Gå til innhold

Får ikke wine i Mint 9 til å fungere


Anbefalte innlegg

Jeg har installert wine i mint 9. Når jeg forsøker å kjøre for eksempel office 2007 eller andre ting som ligger ferdig på den virtuelle stasjonen så får jeg bare opp. "Archive: /home/turbo/.wine/dosdevices/c:/windows/Microsoft Office 2007 Enterprise_w_keys_copy_309/microsoft office 2007.exe

Zip file size: 523590316 bytes, number of entries: 14509

 

warning [/home/turbo/.wine/dosdevices/c:/windows/Microsoft Office 2007 Enterprise/microsoft office 2007.exe]:  end-of-central-directory record claims this
 is disk 15125 but that the central directory starts on disk 61171; this is a
 contradiction.  Attempting to process anyway.
error [/home/turbo/.wine/dosdevices/c:/windows/Microsoft Office 2007 Enterprise/microsoft office 2007.exe]:  missing 2581596424 bytes in zipfile
 (attempting to process anyway)
error [/home/turbo/.wine/dosdevices/c:/windows/Microsoft Office 2007 Enterprise/microsoft office 2007.exe]:  attempt to seek before beginning of zipfile
 (please check that you have transferred or created the zipfile in the
 appropriate BINARY mode and that you have compiled UnZip properly)

 

forsøk på å åpne en av filene som ligger i wine

Archive:  /home/turbo/.wine/dosdevices/c:/Program Files/Internet Explorer/iexplore.exe
[/home/turbo/.wine/dosdevices/c:/Program Files/Internet Explorer/iexplore.exe]
 End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
 a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
 latter case the central directory and zipfile comment will be found on
 the last disk(s) of this archive.
note:  /home/turbo/.wine/dosdevices/c:/Program Files/Internet Explorer/iexplore.exe may be a plain executable, not an archive
zipinfo:  cannot find zipfile directory in one of /home/turbo/.wine/dosdevices/c:/Program Files/Internet Explorer/iexplore.exe or
         /home/turbo/.wine/dosdevices/c:/Program Files/Internet Explorer/iexplore.exe.zip, and cannot find /home/turbo/.wine/dosdevices/c:/Program Files/Internet Explorer/iexplore.exe.ZIP, period.

 

Noen som kan si hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere?

Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt hvordan dette var gjort i gnome. Men det er samme prinsippet som i windows. Det er noe son som at du høyreklikker på filen (exe/msi)-> egenskaper -> åpne med. Der velger du Wine :) Videre er det bare å dobbel klikke neste gang du trenger å kjøre en exe eller msi.

 

Håpper du får det til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...