Gå til innhold

Hvordan leie leilighet med mange interesserte? (finn.no)

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer litt på hvordan jeg best mulig kan få leie en leilighet med evt mange interesserte.

Har sendt mail på finn.no, men har nå opplevd at to leiligheter har gått

fra meg, der ingen har svart på mailen. Jeg skriver alder, fast jobb og er interessert i å se leiligheten (dette er på helt nye annonser), men en-to dager etter er dem slettet og markert med utleid.

Går det an å ringe å si at de skal holde av leiligheten,

eller er det også mulig å bare ringe å si at du tar den?

og hva skjer hvis det er flere interesserte, kan utleier da velge hvem som får den?

Takker for svar og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan utleier bestemme hvem som får den. Det er sjeldent så enkelt som å ringe og si at du tar den. F.eks her i Tromsø har jeg ofte opplevd at veldig mange har vært interesser ti samme leilighet, noe som gjør det hele svært vanskelig. Som regel har jeg selv lagt inn egen annonse og sagt at jeg ønsker leilighet, og da har det som regel bare vært å si ja eller nei der og da.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan utleier bestemme hvem som får den. Det er sjeldent så enkelt som å ringe og si at du tar den. F.eks her i Tromsø har jeg ofte opplevd at veldig mange har vært interesser ti samme leilighet, noe som gjør det hele svært vanskelig. Som regel har jeg selv lagt inn egen annonse og sagt at jeg ønsker leilighet, og da har det som regel bare vært å si ja eller nei der og da.

Ok, ser at det er mange som legger ut annonse med bilde og beskrivelse av seg selv på finn.no (over 400 bare i Oslo). Men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal kunne hjelpe, ettersom alle så ut som ordentlig og sunne mennesker så vidt jeg kunne se? :) (og relativt dyrt å legge inn annonse også).

Akkurat nå har jeg sendt forespørsel på en som innebærer "bolighai" og en som egentlig er for langt unna og for liten, men i tilfelle jeg ikke får noe annet. Synest 10000-11000 +strøm egentlig er litt for mye når skal leie. Er det da lurere å kjøpe og vil man isåfall få noenlunde samme boligstandard og kvadratmetre i prisklasssen 1,4-1,7 mill? Og er kjøpemarkedet like vanskelig å komme inn på`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...