;_; Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Dårlig jobb de har gjort med den ja. Apple App Store - iPad : 23% + 80% = 103% Apple App Store - iPhone: 28% + 73% = 101% Apple App Store - Universal: 28% + 75% = 103% Edit: Er de 1-3 prosentene bare en liten feilmargin i utregningen? Endret 14. juli 2010 av ;_; Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Gratis applikasjon betyr ikke bedre applikasjon. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Vel, men hvor ofte kjøper du apps i Android Market da? Jeg kan si det med en gang at det ikke er ofte, så da er det der ikke noe problem. Og til dette med å opprette en konto uten å måtte ha en bank konto. Har nå selv testet det ut og det funker. men var ikke akkurat en enkel måte for å gjøre dette heller da. Jeg kjøper aldri apps i Android Market fordi det ikke er mulig for en som ikke gidder en masse hassle. Til iPhone kjøpte jeg faktisk en god del på grunn av at det var så enkelt... -KJ Nå finnes det bare rundt 15-18% gratis apps på AppStore, så det der med at du kjøper masse programmer eller spill er ikke noen overaskelse da. Jeg kan også kjøpe apps på Android Market med min XPERIA X10 nå på en veldig lett måte. Men siden det ikke er et stort behov for det siden man finner det meste gratis der, så ja. 1. Hvor er det du har disse % satsene du kaster rundt deg angående app store og android market? 2. Hvor mange tusen er f.eks. 18% gratis apps i app store mot 60% i android market. 3. Tror du virkelig på det du sier, eller spiller du bare. 1. Det skal være rundt 28% gratis apps på AppStore nå. Bare se her. 2. Poenget er ikke hvor mange programmer i AppStore som er gratis over hvor mange som er gratis i Android totalt sett. Poenget er at rundt 60% av alle apps som er på Android Market er gratis og gjør at vi i de fleste tilfeller slipper å kjøpe noen apps. 3. Tror du virkelig på alt du sier selv?. Du bare sier ting mens jeg sier ting som jeg har bevis på. jaja.... Poenget ditt var? Jeg hadde fortsatt rett i det jeg mente. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nei? Og det finnes flere gratis applikasjoner til iOS enn til Android. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nei? Og det finnes flere gratis applikasjoner til iOS enn til Android. Herregud, var ikke det jeg snakket om. Dette er ikke en e-peen tråd om hvem som har mest gratis apps mellom iOS 4 og Android. Det er snakk om hvilket OS som har mest mulig gratis apps i selveste OS'et. Og her knuser Android sine 57% iOS 4 sin prosent som da er 28%. Med 57% gratis apps i Android Market, så er sjangsen veldig stor for at du finner det programmet du liker gratis. Mens i iOS 4 så er det stor sjangse for at du finner et program du liker hvor du må betale for det. Ser du hva jeg mener? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hvorfor tror du det? Hadde jeg vært en Android program utvikler og ville ha betalt for programmet jeg lager, så hadde jeg lagt programmet ut med en pris uansett hvor få land som ville ha Paid Market tilgjengelig. For du vet at litt penger er bedre enn ingenting. Men det er jo også noen programmer som kjører i en tidlig fase som er gratis da, men som vil bli til betal app senere når programmet kommer ut i mye bedre versjon. En korttenkt utvikler vil nok tenke på kjapp inntjening og gå for betalte apps, men en utvikler med litt lenger horisont vil gå for gratis apps med Google ads. Jo større nedslagsfelt; jo bedre inntjening. Og jeg tror nok at veldig mange av iOS-utviklerne kommer til å borde ADtrainet til Steve nå når dette kjører ut av stasjonen, slik at du kan se at andelen gratis programvare i appstore kommer til å øke. Det at Google hadde en slik plattform på plass såpass tidlig er en av deres store styrker. -KJ Endret 14. juli 2010 av jevel Lenke til kommentar
Daskeladden Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 er enkelt å si at iphone er dårlig når man bare tar med hva iphone er dårlig på ..... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 er enkelt å si at iphone er dårlig når man bare tar med hva iphone er dårlig på ..... Og hva er det iPhone 4 er så bra på som ikke Android er så bra på som fortjener å komme under 'Ganske bra' listen da? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det kommre sikkert som ett sjokk på deg, men det går ann at begge 2 er bra på flere av de samme områdene. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det kommre sikkert som ett sjokk på deg, men det går ann at begge 2 er bra på flere av de samme områdene. Går det ann?! 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det kommre sikkert som ett sjokk på deg, men det går ann at begge 2 er bra på flere av de samme områdene. Går det ann?! Klart det går ann. Men foresten, prøver du å spille som om du hadde hatt rett nå? Poenget er at det ikke finnes noe i iOS 4 som er bedre enn det som er i Android. Nå kommer dere sikkert til å dra inn på at AppStore har 225k apps. Men desverre, så er ikke det en funksjon som ligger i OS'et. AppStore er en annen ting som gir dere tilgang til Apps i iOS 4. Si meg heller noe som er i iOS 4 som er en funksjon som også er en fordel over hva Android har? Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Er kanskje ikke en funksjon. Men det er jo mindre buggete. Det er også enklere i bruk(før du nekter så spør det selv, hvorfor ønsker Google å lage Android 3.0 mer som Iphone.) 4 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Si meg heller noe som er i iOS 4 som er en funksjon som også er en fordel over hva Android har? Hva med å kunne ta bilde av skjermen (screenshot) uten tredjepartsprogrammer, rooting eller SDK? Jeg ser på det som en funksjon. 5 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Si meg heller noe som er i iOS 4 som er en funksjon som også er en fordel over hva Android har? Hva med å kunne ta bilde av skjermen (screenshot) uten tredjepartsprogrammer, rooting eller SDK? Jeg ser på det som en funksjon. Kan du ta screenshot under alle omstendigheter? 1 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ja, når OS-et er lastet inn kan du det. 1 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 er enkelt å si at iphone er dårlig når man bare tar med hva iphone er dårlig på ..... For de som ønsker mer utav en smartmobil, så er dette ganske store mangler. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det har vært diskutert i mange tråder og har ødelagt hele emnet som tråden egentlig handlet om. Da hadde det vært fint om vi alle kunne prøvd å holdt denne diskusjonen mer samlet. Du ønsker å holde hele diskusjonen om iphone / android under tittelen "Hvorfor Android er bedre en iPhone iOS"..? Dersom det skal være en seriøs diskusjon, hadde det vært fint om tittelen og skolestilen din var en smule mer objektiv, jeg vet du klarer det. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Jeg har et spørsmål som jeg håper dere IOS gutta kan svare på. Når jeg ser første innlegget slår det meg jo at det er ganske mange grunnleggende ting IOS mangler. Derfor lurer jeg rett og slett på hvorfor Apple ikke har implementert enkle ting som mye av dette. Skjønner jo at noe ikke ville fungert med operativsystemet ellers, men hvis man se på sånt som medieavspilling og lignende så burde det jo vært en enkel sak for utviklerne å implementere støtte for flere filformater? Samme med å kunne bruke telefonen som ekstern harddisk. Hvorfor har ikke Apple telefoner disse mulighetene? Jeg syns det er rart med tanke på at det sikkert er veldig enkelt å implementere pluss at jeg ikke kan se noen negative sider ved dette fra Apples ståsted. Endret 15. juli 2010 av rioi Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Mangler kan du finne på alle OS. Dersom det er så enkelt å implementere støtte for flere formater burde vel android kunne støtte alle typer videoformat? iOS ønsker nok ikke å støtte all verdens av musikkformater da de vil at du skal kjøpe eller laste musikken over fra itunes. Det er nok bare å akseptere at iOS er lukket på godt og vondt. Apple ønsker ikke å gi forbrukerene tilgang til filsystemet fordi de selv skal ha kontrollen. Det er vel svar på spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg