Gå til innhold

Ny mobil; trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå føler jeg at tiden er inne for å kjøpe seg ny telefon, men jeg drukner i valg, guider og tusenvis av telefoner som finnes på markedet. Håper kanskje på at det er noen her som kan gi meg tips om hvilke telefoner jeg kan velge...

I dag har jeg en LG KP500 Touch Black, men er ikke fornøyd med touchskjermen, kameraet (3 MP) eller at den ikke har mini-jack. Det som er irriterende med touchskjermen er at hvis man har litt tykke tomler og bommer på en bokstav slik at trykket ikke blir registrert når man skriver melding, og ordlista (T9) står på, så slettes ordet og man må begynne på ordet på nytt.

Mine kriterier:

- Godt tastatur/touchscreen som er bra å skrive meldinger på.

- Kamera som tar ok bilder

- Mulighet til å bruke mini-jack og som mp3-spiller

- Bra batterikapasitet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xperia X2

trenger en software oppdatering for å øke batteri levetiden og perfomance generelt med 40% da men en knallbra telefon... har hatt HTC TYTNII tidligere og xperia x2 er bedre enn den

8.1MP kamera

god mp3/mulitmedia spiller

gode tilkoblingsmuligheter (minijack er der)

veldig bra å skrive meldinger med. god respons på touch. veldig lite problemer med den (har ikke hatt 1 til nå og hatt den i 6mnd ca)

masse aps (gratis). masse allerede innlagte som google maps og aps downloader og youtube. mail og facebook også.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax2?cc=no&lc=no

X10 har kommet ut i etterkant og har sikla litt etter den og kanskje den er bedre valg men jeg vet ikke for har ikke forska så mye på den da det frister bare for mye sikkert :p

Lenke til kommentar

Mine kriterier:

- Godt tastatur/touchscreen som er bra å skrive meldinger på.

- Kamera som tar ok bilder

- Mulighet til å bruke mini-jack og som mp3-spiller

- Bra batterikapasitet

I utgangspunktet ville jeg anbefalt deg en android telefon, pga det brede bruksområdet du får med 100 000 apps som for det meste er gratis. Men disse store touchtelefonene har jo typisk 24 timers varighet per ladning... og softkeyboard kan være vanskeligere å skrive på.

Derfor vil jeg heller anbefalle årets musikkmobil 2009... Sony Ericsson W995. Den er så nære perfekt som man kommer med tradisjonell formfaktor.

Skal du ha noe mer avansert ville jeg som sagt valgt Android. Den nye SE Xperia X8 kommer snart i butikkene og blir mye telefon for pengene. Her har X10i og X10 mini eiere allerede betalt mye av utviklingskostnadene og luket vekk barnesykdommene.

Jeg har selv Xperia X10i og er meget godt fornøyd... bortsett fra at den ikke varer for lenge akkurat per ladning. Tror nok Samsung Galaxy S kan være et godt valg. Xperia X2 kan frarådes. Den bruker Windows Mobile, og det bør du styre unna. Microsoft kommer med windows phone 7 i høst, men X2 vil ikke bli oppgradert. Telefonen har blitt slaktet i de fleste omtaler.

Endret av huffhuff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...