Gå til innhold

National Geographic Bag Ripoff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser poenget deres. Langt tilbake var det jo en fyr som fant på at en sak med fire hjul og motor hadde vært kjekt, det hindrer heldigvis ikke alle andre fra å produsere biler. I dette tilfellet synes jeg det er en så åpenbar kopi fordi NG-bagene avviker radikalt i design fra alt annet på markedet; heller enn å sammenligne det med å ta bilde av et landskap under lignende forhold som en annen fotograf ville jeg sammenlignet det med å kopiere hans konstruerte sett i alle detaljer. Om det er hold i det i en rettssal aner jeg ikke!

(Ellers enig med argumentet om at en kjøper avisen, ikke det stjålne bildet i seg selv -- men man kjøper jo i dette tilfellet avisen vel vitende om at bildet er stjålet, og det er nettopp det stjålne bildet som gjør kjøpet attraktivt.)

Lenke til kommentar

Det er da mange varer som lages på samme fabrikk men så selges under ulike merkvarenavn. Er da ingen ny sak det?

Har sett mange produkter ulike steder der det eneste som skiller produktene fra hverandre er navn og innpakning - og naturligvis pris... Dette gjelder alt fra bildeler til matvarer. For ikke lenge siden var det jo noe om det samme på norsk TV ang. matvarer i kjeder som Rema, Rimi og Kiwi - at selve produktet ofte er det samme og er laget på samme sted, men at det så selges under ulike merkevarenavn til ulik pris.

Så mest sannsynlig er veskene laget på samme fabrikk, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt denne bagen på en ferietur i Amasonasjungelen, må jeg si jeg er virkelig imponert. Neida, jeg kan ikke si noe om hvor lenge den vil holde, men erfaring under bruk kan jeg ihvertfall si noe om. Og til denne prisen, så kan man jo faktisk kjøpe ett par stykker, og bytte dersom den skulle gå i stykker.

Det som overrasker meg er hvor mye jeg faktisk får med i den. Med en gang jeg fikk bagen, så ble jeg litt usikker på om jeg ville få med meg noen ting som helst. Men etter litt fundering, så fikk jeg plass til det meste.

På turen hadde jeg med meg:

- Canon 7D med ett påmontert objektiv av de nedenfor.

- Canon 17-55

- Canon 70-300

- Canon 10-22

I tillegg fikk jeg plass til lader, ekstra batteri, 4 minnekort, 2 solblendere til 17-55 og 10-22 objektivene, ett polaroidfilter og engangspussekluter til objektivene.

Hadde i tillegg pass og kortholder + noe kontanter i rommet med glidlås bakerst.

Enda var det ett par av lommene som ikke var i bruk (de ytterst på lokket)...

Synes selv dette var ganske imponerende, med denne tilsynelatende lille bagen.

I bruk, så ble jo dette klart litt tungt. Men stort sett ikke noe problem å bære rundt på. Jeg følte også at bagen gav relativt god polstring, slik at det ikke var noe problem med litt dulting her og der. Passet selvfølgelig på og ikke slenge den fra meg.

Kan virkelig anbefale denne. :thumbup:

Endret av kimshans
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Om noen har mulighet til å slenge opp et bilde som viser hvordan dere har lagt ned utstyret hadde jeg satt pris på det. Er morro å se hvordan enkelte utnytter plassen, og hva de får plass til! :)

Da var veska kommet, kom lenge før jul, men ikkje brukt den før no.

Ein gjeng med bilder kan du finne her, muligens eg tar på macro objektivet og knipser litt med den også, så kan dere granske den i sømmene.

Bilda som ligg ute no er tatt med eit gammalt 2mega pixel olympus kamera.

Edit:

Som sagt som gjort, satte på macro objektivet og blitz og fyrte i veg.

Bilda er klikkbare

5336196583_da2e32ed72.jpg

IMG_2772

5336791338_9083037d24.jpg

IMG_2771

5336393361_1e35c1f495.jpg

IMG_2785

Noken som lurte på om man fikk nedi ein iPad i denne veska, det ser trangt ut. Testa med min Samsung Galaxy Tab, og den smatt fint nedi.

5336354355_b696823a69.jpg

IMG_2781

Endret av rvenes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...