Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Trådstarteren har gjort et glimrende innlegg!

 

Som jeg svarte Lilac1 på en annen tråd:

 

Vent å se hvis/når Apple lanserer:

 

* Muligheter for å gjøre mer endringer på startskjermen, ala android

* Et bedre beskjedsystem

* Sosiale tjenester integrert i operativsystemet.

* Strålende kontaktløsning for personer

* Trådløs synkronisering

* wifi-router

 

Ikke kom her å si at det ikke ville blitt stor jubel for dette. Flertallet ville definitivt satt pris på det. Jeg kan jo minne deg på hvor stor nyhet det ble da folk kunne legge snarveier til applikasjoner i mapper på startskjermen. Klarer du å innrømme at samtlige av de punktene ville tjent forbrukere godt? Hvis du er uenig så kunne jeg godt tenkt meg at du hadde gjort rede på hvorfor. Og tar du generell produktivitet og med i betraktiningen, så er faktisk artikkelen veldig bra.

 

Andre er også velkommen til å svare.

 

Edit: Skal si denne tråden hadde mange +

 

* Muligheter for å gjøre mer endringer på startskjermen, ala android. Det beste eksempelet på hvor galt det kan gå finnes i Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden. Et mer glorete helvete skal du lete lenge etter... De som er interessert i hvor “praktisk og effektivt” det kan bli, anbefales å se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1198215&siteSkin=amobil.no.

 

* Et bedre beskjedsystem. Har ingen problemer med beskjedsystemet på min telefon i dag; fungerer aldeles utmerket. Eneste jeg savner er en notifikasjon på hvor mange avtaler jeg har den aktuelle dagen.

 

* Sosiale tjenester integrert i operativsystemet. Er ikke medlem av Face book og/eller Twitter (eller noen andre slike tjenester), så jeg er svært glad for at dette ikke er integrert i operativsystemet. Skulle jeg mot formodning ønske det på ett eller annet tidspunkt i mitt liv, så laster jeg det ned…

 

* Strålende kontaktløsning for personer. Du bør vel egentlig begynne å se litt på hvordan Apple har løst dette før du strengt tatt uttaler deg…

 

* Trådløs synkronisering. Har allerede trådløs synkronisering mellom iPhone, iPad og en Windows 7 64 PC, så kanskje en ide å begynne å sette seg inn i Apple sine produkter før du uttaler deg?

 

 

Du er vel mot formodning ikke klar over de undersøkelsene som viser at Android brukere får mindre sex enn iPhone brukerne? Et ganske så vesentlig poeng i min anskaffelse av Apple produkter. Du er kanskje heller ikke klar over at Android brukere i samme undersøkelser blir stemplet som nerder uten noe sosialt liv.. Gitt all den tid og intensitet du har brukt til og spamme diverse Apple tråder de siste dagene, så…

 

Undersøkelser viser også at Apple har den mest trofaste brukergruppen; hele 85% vil kjøpe Apple sine produkter igjen, mens tallet for Android ikke er i nærheten av dette. Lurer på hvorfor det er slik? Skal også bli interessant å se den videre veksten for Android nå som WM 7 slippes. Vi andre har funnet en tilfredsstillende løsning, har et liv og vil holde på det…

 

De siste måneders lekkasjer fra Google indikerer også at de vil ta bort mye av det du kaller “fleksibilitet og effektivitet” i Android, så hvordan skal det gå med deg når du oppgraderer til 3.0 og ikke får den glorete “homescreen/lockscreen” din?

 

Til slutt, og dette kommer antagelig som en stor overraskelse på deg: Jeg er direkte uenig i flere av punktene i trådstarters første post og har meddelt ham dette tidligere uten at dette gjorde noe videre inntrykk på vedkommende. Manglende forståelse av Apple, selskapets produkter og strategi er som regel ikke noe godt utgangspunkt for videre diskusjon.

 

- Rob

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarteren har gjort et glimrende innlegg!

 

Som jeg svarte Lilac1 på en annen tråd:

 

Vent å se hvis/når Apple lanserer:

 

* Muligheter for å gjøre mer endringer på startskjermen, ala android

* Et bedre beskjedsystem

* Sosiale tjenester integrert i operativsystemet.

* Strålende kontaktløsning for personer

* Trådløs synkronisering

* wifi-router

 

Ikke kom her å si at det ikke ville blitt stor jubel for dette. Flertallet ville definitivt satt pris på det. Jeg kan jo minne deg på hvor stor nyhet det ble da folk kunne legge snarveier til applikasjoner i mapper på startskjermen. Klarer du å innrømme at samtlige av de punktene ville tjent forbrukere godt? Hvis du er uenig så kunne jeg godt tenkt meg at du hadde gjort rede på hvorfor. Og tar du generell produktivitet og med i betraktiningen, så er faktisk artikkelen veldig bra.

 

Andre er også velkommen til å svare.

 

Edit: Skal si denne tråden hadde mange +

 

* Muligheter for å gjøre mer endringer på startskjermen, ala android. Det beste eksempelet på hvor galt det kan gå finnes i Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden. Et mer glorete helvete skal du lete lenge etter... De som er interessert i hvor "praktisk og effektivt" det kan bli, anbefales å se her: http://www.diskusjon...Skin=amobil.no.

 

* Et bedre beskjedsystem. Har ingen problemer med beskjedsystemet på min telefon i dag; fungerer aldeles utmerket. Eneste jeg savner er en notifikasjon på hvor mange avtaler jeg har den aktuelle dagen.

 

* Sosiale tjenester integrert i operativsystemet. Er ikke medlem av Face book og/eller Twitter (eller noen andre slike tjenester), så jeg er svært glad for at dette ikke er integrert i operativsystemet. Skulle jeg mot formodning ønske det på ett eller annet tidspunkt i mitt liv, så laster jeg det ned…

 

* Strålende kontaktløsning for personer. Du bør vel egentlig begynne å se litt på hvordan Apple har løst dette før du strengt tatt uttaler deg…

 

* Trådløs synkronisering. Har allerede trådløs synkronisering mellom iPhone, iPad og en Windows 7 64 PC, så kanskje en ide å begynne å sette seg inn i Apple sine produkter før du uttaler deg?

 

 

Du er vel mot formodning ikke klar over de undersøkelsene som viser at Android brukere får mindre sex enn iPhone brukerne? Et ganske så vesentlig poeng i min anskaffelse av Apple produkter. Du er kanskje heller ikke klar over at Android brukere i samme undersøkelser blir stemplet som nerder uten noe sosialt liv.. Gitt all den tid og intensitet du har brukt til og spamme diverse Apple tråder de siste dagene, så…

 

Undersøkelser viser også at Apple har den mest trofaste brukergruppen; hele 85% vil kjøpe Apple sine produkter igjen, mens tallet for Android ikke er i nærheten av dette. Lurer på hvorfor det er slik? Skal også bli interessant å se den videre veksten for Android nå som WM 7 slippes. Vi andre har funnet en tilfredsstillende løsning, har et liv og vil holde på det…

 

De siste måneders lekkasjer fra Google indikerer også at de vil ta bort mye av det du kaller "fleksibilitet og effektivitet" i Android, så hvordan skal det gå med deg når du oppgraderer til 3.0 og ikke får den glorete "homescreen/lockscreen" din?

 

Til slutt, og dette kommer antagelig som en stor overraskelse på deg: Jeg er direkte uenig i flere av punktene i trådstarters første post og har meddelt ham dette tidligere uten at dette gjorde noe videre inntrykk på vedkommende. Manglende forståelse av Apple, selskapets produkter og strategi er som regel ikke noe godt utgangspunkt for videre diskusjon.

 

- Rob

Beklager for å si dette, men dette var de dummeste svarene jeg har sett på lenge.

 

Du babbler om at du ikke trenger det ene og det andre. Kanskje du skal lese det exptr sier i stedet for å basere seg etter hva DU vil ha. Tenk heller litt ut av boksen og ikke bare se rett fram.

 

Våkn opp.

 

Og hvem søren bryr seg om hvilken mobil gruppe som har mest sex LOL?, jeg gir no faen i hvor mye / lite sex man har. Alt jeg bryr meg om når jeg kjøper meg en mobil er at den er meget bra. Og det gjør jo de fleste i dag.

 

Jeg går ikke å tenker ohhhh, nå skal jeg gå i butikken å se om jeg finner meg den mobilen som gir meg mest sex. Jeg tenker, hmmm, hvilken mobil gir meg mest for pengene. De fleste tenker slikt.

 

Ja Apple har den mest trofaste brukergruppen. Vet du hvorfor?, jo fordi rundt 70% av folkene som kjøper Apple produkter er allerede Apple brukere.

 

Hva om vi sier at Android er den største til å få nye brukere. Hva da?, er Android bedre bare fordi det er slikt?

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du babbler om at du ikke trenger det ene og det andre. Kanskje du skal lese det exptr sier i stedet for å basere seg etter hva DU vil ha. Tenk heller litt ut av boksen og ikke bare se rett fram.

Det eneste han sa han ikke trengte var et bedre beskjedsystem og sosiale tjenester integrert i operativsystemet. Leste du hele innlegget du siterte, eller fokuserte du kun på det Rob sa om sex?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du babbler om at du ikke trenger det ene og det andre. Kanskje du skal lese det exptr sier i stedet for å basere seg etter hva DU vil ha. Tenk heller litt ut av boksen og ikke bare se rett fram.

Det eneste han sa han ikke trengte var et bedre beskjedsystem og sosiale tjenester integrert i operativsystemet. Leste du hele innlegget du siterte, eller fokuserte du kun på det Rob sa om sex?

1. Han snakket om at Android kan se rotete ut i hannes egne øyner. Men fakta er at du kan både få Android til å se rotete ut om du vil, og du kan få Android til å se skikkelig clean og ryddig ut med Widgets osv. Som sagt, valgmuligheter.

 

2. Så snakket han om beskjed systemet. Og her snakket han om HVA HAN syntes om det, altså at det var helt greit for han at det var sånn som det er nå i iOS 4. Men poenget her er at beskjed systemet som er i Android er jo ufattelig mye bedre enn det som er i iOS 4. Og det vil han ikke inrømme. Om beskjed systemet i Android ikke er bedre enn det som er i iOS 4 for dere, så er den fortsatt bedre enn det som er i iOS 4 på måten beskjed systemet fungerer i Android i praksis. Så enkelt er det bare.

 

3. Her snakker han om at han ikke er med i noe Facebook eller Twitter, så han ser ikke behovet med sosiale tjenester integrert i operativsystemet. Igjen det er HANNES mening. Er bedre å ha disse tingene integrert i OS'et uansett. Om du ikke vil bruke det, så trenger du ikke å bruke det heller, selv om det er integrert i OS'et. For husk på hvor mange det er som faktisk bruker Facebook og Twitter hver dag i dag. At Facebook og Twitter er integrert i OS'et er jo en veldig fin bonus for mange. Men igjen, det ville ikke Rob inrømme.

 

4. Her snakker vi om Strålende kontaktløsning for personer. Her snakker Rob om at vi ikke har prøvd dette på iOS 4 bla bla bla, og at dette skal være bra. Ja det er sikkert bra i iOS 4 men det er fortsatt mye bedre i Android på måten du kan synkronisere dine kontakter med Facebook f.eks. Sånn at du f.eks kan få Facebook bilder som kontakt bilder osv osv osv. Igjen, hørt om disse fantastiske valgmulighetene?

 

5. Så er det anngående Trådløs synkronisering. Her sier Rob at iPhone / iOS 4 allerede har det. Det er jeg enig i. Men hvor bra er denne trådløse synkroniseringen der i forhold til hva du kan gjøre med Android anngående trådløs synkronisering.?

 

Er ufattelig mye du kan gjøre med trådløst synkronisering i Android. Om dere ikke har prøvd det så anbefaler jeg dere å prøve det ut for så å komme tilbake å si til meg på hva som er best av trådløs synkronisering i Android og iOS 4. Og ikke på hva dere synes er best for DERE.

 

Fornøyd med svaret mitt nå eller?

 

Hilsen Vindicator.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hva kan man synkronisere trådløst med Android som man ikke kan gjøre med iOS? Det eneste jeg mangler synkronisering for trådløst med iOS er musikk, bilder og video, men det hadde jeg ikke på Android heller. Email, kalendere, kontakter og notater synkroniseres mot Google automatisk. Man kan og synkronisere mot Facebook-kontaktene sine manuelt, og ja, det hadde vært fint å hatt muligheten til å gjøre dette automatisk.

Lenke til kommentar

Hva kan man synkronisere trådløst med Android som man ikke kan gjøre med iOS? Det eneste jeg mangler synkronisering for trådløst med iOS er musikk, bilder og video, men det hadde jeg ikke på Android heller. Email, kalendere, kontakter og notater synkroniseres mot Google automatisk. Man kan og synkronisere mot Facebook-kontaktene sine manuelt, og ja, det hadde vært fint å hatt muligheten til å gjøre dette automatisk.

Jeg skal gi deg noen eksempler på hva som er en stoooor fordel over iOS 4 i Android når det kommer til trådløst synkronisering.

 

Du kan f.eks sende en web side link direkte til din Android telefon med ett lite klikk i Firefox / Google Chrome, og når det er gjort, så vil Android telefonen din automatisk åpne den linken i nettleseren i telefonen du sendte til telefonen. Du kan installere hvilken som helst app på din Android telefon med 2 klikk i fra nettleseren din. Ja du kan faktisk gjøre dette rett i fra en iPad, iPhone og iPod Touch også. Du kan selv gjøre dette i fra en Sony Playstation 2 / 3.

 

Når du gjør dette så vil det programmet du trykker 'Installer' på i nettleseren / web siden automatisk bli installert på din Android telefon.

 

Eller for å si det veldig enkelt, dette kan du gjøre i fra hvilken som helst enhet som har internett tilgang og som har en nettleser. Er bare å gå til AppBrain.

 

Du kan sende en Google Maps posisjon direkte til din Android telefon med kun ett klikk i nettleseren på din PC. Og her vil da Google Maps åpne automatisk i telefonen din og vise deg posisjonen.

 

Dette er bare noen få ting du kan gjøre med en Android telefon når det er anngående trådløst synkronisering.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

1. Han snakket om at Android kan se rotete ut i hannes egne øyner. Men fakta er at du kan både få Android til å se rotete ut om du vil, og du kan få Android til å se skikkelig clean og ryddig ut med Widgets osv. Som sagt, valgmuligheter.

Problemet er at Android leveres satt opp med unyttige widgets som standard. På Nexusen min var det f.eks. en widget for å styre wifi, bluetooth og skjermstyrke. Hva er vitsen med en slik widget når det for de fleste går helt fint å ha det på automatisk hele tiden? Har lest at mange styrer dette manuelt for å få akseptabel batteritid, men da må man virkelig gå løs på roten av problemet og fikse strømstyringen.

 

2. Så snakket han om beskjed systemet. Og her snakket han om HVA HAN syntes om det, altså at det var helt greit for han at det var sånn som det er nå i iOS 4. Men poenget her er at beskjed systemet som er i Android er jo ufattelig mye bedre enn det som er i iOS 4. Og det vil han ikke inrømme. Om beskjed systemet i Android ikke er bedre enn det som er i iOS 4 for dere, så er den fortsatt bedre enn det som er i iOS 4 på måten beskjed systemet fungerer i Android i praksis. Så enkelt er det bare.
Enig, beskjedssystemet er overlegent på Android, spesielt hvis man får mye pushmeldinger/sms o.l.

 

edit: Til det du skrev over så vet jeg ikke om jeg ville kalt det der synkronisering, men OK.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Du kan f.eks sende en web side link direkte til din Android telefon med ett lite klikk i Firefox / Google Chrome, og når det er gjort, så vil Android telefonen din automatisk åpne den linken i nettleseren i telefonen du sendte til telefonen.

https://chrome.googl...iahbfpjddegdoci

Jøss, framgang for iPhone hvertfall. Velkommen etter :p.

 

Var jaggu på tide at dette kom til iPhone da. Men men, utviklingen går fremover hvertfall, heldigvis.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du er vel mot formodning ikke klar over de undersøkelsene som viser at Android brukere får mindre sex enn iPhone brukerne? Et ganske så vesentlig poeng i min anskaffelse av Apple produkter.

Haha, så her sier du at du kjøper Apple-produkter for å få mer sex! :D Er ikke det tragisk, så vet ikke jeg. :wee:
Lenke til kommentar

Du er vel mot formodning ikke klar over de undersøkelsene som viser at Android brukere får mindre sex enn iPhone brukerne? Et ganske så vesentlig poeng i min anskaffelse av Apple produkter. Du er kanskje heller ikke klar over at Android brukere i samme undersøkelser blir stemplet som nerder uten noe sosialt liv.. Gitt all den tid og intensitet du har brukt til og spamme diverse Apple tråder de siste dagene, så…

 

Undersøkelser viser også at Apple har den mest trofaste brukergruppen; hele 85% vil kjøpe Apple sine produkter igjen, mens tallet for Android ikke er i nærheten av dette. Lurer på hvorfor det er slik? Skal også bli interessant å se den videre veksten for Android nå som WM 7 slippes. Vi andre har funnet en tilfredsstillende løsning, har et liv og vil holde på det…

 

De siste måneders lekkasjer fra Google indikerer også at de vil ta bort mye av det du kaller “fleksibilitet og effektivitet” i Android, så hvordan skal det gå med deg når du oppgraderer til 3.0 og ikke får den glorete “homescreen/lockscreen” din?

 

Til slutt, og dette kommer antagelig som en stor overraskelse på deg: Jeg er direkte uenig i flere av punktene i trådstarters første post og har meddelt ham dette tidligere uten at dette gjorde noe videre inntrykk på vedkommende. Manglende forståelse av Apple, selskapets produkter og strategi er som regel ikke noe godt utgangspunkt for videre diskusjon.

 

- Rob

 

Jeg er enig i dette selv om du står i et toalett.

Førsteposten i denne tråden oppfordrer ikke akkurat til saklig debatt, og det var neppe målet til trådstarter heller.

Såvidt jeg kan erindre var trådtittelen opprinnelig noe slikt som "Hvorfor folk med iphone er BÆSJUNGER", og den ble vel kun forandret til denne, mer diplomatiske trådtittelen etter oppfordring fra moderator.

Lenke til kommentar

Vi gjør oppmerksom på at minst fire av brukerne i denne tråden, inklusive trådstarter (Marius Aarre), SolbergMobil og HTC Nyheter er en og samme person og altså har backet opp egne utsagn ved hjelp av fiktive brukere. Alle disse er for en tid siden utestengt fra forumet. Deltagere og lesere i tråden får i lys av dette selv vurdere troverdigheten til de utsagn som er fremmet.

 

Vi kan selvsagt ikke gardere oss mot slike ting, selv om vi gjør vårt beste for å fange opp når det skjer. Det er beklagelig at enkelte føler det nødvendig og produktivt å "jukse" i en debatt her på forumet, spesielt når vi vet at folk bruker den informasjon og de meninger som postes her som veiledning ved anskaffelse av mobiltelefon.

 

Jeg minner om at dette ikke er en konkurranse, hva vi sier og skriver her på forumet gir hverken stjerne i boken eller personlig vinning. (Minner også om at dersom noen har kommersielle interesser av dette så skal det fremgå, og at reklame er forbudt.)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...