Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Og har egentlig apple gjengen kommet med grunner som gjør iOS bedre enn Android og kan vi i isåfall få samlet disse på samme måte som grunner til at Android er best. Da blir hele tråden veldig oversiktlig for det må vel være noen steder iOS gjør ting bedre?!

 

Jeg mener Android kan da virkelig også lage rutenett av snarveier til apps;)

Endret av valen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har iOS noe annet å by på enn snarveier?!

 

Nå har jo iOS nylig fått mapper til å samle snarveiene i. Det er da noe :p

 

Sant vel. Virkelig imponerende. Vel jeg kan begynne med fordeler. Skriver som ikke Apple bruker dog. OS'et virker temmelig snappy om ikke noe. I allefall i forhold til min gamle HTC Hero.

Endret av valen
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å dele inn brukerene i apple gjengen og android gjengen. Jeg har brukt begge deler i år, og er fornøyd med flere ting på begge os'ene, samtidig som jeg ser klare forbedrings potensiale i begge to. Grunnen til at jeg valgte iOS foran android er:

 

 

 

 

Strømstyring: Både X10'en jeg hadde og Desiren slet med å holde strømmen. Dette ble bare værre og værre etter hvert når man innstallert programmer som kjørte i bakgrunnen. Logisk? Ja. Men synes her at iOS løser dette på en bedre måte, jeg har i allefall ikke følt at batteriet er til ulempe på iPhone 4. Er faktisk ganske så imponert over det.

 

X10 var en tragedie i seg selv, da exchange kun var mulig gjennom ett tredjeparts program som var innstallert på telefonen, og som jeg ikke fikk til å bruke. Det at android 1.6 kunne kjøpes på en high end telefon i 2010 er en skam! Fy SE! Desiren var her bedre, men synes iOS løser dette best. Har både jobb og privat mail koblet gjennom exchange og det fungerer sømløst. Liker også hvordan iOS håndterer epost med felles innboks osv. 

 

Tastaturet var også en tragedie på X10, faktisk noe av det værste jeg har prøvd av touchtastatur. Gikk fra en iPhone 3gs til X10, og overgangen var stor. Da jeg fikk Desiren så ble det mye bedre, selv om jeg ikke var helt fornøyd med det heller. iPhone og iOS har en sensitivitet og nøyaktighet jeg ikke har funnet på andre onscreen/touch tastatur. 

 

iOS er rett å slett mer gjennomført, det føles solid og trygt ut hele veien. Android 2.2 er bra, det er lett å gjøre telefonen din gjennom widgets o.l. men allikevel føler jeg at iOS er det beste mobil os'et for meg til nå. Så får man teste android 3.x når man kommer så langt. Samtidig så er jo løsningen iPad/iPhone 4 veldig bra. Stor koser meg med begge to når man er på reise. 

 

 

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å dele inn brukerene i apple gjengen og android gjengen. Jeg har brukt begge deler i år, og er fornøyd med flere ting på begge os'ene, samtidig som jeg ser klare forbedrings potensiale i begge to. Grunnen til at jeg valgte iOS foran android er:

 

Fordi det i de fleste tilfeller vil være folk som er oppslukt av valget de har gjort og forsvarer det ved enhver anledning og med all sin energi. Du er i så tilfelle et unikum.

 

 

Strømstyring: Både X10'en jeg hadde og Desiren slet med å holde strømmen. Dette ble bare værre og værre etter hvert når man innstallert programmer som kjørte i bakgrunnen. Logisk? Ja. Men synes her at iOS løser dette på en bedre måte, jeg har i allefall ikke følt at batteriet er til ulempe på iPhone 4. Er faktisk ganske så imponert over det.

 

I nyeste versjon av Android får man en helt grei oversikt over hva som suger strøm så da vil man også være i stand til å løse problemer dersom man syns det er noe som trekker for mye strøm.

 

X10 var en tragedie i seg selv, da exchange kun var mulig gjennom ett tredjeparts program som var innstallert på telefonen, og som jeg ikke fikk til å bruke. Det at android 1.6 kunne kjøpes på en high end telefon i 2010 er en skam! Fy SE! Desiren var her bedre, men synes iOS løser dette best. Har både jobb og privat mail koblet gjennom exchange og det fungerer sømløst. Liker også hvordan iOS håndterer epost med felles innboks osv.

 

Hvorfor du sammenligner en telefon mot nyeste utgave av iOS vet jeg virkelig ikke. Les overskriften igjen. Skal vi sammenligne nyeste Android versjon mot eldste versjon av iOS. Nei seriøst nå surrer du hardt. Som sagt vi diskuterer OS her. Så hold deg til nyeste versjoner av de..

 

Tastaturet var også en tragedie på X10, faktisk noe av det værste jeg har prøvd av touchtastatur. Gikk fra en iPhone 3gs til X10, og overgangen var stor. Da jeg fikk Desiren så ble det mye bedre, selv om jeg ikke var helt fornøyd med det heller. iPhone og iOS har en sensitivitet og nøyaktighet jeg ikke har funnet på andre onscreen/touch tastatur.

Hardware sammenligning...

 

iOS er rett å slett mer gjennomført, det føles solid og trygt ut hele veien. Android 2.2 er bra, det er lett å gjøre telefonen din gjennom widgets o.l. men allikevel føler jeg at iOS er det beste mobil os'et for meg til nå. Så får man teste android 3.x når man kommer så langt. Samtidig så er jo løsningen iPad/iPhone 4 veldig bra. Stor koser meg med begge to når man er på reise.

 

Konklusjon: Du har ikke kommet med en eneste spesifikk grunn til at iOS har sine fordeler.

Hmm mine kommentarer kom inn i ditt quote vindu. Men i allefall, mine kommentarer er de i fet skrift:)

Endret av valen
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å dele inn brukerene i apple gjengen og android gjengen. Jeg har brukt begge deler i år, og er fornøyd med flere ting på begge os'ene, samtidig som jeg ser klare forbedrings potensiale i begge to. Grunnen til at jeg valgte iOS foran android er:

 

Fordi det i de fleste tilfeller vil være folk som er oppslukt av valget de har gjort og forsvarer det ved enhver anledning og med all sin energi. Du er i så tilfelle et unikum.

 

Nei noe unikum er jeg nok ikke. Blir nok også delvis oppslukt når man får noe nytt. Men klarer i det minste å holde det noe tilbake når man ønsker å diskutere noe uten å fremstå som helt idiot. Å bli så oppslukt som f.eks. Terminator 3 blir jo bare tåpelig, pluss at man blir jo bannet av moderatorer i tide og utide.

 

 

 

 

Strømstyring: Både X10'en jeg hadde og Desiren slet med å holde strømmen. Dette ble bare værre og værre etter hvert når man innstallert programmer som kjørte i bakgrunnen. Logisk? Ja. Men synes her at iOS løser dette på en bedre måte, jeg har i allefall ikke følt at batteriet er til ulempe på iPhone 4. Er faktisk ganske så imponert over det.

 

I nyeste versjon av Android får man en helt grei oversikt over hva som suger strøm så da vil man også være i stand til å løse problemer dersom man syns det er noe som trekker for mye strøm.

 

Pussig at alle trådene om android telefoner er fylt opp med folk som sliter med akkurat dette. Det skal være unødvendig å manuelt måtte styre dette.

 

 

 

X10 var en tragedie i seg selv, da exchange kun var mulig gjennom ett tredjeparts program som var innstallert på telefonen, og som jeg ikke fikk til å bruke. Det at android 1.6 kunne kjøpes på en high end telefon i 2010 er en skam! Fy SE! Desiren var her bedre, men synes iOS løser dette best. Har både jobb og privat mail koblet gjennom exchange og det fungerer sømløst. Liker også hvordan iOS håndterer epost med felles innboks osv. 

 

Hvorfor du sammenligner en telefon mot nyeste utgave av iOS vet jeg virkelig ikke. Les overskriften igjen. Skal vi sammenligne nyeste Android versjon mot eldste versjon av iOS. Nei seriøst nå surrer du hardt. Som sagt vi diskuterer OS her. Så hold deg til nyeste versjoner av de..

 

Hvorfor du sliter med å se delen der jeg skriver at Desiren(android 2.2) løste dette bedre skjønner ikke jeg. Og grunnen til at jeg tok med x10 var fordi jeg synes det er en av svakhetene til android plattformen. Ørten varianter og ørten skall.

 

 

 

Tastaturet var også en tragedie på X10, faktisk noe av det værste jeg har prøvd av touchtastatur. Gikk fra en iPhone 3gs til X10, og overgangen var stor. Da jeg fikk Desiren så ble det mye bedre, selv om jeg ikke var helt fornøyd med det heller. iPhone og iOS har en sensitivitet og nøyaktighet jeg ikke har funnet på andre onscreen/touch tastatur. 

Hardware sammenligning...

 

Og så? skulle vi snakke android vs ios uten noe hw så får vi innstallere begge to på emulatorer på pc eller no. Og tipper Desire skjermen var like sensitiv som iPhone 3gs skjermen, men allikevel fungerer den bedre. Noe som tyder på det er forskjell i sw på hvordan inndata fra touchskjermen blir tolket.

 

 

 

iOS er rett å slett mer gjennomført, det føles solid og trygt ut hele veien. Android 2.2 er bra, det er lett å gjøre telefonen din gjennom widgets o.l. men allikevel føler jeg at iOS er det beste mobil os'et for meg til nå. Så får man teste android 3.x når man kommer så langt. Samtidig så er jo løsningen iPad/iPhone 4 veldig bra. Stor koser meg med begge to når man er på reise. 

 

Konklusjon: Du har ikke kommet med en eneste spesifikk grunner til iOS sine fordeler.

 

Og du gav virkelig av deg selv til denne tråden?

 

 

Spesifikk fordel: Strømstyring som fikser det alle meste selv, slik at brukeren slipper å sette seg inn i hvilke programmer som tapper telefonen for strøm, eller hvordan man får lukket de.

 

Tilnærmet samme versjon av os'et på alle enheter, selv om de er mer enn ett år gammel. Man slipper i allefall å ta stilling til om man kjøper en enhet med den dårlig os versjonen eller den nye gode versjonen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å dele inn brukerene i apple gjengen og android gjengen. Jeg har brukt begge deler i år, og er fornøyd med flere ting på begge os'ene, samtidig som jeg ser klare forbedrings potensiale i begge to. Grunnen til at jeg valgte iOS foran android er:

 

Fordi det i de fleste tilfeller vil være folk som er oppslukt av valget de har gjort og forsvarer det ved enhver anledning og med all sin energi. Du er i så tilfelle et unikum.

 

Nei noe unikum er jeg nok ikke. Blir nok også delvis oppslukt når man får noe nytt. Men klarer i det minste å holde det noe tilbake når man ønsker å diskutere noe uten å fremstå som helt idiot. Å bli så oppslukt som f.eks. Terminator 3 blir jo bare tåpelig, pluss at man blir jo bannet av moderatorer i tide og utide.

 

 

 

 

Strømstyring: Både X10'en jeg hadde og Desiren slet med å holde strømmen. Dette ble bare værre og værre etter hvert når man innstallert programmer som kjørte i bakgrunnen. Logisk? Ja. Men synes her at iOS løser dette på en bedre måte, jeg har i allefall ikke følt at batteriet er til ulempe på iPhone 4. Er faktisk ganske så imponert over det.

 

I nyeste versjon av Android får man en helt grei oversikt over hva som suger strøm så da vil man også være i stand til å løse problemer dersom man syns det er noe som trekker for mye strøm.

 

Pussig at alle trådene om android telefoner er fylt opp med folk som sliter med akkurat dette. Det skal være unødvendig å manuelt måtte styre dette.

 

 

 

X10 var en tragedie i seg selv, da exchange kun var mulig gjennom ett tredjeparts program som var innstallert på telefonen, og som jeg ikke fikk til å bruke. Det at android 1.6 kunne kjøpes på en high end telefon i 2010 er en skam! Fy SE! Desiren var her bedre, men synes iOS løser dette best. Har både jobb og privat mail koblet gjennom exchange og det fungerer sømløst. Liker også hvordan iOS håndterer epost med felles innboks osv.

 

Hvorfor du sammenligner en telefon mot nyeste utgave av iOS vet jeg virkelig ikke. Les overskriften igjen. Skal vi sammenligne nyeste Android versjon mot eldste versjon av iOS. Nei seriøst nå surrer du hardt. Som sagt vi diskuterer OS her. Så hold deg til nyeste versjoner av de..

 

Hvorfor du sliter med å se delen der jeg skriver at Desiren(android 2.2) løste dette bedre skjønner ikke jeg. Og grunnen til at jeg tok med x10 var fordi jeg synes det er en av svakhetene til android plattformen. Ørten varianter og ørten skall.

 

 

 

Tastaturet var også en tragedie på X10, faktisk noe av det værste jeg har prøvd av touchtastatur. Gikk fra en iPhone 3gs til X10, og overgangen var stor. Da jeg fikk Desiren så ble det mye bedre, selv om jeg ikke var helt fornøyd med det heller. iPhone og iOS har en sensitivitet og nøyaktighet jeg ikke har funnet på andre onscreen/touch tastatur.

Hardware sammenligning...

 

Og så? skulle vi snakke android vs ios uten noe hw så får vi innstallere begge to på emulatorer på pc eller no. Og tipper Desire skjermen var like sensitiv som iPhone 3gs skjermen, men allikevel fungerer den bedre. Noe som tyder på det er forskjell i sw på hvordan inndata fra touchskjermen blir tolket.

 

 

 

iOS er rett å slett mer gjennomført, det føles solid og trygt ut hele veien. Android 2.2 er bra, det er lett å gjøre telefonen din gjennom widgets o.l. men allikevel føler jeg at iOS er det beste mobil os'et for meg til nå. Så får man teste android 3.x når man kommer så langt. Samtidig så er jo løsningen iPad/iPhone 4 veldig bra. Stor koser meg med begge to når man er på reise.

 

Konklusjon: Du har ikke kommet med en eneste spesifikk grunner til iOS sine fordeler.

 

Og du gav virkelig av deg selv til denne tråden?

 

 

Spesifikk fordel: Strømstyring som fikser det alle meste selv, slik at brukeren slipper å sette seg inn i hvilke programmer som tapper telefonen for strøm, eller hvordan man får lukket de.

 

Er det alt? Den slår av appen din. Er det strømstyring?! Men greit, jeg tar deg på den, burde kanskje ha mulighet til slikt i Android også

 

Tilnærmet samme versjon av os'et på alle enheter, selv om de er mer enn ett år gammel. Man slipper i allefall å ta stilling til om man kjøper en enhet med den dårlig os versjonen eller den nye gode versjonen.

 

Helt enig. To fordeler til iOS så langt. Hadde gamle mobilen hatt nytte av og ikke minst vært kraftig nok til det, burde nyeste versjonen gjøres tilgjengelig for den. Dette har riktignok ikke så mye med OS'et å gjøre men derimot markedsprinsipper og det ønske om stadig å selge nye telefoner til oss forbrukere.

 

Endret av valen
Lenke til kommentar

Var ikke Android i versjon 1.0 bedre enn nyeste versjon av iOS? Apple gjør jo bare småjustering men det er fremdeles ett nitrist rutemønster av snarveier til apps. Det blir jo som å fylle hele windows skrivebordet mitt med snarveier. Vet det er folk som liker den slags også men fy så fælt det er! Har iOS noe annet å by på enn snarveier?! Jeg er seriøst forelsket i widgets det skal sies;)

 

Jepp, det er jævlig viktig å vite hva været er til alle døgnets tider. Man må uansett inn i en applikasjon for å få full funksjonalitet så antallet widgets med noe nytteverdi er relativt liten.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Var ikke Android i versjon 1.0 bedre enn nyeste versjon av iOS? Apple gjør jo bare småjustering men det er fremdeles ett nitrist rutemønster av snarveier til apps. Det blir jo som å fylle hele windows skrivebordet mitt med snarveier. Vet det er folk som liker den slags også men fy så fælt det er! Har iOS noe annet å by på enn snarveier?! Jeg er seriøst forelsket i widgets det skal sies;)

 

Jepp, det er jævlig viktig å vite hva været er til alle døgnets tider. Man må uansett inn i en applikasjon for å få full funksjonalitet så antallet widgets med noe nytteverdi er relativt liten.

 

Jeg har da virkelig ikke snakket om noen vær widgeter. Hvilke man velger å ta i bruk er da personlige valg og preferanser. Personlig så hadde jeg nok brukt musikkavspiller-, kalender-, galleri-, favoritter- og brytere for wifi, blåtann og lydløs- widgeter. Det er sikkert folk som har andre valg som feks vær slik du nevner.

 

Dessuten går vel diskusjonen her på hva som er fordeler med Android kontra iOS og motsatt. Ikke at du misliker vær widgeter. La meg opplyse om at man kan faktisk la vær å ta i bruk de og som sagt la hjemmeskjermen vær smekkfull av snarveier akkurat som iOS:)

Endret av valen
Lenke til kommentar

Hadde satt opp min Desire på samme måte som det du beskriver. kalender-, galleri-, favoritter- og brytere for wifi, blåtann og lydløs- widgeter. Men hva fant jeg ut etter 2-3 uker med Desiren.

 

At det gikk kjapere å trykke på kalender snarveien på førsteskjermen, enn å bla til venstre eller høyre. Fant også ut at jeg brukte mer yr programmet for å se hvordan været ville bli fremover, i stedet for hvordan været er nå. Bryterene for wifi, blåtann og gps var jo ett must på Desiren, ellers ville den jo være tom for strøm etter få timer. På iPhonen lar jeg bare det meste stå på hele tiden. Samme var det med kontakt widgeten, jeg ville heller gå inn på kontakt listen, enn å bla til favortittwidgeten.

 

Ser at mange bruker disse widgetene som ett bevis på at Android er så mye mer effektivt, og at brukerene sparer tid på å ha disse. I mitt tilfelle så var de uviktig. Men det er jo som du sier, da har man i allefall valget. Det har man jo ikke i iOS.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Hadde satt opp min Desire på samme måte som det du beskriver. kalender-, galleri-, favoritter- og brytere for wifi, blåtann og lydløs- widgeter. Men hva fant jeg ut etter 2-3 uker med Desiren.

 

At det gikk kjapere å trykke på kalender snarveien på førsteskjermen, enn å bla til venstre eller høyre. Fant også ut at jeg brukte mer yr programmet for å se hvordan været ville bli fremover, i stedet for hvordan været er nå. Bryterene for wifi, blåtann og gps var jo ett must på Desiren, ellers ville den jo være tom for strøm etter få timer. På iPhonen lar jeg bare det meste stå på hele tiden. Samme var det med kontakt widgeten, jeg ville heller gå inn på kontakt listen, enn å bla til favortittwidgeten.

 

Ser at mange bruker disse widgetene som ett bevis på at Android er så mye mer effektivt, og at brukerene sparer tid på å ha disse. I mitt tilfelle så var de uviktig. Men det er jo som du sier, da har man i allefall valget. Det har man jo ikke i iOS.

 

Så konklusjonen må da være at valgmuligheten på Android er en fordel.

Finnes sånn sett muligheter for å gjøre veldig mye med bare hjemmeskjermen og trenger ikke engang ta i bruk noen av de andre skjermene man måtte ha. Vil tro det finnes kalender widget som opptar mindre enn en fjerdel av hovedskjermen men som samtidig viser dine neste avtaler.

 

Ellers er jeg enig med deg om at jeg også gikk inn på kontaktlisten eller i fleste tilfeller brukte smartdialen som jeg hadde på min HTC Hero. Smart dialen er faktisk noe jeg savner på min Wave men har fått en annen funksjon som gjør at jeg kan sveipe høyre eller venstre over navnene til mine kontakter for å ringe eller sende melding men nå bommer jeg på diskusjonen. Er glad for at du ikke er sort og hvit som han andre luringen som nylig lo av vær widgeter, han vil jeg kalle appletroll og slike folk har godt av å utvide sin horisont med minst ett par meter;)

Lenke til kommentar

Så konklusjonen må da være at valgmuligheten på Android er en fordel.

 

Valgmuligheter er alltid en fordel. Jeg er typen som hadde programmert dasslokket mitt til å åpnes/lukkes på gitte tider av døgnet slik at jeg slipper løfte det selv.

Har hørt at android 4.3 kommer med denne funksjonen pluss værvisning på selve toalettskålen i uke 12 til neste år sammen med lanseringen av desire HD 1080p 3D.

Er en skam at ikke iOS har denne muligheten.

 

Forøvrig er alt han der fyren som har hatt desire OG iphone4 sier tøys. Hvordan kan liksom han være objektiv om han har hatt mer enn ett OS, og ikke fråder rundt munnen for å beskytte det slik stort sett alle i denne tråden gjør?

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt er bedre enn en dritt"telefon" fra apple....

 

Alt er bedre enn en dritt"telefon" med Android....

 

Slikt blir det konstruktiv debatt av. :roll:

 

Men det er fremdeles ikke en hardware diskusjon... I det minste har vi fått to grunner til at iOS er en fordel. Så får det være opp til den enkelte om dette er store fordeler eller at det er en latterlig stor mengde som kjøper apple fordi det er apple. Venter selvsagt på flere grunner til at iOS er så bra dog så det er bare å finne fram mobilen sin og skrive ned alt dere syns er så bra med OS'et. :) Jeg skal innrømme jeg hadde vurdert å handle den iPhone4 selv nå som den i det minste er relativt fornuftig priset og i tillegg faktisk er på høyde hardware messig noe jeg personlig syns den aldri har vært i tidligere generasjoner. Dessverre som vi ser av oppsummeringen lider den av ett OS som er langt under dagens standard der den absolutte ener ser ut til å være Android. Selvsagt diskusjonen er vel ikke død etter bare 70sider. Kom med gode grunner og slutt med tull og dårlig ironi og skitkasting;)

Lenke til kommentar

Kom med gode grunner og slutt med tull og dårlig ironi og skitkasting;)

Vi har opptil flere ganger kommet med (våre) gode grunner, men de ble som oftest avvist av folk som deg. Jeg har verken tid eller lyst til å skrive det samme én gang til bare fordi du ikke orker/gidder/klarer å lese hele tråden.

Lenke til kommentar

Kom med gode grunner og slutt med tull og dårlig ironi og skitkasting;)

Vi har opptil flere ganger kommet med (våre) gode grunner, men de ble som oftest avvist av folk som deg. Jeg har verken tid eller lyst til å skrive det samme én gang til bare fordi du ikke orker/gidder/klarer å lese hele tråden.

 

Som jeg foreslo tidligere burde disse grunnen føres opp i den første posten for jeg gidder virkelig ikke å lese hele tråden, tok heller noen få random sier og blåste fort gjennom de og fant ingen grunner så jeg antok feil at det var veldig få/ingen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...