stoffix Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 er det noen av dere som vet om hvor man får kjøpt en motor/viftemotor med en veldig liten diameter?? hvor lang den er er ikke så farlig... jeg vil også gjerne ha noen tips om hvordan man kobler den til en usb/eller viftekontakt i pc'en... + tips om hvordan man kan får motoren til å gå litt saktere hvis den går for fort.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 http://www.microplex.no har 20 mm vifter. Hvis det var vifte du skulle ha? Elektromotorer har ymse hobbyforretninger. Viften/motoren går saktere hvis du reduserer spenningen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 vet du ca. hvor stor mororen er?? eller er den også 20 mm?? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hva er vitsen med så små vifter ? Dem flytter lik 0 luft.. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Tror motoren i en 20mm vifte har ganske liten diameter - typ 1,25cm. Hvis du kjøper en slik vifte og bruker motoren til denne, er jo ikke tilkobling noe problem. Det er verre hvis du skal koble den på USB, for der får du kun 5V. Ikke alle viftemotorer som starter på så lav spenning. For å få den til å gå saktere, kan du muligens sette inn en motstand. Men igjen dukker problemet opp med hvor lav spenningen kan bli før motoren ikke vil starte mer. Eventuelt kunne jo motorer fra slike små bilbane-biler være en idè? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 hmm... har en bilbane selv... men jeg vet ikke helt om motorsystemet vil fungere utenom i bilen, tror den består av flere løse deler.... :-? skal sjekke.... Lenke til kommentar
Lars-J Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 http://www.clasohlson.no/ har nokon under El og elektronikk/Motorer/Motorer, likestrøm MVH Lars Johan Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Off topic: The coolkid: Kem som sa det det derre om 3 å 4 verdens krig? Veit jeg har hørt det, men kommer ikkje på hvor. Lenke til kommentar
thelea Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvis ingen vet det så stammer sitatet fra Albert Einstein. Optimistisk fyr ikkesant. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvis ingen vet det så stammer sitatet fra Albert Einstein. Optimistisk fyr ikkesant. Åja, Thakk Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 sjekket de på chlasohlson... men vil ikke den 20x20mm viften på microplex ha en mindre motor?? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 testet bilbanemotoren... motoren detter helt fra hverandre når jeg åpner den... det vil bare blit tull hvos jeg skal prøve meg på den... satser heller på en motor som ikke detter fra hverandre..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå