pOOf Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hei. Fikk ny bærbar PC idag. Slo den på og alt virket som normalt. Hadde en restart pga oppdateringer, og alt virket fremdeles. Så gikk jeg fra maskinen et par timer mens den sto på. Når jeg kommer tilbake er den slått av, og vil ikke på igjen. Lyset på laderen lyser, men ladelyset på maskinen lyser ikke. Har prøvd med og uten batteri, men den vil ikke på. Er det noe jeg kan gjøre, eller er den rett og slett ødelagt? Det er en Acer 3820TG Endret 14. juli 2010 av pOOf Lenke til kommentar
kehax Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ta ut batteri og strømadapter. Hold inne powerknappen i 20 sekunder. Sett deretter i kun strømadapter og slå på PCen. Standardgreie med laptopper. Acer FAQ Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Takk, men dette fungerte heller ikke. Det er ikke et eneste lys som lyser på PC'en. Tror ikke det kan være strømforsyningen heller, for batteriet var fullt da jeg gikk fra PC'en. Og denne PC'en skal jo ha opptil 8 timer batteri tid. (Jeg var borte ca 1,5 timer.) Noen andre forslag? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Kontakt forhandler i morgen. Hvis de viser deg videre til Acer og produktet er under 14 dager gammelt skal du ikke høre på dem. Acer viser deg bare tilbake til forhandler igjen. Forhandler har 14 dager på seg fra du kjøpte produktet til å registrere DOA. Dette får ikke sluttkunde gjort selv hos Acer. Om du får en ny PC på rappen er opp til forhandler. Elkjøp opererer med 30 dagers retur og der får du mest sansynlig en ny en med en gang. Hos lokale og mindre forhandlere må du mest sansynlig vente fram til teknikker får bekreftet DOA. DOA = Defect on arrival Endret 14. juli 2010 av kehax Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) For min del høres det ut som laptoppen etter en stund har stilt seg i standby eller hibermate. Standby (S3) er default instilling i Win7 på Acer Timelines enten de er på kun batteri eller tilkoplet strøm. Dog hvorfor du ikke får den igang igjen har jeg ikke annet å komme med enn det som allerede er postet (om du gjorde det riktig). +Kople fra AC adapter. +Ta ut batteri - +hold power knappen inne i 30 sek mens batteriet er tatt ut av maskinen. +Kople til AC (ikke batteri) og prøv å starte maskinen. Det er en oppdatert BIOS til denne som nevner et S3 heng problem. V 1.13 : Fixes USB port no function and hang when system enter S3 if disable CRID. Endret 14. juli 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Takk for svar. DOA er jo på en måte ikke rett siden den virket først. Håper iallefall ikke jeg får problemer med retur, for jeg har iallefall ikke gjort noe uvanlig med PC'en. Det du sier syar høres mer logisk ut for meg også. Skal prøve og holde powerknappen enda lengre nede. Så er spørsmålet: Hvis BIOS er problemet, må den da sendest inn for å fikse dette? Siden jeg ikke får den på igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Om du ikke får den igang kan du heller ikke oppdatere BIOS på den - aka' retur som DOA vil måtte aksepteres av forhandler. Et raskt google søk forte meg til mamoz sin definisjon/tolkning av DOA: Dersom ditt produkt er defekt ved ankomst eller det sluttet å fungere i løpet av 30 dager, havner produktet i en kategori som heter DOA(Dead On Arrival). Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Den startet ikke nå heller nei. Okei, men da får jeg kontakte Komplett i morgen og håpe alt går greit. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå