Gå til innhold

Frontkollisjon med trailer som ikke overholdt vikeplikten.

Anbefalte innlegg

Dette virker bare rart i mine øyne. Sto han stille i krysset før han kjørte eller kom han kjørende i full fart gjennom krysset? Jeg mistenker at noen tok seg en uforutsett høneblund eller var opptatt med helt andre ting.

Ellers så kan det være at han trodde du ville stoppe litt ut i veibanen og prøvde å "gi plass".

kan hende han har fiklet med noe ja og ikke vil innrømme det.

joda han kan jo ha trodd det men han burde likevell forsikret seg om det at personbilen stoppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette vil tolkes som uaktsom kjøring. Om en stor lastebil ikke gir noen som helst hint om å stoppe, kjører du ikke ut i veien.

ja det tolkes som det, er klart at jeg er jo enig med deg i det at man ikke bør kjøre ut da vogntoget ikke viser tegn til å stoppe men yrkessjåføren burde jo stoppet for han, det er klart fiklet sjåføren med ett eller annet og opptaget det for sent så smeller det jo. han burde uansett straffes for det.

Lenke til kommentar

Dette virker bare rart i mine øyne. Sto han stille i krysset før han kjørte eller kom han kjørende i full fart gjennom krysset? Jeg mistenker at noen tok seg en uforutsett høneblund eller var opptatt med helt andre ting.

Ellers så kan det være at han trodde du ville stoppe litt ut i veibanen og prøvde å "gi plass".

Han stod ikke stille nei! Han kom antagelig i ca. 60 km/t, da han kjørte i en 60-sone. Det er forøvrig ingen bremsespor på ulykkesstedet, så jeg har vanskelig for å tro på at farten hans var 45 km/t, som han hevder selv. Det som virker mest sannsynlig er at han i stedet for å stoppe, prøver å svinge rundt.

Lenke til kommentar

At trailersjåføren var uaktsom er selvfølgelig, men jeg mener også at det er uaktsomt å kjøre i full fart gjennom et kryss med vikeplikt, bare fordi du vet at det ikke kommer noen fra høyre.

Dette kommer selvfølgelig ann på situasjonen, og all skyld er mest sannsynlig trailersjåførens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...