Antatra Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg tipper trailersjåføren velger sin strategi, fordi jeg er ung og uerfaren (19), mens han er 35. Advokat? Tror du det blir nødvendig? Du bør i det miste få skikkelig råd fra noen som har peiling. Om denne trailersjåføren kan gjøre det han allerede har gjort, er det stor fare for at han ikke lar dette gå videre uten å lage krøll. Det er ikke sikkert det er nødvendig, men det er greit ha alt i orden i tilfelle noe skjer. Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Skal som sagt møte arbeidsgiver i morgen, så får jeg høre hva han mener. Sånn jeg ser det kunne ikke trailersjåføren løst situasjonen noe dårligere enn det han gjorde. Han gjorde rett og slett det motsatte av hva han burde gjort på alle måter. Det eneste som hadde vært verre er hvis noen hadde dødd. Og jeg blir bare trist av å høre at han hevder alt er min skyld, samtidlig som han besvisst skriver feil i skademeldingen. Endret 14. juli 2010 av skjønneringenting Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Skaff deg attpå noen vitner, så stiller du enda bedre i denne saken! Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Det skulle jeg gjerne gjort, men det meste jeg husker rett etter krasjen kan egentlig beskrives med ett ord: tåke. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jo, det er greit. Men om politiet har mistro til deg, siden din alder, og det er jo ikke til å skyve under bordet at politiet og rettsvesenet vet hvordan 19-åringer fort kan kjøre. Og ja! det er lett å ta alle under en kam. Just in case lizm. Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Vel, skjønner den Husker da jeg kjørte opp i fjor. Sensor mente jeg aldri ville bli innblandet i en trafikkulykke, fordi jeg kjørte så hensynsfult. Men så er det jo umulig å styre hva andre trafikkanter foretar seg da... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Eg har eigentleg ikkje heilt forstått kva som eigentleg skjedde? Etter som eg kan forstå er det ikkje TS som har brutt vikeplikta sidan det var TS som bytta felt? Traileren som kjøyrer langs ein veg som ikkje er forkjørsveg har vel berre vikeplikt for bilar som kjem frå høgre? EDIT: Ah, du kom frå vegen som er til høgre for traileren og skulle til venstre? Då er eg med. Endret 15. juli 2010 av The Avatar Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Les hva Nidaroo skrev Endret 15. juli 2010 av skjønneringenting Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Har du snakket med bossen? Ser ingen problemer med å kjøre fullt ut med politianmeldelse Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Arbeidsgiver er bossen, så ja. Jeg var på lensmannskontoret i dag og forklarte meg. I følge arbeidsgiver ble hendelsen anmeldt allerede på tirsdag av en ansatt, da ulykken skjedde. Han jeg snakka med på lensmannskontoret var ikke klar over ulykken, så han fikk vite det først i dag. Det var visstnok en annen som var på vakt på tirsdag og mottok anmeldelsen. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hvordan går det med denne saken? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg håper for alle oss andres skyld at denne trailersjåføren har blitt permanent fotgjenger? Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Jeg aner ikke hva som skjer videre... Jeg leverte en kopi av skademeldinga, og en beskrivelse av min versjon da jeg var på lensmannskontoret. Han som var der sa at han skulle ringe dersom det var noe han lurte på. Kneet har forresten blitt litt bedre nå. Klarer å gå sånn noenlunde normalt, men det tar nok noen uker før jeg er i stand til å løpe. Jeg skal inn i militæret 23. august, så håper jeg er bra til den datoen i hvert fall Traileren var forøvrig en Volvo FH 16-610. Endret 17. juli 2010 av skjønneringenting Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 *mine innlegg* Regner med du holder oss oppdatert Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Jaja, naturligvis Har lagt ved en halvdårlig tegning for dere som fremdeles ikke har skjønt situasjonen helt Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Så, sjåføren la seg ut til venstre da han så dere kom ut av vegen? Regner med at dere kom fra vegen nedenfra og skulle til venstre? Isåfall gjorde sjåføren en dum ting, ettersom han da traff dere head-on. Hadde han holdt seg i sin fil ville han bare truffet baken deres (om dere var kommet så langt) og det ville bare vært snakk om en simpel skademelding. Slik jeg tolker bildet ihvertfall. Lenke til kommentar
skjønneringenting Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Ja, han la seg ut til venstre. Hvis han hadde lagt seg til høyre hadde han muligens ikke truffet oss. Jepp, vi kom fra veien nedenfra, og skulle til venstre Lenke til kommentar
hilfiger Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 ut ifra tegningen din så fatter jeg ikke hva han driver med, jeg er yrkessjåfør og ville aldri håndtert det sånn ville heller tatt og sørget for at du hadde kommet utpå veien.. han skal kunne forutse hva som skjer der og ikke minst ha kontroll på om han er på forkjørsvei eller lignende. uansett om han hadde vært på forkjørsvei skal man være obs på at det kan komme biler. han burde uansett ikke tulle med skademeldingen og skrive noe annet enn det som faktisk har skjedd for å berge seg selv. han hadde mest sannsynlig sluppet unna med bot om han hadde innrømmet vikeplikt brudd med en gang men nå vil han miste førerkortet vil jeg tro. selvom han er 35 betyr ikke det at de automatisk har mer tiltro til han. Lenke til kommentar
gommle Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg tror dette vil tolkes som uaktsom kjøring. Om en stor lastebil ikke gir noen som helst hint om å stoppe, kjører du ikke ut i veien. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Dette virker bare rart i mine øyne. Sto han stille i krysset før han kjørte eller kom han kjørende i full fart gjennom krysset? Jeg mistenker at noen tok seg en uforutsett høneblund eller var opptatt med helt andre ting. Ellers så kan det være at han trodde du ville stoppe litt ut i veibanen og prøvde å "gi plass". Endret 18. juli 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå