Gå til innhold

Støtter hovedkortet mitt det nye skjermkortet + strømforsyningen?

Urgrimm

Anbefalte innlegg

Heisann

Det gamle Geforce 8800 skjermkortet mitt døde nylig, så jeg tenkte dette var en god anledning for å kjøpe et nytt et.

Så jeg tenkte å druse til med et skikkelig monster:Geforce 480 GTX

Men siden det suger til seg så mye strøm, trenger jeg en strømforsyning, så jeg tenkte å kjøpe: Corsair HX 1000W for å få nok strøm i skapet i lang tid framover.

Spørsmålet mitt er: Støtter det spinkle MSI P35 Platinum hovedkortet mitt dette? Altså, har det nok sånne connectors.. Siden strømforsyninga bruker vel 24pin +8pin (24+8 pin (Xeon)) eller noe? Eller misforstår jeg nå.. Har ikke PCen ved meg i sommer, så jeg får ikke åpna kabinettet og sjekket, og så er jeg samtidig sulten på svar :p

Har ikke så stor peiling, håper noen kan hjelpe meg før jeg går til innkjøp :)

Endret av Arcmage71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det Strømforsyningen og ikke Hovedkortet som har alle nødvendige "connectors"

når man er inne på Corsair HX1000W, så har denne alt du trenger av plugger og rå kraft.

Det som også er verdt å tenke på er at P35 Hovedkortene har PCIe 1.1, som vell er 250 MB/s om jeg ikke husker feil. Har ikke noen referanser å vise til, men er redd denne sperren vil kraftig redusere skjermkortets potensiale. Neste punkt er din nåværende Prosessor. Nå er jeg usikker på hva slags Prosessor du har i din PC, men denne kan mulig bli en stor flaskehals om du monterer et GeForce GTX 480 Skjermkort.

Lenke til kommentar

Har en firekjerners Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB

som burde vel holde? :p

Men ok, da er det kanskje hovedkortet som begrenser..

Noen som har et tips til et hovedkort som medfører 100% fra skjermkortet? :)

Endret av Arcmage71
Lenke til kommentar

Nja ytelsesmessig ligger du på ca PCI-E 8x så det går greit, er bare å peise på selv om 480 koster mer enn det smaker i disse dager.

Ellers er Q6600'n din for svak på stock fart til yte godt så enten må denne byttes ut eller klokkes opp.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Men siden det suger til seg så mye strøm, trenger jeg en strømforsyning, så jeg tenkte å kjøpe: Corsair HX 1000W for å få nok strøm i skapet i lang tid framover.

Med mindre du har en mengde ektra dill eller har planer om et ekstra gtx480 senere, er HX1000 overkill. Oppsettet ditt vil trekke fra 150W (idle) til 400W (full load). En HX1000 liker seg best fra 400-800W, noe du aldri vil trekke ved normal bruk. En HX750 vil være et bedre og billigere valg, både i innkjøp og i drift, samtidig som at den kan levere nok strøm til en fremtidig oppgradering av HK/CPU. AX750 er og et alternativ, med 2 ATX/EPS12V kontakter i likhet med HX1000. Andre gode alternativer er Seasonic X-650/750. Corsair anbefaler fra 550-650W for ditt oppsett.

Lenke til kommentar

Det virker mye for meg å investere i ny strømforsyning og kanskje overklokke CPU bare for et nytt grafikkort, så jeg tror jeg nøyer meg med et Radeon HD 5870, så slipper jeg alt det styret. For jeg har jo en Hiper 550 W strømforsyning som burde holde til det?

Men tusen takk for hjelp! Jeg skal notere det ned. Så får se på neste oppgraderingsetappe :)

Endret av Arcmage71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...