AvidGamer Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Problemet ligger vel mer i hvordan kriminelle invandrere håndteres, i mine øyne burde de bli sendt tilbake der de kom fra raskere enn de kom inn. Fleste tilfeller blir de sent hjem. Da jeg jobbet i butikk, ble de fleste satt på neste fly. Disse folkene var selvklart ulovlig i norge. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 I hvilke tilfeller er det man ikke kan sende dem hjem igjen? Er det så mange som kommer hit som ikke kan identifiseres? 90% av asylsøkerne her i norge har ikke id papirer, den norske stat vet ikke hvor de kommer fra. Problemet ligger vel mer i hvordan kriminelle invandrere håndteres, i mine øyne burde de bli sendt tilbake der de kom fra raskere enn de kom inn. Fleste tilfeller blir de sent hjem. Da jeg jobbet i butikk, ble de fleste satt på neste fly. Disse folkene var selvklart ulovlig i norge. Hæ? Mye synsing og lite kilder her. Som hovedregel blir ikke folk sent hjem om det er fare for livet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kriminelle burde jo passe perfekt inn der, de har jo livsstilen som skal til for å overleve i krigsbefengte land. De trenger ikke ta med seg den kulturen i fredfulle land. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Fredfulle.. Vikingtida er glemt? Da satt det vel en del mennesker rundt om i verden, og tenkte det samme om de barbariske vikingene som kom, ranet, drepte og VOLDTOK. Men nei herregud, det er jo veldig veldig lenge siden. Nordmenn er jo ikke kriminelle.. Toska er bare en mastermind. Tveita gjengen er bare noen små gutter, og tross alt, boys will be boys:) 1 Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kriminelle burde jo passe perfekt inn der, de har jo livsstilen som skal til for å overleve i krigsbefengte land. De trenger ikke ta med seg den kulturen i fredfulle land. Nå er det heldigvis ingen som mener dette, som styrer landet vårt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg ventet på et slikt svar, men intill du tar av deg skylappene, og slutter med den kirkelige instillingen at alt må være som før, så kommer det ikke til å bety noe. Situasjonen i norge er så passivisert og fredfull at det må være som å løpe rundt i en overgitt godtebutikk for de som er vandt til at eneste måten å overleve er å ta alt som ikke sitter fast. Veldig mange klarer å omstille seg, og tilpasse seg i den norske kultur. Disse får ingen oppmerksomhet, nettopp fordi de har blitt en del av norsk kultur, de som ikke klarer å omstille seg burde sendes tilbake, da de kun ødelegger for resten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg minner om reglene for sitering av eksterne kilder. Det er som regel unødvendig - og også i strid med sitatretten - å kopiere hele teksten fra en annen kilde. Sitér relevante avsnitt, og link til kilde for de som ønsker å lese hele historien. (Jeg ser du har linket.) Pressefotografier er også beskyttet av opphavsretten. Så kan man diskutere - i en helt annen tråd - om dette er meningsfulle regler. Men slik er de her i Norge, og det forholder vi oss til. Gei Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) @ Flimzes Usikker på om det er meg du sikter til nå, og hva du egentlig mener. Ja det er noen som utnytter mulighetene Norge har. Vi er helt enige i at det bør slås ned på, men uenige om hvordan vi skal gjøre det. Endret 14. juli 2010 av CK_ Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Fredfulle.. Vikingtida er glemt? Da satt det vel en del mennesker rundt om i verden, og tenkte det samme om de barbariske vikingene som kom, ranet, drepte og VOLDTOK. Men nei herregud, det er jo veldig veldig lenge siden. Nordmenn er jo ikke kriminelle.. Toska er bare en mastermind. Tveita gjengen er bare noen små gutter, og tross alt, boys will be boys:) Det er vel ikke snakk om arv her men kultur/miljø. Skal du dra fra vikingtida kan vi ikke like så godt dra fram istiden eller for å ikke snakke om alle etterlevningene fra dinosaurer som vi må passe oss for? Vi snakker om Norge i 2010 ikke 1010. Amerikanere er ikke en gjeng indianere eller bomullsproduserende oppviglere selv om de en gang var det. Tiden forandre seg, og det gjør også mennesker selv om det er forskjell i tempoet. Og hvis du vil dra fram Toska så er jo det et godt eksempel på at vi allerede har nok kriminelle i Norge så hvorfor skal vi importere flere? Og hvorfor skal vi importere en gruppe som i tillegg er mer kriminell enn den gjennomsnittlige norske befolkningen? 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) @ Flimzes Usikker på om det er meg du sikter til nå, og hva du egentlig mener. Ja det er noen som utnytter mulighetene Norge har. Vi er helt enige i at det bør slås ned på, men uenige om hvordan vi skal gjøre det. wilberforce ordla det veldig bra. EDIT: svaret var ment til megaoctane som virkelig ikke har noe konsept om "fredfullt" og "krigfullt" Endret 14. juli 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Og hvorfor skal vi importere en gruppe som i tillegg er mer kriminell enn den gjennomsnittlige norske befolkningen? Jeg vet du vil at det skal høres så fælt ut som mulig, men vi importerer ikke. Enkleste svaret er vel fordi vi er pålagt, med god grunn, å behandle kriminelle som alle andre mennesker. 1 Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg vet, det var antakelig et resultat av den populistiske retorikken som blir brukt så mye når en blir oppgitt over handlingslammelse Vi er pålagt å behandle kriminelle menneskelig. Det betyr ikke å lå de få bestemme hva slags mat eller internettforbindelse de skal få ha. Det betyr heller ikke å la de få passere den norske grensen. Og hvis du er så opptatt av medmenneskelighet så burde du tenke på kost/nytte disse kriminelle har i forhold til alle de millioner i verden som har et mye værre og uverdig liv, men som aldri blir eller vil bli hørt. Hvis du trenger utskiftninger så har jeg et nettverk av personer som kan skaffe 150 mennesker, i værre forfatning enn de personene vi snakker om her, til å f.eks. flytte inn i de nedbrente ventemottakene når de blir bygd opp igjen. Jeg skal personlig garantere at disse vil ha høyere yrkesdeltakelse og lavere kriminalitetsrate enn gjennomsnittet av nordmenn. 1 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hvem i heite huleste er det som maler vinduskarmen klokken 03:45 om natten? – Jeg holdt på å male en vinduskarm i 1. etasje da jeg hørte noe som virket som en slåsskamp. Jeg så ut, og fikk øye på en mann som lå over en kvinne på andre siden av gaten, sier Olufsen til BA.no. 1 Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nordmenn om sommeren som må utnytte midnattsolen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det er da langt fra uhørt å ha natteskift om man skal pusse opp / bygge nytt innen en tidsfrist. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Man skal ikke male i steikende sol. Dessuten har han til høyre vært dørvakt lenge, og har sikkert litt spesiell døgnrytme. Når man har jobbet på Rick's i Bergen en stund har man god erfaring med kåte møkkamenn i grålysningen, så det var nok flaks at det var han som hørte skriket. Endret 14. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nordmenn om sommeren som må utnytte midnattsolen Det er ikke midnattssol i Bergen. Flimzes og Isbilen har bedre svar på dette spørsmålet. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg føler at det norske folk aksepterer dette ved å ikke protestere mere høylytt mot denne galskapen våre "folkevalgte" påtvinger oss under dekket av "internasjonale forpliktelser" Hvorfor har du folkevalgte i gåseøyne? Er de ikke det mener du? Dette voldteksforsøket er i våre folkevalgtes perverterte sinn en forpliktelse (en forpliktelse som vil sikre dem en jobb i FN-systemet) Har du noe som helst bevis for at det er slik en eneste folkevalgt tenker? 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hæ? Mye synsing og lite kilder her. Som hovedregel blir ikke folk sent hjem om det er fare for livet. Gi meg kilder, kilder kilder...herregud. Vet du hva? Det fins folk som faktisk VET ting. Ikke alt trenger du papirer på. Det er trist at folk på nett er så ufattelig utroene og tror at DE vet rett bare fordi de klarer å google noe informasjon. Vi fikk alltid beskjed hva resultatet av en sak fikk. Om personene ble løslatt, bot, eller satt på fly hjem. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 litt av en disksujon. Leser i begynnelsen av tråden at man ikke skal sitte folk i grupper og si dem er slik eller slik, og det er jo sant. Jeg leser også at noen blir rakket ned på fordi dem er lei alt det kriminelle våre nye landsmenn gjør, og det får kritikk. innvandrere bak alle overfallsvoldtekter eller denne: Gjerningsmannen er i over halvparten av sakene var norsk statsborger (60,3 prosent), men i over 70 prosent av tilfellene har gjerningsmannen bakgrunn fra et annet land enn Norge. økning i voldtekter dette er nyheter både et og to år tilbake. tror noen der ute det har blitt bedre i dag? det er sant at nordmenn dreper voldtar knivstikker slår og alt annet som går under kriminalitet. MEN er det derfor ok at innvandrere gjør det også? Når vi snakker om voldtekt.Er det ikke riktig at det hadde vært mindre sjanse for at samboeren eller kjæresten din hadde blitt voldtatt på vei hjem fra jobb om vi hadde en strenger innvandringspolitikk? er det ikke riktig at mange færre jenter som har vært igjennom en voldtekt hadde sluppet det om vi hadde en strenger innvandringspolitikk? denne diskusjonen kan pågå i evigheter, men de fører aldri noe sted pgr av mennesker som roper rasisme med en gang, mennesker med forskrudde bilder av virkeligheten, hvordan den er blitt, og hvordan den kommer til å bli. Mange av dem vil ikke se det eller skjønne det før en av deres nærmeste ligger på sykehuset etter en brutal voldtekt, og aldri vil bli den samme igjen. Nordmenn har ingen rett til å voldta noen mer enn andre som har en annen bakgrunn, det er like ille uansett hvem som gjør det. Men at det sitter mennesker bak pcen sin og ikke skjønner poenget til trådstarter, og ikke er enig, det skjønner jeg ikke. hvis vi stiller et spørsmål på norske jenter sine vegne: x antall voldtekter de siste ti år x antall av disse utført av norske menn x antall av disse utført av innvandrere vi vet at antallet x voldtekter de siste ti år ikke burde ha funnet sted vi vet at antallet x voldtekter utført av norske menn er mange vi vet at antallet x utført av innvandrere også er mange Hvis vi hadde hatt en strengere innvandringspolitikk, og strengere regler når noen ble tatt, ville ikke da mange flere jenter sluppet å oppleve noe slikt som dette? Om Linda 24 år fra oslo kommer løpende hjem med skrekken i øynene, hvor hun gråter og skriker, klærne er revet opp, og hun blør nedentil. En norsk mann 36 år blir tatt for overgrepet, og dømt til fengsel og bot. Klart jeg blir sint og fortvilet inni meg. alle tankene går til henne som har måttet oppleve dette, oppgitt over hva mannfolk får seg til å gjøre. om Lise 26 ligger gråtkvalt på akuttmotaket på sykehuset, og bare ønsker seg bort til et annet liv etter en stygg voldtekt bak boligblokken hun bo i. Forslått i ansiktet ødelagte klær og en opplevelse som vil prege henne for livet. En mann av utenlandsk opprinnelse blir tatt for overgrepet og dømt til fengsel og bot. Klart jeg blir sint og fortvilet inni meg, men jeg blir regelrett ekstremt ekstra sint og fortvilet. rett og slett forbannet. tankene går til henne som har måttet oppleve dette, oppgitt over hva mannfolk får seg til å gjøre. OG FØLER I DETTE TILFELLET at vi andre nordmenn har litt skyld i at uskyldige Lise på 26 år ble voldtatt. Fordi det er ikke henne som har åpnet grensene, det er ikke henne som har gitt oppholdstillatelse til over en million innvandrere som igjen har ført til en minimum dobling av antall voldtekter. En dobling som gikk utover Lise denne gangen, men kan like gjerne være din søster samboer mor datter tante søskenbarn eller kone neste gang. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå