Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte først en Android telefon som jeg hadde i ett år fordi jeg trodde på myten om at iPhone var en overpriset motedings. Der tok jeg grundig feil. iPhone 4 er uten tvil den beste telefonen jeg har prøvd og ypperlig til både profesjonell bruk og privat underholdning.

Lenke til kommentar

Ingen telefoner på markedet i dag har bedre opplevd kvalitet enn iphone 4.

Om dette ikke var objektivt fakta, hadde salgstallene sett annerledes ut.

 

Salgstallene hadd sett så fine ut samme om den var laga av plastikk og ikke glass, og den hadde fortsatt blitt prisen for sitt fancy design.

 

Iphone selger siden den er 120% mote og er populær.

 

~ Submit

 

ps:

Mange har sikkert sett den.

 

Ikke nok med at du signerer postene dine, du signerer de MANUELT atpåtil.

Androidbruker, uten tvil.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Å? hvilken telefon hadde du da?

 

Forresten, jeg mener at HTC HD2, HTC Desire HD, HTC Legend har like så god eller bedre byggkvalitet.

 

~ Submit

 

Hverken HD2 eller HD har i alle fall samme byggekvaliteten som iPhone 4. De knirker og bøyer seg under press.

 

Legend har jeg ikke tafset på, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si her til noen Apple karer: Les dette.

Der kastet jeg bort 5 minutter av mitt liv på en haug uintelligent svada, stinkende løgner og pseudo-psykologisk vissvass. Håper du kommer med noe mer intelligent og leseverdig neste gang... ;)

Det du sier nå er bare ren tull. Jeg vil se beviser på hvorfor det som blir sagt der er svada. Noen linker du kan vise til som viser at jeg tar feil?

 

Jeg tror du egentlig er litt redd for å inrømme at jeg har rett her om hva som blir sagt i den linken, fordi det som blir sagt der er faktisk sannheten.

 

Så jeg kastet nemlig bort 10 sek på å lese ditt damage control svar :roll:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si her til noen Apple karer: Les dette.

Der kastet jeg bort 5 minutter av mitt liv på en haug uintelligent svada, stinkende løgner og pseudo-psykologisk vissvass. Håper du kommer med noe mer intelligent og leseverdig neste gang... ;)

Det du sier nå er bare ren tull. Jeg vil se beviser på hvorfor det som blir sagt der er svada. Noen linker du kan vise til som viser at jeg tar feil?

 

Jeg tror du egentlig er litt redd for å inrømme at jeg har rett her om hva som blir sagt i den linken, fordi det som blir sagt der er faktisk sannheten.

 

Så jeg kastet nemlig bort 10 sek på å lese ditt damage control svar :roll:.

Sorry, jeg gidder virkelig ikke å kaste bort tid på å motbevise latterlige påstander og pseudopsykologisk babbel i en tilfeldig blogg, men enhver som gidder får gjøre seg opp sin egen mening. Det blir som med folk som påstår at jorda er flat, at de har blitt kidnappet av aliens, eller at WTC ble sprengt som ledd i en gigantisk konspirasjon iscenesatt av amerikanske myndigheter - selv om man fort ser det absurde og latterlige i påstandene, så er det rimelig bortkastet å argumentere mot folk som åpenbart har store mentale problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si her til noen Apple karer: Les dette.

Der kastet jeg bort 5 minutter av mitt liv på en haug uintelligent svada, stinkende løgner og pseudo-psykologisk vissvass. Håper du kommer med noe mer intelligent og leseverdig neste gang... ;)

Det du sier nå er bare ren tull. Jeg vil se beviser på hvorfor det som blir sagt der er svada. Noen linker du kan vise til som viser at jeg tar feil?

 

Jeg tror du egentlig er litt redd for å inrømme at jeg har rett her om hva som blir sagt i den linken, fordi det som blir sagt der er faktisk sannheten.

 

Så jeg kastet nemlig bort 10 sek på å lese ditt damage control svar :roll:.

Sorry, jeg gidder virkelig ikke å kaste bort tid på å motbevise latterlige påstander og pseudopsykologisk babbel i en tilfeldig blogg, men enhver som gidder får gjøre seg opp sin egen mening. Det blir som med folk som påstår at jorda er flat, at de har blitt kidnappet av aliens, eller at WTC ble sprengt som ledd i en gigantisk konspirasjon iscenesatt av amerikanske myndigheter - selv om man fort ser det absurde og latterlige i påstandene, så er det rimelig bortkastet å argumentere mot folk som åpenbart har store mentale problemer.

Det som er morsomt her er at uansett hva vi har kommet med agrumenter mot iPhone, så er det latterlige påstander og pseudopsykologisk babbel. Haha, det tar aldri feil.

 

Dere tåler altså ikke å få noen negative ting bevist mot dere altså?

 

Hva har Steve Jobs gjort med dere som gjør at dere ikke tåler i det hele tatt å få sett det som er negativt generelt sett med Apple folk?

 

Du viser egentlig ganske godt selv det som blir sagt i den linken jeg linket til lengere opp :roll:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det som er morsomt her er at uansett hva vi har kommet med agrumenter mot iPhone, så er det latterlige påstander og pseudopsykologisk babbel. Haha, det tar aldri feil.

 

Dere tåler altså ikke å få noen negative ting bevist mot dere altså?

 

Hva har Steve Jobs gjort med dere som gjør at dere ikke tåler i det hele tatt å få sett det som er negativt generelt sett med Apple folk?

 

Du viser egentlig ganske godt selv det som blir sagt i den linken jeg linket til lengere opp :roll:.

Det morsomme er at jeg aldri før har brukt uttrykket "pseudopsykologisk babbel" i forumet her, og at det har kommet mange argument mot iPhone uten at jeg har kalt det "latterlige" påstander". Ergo faller påstanden din som en stråmann i stiv kuling.

 

Har du bevist noe negativt mot meg? Nope.

 

Hva Steve jobs har gjort med "oss" som gjør at vi ikke tåler meningsløs generalisering, løgner og drittkasting mot "oss"? You tell me...

 

Linken forteller ikke meg én eneste ting om det den pretenderer å skulle gi svar på: hvorfor jeg eier en iPhone. Den bommer ikke bare totalt, den mangler enhver befatning med virkeligheten, og du skal være temmelig dum om du prøver å påstå at du kjenner meg selv og mine grunner bedre enn det jeg selv gjør.

 

Men la oss se på ett av sitatene i linken din:

"Now if you've ever been part of a forum or have been engaged in a discussion on an open forum (about mobiles of course) for a longer while, you should start to see a pattern: Users that claim to own/have the device in question that start pointing out flaws in a more or less aggressive manner in an attempt do discourage users from buying that device; most of them give themselves away by eventually recomending an iPhone or not being able to answer simple questions about the device they strive so much to criticize.

The group behavior is most obvious, only difference being that internet hooligans are called trolls."

 

Bytt ut ordet "iPhone" med XPERIA 10/Android, og dette beskriver din oppførsel ganske godt. Du er den som er svært aggressiv i forumet her, "pointing out flaws in a more or less aggressive manner in an attempt do discourage users from buying that device". Om du går god for innholdet i linken din så har du altså mer eller mindre påvist at du selv er et troll. :p

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er morsomt her er at uansett hva vi har kommet med agrumenter mot iPhone, så er det latterlige påstander og pseudopsykologisk babbel. Haha, det tar aldri feil.

 

Dere tåler altså ikke å få noen negative ting bevist mot dere altså?

 

Hva har Steve Jobs gjort med dere som gjør at dere ikke tåler i det hele tatt å få sett det som er negativt generelt sett med Apple folk?

 

Du viser egentlig ganske godt selv det som blir sagt i den linken jeg linket til lengere opp :roll:.

Det morsomme er at jeg aldri før har brukt uttrykket "pseudopsykologisk babbel" i forumet her, og at det har kommet mange argument mot iPhone uten at jeg har kalt det "latterlige" påstander". Ergo faller påstanden din som en stråmann i stiv kuling.

 

Har du bevist noe negativt mot meg? Nope.

 

Hva Steve jobs har gjort med "oss" som gjør at vi ikke tåler meningsløs generalisering, løgner og drittkasting mot "oss"? You tell me...

 

Linken forteller ikke meg én eneste ting om det den pretenderer å skulle gi svar på: hvorfor jeg eier en iPhone. Den bommer ikke bare totalt, den mangler enhver befatning med virkeligheten, og du skal være temmelig dum om du prøver å påstå at du kjenner meg selv og mine grunner bedre enn det jeg selv gjør.

 

Men la oss se på ett av sitatene i linken din:

"Now if you've ever been part of a forum or have been engaged in a discussion on an open forum (about mobiles of course) for a longer while, you should start to see a pattern: Users that claim to own/have the device in question that start pointing out flaws in a more or less aggressive manner in an attempt do discourage users from buying that device; most of them give themselves away by eventually recomending an iPhone or not being able to answer simple questions about the device they strive so much to criticize.

The group behavior is most obvious, only difference being that internet hooligans are called trolls."

 

Bytt ut ordet "iPhone" med XPERIA 10/Android, og dette beskriver din oppførsel ganske godt. Du er den som er svært aggressiv i forumet her, "pointing out flaws in a more or less aggressive manner in an attempt do discourage users from buying that device". Om du går god for innholdet i linken din så har du altså mer eller mindre påvist at du selv er et troll. :p

Javel?, om jeg så skulle være et troll ut i fra ett lite utsagn, så er fortsatt de 87463 andre punktene som er poengtert i linken sant.

 

Om du fant et lite utsagn som tillsier at vi som kommer med noen negative ting om iPhone 4 og iOS 4 kan være trolls, så er det fortsatt enormt mange andre punkter der som forklarer godt på hvordan DU faktisk er her nå. Det er jo helt utrolig at du ikke legger merke til det selv.

 

Uansett hva vi har sagt negativt i denne topic'en om iPhone 4 / iOS 4, så har det vært full damage control på absolutt alt. Det er ikke en eneste ting som er inrømmet fra dere (spesielt du) på at iPhone 4 / iOS 4 har ganske heftige mangler.

 

Jeg kan selv stå å si at min XPERIA X10 har store manger den også. Multitouch (ikke at jeg trenger det), Android 2.2 (Vi får i det minste Android 2.1 på XPERIA X10 i slutten av måneden), bare 65k farger i skjermen. Bare for å ta noen eksempler.

 

Det finnes ingen av dere som har iPhone 4 som kan stå rett frem å si noen negative ting om deres telefon. Det er det som treffer så steike godt med forklaringene som er skrevet i linken over. At dere faktisk forsvarer telefonen med nebb og klør, fordi Steve Jobs er guden over alt og iPhone 4 er den beste mobil telefonen som finnes fordi Steve Jobs sier det.

 

Å si at iPhone 4 er den beste mobil telefonen som finnes er noe av det mest latterligste tullet jeg noen sinne har hørt. Jeg har prøvd ut iPhone 4. Kompisen min som faktisk er nabo av meg nå har iPhone 4 og jeg har prøvd den en del. Og for MITT BRUK, så er iPhone 4 en dritt telefon.

 

Jeg er opptatt av å ha et meget bra kamera på mobilen (ikke kom å si at iPhone 4 har like bra kamera som XPERIA X10, for XPERIA X10 sitt kamera gruser faktisk iPhone 4 sitt kamera i bilde kvalitet og størrelse). Jeg er opptatt av å ha en bra skjerm som er 4 tommer stor eller større. For slike skjermer er kanon bra å se filmer, se bilder, surfe på internett og bruke GPS osv.

 

Det finnes faktisk ikke noe som heter den beste mobil telefonen i verden i dag. Noen kan si at en telefon er det, men det er fordi noen synes det og ikke fordi den ER det.

 

Men tar kvelden nå, skal på jobb i morgen tidlig så må ha litt søvn. Så kos deg med å komme med masse damage control.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si her til noen Apple karer: Les dette.

 

At enkelte apple fanboys lider av groupthink, som whyteeksemplet viser til, er newton her et slående eksempel på, men at jeg foretrekker iOS foran android er ikke annet enn en smakssak.

 

Legend har jeg ikke tafset på, så den skal jeg ikke uttale meg om.

 

-KJ

 

Lecablokk.jpg

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Igjen,

 

Det mange folk også lider av er at siden de har brukt nok penger på en smart telefon, alle kan være enige om at Iphone osv osv er dyre telefoner, og den skal være perfekt.

 

Hvis vil egentlig inse at den telefonen de kjøpte er en dritt telefon? Da starter man å angre seg og synes det er et dumt kjøp.

 

Også skal man ikke prøve ut en Iphone eller Andriod telefon med tankegangen "ha det er jo det værste OSet/Telefonen" Da blir bare tankegangen negativ og du greier bare se de negative sidene.

 

Noen som tørr si noe imot disse "vanvittige" påstandene?

 

Også det om at Iphone er en mote telefon?

 

Forresten, vil man ha oppmerksomhet så kjøper man ikke en Iphone siden "alle" har den uansett som gjør den til ikke noe spennende for "normale" folk :)

 

~ Submit

 

@ Lilac1: Hva mener du med det bildet?

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Noen har litt for lite å finne på tydeligvis. Ikke er du i stand til å trykke på meny-knapppen EN gang for å komme til sms-instillingene (godt gjemt, gitt. :roll:), men samtidig har du klart å få til 152 menyer! Det krever nok litt linuxkunnskaper for å få til det på en androidtelefon! :D

 

Du får trøste deg med at du fikk til å endre skrifttype da, Lilac1. Jeg ser for meg at man sårt trenger noe å trøste seg med om man ikke får til noe så hinsides enkelt som å finne sms-innstillingene...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Har dekket mobil gjennom jobben, så prisen er uten betydning. Mener allikvel at iPhone 4 er den beste mobilen på markedet akkurat nå. Mulig at det kommer noe til vintern som er bedre, men å påstå at iPhone er en dårlig telefon er bare fanboisme. Jeg sier ikke at Android er dårlig, det ville også være latterlig å påstå.

Lenke til kommentar

Har dekket mobil gjennom jobben, så prisen er uten betydning. Mener allikvel at iPhone 4 er den beste mobilen på markedet akkurat nå. Mulig at det kommer noe til vintern som er bedre, men å påstå at iPhone er en dårlig telefon er bare fanboisme. Jeg sier ikke at Android er dårlig, det ville også være latterlig å påstå.

Noe som kanskje kommer til vinteren som blir bedre enn iPhone 4? lol, jeg tror du ikke har så mye peiling på mobiler egentlig.

 

For hadde du hatt peiling så hadde du vist det at Sony Ericsson XPERIA X10 som har vært ute i et halvt år nå faktisk er mye bedre på en del ting over iPhone 4. Som f.eks kameraet, større skjerm som er et stort pluss, du kan bruke widgets i Android, telefonen er av plast av meget høy kvalitet som tåler mange knall of fall uten å ta skade av det. Utsende på XPERIA X10 er også noe jeg synes er bedre enn iPhone 4. Men utsende er som sagt en smak sak.

 

Jeg kan oppfatte iPhone 4 som en elending telefon simpelt fordi den mangler enormt mange funksjoner som jeg vil ha som min XPERIA X10 faktisk har selv med Android 1.6.

 

Hvor mange funksjoner har du egentlig i kamera programmet til iPhone 4 bare for å ta et godt eksempel på hva jeg mener?

 

Men så har iPhone 4 noe igjen som er bedre enn det som er på XPERIA X10, nemlig høyere oppølsning på skjermen (men til liten nytte egentlig siden skjermen er kun 3.5 tommer, hadde skjermen vært 4 tommer, så hadde det vært meget bra), har et OS som går meget smooth, har 128 MB mere RAM over XPERIA X10 (som heller ikke har noen generell betydning siden telefonene bruker 2 forskjellige OS'er), og multitouch som hadde vært fint å hatt, men etter mitt bruk så har jeg ikke sånn direkte behov for det i dag.

 

Så ser man på de positive og negative sidene på mobilene så er vel begge telefonene like bra. Men at man må velge etter hvilke positive ting man vil ha og hvilke negative sider man vil holde seg unna.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Facinerende å lese påstandene deres over :p

 

Men som Newton nevner, så kan jeg garantere at flere ting som ble nevnt i den bloggen, gjelder for noen folk med Android telefoner også. Uten tvil. Selv syns jeg iOS er for lukket, og jailbreaking gir meg en tregere telefon og fortsatt for lite frihet. Men det er selvsagt noe som er mye bedre med iOS. For eksempel markedet. Det er ytterst få apps og spessielt spill på android market, som er av god kvalitet i forhold til de i aspp store. Dette er vel fordi utviklerne ikke kan legge ut absolutt hva de vil på App store og utviklerne må bruke en del resurser på å tilpasse en app/et spill hver telefon og systemversjon, noe som ikke er nødvendig for appstore, siden de forskjellige telefonene/ipodene er så like som de er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...