Pysj Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nå trenger du ikke engang å kunne koding for å lage programmene. Her er WYSIWYG-editoren. Les mer Lenke til kommentar
Desire Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 På den ene siden: Fantastisk - På den annen: ehmm... nå kommer det mye drittapps Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Litt ekstra informasjon: Programmet det er snakk om, heter App Inventor for Android. Det er tilgjengelig til Windows, OS X og Linux (som .deb). App Inventor kjører i nettleseren din, så du bør sørge for å ha nyeste versjon av enten Firefox, Chrome, Explorer eller Safari. Google gir ikke tilgang til å bruke App Inventor med det samme. Når skjemaet som nevnes i artikkelen er fylt ut (det er bare mail-adressen som er nødvendig å fylle inn), vil Google åpne for tilgang til App Inventor i løpet av de neste ukene. Tror det kan gå en stund før vi ser de helt store App Inventor-produserte programmene, men jeg håper det kommer noen skikkelige godbiter. Det er sikkert mange der ute med gode idèer, men heller mangelfulle programmeringsevner. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 nå trur jeg google trår på en patent mine. garantert et eller annet patenttroll som kommer til å hevde at de fant opp en lignene løsning. og aldrig fant opp en måte å gjennomføre det på. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nå går vel i hvert fall Android Market fort forbi App Store. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Greit nok at Android Market går forbi App Store i antall apps, men syns faktisk ikke det er relevant. Det er cluet er hvor er det flest kvalitet apps, Market eller App Store? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kommentaren min var ikke nødvendigvis positiv. Jeg synes det er fint at det i større grad blir kreativiteten som betyr noe, men langt fra alle er like kreative og det er i hvert fall langt mellom de som faktisk kommer til å få laget gode apps nå. Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Greit nok at Android Market går forbi App Store i antall apps, men syns faktisk ikke det er relevant. Det er cluet er hvor er det flest kvalitet apps, Market eller App Store? Tja.. Hundrevis av lommelykt-apps og fiseapps og diverse sånt tull har jo ikke noe med kvalitet å gjøre heller. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hundrevis blant hundretusenvis. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Tja.. Hundrevis av lommelykt-apps og fiseapps og diverse sånt tull har jo ikke noe med kvalitet å gjøre heller. Ikke interessant å sammenligne antall drittapps egentlig i mine øyne, utenom når man sorterer kronologisk etter release-dato så kommer man ikke over dem før man aktivt søker etter dem. Det som er interessant er å sammenligne kvaliteten på de virkelig gode apps-ene. Og hvem som får flest nyttige apps. Lenke til kommentar
ironman666 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) At det blir lettere å lage apps er i mine øyne KUN positivt. Det blir lettere for alle som ikke har kunnskaper til å fatte interesse i å utvikle app. Starte i det små, og der vil det sikkert stoppe for mange, men noen vil sikkert ta det videre og lage en kjempebra app. At det kommer masse drittapps betyr egentlig ingenting så lenge google ordner et god søke/rate system på android marked. Se bare på youtube, der finner du ALT, så og si alt. Der ligger ca 90% tull. Men når man først besøker youtube, så finner man som oftest det man søker etter på første siden av søket. Og i og med at google er kongen av søkemotorer, så vil det nok ikke gå lang tid for android market blir bedre på søk. Det kan jeg nesten garantere er høyt prioritet. Endret 14. juli 2010 av ironman666 Lenke til kommentar
Simenoyen Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Går det an å tjene penger på dette? Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Virker kjempespennende, selv om jeg klart ser argumentet med at dette kan føre til videre forsøpling av Android Market. Lurer på om noe slikt vil komme til iOS. Lenke til kommentar
Jørgen Myrland Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Android kommer til å bli like dominerende på mobile enheter som Windows var på PC'ene (var; unge mennesker velger Apple). Og Android kommer til å forløse en innovasjonsbølge på mobile enheter som verden aldri har sett manken til. Android kommer til å finnes i alt; mobiltelefoner, bil- og båtnavigasjontil, styring av lys, varme, strøm og sikkerhet hjemme. Alle 'dingser' med et elektronisk hjerteslak vil få Android. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 hva gjør at android kommer til å utklassere de andre minst like/mer opene mobil os som maemo symbain eller bada? jeg har også liten tru på at lampa mi vil ha bruk for et OS. mulig kjøleskapet og varmeovnene vill ha bruk for et slags avansert system. men har igrunn liten tro på sånne ting. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Android kommer til å bli like dominerende på mobile enheter som Windows var på PC'ene (var; unge mennesker velger Apple). Og Android kommer til å forløse en innovasjonsbølge på mobile enheter som verden aldri har sett manken til. Android kommer til å finnes i alt; mobiltelefoner, bil- og båtnavigasjontil, styring av lys, varme, strøm og sikkerhet hjemme. Alle 'dingser' med et elektronisk hjerteslak vil få Android. Den der var litt drøy. Har du noe som helst som taler for at det du sier er aktuelt, eller er dette synsing på høyt nivå? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 At det blir lettere å lage apps er i mine øyne KUN positivt. Det blir lettere for alle som ikke har kunnskaper til å fatte interesse i å utvikle app. Starte i det små, og der vil det sikkert stoppe for mange, men noen vil sikkert ta det videre og lage en kjempebra app. At det kommer masse drittapps betyr egentlig ingenting så lenge google ordner et god søke/rate system på android marked. Jeg er egentlig ganske enig der, men frykter litt at det blir vanskeligere å finne de gode appsene blant alt. De må jo en gang bli oppdaget liksom og da kommer jo ofte de som er mest populære/har brukt mest penger på markedsføring opp først. Ser også for meg det kan bli litt problemer med sikkerheten. Håper egentlig Google blir litt strengere på å sjekke Apps, men på den andre siden håper jeg de ikke blir det også. Vi har tross alt Apple som er motstykket der og jeg syns det er bra de er forskjellige, så kan vi velge det vi liker best. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 En løsning hadde jo vært å legge alle applikasjonene laget med denne i en egen undergruppe. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg synes ikke det kom klart nok frem om utviklerprisen på 25 dollar gjelder for å bruke programmet eller kun legge apps ut på market, hverken her eller i kilden. Er det noen som har svaret på det? Litt kjipt om man må punge ut bare for å teste programmet, og eventuelt lage tulleapps til seg selv. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg er jo ferdig med mitt 1 år på dataingeniørutdanninga hvor vi har drevet med Java. Så kjøpte jeg en Android telefon i februar i år og prøvde å lage en Hello World app til den (ved hjelp av Googles instruksjoner). Fikk det ikke til å funke så da gadd jeg ikke å se noe mer på det. En WYSIWYG edtior derimot har jeg ingenting til overs for. Det tar jo bort hele aspektet rundt programmering. Derimot så burde Google ha laget litt mer dokumentasjon rundt det å lage apps til Android. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg