AvidGamer Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Noen andre som er hekta? Jeg såg en episode forige uke da jeg var på besøk, og har nå sett alle sesongene. Er et reality show, som følger driften av verdens berømte Gold & Silver Pawn Shop, i Vegas. Vi får lære mye historie, og se på "haggling" av priser og uenigheter osv osv. VELDIG underholdende. Personene i butikken er fasinerande og humorisktisk å se på. Det er noen på YouTube som har laste opp hele episoder, så dere bør slå til før de stenger den ned. Endret 14. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Du kommer helt sikkert til å like det. Er morsomt når folk kommer inn og tror de har noe verdt 10000$ så finner ut at den er falsk. En stakkars jævel kjøpte en gammel våpen til 800, kona tvinget han å selge det, så fant ut det var falsk....sattan som han bannet og hylte....lol Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Så tre episoder i går, ganske morsomt program, må se resten når jeg har mer tid. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hvordan fungerer egentlig dette Pawn systemet? De har forklart det et par ganger, men jeg forstår det ikke. De betaler deg for å ha tingen i butikken deres, og så må du betale tilbake pengene? what? Låner de deg penger, og i gjengjeld kan de sitte å se på tingen så mye til vil fram til man betaler tilbake? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Kan vel selge tingene til andre også? Men er vel en slags måte å låne penger på ja. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hvordan fungerer egentlig dette Pawn systemet? De har forklart det et par ganger, men jeg forstår det ikke. De betaler deg for å ha tingen i butikken deres, og så må du betale tilbake pengene? what? Låner de deg penger, og i gjengjeld kan de sitte å se på tingen så mye til vil fram til man betaler tilbake? Når en kommer inn og velger "Sell" betyr det at de vil selge varen til butikken. Den dermed blir butikkens og de selger den. Derfor forsøker de å få så billig som mulig sånn at de kan tjene penger. "Pawn" er å ta ut et lånn med varen som pant. Den blir da sittende på lager. Personen har 120 dager på seg å betale tilbake + renter. Om de ikke kommer tilbake etter 120 dager blir varen butikkens eiendom, og de selger den. Personen kan også utføre et "Trade" der de blir enig om å bytte varen for noe annet i butikken. Håper det hjelper. Endret 15. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Åja. Da skjønner jeg. De pawner vel aldri dyrere enn tingen er verdt? Da er det jo bedre for eieren å bare beholde pengene. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Nei, som regel får de mindre penger når de pawner enn å selge. De kjøper jo heller ALDRI prisen den er verdt. Du kommer til å se at 90% av alle folkene når de hører at en vare er verdt 1000, forsøker de å få 1000. De vil heller tilby 300-400. Folk fatter ikke at det er en butikk og de skal tjene penger når de selv selger den. Endret 15. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det jeg har tenkt på flere ganger, er hvorfor de ikke går til en auksjon, når de har en ting som er veldig mye verdt og fra antikken. De må da tjene MYE mer på en Auksjon, spessiellt hvis de ikke trenger pengene med en gang. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Nei, ikke alltid. De skal ha 20% commision når du går til Auksjon, samt innmeldings gebyrer. Dessuten er det ikke auksjon hver dag. Som regel er det 1-2 ganger året. Det er heller ikke sikkert at du vil få den prisen du ønsker, og du kan ikke si "nei jeg vil ikke selge likevel". La oss si at de finner ut i Pawn Shop med hjelp av en av de ekpertene at noe er 1000. Problemet med Auksjon er at du må også ha papirer fra folk som driver med å authenticate varer. Dette også koster mye penger. Folk flest som går til Pawn Shop har behov for penger fort. Endret 15. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Nei, ikke alltid. De skal ha 20% commision når du går til Auksjon, samt innmeldings gebyrer. Dessuten er det ikke auksjon hver dag. Som regel er det 1-2 ganger året. Det er heller ikke sikkert at du vil få den prisen du ønsker, og du kan ikke si "nei jeg vil ikke selge likevel". Folk flest som går til Pawn Shop har behov for penger fort. Det er den største grunnen til at Pawn Shops eksisterer. Selv har jeg alltid vært fascinert av Pawn Shops. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ikke glem at de holder til i Vegas...sykt mangen som sier "I'm gonna put it all on red", eller "I am going to take this 100 and turn it into 1000!"...ahahaha! Yeah right...om du var så god hadde du ikke vært i Pawn Shop til å begynne med! Endret 15. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ikke glem at de holder til i Vegas...sykt mangen som sier "I'm gonna put it all on red", eller "I am going to take this 100 and turn it into 1000!"...ahahaha! Det er mer enn en Pawn Shop i Amerika. Det samme opplegget i Norge som er i nærheten av det samme er vel bruktvare butikker? Blir jo ikke akkurat det samme, da. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Ja, vet det fins mer....er ikke helt fjern i hode. Fins jo ca80 stk i Vegas alene, det forteller de i serien. Men DENNE butikken i serien som vi ser på holder til i Vegas. Bruktvare butikker i norge er bare kjøp. Og de pleier aldri å forsøke å reparere tingene de kjøper. De selger "as is". Endret 15. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Vi trenger Pawn Shops i Norge! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Hehe, vi får starte et! Tror nok vi får mangen narkiser som forsøker å selge brusflasker eller jakken dems... Endret 15. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det får vi, vi skal selge båter, da. :!: Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg starta med en episode med Kennedy underskrifter. Lol the skuffa trynet og den kommentaren etterpå. Takk for tipset! Dette må jeg se mer av Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Etter at Pawn Stars er en stor suksee, har de vist nok planer å lage et Spin Off av Pawn Stars sitt "Rick". Han som driver med å fikse opp mesteparten av møbel varene dems. http://www.lasvegassun.com/blogs/kats-report/2010/jun/29/first-pawn-stars-spinoff-production-and-it-has-res/ Endret 16. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå