Gå til innhold

LTE5200+Dockingstation+PCI?

Akelbee

Anbefalte innlegg

Våre to gamle Compaq LTE 5200/5280 gjør fortsatt god nytte til vanlige kontorapplikasjoner, men 2MB grafikk kommer til kort når det kreves større skjermoppløsning.

På baksiden dockingstasjonen er det en stor kontakt av same type som på forsiden brukes til å tilkoble PC-en. Jeg har fanget opp ett sted at dette er PCI-porter.

Kan det tenkes at det er mulig å koble inn et PCI-grafikk-kort til denne "bak-porten"? Vil PC'en finne det og bruke det?

Rent fysisk, hvor kan man ev. få tak i plugger som passer til de s(v)ære kontaktene. (Har lurt på å kanibalisere de to stasjonene for ev. å få ekstra kontakter.)

Hvis et PCI-kort kan kobles til, men kontakter er et problem, finnes det noen oversikt over hvilke av kontaktpunktene på PCI-sokkelen som et grafikkort-bruker, og over kontaktene på Compaq-porten? (Mao, kan det tenkes litt loddearbeid for å koble det til....)

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-01-30 17:44 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kankje var jeg ikke helt klar i beskrivelsen, men jeg har også to Compaq MultiBay dockingstasjoner, serie 2885, - og det er eventuelle muligheter vedrørende "bakporten" på dockingstasjonene jeg har begynt å fundere over, (og det er dockingstasjonene jeg lurte på eventuelt å kanibalisere.)

Jeg har tidligere skrudd opp en av dockingstasjonene, men var ikke istand til å finne noe ordnært PCI spor. Finnes det flere typer av LTE dockingstasjoner? (Mine har 2 store plasser for CD/HD/FD + 2 for PCMCIA).

Hva er funksjonen til "bakporten" på dockingstasjonen?

Har Compaq laget noen egne typer av PCI"moduler" som kunne plasseres i utsparingen på undersiden, tilkoblet på disse portene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...