gamer1001 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hei, har satt sammen en pc fra komplett.no. Så jeg lurer bare på om dette oppsettet er bra? Jeg spiller WoW, css og ellers litt strategi spill som kampen om midgard, men hadde jo vert greit om pcen tåler mer en bare de spillene. Her er link på PCen som jeg bygde på: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 og neden for ser du delene jeg endte opp med: Hvis dere vil at jeg skal gjøre noen justeringer så må dere si ifra. Takker for hjelpen som kommer Ahead Nero 9 Essentials OEM CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, CM Storm Scout Midi Tower Sort Chieftec Smart Series 550W PSU ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156 Intel Core™ i3 Dual Processor i3-540 Gainward GeForce GTS250 1GB PhysX CUDA Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 USB2 multikortleser 3.5" sort for Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager Totalt 7080 kr Endret 14. juli 2010 av gamer1001 Lenke til kommentar
xarcee Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Du burde kanskje endre skjermkortet til noe annet. Gts250 er det samme som 9800gtx, og det begynner vel egentlig å bli gammelt. hva er budsjettet? du burde klare å presse inn et 5770 og en i5 på 7000. Lenke til kommentar
gamer1001 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Det ska nok alltids gå an du Takk for hjelpen Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hvorfor i alle dager bruker du ikke en av de andre trådene du har opprettet om akkurat samme tema, som denne, denne eller denne. Er det ikke bedre å holde diskusjonen på ett sted? Ellers er jeg enig med Arceez, det der var ikke mye PC for 7000 kr - med mindre det har sneket seg inn en skjerm et sted som jeg ikke ser. Forøvrig ga jeg deg dette forslaget for 5 dager siden. Det er ikke en ferdigbygget maskin, men det er alle delene du trenger (inkl. OS) til mindre penger, og langt bedre gamingytelse enn maskinen i førstepost. edit: Det inneholder forresten ikke trådløst nettverkskort hvis du trenger det. Ser du har tatt det med i førstepost, men du klarer nok likevel å klemme det inn under 7000 totalt (frakt i tillegg) edit2: Denne maskinen så ikke ut som et halvgale kjøp. Den kommer riktignok på en tusenlapp over budsjettet ditt dersom du fjerner skjermen, men den maskinen der er verdt 1000 kr mer enn den du lister opp any day. Forrsten bør du også bytte til 64 bits Windows for å få utnyttet RAM skikkelig, så pluss på en hundrings der. edit3: Maskinen i den siste linken min har en Roccat Gaming Bundle med på kjøpet bestående av Roccat Kave, Roccat Arvo, Roccat Kova + Lanyard som kampanje. Disse har en samlet stykkpris på rundt 2000 kr hvis du kjøper dem løst hos Komplett. Hvis dette er noe du trenger, er dette trolig et vel så bra kjøp som en hvilken som helst tilsvarende PC i deler. Endret 14. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
xarcee Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det å bygge selv er ikke vanskelig. Råder deg til det, siden du kan velge deler selv, også. Om du er litt usikker på deler, så er dette et veldig bra oppsett til prisen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612 Her medfølger alle kabler osv. Men ikke operativsystem. Det er også en lapp dyrere enn det andre oppsettet.. Oppsettet srbz linker til er et veldig bra oppsett til prisen! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det å bygge selv er ikke vanskelig. Råder deg til det, siden du kan velge deler selv, også. Om du er litt usikker på deler, så er dette et veldig bra oppsett til prisen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612 Her medfølger alle kabler osv. Men ikke operativsystem. Det er også en lapp dyrere enn det andre oppsettet.. Oppsettet srbz linker til er et veldig bra oppsett til prisen! Som jeg nå også skrev i edit, men påpeker ytterligere en gang: Intel i5-maskinen har en gaming bundle inkludert, det har ikke i3-maskinen. Produktene denne bundlen består av er ROCCAT™ Arvo Gaming Keyboard (ordinært 699), ROCCAT Kave - Solid 5.1 Gaming Headset (ordinært 899) og ROCCAT™ Kova Mouse (ordinært 339). I tillegg står det "Lanyard", noe jeg ærlig talt ikke vet hva er. Resten er ihvertfall proft gamingutstyr, og har en samlet ordinært sum hos Komplett på 1937. Dette er altså inkludert i prisen, som havner på totalt 8098 hvis du tar bort skjermen og velger 64 bits norsk Windows. En mye bedre deal enn den i førstepost, og strengt tatt heller ikke dårligere enn noen av de andre forslagene trådstarter har fått i noen av trådene sine. edit: Jeg personlig ville også ha byttet til HD5850 og 1TB harddisk, men da havner riktignok prisen helt opp på 9600 kr, som er langt over budsjett. Isteden kan du evt. vurdere å sette inn et skjermkort til av samme type i Crossfire en annen gang, når behovet for bedre grafikkytelse melder seg. Jeg tror PSU skal takle det. I henhold til denne guiden er det anbefalt med litt over 400W (minimum) til et tilsvarende system med 2*5770 i Crossfire, så 550W bør strengt tatt være nok. Dæven mann, du har opprettet =1&view_by_title=1"]10 nye tråder om nøyaktig samme tema på drøyt to uker. Hvorfor det? Endret 14. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
gamer1001 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Hver gang føler jeg at valget av en pc ikke gikk så bra derfor lagde jeg ny. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Vel, skal du ha en ny, komplett, ferdigbygd gaming-PC finner du neppe noen bedre deal enn denne som jeg linket til lenger oppe (bare uten skjerm og med 64 bits Win7), selv om den er en tussing over hva du hadde forestilt deg. Skal egentlig godt gjøres å få tak i noe bedre delevis óg mtp. bundlen som følger med. Endret 14. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
gamer1001 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Hva så med disse delene? http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=56ad51833e5044529055a859772a4c4e Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Den var ikke dum, særlig mtp. at skjerm er inkludert, men du mangler OS. Det følger forøvrig med to vifter i kabinettet, og du trenger neppe to ekstra til å begynne med. Forøvrig så jeg at komplettmaskinen jeg linket til kun hadde 2 GB RAM, så det ville ha kostet ytterligere ca 500kr å oppgradere til 4 hvis du trenger det. Fremdeles ikke så verst pris for en ferdigPC. Lenke til kommentar
gamer1001 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Den var ikke dum, særlig mtp. at skjerm er inkludert, men du mangler OS. Det følger forøvrig med to vifter i kabinettet, og du trenger neppe to ekstra til å begynne med. Forøvrig så jeg at komplettmaskinen jeg linket til kun hadde 2 GB RAM, så det ville ha kostet ytterligere ca 500kr å oppgradere til 4 hvis du trenger det. Fremdeles ikke så verst pris for en ferdigPC. Ja, jeg og så den med at den ikke har OS, men tror nok ikke det kan koste så mye ekstra. Den var ikke dum, særlig mtp. at skjerm er inkludert, men du mangler OS. Det følger forøvrig med to vifter i kabinettet, og du trenger neppe to ekstra til å begynne med. Forøvrig så jeg at komplettmaskinen jeg linket til kun hadde 2 GB RAM, så det ville ha kostet ytterligere ca 500kr å oppgradere til 4 hvis du trenger det. Fremdeles ikke så verst pris for en ferdigPC. Ja, jeg og så den med at den ikke har OS, men tror nok ikke det kan koste så mye ekstra. Og ja ikke gale pris for en komplett pc, den du fant fram! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 En OEM-versjon av Windows koster normalt 800-1000 kr hos de fleste nettbutikker. Lenke til kommentar
gamer1001 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 En OEM-versjon av Windows koster normalt 800-1000 kr hos de fleste nettbutikker. Jeg merket det. Får nok jobbe litt ekstra hjemma slik jeg for nedbetalt hvis jeg går for den pcen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå