Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Tror ikke Galaxy S har utskiftbare deksler? Dessuten er det ikke bare bakre side som føles billig, også side og tildels front har et billig inntrykk. Liker heller ikke den lille bulken nederst på telefonen. Men til tross for alt dette er telefonen glitrende på innsiden, som om Samsung hadde gjort en litt bedre jobb med utsiden, hadde valget vært enklere. Per i dag er det ingen telefoner som slår iPhone4 på byggekvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name='R083r7' date='17. september 2010 - 18:50' Per i dag er det ingen telefoner som slår iPhone4 på byggekvalitet.

edit: svarer på dette:"Per i dag er det ingen telefoner som slår iPhone4 på byggekvalitet."

(Vet ikke hvorfor dette skjer til stadighet...?)

 

Det var vel en litt heavy påstand vel? Glass på begge sider kan jo tenkes å bli et problem etterhvert, eller? ;)

Og det finnes forøvrig en god del telefoner som har veldig bra byggekvalitet....

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Eh, det har da vært en del tråder med folk som har sutret over knust iPhone opp gjennom tidene? Mange nok til at selv VG lager sak om knuste iPhones? Det at noe kjennes solid ut vil ikke si at det faktisk er det. Mulig iPhone-brukere sutrer mer enn andre, eller at de er mer klossete, men antall treff i Google på "knust iphone" kontra "knust htc"/desire/osv viser stygge tall for iPhone. Kanskje dere simpelthen ikke vet hva dere snakker om, eller kanskje dere har noe bedre å vise til enn magefølelsen?

 

(edit: "knust iphone" gir flere treff enn "knust mobil" og "knust mobiltelefon" tilsammen.)

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Eh, det har da vært en del tråder med folk som har sutret over knust iPhone opp gjennom tidene? Mange nok til at selv VG lager sak om knuste iPhones? Det at noe kjennes solid ut vil ikke si at det faktisk er det. Mulig iPhone-brukere sutrer mer enn andre, eller at de er mer klossete, men antall treff i Google på "knust iphone" kontra "knust htc"/desire/osv viser stygge tall for iPhone. Kanskje dere simpelthen ikke vet hva dere snakker om, eller kanskje dere har noe bedre å vise til enn magefølelsen?

 

(edit: "knust iphone" gir flere treff enn "knust mobil" og "knust mobiltelefon" tilsammen.)

 

Hva hadde du forventet? iPhone var vel en av de aller første mobilene med glasskjerm, ogmgarantert den mestselgende mobilene med glasskjerm. Ergo så vil du nok Finne flere iPhones med knust skjerm enn noen annen modell.

 

Det er liten tvil om at glasskjerm og metallramme føles vesentlig bedre enn kjip Samsungplast / aluDesire. Bakdelen ved det er at det kan knuses om man er uheldig. Når det er sagt så synes jeg å ha sett at Desire sin skjerm er ganske sårbar når det kommer til fall og støtskader.

 

Men som Andre påpeker så er vi på vei kraftig off topic. Hardware er ikke en del av det vi diskuterer her.

 

Etter å ha brukt iOS 4 i noen uker her nå så må jeg bare trekke frem tastaturet i iOS. Det er flere lysår foran Android sitt når det kommer til tastepresisjon og autokorrektur. Tilogmed HTC sin løsningen kommer til kort, om enn noe marginalt.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Per i dag er det ingen telefoner som slår iPhone4 på byggekvalitet.

HTC Legend er frest ut av en sammenhengende bit aluminium, så joda, bedre byggekvalitet finnes nok (uten at jeg har gått den etter i sømmene.

 

iPhone 4 ser riktignok eksklusiv ut, det skal den ha. Har ikke fått holdt den i hendene enda, men den ser i hvert fall bedre ut enn forgjengerne. De gav aldri det samme (utseendemessige) kvalitetsinntrykket i mine øyne, selv om de kjentes bra solide ut. Enten 3G eller 3GS hadde vel også en del problemer med at sideplasten sprakk rundt volumtastene uten noen hardfør behandling.

 

jevel: Det er nok en grunn til at du ikke finner standard android-tastaturet i så mange telefoner, ja. Heldigvis kan man fritt velge og vrake i ting som tastatur også på androidplattformen. Swype/SlideIt osv skal visst trumfe "alt" om man lærer seg opp til det.

 

Ellers viser, igjen, HTC den store fordelen med å kjøpe en iOS-enhet. Du FÅR oppdateringer. Nyeste Sense-tjenestene til HTC kommer *ikke* til "gamle" telefoner, Legend har ikke fått Android 2.2. enda, og Desire får neppe flere oppdatringer når de ikke en gang får Sense-tjenestene.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier de igjen: Om HTC/Samsung VILLE, kunne de laget en "extreme/exclusive/whatever-serie med tre/fire telefoner

En 3.7-tommer sak med utskyvbart qwerty-tastatur. En 3.7-tommer uten. Og en enten større eller mindre, uten tastatur.

 

Disse kunne komme i en ny revisjon maks en gang i året, og oppdateringer ville alltid komme til alle telefonene.

 

De skulle inneholdt en kraftig cpu og ikke minst GPU, minst 2GB internminne, ha god lydkvaitet, topp bildekvalitet (SAMOLED anyone?) og skikkelig byggekvalitet.

 

Det er ikke selve produktet Apple selger på, det er alt det andre. Å kjøre en slik topp-serie der alle telefonene fikk oppdateringer, og der det kom nye bare en gang i året er noe av det de andre "mangler" i forhold til Apple, og det taper de millionbeløp på.

Lenke til kommentar

Hallo? Hvilke briller er det du bruker?

 

iPhone 2G fikk oppgradering av software i over to år etter at den ble sluppet. Vennligst nevn en modell fra HTC som har fått oppgradering over flere programvareversjoner. Det kan du nemlig ikke. Desire fikk endelig 2.2 som er en .x oppdatering flere måneder etter release.

 

iPhone 2G fikk to versjonsoppgraderinger.

 

Det er ganske naturlig at enkelte funksjoner som krever spesiell maskinvare / kraftigere maskinvare enn det terminalen har blir utelatt. Med mindre du ønsker en telefon som iPhone 3G var inntil iOS 4.1 kom.

 

De eneste gangene jeg har fått en versjonsoppgradering på en HTC har vært når jeg har kjøpt terminalen i oppdateringsfasen like før slipp av nye OS.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Oppdateringer går vel mer på produsenter av telefonene enn Android OS. HTC sense er vel også hovedgrunnen til at HTC ikke oppdaterer med en gang eller ikke oppdaterer i det hele tatt. Fordi de ikke tar seg bryet med å gjøre Sense kompatibelt med de nyeste versjonene av Android. Mest sannsynlig fordi HTC vil gjøre at folk oppgraderer telefonene sine.

Nexus one og nye G2 kommer jo mest sannsynlig til å få Android oppdateringer med en gang helt til hardwaret i telefonene blir for dårlig.

 

Med en rootet HTC telefon forsvinner jo dette problemet, litt hvertfall. Da er det bare å installere en custom rom med nyeste Android versjon, selvfølgelig ikke helt ideelt.

 

Må selvfølgelig si at det er en fordel til iPhone dette, men det er kun en fordel over HTC, Samsung ,Motorla og Sony Ericsson telefoner som kjører Android og ikke Android OS og telefoner som kjører native Android.

Lenke til kommentar

 

Her i Norge har ikke jeg for min del vært et offer for bloatware og annen drit på Android-enhetene mine.

 

Jeg er ikke for at Google skal nekte operatører og produsenter i å modifisere; men jeg er kraftig for at alle Android-mobiler skal kunne støtte ren Android, uten rooting.

 

"Liker du ikke bloat og lukkede grensesnitt? Bare last ned fra www.android.com og installér." Slik håper jeg det vil bli i fremtiden, med mindre det blir litt skjerpings hos operatører og produsenter.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...