Sk!ppy Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei, Driver å utvikler mitt eget forum - og slik som det er nå, så er det delvis ferdig. Jeg vil ha muligheten til å ha grupper, og tenkte det så at jeg bare la til et felt i databasen, hvor jeg skrev `gang`='1' , og viss det er normalt forum er gang = 0. Men så tenkte jeg på hvordan skal dette gjøres? Koden min til nå er http://pastebin.com/C70WaNyB Jeg håpet på å bare ha while løkka en gang, og bare bytter på innhold den viser. Er det noen som har forslag? Si ifra om jeg har forklart for dårlig. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hvordan har du tenkt til å lagre gruppe tilgangene for brukere? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Har en liste som heter group_members, som har feltene id, group_id, member_id Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Hva med å sette opp en array og legge slik i databasen for en bruker med tabell navnet forum_access: gang,general. Da vil brukeren ha tilgang til gang forumet og general forumet Så lager du en funksjon henter ut alle tilgangene til den innloggete brukeren og legger det i en array for deg. Så er det bare å gjøre slik: <?php //Dette er da forumet gang... //masse kode $forum_name = "gang"; if(in_array($forum_name, $output_from_database)) { //brukeren har tilgang } else { die('no access'); } ?> Endret 17. juli 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Det blir veldig mye omkoding for sånn det er nå, og jeg løste egentlig problemet med 5 linjer kode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå