Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Ja, applikasjonsmarkedet i iOS er ubenektelig bedre enn på HTC, det kan ingen nekte.

Dessuten ligger Safari noen skritt foran nettleseren som følger med i Android.

 

@ enkelte her. Ikke snakk om stabilitetsproblemer, vær så snill, i hvert fall ikke som om iPhone er kongen på haugen. iPhone er absolutt ingen mester på stabilitet. Kontra Sony Ericsson, ja, selvfølgelig, men de mest stabile telefonene generelt er HTC og Samsung. MERK, jeg snakker ikke utifra statistikk og målinger, men personlig erfaring, da jeg tar i mot flere mobilklager/servicer daglig. Det har ikke nødvendigvis noe med Android å gjøre, jeg bare tilføyer.

Endret av Nanophus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det som er saken, flertallet driter i om android kanskje har flere funksjoner/muligheter, det er ikke det som er viktig. Mobilnerder her inne på forumet blir ett helt annet marked.

 

Diskuterer vi flertallets mening som du tydeligvis klarer å presentere, i skrivende stund selger faktisk Android telefoner mer enn iOS telefoner.

Diskuterer fremdeles fordeler og ulemper med de to OS'ene.

Men virker som vi begynner i å bli enig om at Android er har flest fordeler..

 

Men samtidig er det vel ingen enkelt android telefoner som selger like mye som iPhone 4. Men problemet er vel heller det at flertallet bare kjøper mobil etter pris og utseende og driter i det underliggende.

 

 

Lenke til kommentar

Ja, applikasjonsmarkedet i iOS er ubenektelig bedre enn på HTC, det kan ingen nekte.

Dessuten ligger Safari noen skritt foran nettleseren som følger med i Android.

 

Blir ikke den app storen for Android bedre nå om dagen da?

 

Synd det der med Safari egentlig, den er så bra at jeg vurderte å kjøpe iPhone 4 på grunn av den

Lenke til kommentar

Akkurat det som er saken, flertallet driter i om android kanskje har flere funksjoner/muligheter, det er ikke det som er viktig. Mobilnerder her inne på forumet blir ett helt annet marked.

 

Diskuterer vi flertallets mening som du tydeligvis klarer å presentere, i skrivende stund selger faktisk Android telefoner mer enn iOS telefoner.

Diskuterer fremdeles fordeler og ulemper med de to OS'ene.

Men virker som vi begynner i å bli enig om at Android er har flest fordeler..

 

Men samtidig er det vel ingen enkelt android telefoner som selger like mye som iPhone 4. Men problemet er vel heller det at flertallet bare kjøper mobil etter pris og utseende og driter i det underliggende.

 

Det er nok helt sant at som enkelt modell så er det vel ingen som slår iPhone 4 i de aller fleste markeder. Når man tenker på smartphone markedet altså. Jeg kjøpte min wave så jeg slapp å støtte google eller apple;) google eier jo trossalt alt på internett snart. De er de ny onde som ikke bør støttes;)

Lenke til kommentar

Ja, applikasjonsmarkedet i iOS er ubenektelig bedre enn på HTC, det kan ingen nekte.

Dessuten ligger Safari noen skritt foran nettleseren som følger med i Android.

 

Blir ikke den app storen for Android bedre nå om dagen da?

 

Synd det der med Safari egentlig, den er så bra at jeg vurderte å kjøpe iPhone 4 på grunn av den

At A er bedre enn B, behøver ikke bety at B er dårlig, ikke misforstå meg. Jo, at betalte apps endelig har kommet til Android hjelper nok på kvaliteten, men sitter med følelsen av at det er mange betalte applikasjoner som ikke er verdt fem flate øre. Ja, det kommer seg, men Apple har utvilsomt et lite forsprang her.

 

Safari er ikke totalt overlegen etter min mening, men er littegranne smidigere og kjappere.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke helt at en mann har muligheten til å gjøre veldig mye galt veldgi lett. Men jeg liker nesten alt det google har gjort hittil. De har jo resurser til å gjøre det meste.

 

Javisst er jeg enig i deg der. Internett er jo fremdeles framtiden og google kan fort få for mye makt og bruke dette til sine kapitalistiske grunner.

Lenke til kommentar

Galaxy Spica er jo et prakteksempel på en telefon som overhodet ikke takler Android.

 

Tja. Jeg hadde vesentlig bedre batteritid med Spica enn jeg hadde med Desire for å si det sånn.

 

Måtte jo selvfølgelig surfe litt rundt for å finne oppgradering til 2.1 og bugfix for stuck CPU på max etter bruk av kamera, men ellers var det en knalltelefon til en veldig billig penge. (Kjøpte på Telenor sin kampanje til 1 kr. med abonnement til 59,- i ett år. Sjelden sett så mye value for money for å si det sånn.

 

Men for den jevne brukeren i gata så er dette selvfølgelig ikke en mulighet. Latterlig at Samsung ikke klarer å fikse den CPU stuck bugen etter mange måneders levetid for terminalen.

 

Det skal imidlertid sies at offisiell 2.1 for Spica løste veldig, veldig mye med tanke på ytelse og pålitelighet for min del.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hvor bra batterilevetid Spica har på lang sikt har jeg ingen erfaringer med, poenget mitt var at den i hvert fall før oppdatering var alt annet enn en fornøyelse å bruke, da man ved hver minste aktivitet på skjerem kunne se lægg (satt litt på spissen).

Og ja, det er absolutt en telefon som gir masse for pengene. For mange er jo Spica et alternativ til første Androidtelefon, og det er jo godt forståelig.

Endret av Nanophus
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si her til noen Apple karer: Les dette.

Der kastet jeg bort 5 minutter av mitt liv på en haug uintelligent svada, stinkende løgner og pseudo-psykologisk vissvass. Håper du kommer med noe mer intelligent og leseverdig neste gang... ;)

 

Les et par artikler av Jan Omdahl i Dagbladet, så får du bekreftet at RDF eksisterer. Han kan knapt omtale noe fra Apple som noe annet enn en potensiell revolusjon. Apple TV? Revolusjon, fordi du nå kan kjøpe fra Apple det du bare kunne kjøpe fra andre før. Trackpad? Revolusjon. iPad? Gjør ingenting en netbook ikke kan gjøre: revolusjon.

 

IPaden min er nå en strålende GPS, både på vann og land

Lenke til kommentar

Trådstarteren har gjort et glimrende innlegg!

 

Som jeg svarte Lilac1 på en annen tråd:

 

Vent å se hvis/når Apple lanserer:

 

* Muligheter for å gjøre mer endringer på startskjermen, ala android

* Et bedre beskjedsystem

* Sosiale tjenester integrert i operativsystemet.

* Strålende kontaktløsning for personer

* Trådløs synkronisering

* wifi-router

 

Ikke kom her å si at det ikke ville blitt stor jubel for dette. Flertallet ville definitivt satt pris på det. Jeg kan jo minne deg på hvor stor nyhet det ble da folk kunne legge snarveier til applikasjoner i mapper på startskjermen. Klarer du å innrømme at samtlige av de punktene ville tjent forbrukere godt? Hvis du er uenig så kunne jeg godt tenkt meg at du hadde gjort rede på hvorfor. Og tar du generell produktivitet og med i betraktiningen, så er faktisk artikkelen veldig bra.

 

Andre er også velkommen til å svare.

 

Edit: Skal si denne tråden hadde mange +

Endret av exptr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser du nevner trådløs synkronisering, som også ble tatt opp i første posten. Når jeg hadde Android fant jeg ikke denne funksjonen i OSet (hadde 2.2). Dette tok jeg opp i denne tråden for lenge siden, men fikk aldri noe svar. Hadde vært kjekt å synkronisere musikk og bilder trådløst, men det gikk ikke.

 

Og ja, jeg hadde gjerne sett de punktene du nevner på iPhonen min. Valgte å gå tilbake til iOS siden det var mer stabilt, bedre programmer og utvalg, og likte ikke helt opplegget med å måtte trykke på en menytast for å få opp valg. Hvis man har en touchskjerm, så syns jeg man skal utnytte den i UIet slik at menyvalg er på skjermen.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Om man er over 18 år og har et snev av teknologisk interesse og selvrespekt, så kjøper man ikke iPhone.

Da er jeg enten tydeligvis under 18 år og mangler enten interesse for teknologi eller selvrespekt.

 

Har du flere gode argumenter og påstander du føler for å dele med oss?

Endret av Runar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man er over 18 år og har et snev av teknologisk interesse og selvrespekt, så kjøper man ikke iPhone.

Da er jeg enten under 18 år og mangler enten interesse for teknologi eller selvrespekt.

 

Har du flere gode argumenter og påstander du føler for å dele med oss?

 

Han glemte bare å nevne de som liker stabiliteten og simpelheten i iOS ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...