Gå til innhold

13-14" laptop til sykepleierstudent.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har lovet min kjære å hjelpe ho med valg av ny bærbar PC til studiestart =) Alt hun ser etter er utseende, så tenkte jeg skulle velge ut noen hun kunne velge mellom som hun likte best.

Har funnet 6 kandidater og vil gjerne høre deres meninger og erfaring med de:

LENOVO IDEAPAD U350 13.3" Intel Core 2 Duo SU7300 1,3 GHz

LENOVO IdeaPad U350 13.3" Intel SU2700 CULV

Acer Timeline AS 3810T

TOSHIBA SATELLITE T130-10G PD 1.3 4GB/320 13.3"

ACER TM8371G 13.3" WXGA LED, Intel C2D SU9400

Lenovo U450

Hun skal bare bruke den til surfing, musikk og skriving. Rett og slett very basic studentshit :p Så for alle dere der ute som har en eller flere invenninger på en eller flere av disse, TAKK PÅ FORHÅND FOR HJELP :D

-Bjørn

Endret av Bearclaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de modellene der så holder jeg en knapp på Ideapad U350 med SU7300 cpu.

EDIT: Modellen som Sawfish linker er vel strengt tatt det desidert beste valget, men det er mulig at prisen er for høy?? Er det noen grense i pris??

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Til studentbruk som ikkje krever mykje tung programvare så bør du prioritere batteritid og vekt.

Ein liten og lett PC er lettare å ta med seg og ekstra batteritid er veldig hjelpsomt sidan mange forelesningsalar, grupperom og liknande har begrensa med strømuttak som kan brukast.

Skal PCen brukast til å ta notatar bør den være nokenlunde stillegåande også. men eg ville ikkje priotitert det fullt så høgt sidan litt viftestøy skjeldan er spesielt problematisk. Vanligvis er det eit ventilasjonsanlegg som lager meir viftestøy uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...