Liteg0 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Fattern min har litt problemer med PCen sin, å jeg skjønner ingenting. Han har en Dell Dimension 9150 kjøpt i 2005. Det er flere ting som er galt. Men i dag hadde jeg planner om å reinstalere hele greia, clean instal upgrade fra XP til Win7. Da fant jeg ut at DVD rommen ikke ville lese DVD plater, men bare CD plater. Jeg skiftet da ut hans DVD rom med min (Bruker gamle IDE kontakter). Det som skjedde da var at PCen ville ikke starte opp å CPU viften kjørte på fult av en eller annen rar grunn. Skiftet tilbake til hans DVD rom, å da startet PCen opp. En annen ting som skjer er at om man puffer bort i PCen mens den er på så fryser den. Også er det en ting til, av å til når man skrur av PCen starter den opp igjen av seg selv rett etterpå, så da er eneste måte å skru den av på å trekke ut kontakten ettersom PSUen ikke har noen av å på bryter, bare en 230/115V switch. Så siden den ikke kan lese DVD plater blir det vanskelig å reinstalere, prøvde også å starte platen under oppstart, men PCen fant ikke noen plate. Jeg har mistanke om at PSUen er gammel å sliten, men er redd for at den har også skadet noen andre komponenter. Vet ikke vilke, men har mistanke om CPUen pga at den viften gikk amokk, å den er alri blitt renset siden kjøpet (GPUen er renset). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå