Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Synspunkter på dette oppsettet?

Synspunkt  

8 stemmer

1. 1. Er dette et bra oppsett?

Anbefalte innlegg

Hei! :) Noen synspunkter på dette oppsettet? Tror dere forsterkeren vil klare og dra ut nokk til å drive subene? Tenkte 2 subber. Og tror dere CD spilleren er et bra valg? :) Kom gjerne med positive og negative sider ved produktene! Og kom gjerne med anbefalinger om andre produkter som kan egne seg bedre en de jeg har vist her.

http://www.sonicelectronix.com/item_14906_Power+Acoustik+BAMF-5500-1D+-BAMF55001-D-.html

http://www.sonicelectronix.com/item_16665_Pioneer+TS-W3002D4.html

http://www.sonicelectronix.com/item_16656_Pioneer+TS-A6993R.html

http://www.sonicelectronix.com/item_22378_Pioneer+DEH-P6200BT.html

Mvh Joakim Olaisen

Endret av mrbragstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radioen fungerer elendig i Norge, du har ingen bruk for 6x9" når du skal ha basskasse i bagasjerommet, dyr frakt, moms kommer i tillegg på prisen, tollgebyr kommer i tillegg, null garanti, like bra anlegg like rimelig i Norge... det er vel det grøvste.

Hva slags bil skal du ha dette i?

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Det Transmedia sier++

Og, hvilket år er den spilleren fra egentlig? Så utrolig kjip ut.

Pioneer er ikke noe særlig merke å gå for om du ikke går mye opp i pris (høyttalere og subber).

Power Acoustic er hva jeg kaller "jalla" men kan være den forsterkeren er grei (mange dårlige merker har noen bra produkter).

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Spilleren så litt kjip ut ja.... En skikkelig spiller trenger ikke koste så ille mye, denne feks: http://www.pixmania.com/no/no/4938834/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-d.html og da kan du også bruke radio delen ;) Som du ser, så blir ikke den mange kronene dyrere enn den du fant når du ser på frakt og moms og toll osv.

Ellers så er det som det blir sagt her, ikke anbefalt å ha 6x9" i hatthylla når du skal ha sub i bagasjen. Som du sikkert vet så blir det endel trykk fra subwoofere, og dette vil påvirke 6x9" og gjøre at de spiller stygt. Små kasser til 6x9" fjerne den yttre påvirkingen, men så er vi skapt med ører på hver side av hode, som er vinklet FOROVER, så da blir det mest naturlig og RIKTIG å ha høyttalere foran i bilen ;)

Kom med en makspris på hvor mye du vil bruke, så kan vi sikkert finne noe bedre til deg.

Lenke til kommentar

Spilleren så litt kjip ut ja.... En skikkelig spiller trenger ikke koste så ille mye, denne feks: http://www.pixmania.com/no/no/4938834/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-d.html og da kan du også bruke radio delen ;) Som du ser, så blir ikke den mange kronene dyrere enn den du fant når du ser på frakt og moms og toll osv.

Ellers så er det som det blir sagt her, ikke anbefalt å ha 6x9" i hatthylla når du skal ha sub i bagasjen. Som du sikkert vet så blir det endel trykk fra subwoofere, og dette vil påvirke 6x9" og gjøre at de spiller stygt. Små kasser til 6x9" fjerne den yttre påvirkingen, men så er vi skapt med ører på hver side av hode, som er vinklet FOROVER, så da blir det mest naturlig og RIKTIG å ha høyttalere foran i bilen ;)

Kom med en makspris på hvor mye du vil bruke, så kan vi sikkert finne noe bedre til deg.

Hva som så så jalla ut med spilleren? Dette er jo et mye nyere produkt en de andre de selger i Norge. Du har jo mulighet til USB, IPHONE/IPOD, BL til mobil osv.. Hva som er jalla med dette?

Og frakt + toll og moms blir dette mye biligere en å kjøpe det i Norge, + du har garanti. Kjenner flere som har handlet fra denne siden, og de er 110% serriøs!

Og 6*9 høytalere har alle jeg kjenner hatt bak i hatthyllen. Er en Volvo 940 jeg skal ha dette i!

Og hvis dere ser på kommentarene på forsterkeren, virker den som den har gitt de som har kjøpt den ett bra inntrykk? Eller? Og hvilken forsterker anbefaler dere til subbene? Ta i fra USA siden hvis dere føler for det :)

Skal jeg ha høttalere forran i bilen har jeg plass til veldig små'e høyttalere, så det blir vel ikke det store..

Lenke til kommentar
Og frakt + toll og moms blir dette mye biligere en å kjøpe det i Norge, + du har garanti.
Du har null garanti. Amerikanske forbrukerlover og garantivilkår gjelder selvfølgelig ikke for nordmenn i Norge som handler pr. postordre i USA, og Sonic har ingen forpliktelser overfor utenlandske kjøpere når det gjelder reklamasjoner. Merk forskjellen på forpliktelser og goodwill.

Spilleren du ser på finnes også i en Euroversjon, da som DEH-6200BT. Denne versjonen er altså uten IPBus-inngang, men har til gjengjeld fungerende radio og to par linjeutganger. Selges til 2495,- her og der, men kan finnes langt rimeligere også. JVC har et alternativ til et par tusen:

KD-R711a.jpg

6*9 høytalere har alle jeg kjenner hatt bak i hatthyllen.
Har de en basskasse i bagasjerommet også, ville de hatt bedre lyd/bass om de hadde tatt dem vekk (med et lite unntak for Saab 900NG/9-3). Enkelt og greit.

Skal jeg ha høttalere forran i bilen har jeg plass til veldig små'e høyttalere, så det blir vel ikke det store..
Med et godt par 5,25" komponentsett i fordørene drevet av en egen forsterker, vil du få langt bedre lyd enn med et par 6x9" i hattehylla drevet av spilleren, og ihvertfall om de 6x9"erne har noen tusen watt med subwoofertrøkk peisende på bakfra.

Kjenner flere som har handlet fra denne siden, og de er 110% serriøs!

Ingen her som tviler på at du ikke får det du bestiller e.l. I motsetning til norske butikker selger de mye årgangsstæsh, flere år gamle utgåtte produkter, refurbished goods (vi har vel nesten ikke noe uttrykk for dette på norsk; fabrikkoverhalte brukte/skadede/avskrevne produkter) og produkter av såpass lav kvalitet at det vel bare er et og annet Søgne-firma som selger slikt her hjemme. Når man da kombinerer dette med den lave kunnskapen norske ungdommer dessverre har om bilstereo, annet enn at det skal "dunke fælt", er det lett å bli blendet av de tilsynelatende lave prisene på tilsynelatende ok produkter. All ære for at du vil opplyse deg selv litt før du bestiller noe i blinde ihvertfall. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for svar! Virket som du hadde peil på dine saker! :) Frister veldig og kjøpe ett komplett anlegg i utlande, for du sparer flere tusen! Det er jo helt klart! Er egentli bare ute etter ett anlegg som spiller høyt og rister i fra seg.. Ha en skikkelig fullefest i bilen og skru anlegget på fult.. Skjønner at det er lite vits i å bestille spiller i utlandet hvis radioen ikke fungerer.

Tenkte på 2x pioneer 3500 watters, hvilken forsterker må jeg ha til å drive dette? Duger forsterkeren som jeg har/hadde valgt meg ut? Tenkte og koble subbene og kjøre de helt nede til 1 ohm. Hvordan blir lyden hvis jeg har 6x9 i hatthyllen, og noen andre høytalere i front i dørene? Tar imot tips med stor takk! :)

Endret av mrbragstad
Lenke til kommentar

Det beste er at du oppgir en makspris du vil bruke på stereo, og spør om noen kan gi deg et tilbud, så skal de se at det ikke trenger å koste så ille mye her i landet heller.

Når jeg skriver at 6x9" i hatthylla ikke blir bra (som transmedia også sier ;)) så er det basert på erfaringer og "sunn fornuft". Du kan jo prøve å koble av ledningene til en av dine kompisers 6x9" og så spille for fullt, så ser du på 6x9" hvor mye de beveger seg, og da skjønner du at dette ikke er bra ;)

Så 6x9" i hatthylla er ingen vits når du skal ha sub, og når det er foran du sitter og kjører, så er det der du vil ha lyden, og med et bra komponentsett montert RIKTIG, foran i bilen, så blir det lyd nok i massevis for de som sitter bak også.

Pioneer subene er heller ikke noe jeg ville satset på, da du får andre elementer som spiller betydelig bedre i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Det beste er at du oppgir en makspris du vil bruke på stereo, og spør om noen kan gi deg et tilbud, så skal de se at det ikke trenger å koste så ille mye her i landet heller.

Når jeg skriver at 6x9" i hatthylla ikke blir bra (som transmedia også sier ;)) så er det basert på erfaringer og "sunn fornuft". Du kan jo prøve å koble av ledningene til en av dine kompisers 6x9" og så spille for fullt, så ser du på 6x9" hvor mye de beveger seg, og da skjønner du at dette ikke er bra ;)

Så 6x9" i hatthylla er ingen vits når du skal ha sub, og når det er foran du sitter og kjører, så er det der du vil ha lyden, og med et bra komponentsett montert RIKTIG, foran i bilen, så blir det lyd nok i massevis for de som sitter bak også.

Pioneer subene er heller ikke noe jeg ville satset på, da du får andre elementer som spiller betydelig bedre i den prisklassen.

Takker for svar! :) Er det noen som har lyst til å gi meg ett tilbud? :) Setter stor pris på det! Tenkte og bruke ca. 10 k på komplett stero :)

Lenke til kommentar

Med det oppsettet så ender det godt over 10k, og må fremdeles ha kasse til sub og alt av kabler (og helst litt demping ihvertfall til dørene)..

Hvorfor 4-kanaler?

Suben der anbefaler jeg ikke, ikke særlig imponert av lyden og heller ikke byggkvalitet å skryte av(mange har opplevd lim som løsner i oppheng).

Rimeligere oppsett:

1-kanals forsterker: Hertz HE1D

2-kanals forsterker: Hertz HE2

Subber 2X: Hertz DS300

Spiller: Pioneer DEH-7200SD

Frontsett: Hertz DSK 130

Kasse til subber:dynaBel DY9135

Kabelsett: LIB-53mm² Kabelsett

Ekstra phono: LIB signalkabel 6,1 meter

Distrubisjonsblokk: LIB 53mm² Distribusjonsblokk

Demping: Damplifier Pro 1,86 m²

Ekstra strømkabler: 2X minus kabel og 2X pluss kabel

Tror jeg har fått med alt der, bør komme på rundt 10K inkludert frakten..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Hvorfor 4-kanaler?

Fordi, hvis han skulle gå for spilleren jeg foreslo,

så kan det være greit å ha nok kanaler for aktiv deling,

hvis han ønsker det. Da slipper man passive delefiltre,

også har man mange flere muligheter for å justere det

så det låter best mulig (dog, greit med litt hjelp).

Hvis han vil bruke de passive delefiltrene som

følger med frontsettet så er det jo bare å bro-

koble firekanaleren til to kanaler, men han vil

da fortsatt ha muligheten for aktiv deling senere. :love:

TS, denne forsterkeren (Alpine MRP-F200), er knallbra til prisen.

Nå har jeg Genesis Serie 3 forsterkere til en veiledende pris av

22900,- men for å være helt ærlig merka jeg ikke så voldsomt stor

forskjell på frontsettet fra den som er i annonsen der (ja, brukte

akkurat den i et halvt år cirka) - den leverer god lyd og solide watt. :)

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...