Gå til innhold

Kjøpe iPhone 3GS nå, dårlig kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har seg slik at kona har ønsket seg iPhone en stund, og hun har bursdag nå på fredag. Jeg har pratet litt med henne om at det er lurt å vente og at det kommer en ny modell nå som er bedre på "alt". Dette har hun innfunnet seg med, og forventer ikke telefon.

Jeg hadde egentlig slått meg til ro med dette, men så begynte jeg å tenke.

1. Hun kommer til å bli like fornøyd med en 3GS som en 4G. Hun vil bare ha en iPhone fordi den er svært enkel å bruke, og hun kan/forstår itunes og alt det der så det er et produkt hun er komfortabel med. Hun har også testet den i praksis, og ble helt forelsket.

Mao. intet poeng å vente på noe med bedre skjerm/større plass/raskere eller noe sånt.

2. Det er rapportert mange problemer med iPhone 4. Jeg har ingen garanti for at telefonen jeg kjøper til henne vil være feilfri om jeg henger meg på de første leveransene av iPhone 4. Kansje lurt å vente med å kjøpe iPhone 4 om det skulle være konklusjonen?

3. Leveringstiden er sikkert svært lang. Mange står på venteliste, og jeg vil tro det ikke er realistisk å få tak i telefonen før i september/oktober om jeg ikk legger meg i kø et eller annet sted, eller kjøper den overpriset fra Finn/eBay.

4. Antakelig vil 4G være dyrere enn dagens pris for 3GS. Jeg får nå tak i 3GS med 16 gig lagringsplass og djuice binding til drøyt 4.000,-. Tipper vel 4G vil koste minst 5000,- (totalpris 1 år) for 16 gig, om ikke mer.

Resultatet var at jeg tidligere i dag konkluderte med at 3GS er mer enn bra nok. Men jeg har bestilt på nettet og har dermed angrefrist.

Så spørsmålet er, sett ut fra min situasjon, har jeg handlet korrekt? Eller er det noen som har sterke meninger for/imot? Mange har uttalt at det er idioti å kjøpe 3GS nå, men jeg mener jeg har god begrunnelse for å kjøpe den.

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar nok en stund før du får tak i 4 hvis du skal vente til den kommer til Norge, men det som går an er å reise til London og stille deg i kø. Det er en sjangse for å få en iPhone 4 der, men tror ikke den er så stor.

Som du sier, det er rapport en del feil på iPhone 4 ja.

Noen sier det vil bli fikset med ny iOS oppdatering, men tror nok ikke alt blir fikset. Tror heller det ikke er så lurt å oppgradere til iOS 4 heller, for det ligger litt bugs og problemer der også. Hvis det oppstår problemer går det an å bare downgrade til iOS 3.13

Det er skrevet at iPhone 4 vil koste fra 7000-12000 her i Norge når den kommer, men det går an å dra til London eller bestille fra eBay.com.

3GS blir også billigere for hver mnd som går, så jo lengre du venter jo billigere blir den, men, ja, tror du har gjort det rette valget (hvis det er kun iPhone det står om).

Ingen grunn å vente på at iPhone 4 kommer til Norge.

Det meste ligger i oppdateringen iOS 4.

Lenke til kommentar

Vil hun ha en iPhone fordi den er mote nå? isåfall burde du vente til 4G, ettersom den vil være den nye "inn" telefonen.

Om du hadde 3G eller 3GS eller eldre betød ikke så mye tidligere fordi det var same fasong på telefonen uansett. Og ja, det er MANGE som vil ha iPhone, som ikke bryr seg om det er 3G, 3GS eller whatever, så lenge den ser lik ut som den som alle de andre klasker på bordet under møtet.

iPhone 4G er nok en revisjon som tvinger frem ett kjøp blandt dem som ikke bryr seg så mye om specs, men absolutt vil ha det som er "inn". Og hvem vil vel være passè?

Lenke til kommentar

Det er skrevet at iPhone 4 vil koste fra 7000-12000 her i Norge når den kommer, men det går an å dra til London eller bestille fra eBay.com.

Hva røyka du når du "leste" det?

Skrevet på flere sider ifølge en bruker på ITavisen.no

Lenke til kommentar

ITavisen er jo som alle vet spesielt godt kjente for å bringe pålitelige, realistiske rykter.

:roll:

Dra huet ut av jorda så kanskje du vil klare å se litt nyansert på ting.

For å svare på trådstarter så tror jeg personlig at en person som aldri har prøvd "The iPhone Experience" før bli nesten like godt fornøyd med 3GS da denne med 4.0 fungerer særdeles godt. iPhone 4 kommer med mange nye funksjoner men det som ligger i kjernen for iPhone har ikke blitt endret så veldig mye i forhold til hva man får med 3GS.

Jeg har forøvrig prøvd begge så vil si jeg kan komme med en balansert mening. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Vil hun ha en iPhone fordi den er mote nå? isåfall burde du vente til 4G, ettersom den vil være den nye "inn" telefonen.

Om du hadde 3G eller 3GS eller eldre betød ikke så mye tidligere fordi det var same fasong på telefonen uansett. Og ja, det er MANGE som vil ha iPhone, som ikke bryr seg om det er 3G, 3GS eller whatever, så lenge den ser lik ut som den som alle de andre klasker på bordet under møtet.

iPhone 4G er nok en revisjon som tvinger frem ett kjøp blandt dem som ikke bryr seg så mye om specs, men absolutt vil ha det som er "inn". Og hvem vil vel være passè?

Hei,

Deler av innlegget ditt er fordomsfullt og kvalmt oppgulp. For øvrig har dette ingen ting med mote å gjøre. Hun har testet telefonen, og ble som nevnt helt forelsket i det enkle og intuitive. Brukervennligheten for de som bare vil ha en fungerende og moderne telefon er det Apple er så fantastisk flinke å lage. Det har gjort iPhoen enormt populær, samtidig som tilhengerne av andre plattformer desperat forsøker å snakke produktet ned :)

Så nei, hun kommer nok ikke til å klaske den i bordet. Hun kommer til å bruke den for alt den er verd, inntil den går i stykker. Og da kan jeg ikke tenke meg at hun vil ha noe annet enn iPhone igjen som erstatning. Fordi den er genialt enkel.

Lenke til kommentar

ITavisen er jo som alle vet spesielt godt kjente for å bringe pålitelige, realistiske rykter.

:roll:

Dra huet ut av jorda så kanskje du vil klare å se litt nyansert på ting.

For å svare på trådstarter så tror jeg personlig at en person som aldri har prøvd "The iPhone Experience" før bli nesten like godt fornøyd med 3GS da denne med 4.0 fungerer særdeles godt. iPhone 4 kommer med mange nye funksjoner men det som ligger i kjernen for iPhone har ikke blitt endret så veldig mye i forhold til hva man får med 3GS.

Jeg har forøvrig prøvd begge så vil si jeg kan komme med en balansert mening. :)

Hei,

Takk for greit og konstruktivt innlegg. Det er dette jeg også tenker. 3GS og iPhone 4 er i all hovedsak samme greia, selv om designet er endret, hardware er forbedret og noen nye funksjoner er kommet til. For henne vil det ikke ha noe å si om telefonen er av typen 3GS eller 4, for det kommer ingenting nytt som hun har bruk for.

Godt å høre at noen understøtter mitt resonnement :)

Øyvind

Lenke til kommentar

Godt å høre :)

Leste nå at Apple har innkalt til pressekonferanse fredag klokken 19. Lurer på hva de skal offentliggjøre da. Gratis beskyttelsesetui til alle iPhone 4-eiere kanskje?

Mye tyder uansett på at man absolutt bør vente om det er 4`ern man er ute etter, så da blir det i hvert fall mer aktuelt med 3GS.

Lenke til kommentar

Hei,

Deler av innlegget ditt er fordomsfullt og kvalmt oppgulp. For øvrig har dette ingen ting med mote å gjøre. Hun har testet telefonen, og ble som nevnt helt forelsket i det enkle og intuitive. Brukervennligheten for de som bare vil ha en fungerende og moderne telefon er det Apple er så fantastisk flinke å lage. Det har gjort iPhoen enormt populær, samtidig som tilhengerne av andre plattformer desperat forsøker å snakke produktet ned :)

Så nei, hun kommer nok ikke til å klaske den i bordet. Hun kommer til å bruke den for alt den er verd, inntil den går i stykker. Og da kan jeg ikke tenke meg at hun vil ha noe annet enn iPhone igjen som erstatning. Fordi den er genialt enkel.

Oppgulp ja muligens, jeg baserte meg på denne og egne erfaringer blant dem jeg kjenner som har iPhone. Om det er kvalmt eller ei. tja... Om man føler seg truffet, så kan man vel mene det er kvalmt. Det gjør det ikke mindre beskrivende for (til dels store) deler av kundegruppen. Jeg sa det gjalt mange, ikke alle som kjøper iPhone...

Uansett, så var det bare ett råd, jeg kjenner ikke dama di og vet ikke om hun er opptatt av specs eller design eller whatnot, men utifra innlegget så virket det som om du ville overraske henne med ny mobil. Da ville jeg bare nevne det slik at du ikke kjøpte en hun egentlig ikke ville ha, alt etter hva hun er opptatt av - som du selvsagt vet bedre enn noen som kan svare på forum.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Godt å høre :)

Leste nå at Apple har innkalt til pressekonferanse fredag klokken 19. Lurer på hva de skal offentliggjøre da. Gratis beskyttelsesetui til alle iPhone 4-eiere kanskje?

Mye tyder uansett på at man absolutt bør vente om det er 4`ern man er ute etter, så da blir det i hvert fall mer aktuelt med 3GS.

Det er skrevet at pressekonferansen handler om å trekke iPhone 4 tilbake fordi den ikke fikk anbefalt stempel av Consumer Reports pga antenneproblemene.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Oppgulp ja muligens, jeg baserte meg på denne og egne erfaringer blant dem jeg kjenner som har iPhone. Om det er kvalmt eller ei. tja... Om man føler seg truffet, så kan man vel mene det er kvalmt. Det gjør det ikke mindre beskrivende for (til dels store) deler av kundegruppen. Jeg sa det gjalt mange, ikke alle som kjøper iPhone...

Med måten dere ofte ordlegger dere så beskriver dere alle iPhone-kjøpere som "moteslaver" som ikke bryr seg en skit om hva slags funksjonalitet man får med telefonen. Skal ikke mye mer til for at jeg kan kalle dere alle trangsynte.

Lenke til kommentar

Når folk til dels virker mer opptatt av at de har en iPhone enn mobilens faktiske egenskaper (utover at det er en iPhone), så må man få lov til å kalle personen moteslave. Og jeg sier på ingen måte at det gjelder ALLE iphone kjøpere. Men en betydelig andel av kjøperene. Og dem er det mange av (over 300k her i landet var vel siste publiserte tall? - ref http://www.digi.no/838026/hver-tiende-nordmann-har-iphone )

edit: ikke 100k, 300k, la til link

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...