Gå til innhold

tips til hot-seat spill ønskes

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om jeg kunne få inn noen forslag på morsomme hot-seat spill. Mitt favoritt hot-seat spill gjennom tidene er heroes of might and magic serien. Ønsker gjerne tips om både de større og mer omfattende hot-seat spillene, til de små og enkle. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i begge de to forslagene over. Jeg har tilbrakt mange timer med begge i hot-seat-modus. Spesielt Worms 2D er genialt, drit i den gamle grafikken og send en sau på motstanderen. Dere kommer til å le dere i hel.

De to nevnte spillene er de eneste jeg kommer på at jeg har spillt i hot-seat. Jeg tror de gamle Civilizations-spillene (og kanskje de nye?) tillater hotseat? Det kan kanskje ta litt lang tid med mindre dere lager egne regler som gjør at dere kan få avgjort spillet i løpet av en kveld/natt.

Lenke til kommentar

En type spill som ikke har hot-seat, men tar kort tid så dere kan bytte på å spille kan også fungere. Bilspill og andre racer-/banespill med litt korte baner, som NFS-serien kan fungere. Hva med å spille en karrieremodus sammen hvor dere tar annen hver bane. Å bytte karriere kan ta litt lang tid med loading mellom. Det er også enkelt eldre bilspill som tillater at to personer spiller samtidig på samme keyboard. Sjekk ut micro machines, og det er ett 4x4 spill (kjører minimonstertrucks på en grusbane) som jeg ikke husker hva heter nå.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket litt på http://en.wikipedia.org/wiki/Worms_(series) og tror de jeg spilte mest er Worms og Worms 2. Det er mulig vi også spilte Worms Armageddon, men tviler litt på det ut fra utgivelsesåret. Som du ser av lista der er det 1. og 2. generasjons 2D som er tilgjengelige for PC. 3. generasjon 2D er kun utgitt til ulike konsoller. Jeg ville prøvd å få tak i det nyeste av 2. generasjonsspillene, siden det vil ha best grafikk av de, og teste det først.

Worms: Mayhem er 3D og det er desverre ett av de få tilfellene hvor 3D gjør at spillet blir dårligere. kontrollene er dårligere, det er for stor plass og aller viktigst: alt for lite collateral damage. Det å skade andre worms, inklusiv egne hvis du feilbereger litt er den store styrken til 2D. Du kan sende 3-4 av motstandernes worms og flere av dine egne ut i vannet på ett skudd til stor latter for alle. Dette er helt umulig i 3D. Etter noen få forsøk med Worms 3D på X-boks ga kameratgjengen min opp worms-serien. Jeg er dog fristet til å skaffe meg 2D versjonene igjen og ha noen nye hotseat-sessions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...