv om det i teorien skulle gå greit med pulldowns også. Face pulls tar bedre i øvre del av ryggen, imo.

Face pulls: http://www.youtube.com/watch?v=2d32eT8Lipc&feature=related

(gjerne litt mer kontrollert enn den fyren her)

Kjipt med ryggen - da er det vel på tide med en deload-uke. ;)

Lenke til kommentar

Takk for videotipset :)

Var på gymmen i sted for å svømme å se om det ble litt bedre i ryggen. Kjørte armene helt ut før jeg svømte og etterpå gikk jeg helt i kjelleren.

Er åpenbart at jeg er overtrent nå. Håper jeg får sove ordentlig i natt.

Burde jo se tegninga når stagnasjon aldri kom og det bare føltes tungt å trene :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det kan være overtrening ja. Det kan også være at du spiser for lite i forhold til treningsmengden. Du blir ikke feit på et blunk, så jeg ville anbefalt deg å øke matinntaket litt. Det er ikke nødvendigvis det som er problemet, men det er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...