Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Men skulle vi kåret en vinner mellom de 2 så vinner jo Android akkurat pga frihet til å gjøre alt.

 

DU hadde kanskje kåret Android til vinnaren. Det er ikkje sikket alle andre ville gjort det.

 

Men eg forstår egentlig ikkje poenget med denne diskusjonen i det heile tatt. Kvifor diskutere kva som er best? Det er ulike fordelar og ulemper med begge, og det veit alle. Kan vel ikkje vere så mykje å krangle om? :dontgetit:

Endret av thamule
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du mener hvorfor trådstarter laget denne tråden, og hvorfor Terminator forsvarer sin dårlige ut android telefon så er det fordi de ønsker å frelse alle blinde og døve apple fanboys som har solgt sjela si til djevelen.

Typisk svar fra deg dette rolleyes.gif .

 

Les dette her og se hvorfor jeg har rett om en god del ting her. Jeg vil også vente på ditt damage control svar i fra min post der.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Om du mener hvorfor trådstarter laget denne tråden, og hvorfor Terminator forsvarer sin dårlige ut android telefon så er det fordi de ønsker å frelse alle blinde og døve apple fanboys som har solgt sjela si til djevelen.

 

"Hva er det som feiler disse som ikke vil defragmentere telefonen sin, her har jeg laget en MEGET enkel applikasjon som gjør at du kan integrere dette i kalenderen, og så maser folk om at det er en mobiltelefon, ikke en modelljernbane?? Utakknemlige Apple-fanboys"

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Om du mener hvorfor trådstarter laget denne tråden, og hvorfor Terminator forsvarer sin dårlige ut android telefon så er det fordi de ønsker å frelse alle blinde og døve apple fanboys som har solgt sjela si til djevelen.

Typisk svar fra deg dette rolleyes.gif .

 

Les dette her og se hvorfor jeg har rett om en god del ting her. Jeg vil også vente på ditt damage control svar i fra min post der.

 

 

 

 

Hvorfor du tror jeg kommer til å lese enda mer oppgulp fra deg vet jeg ikke. Vi vet at du elsker X10'en din, men uansett hvor mye du forsøker å overbevise meg så er den søppel. Og jeg har levd med den i ca 1 uke. Føler også at jeg har prøvd nok telefoner dette året til å kunne føle meg sikker på at iPhone 4 er rett telefon for meg nå. iPhone 3gs-x10-desire-iPhone 4 rundturen dette året var evig nok på en stund for meg, så nå vil den telefonen være bra nok til iPhone 5, Android 3.0 og de nye windows telefonene er på markedet. Så får jeg se hva som frister mest da. Men du er virkelig favoritt androidtrollet på dette forumet, håper bare du holder deg litt på matta nå, slik at du ikke blir bannet for 3-4? gang.

 

 

 

 

 

Hedonism: Bra innlegg!

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du mener hvorfor trådstarter laget denne tråden, og hvorfor Terminator forsvarer sin dårlige ut android telefon så er det fordi de ønsker å frelse alle blinde og døve apple fanboys som har solgt sjela si til djevelen.

Typisk svar fra deg dette rolleyes.gif .

 

Les dette her og se hvorfor jeg har rett om en god del ting her. Jeg vil også vente på ditt damage control svar i fra min post der.

 

 

 

 

Hvorfor du tror jeg kommer til å lese enda mer oppgulp fra deg vet jeg ikke. Vi vet at du elsker X10'en din, men uansett hvor mye du forsøker å overbevise meg så er den søppel. Og jeg har levd med den i ca 1 uke. Føler også at jeg har prøvd nok telefoner dette året til å kunne føle meg sikker på at iPhone 4 er rett telefon for meg nå. iPhone 3gs-x10-desire-iPhone 4 rundturen dette året var evig nok på en stund for meg, så nå vil den telefonen være bra nok til iPhone 5, Android 3.0 og de nye windows telefonene er på markedet. Så får jeg se hva som frister mest da. Men du er virkelig favoritt androidtrollet på dette forumet, håper bare du holder deg litt på matta nå, slik at du ikke blir bannet for 3-4? gang.

 

 

 

 

 

Hedonism: Bra innlegg!

 

 

Vi vet du elsker iPhone 4'ern din, men uansett hvor mye du forsøker å overbevise meg så er den søppel. Bare for å ta samme tone som deg nå.

 

Jeg har testet ut iPhone 4 en god del nå med at den ene kompisen min som er nabo til meg nå har iPhone 4. Så jepp, den er noe dritt og søppel for meg.

 

Elending kamera i forhold til XPERIA X10 sitt kamera. Elending OS i forhold til Android 1.6. Men iOS 4 er en del kjappere enn Android 1.6 da. Men det sier ikke mye på hvilket OS som er best. iPhone 4 har alt for liten skjerm for mitt forbruk. iPhone 4 er ut av glass som er veldig lett å få knust. iPhone 4 har ikke kontinuerlig autofokus under film opptak (XPERIA X10 vil få det i løpet av Oktober 2010). iPhone 4 mangler mange funksjoner under kamera delen. iPhone 4 er alt for mye låst ned og mangler veldig mange funksjoner som jeg har vist til i en link tidligere.

 

Så jepp, iPhone 4 er bare en tulle mobil.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

*Masse bra poenger*

 

Evig enig i det meste du trekker frem her.

 

Det "l33t"-gjengen her ikke skjønner er at i en verden der mobiltelefonen først og fremst er et verktøy så kan man ikke ha en plattform som er såpass lite forutsigbar.

 

Jeg har trukket frem den elendige strømstyringen som største svakhet ved flere anledninger. Det burde være rimelig enkelt å lage en funksjon som monitorerer batteribruken på telefonen og som sørger for å drepe ting som bruker unormalt mye eller i det minste varsle brukeren om at noe er galt.

 

Fra en sysadmin sitt ståsted så er iOS virkelig en bra ting, da hele økosystemet er lukket og kontrollert av Apple slik at man minimerer sjansen for at brukeren uforvarende klarer å komme borti ondsinnet kode.

 

Dere får kose dere med iPhone 4. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Tsss, sikkerhet i iOS er en myte. Den har ingen rammer fr hva ulike applikasjonr har tilgang til på den måten Android har - noe som gjorde det enkelt for et program å sope inn telefonnumre og andre data uten at brukere fikk vite om det. På android får du beskjed om hvilke ting en app vil ha tilgang til, og så kan du velge å la være å installere dersom du synes det er at at et spill skal ha tilgang til telefonlisten din.

 

Ellers er programmer som stjeler strøm absolutt et problem på androidplattformen, og for ukyndige kan kanskje det være et prblem - men også her vil man se det av tilgangene progrmmet ber om (keep phone from sleeping). Jeg håper også det kommer bedre verkøy for å finne ut hvilke programmer som er batterutyver, for selv om jeg kan se det, er ikke DET en helt enkel prosess.

 

Til gjengjeld kan jeg få kjøpe apps som inneholder en sarkastisk tegneserie osm handler om politikere, uten at noen skal bestemme at det ikke er bra for meg. (:

Lenke til kommentar

Å? hvilken telefon hadde du da?

 

Forresten, jeg mener at HTC HD2, HTC Desire HD, HTC Legend har like så god eller bedre byggkvalitet.

 

~ Submit

 

Hverken HD2 eller HD har i alle fall samme byggekvaliteten som iPhone 4. De knirker og bøyer seg under press.

 

Legend har jeg ikke tafset på, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

-KJ

 

 

Byggekvalitet my a..::: http://www.mobilen.no/wip4/liten-iphone-skade-kan-koste-deg-3000-kr/d.epl?id=46840

Endret av nerokid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En i iphone 4 cafe tråden som også nettopp var uheldig med sin ;)

Skulle til å sette meg ned på jobben idet telefonen faller ut av lomma mi og detter i det harde betonggulvet :(

 

Prøvde å ta den på reiseforsikringa, men jeg kunne maksimalt få tilbake 2500 kroner, med en egenandel på 1000 kroner. Skal se om jeg kan få igjen på forsikringa man har gjennom Mastercardet, men jeg har ingen store forhåpninger. Ellers så må jeg finne ut av billigste utvei hvis jeg skal ta den på reiseforsikringa.

 

Skal si baksiden var dyrere enn jeg først antok.

Lenke til kommentar

Og det er en "feil" de vil gjøre igjen. Og igjen. Og igjen, De bestemmer hva de vil la deg ha på telefonen. Det, samt deres faste praksis med å bryte forbrukerkjøpsloven så lenge de slipper unna med det ved å nekte reklamasjon i soleklare reklmasjossaker, deres manglende vilje til å eparre telefoner, så man må kjøpe en ny, og generelt fantastisk forbrukerfiendtlige holdninger, burde være nok til å få enhver som ikke er idiot eller selvhater til å ikke gi det selskapet pengene sine. Ikke off topic i det hele tatt, neida. :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener folk som kjøper prdukter fra en produsent belger å støtte et selskap som gir deg dårligere betingelser enn alle andre. Men jeg innser at det er off topic i denne tråden, jeg har jo kjeftet på e som drar inn andre ting enn OSet selv. (Skjønt diskusjonen har jo sklidd fullstendig ut for lenge siden..)

 

Jeg kjenner høyst oppegående folk som kjøper eple-produkter, men de vet hva de har krav på, og krever det, når noe går galt. Og så bryr de seg ikke så mye om at andre ikke får det.

Lenke til kommentar

Å? hvilken telefon hadde du da?

 

Forresten, jeg mener at HTC HD2, HTC Desire HD, HTC Legend har like så god eller bedre byggkvalitet.

 

~ Submit

 

Hverken HD2 eller HD har i alle fall samme byggekvaliteten som iPhone 4. De knirker og bøyer seg under press.

 

Legend har jeg ikke tafset på, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

-KJ

 

 

Byggekvalitet my a..::: http://www.mobilen.no/wip4/liten-iphone-skade-kan-koste-deg-3000-kr/d.epl?id=46840

 

Ehm. Jeg pratet for en stund siden med en som jobber i en Apple Store i USA og han sa at det kostet 30 dollar for å bytte bakdekselet.

Lenke til kommentar

iPhone 4 har ikke kontinuerlig autofokus under film opptak (XPERIA X10 vil få det i løpet av Oktober 2010).

 

haha!

 

den har det ikke enda.. så da er det ikke et argument..

Men når XPERIA X10 har fått det, så vil det fortsatt ikke forandre på sannheten at iPhone 4 ikke har kontinuerlig autofokus under film opptak, og at iPhone 4 aldri vil få det heller.

 

Så den kommer du deg ikke unna :p.

 

Men ser hvertfall at Nokia N8 kan få kontinuerlig autofokus under film opptak med en liten hack, selv om Nokia N8 ikke har det som standard. Så om iPhone 4 har autofokus når man tar bilder, så skal det vel være mulig å få til en autofokus under film opptak hack på den også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Var ikke Android i versjon 1.0 bedre enn nyeste versjon av iOS? Apple gjør jo bare småjustering men det er fremdeles ett nitrist rutemønster av snarveier til apps. Det blir jo som å fylle hele windows skrivebordet mitt med snarveier. Vet det er folk som liker den slags også men fy så fælt det er! Har iOS noe annet å by på enn snarveier?! Jeg er seriøst forelsket i widgets det skal sies;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...