Gå til innhold

N64-grafikk på Nintendo Wii - er det slik det skal være?

k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg en nintendo wii og zelda twilight princess i går. Jeg må si meg totalt overrasket over den dårlige grafikken på spillet. Grafikken er på samme nivå som Zelda Ocarina of time på Nintendo 64. Er det noen instillinger på Wii'en som gjør at det ser så skammelig dårlig ut, eller er det N64 grafikk for alle?

Takker for svar :)

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg kjøpte meg en nintendo wii og zelda twilight princess i går. Jeg må si meg totalt overrasket over den dårlige grafikken på spillet. Grafikken er på samme nivå som Zelda Ocarina of time på Nintendo 64. Er det noen instillinger på Wii'en som gjør at det ser så skammelig dårlig ut, eller er det N64 grafikk for alle?

Det eneste du kan gjøre for å "bedre" grafikken er å bruke komponentkabel (om du har HDTV). Dette forbedrer bildet en del, men skaper jo ikke bedre grafikk for så vidt, men det ser hverftall skarpere ut. Kommer ikke på noen instillinger som kan forbedre bildet ditt ellers bortsett fra widescreen inst. og sånn. Ellers tror jeg ikke NIntendo fikk utnytte alt de skulle ønsket av wiien i twillight princess. Men nå er ikke wiien kjent for å tilfredstille de som er kresne på grafikk heller da! :whistle:

Lenke til kommentar

Komponentkabel bedrer grafikken, men det er ikke noe "magisk" verktøy som endrer om til ps3 grafikk :p

Men husker jeg merka litt forskjell faktisk :)

Men ja, grafikken på wii suger. Desverre..Nå i disse 3d tider med bra grafikk osv :p

Lenke til kommentar

Det er HDMI kabel du snakker om her sant? Når jeg googler komponentkabel kommer bare de kablene i rød, hvit og gul opp. Disse følger vel med i nintendo wii pakken og må brukes uansett? :p

Skjønner ikke helt det med komponentkabel.

Jeg har instillt Wii'en til widescreen på setup, men det hadde ikke noe særlig effekt.

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar

Du får kabelen for under kr 200,- på Play - eller under kr 100,- på DX :) hvis du har tid til å vente litt på postgangen.

Grafikken blir veldig mye bedre med denne kabelen. Grafikk er jo ikke bare oppløsning. Synes for eksempel SMG ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre spillene med emulator på PC, de som er kompatibel får bedre grafikk, og du kan kjøre ut bildet via HDMI.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...