Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde et av mange "IOS vs. Android"-tilfeller på en familiemiddag idag(Hverdagskost i vår Apple-Android-nerdefamilie :wee:). Spørsmålet ble stilt løst i lufta: "Når kom egentlig Macbook Air ut på markedet?"

 

Jeg la merke til at broren min hentet opp sin Iphone for å søke det opp, og med cowboyreflekser dro jeg opp min Hero med Froyo! Jeg trykket på søke-knappen, så på den lille mikrofon-knappen i søkeappen, og sa "Macbook air release date". 3 sekunder senere sto resultatet på skjermen min. På samme tidspunkt var broren min ferdig med å loade www.google.com i Safari :)

 

Klar seier der og da ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde et av mange "IOS vs. Android"-tilfeller på en familiemiddag idag(Hverdagskost i vår Apple-Android-nerdefamilie :wee:). Spørsmålet ble stilt løst i lufta: "Når kom egentlig Macbook Air ut på markedet?"

 

Jeg la merke til at broren min hentet opp sin Iphone for å søke det opp, og med cowboyreflekser dro jeg opp min Hero med Froyo! Jeg trykket på søke-knappen, så på den lille mikrofon-knappen i søkeappen, og sa "Macbook air release date". 3 sekunder senere sto resultatet på skjermen min. På samme tidspunkt var broren min ferdig med å loade www.google.com i Safari :)

 

Klar seier der og da ;)

 

Jeg hadde det motsatte tilfellet når jeg testet. Jeg åpnet safari og skrev inn macbook air release date. Når jeg hadde funnet svaret lå min spica ennå på kjøkkenbordet. Klar seier til iphone.

 

"For å sette testen din på spissen ; )"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting på teleonen røres i utgangspunktet, men du kan ha apps som ikke er kompatible med det nye OSet som gir deg problemer. De kan bla. ha gjort ting med telefonen som oppdateringen liker dårlig. Det er vel noen i Desire-tråden som har måttet kjøre en factory reset etterpå.

Jeg ville nok ha kjørt en factory reset uansett. Gjorde det når jeg oppdaterte min Galaxy S til Froyo. Tok meg ikke lang tid før alt var som før igjen.

- Customizing går fort og enkelt

- Kontakter synces på 1-2-3 via gmail og facebook

- Apps tar jo ikke lang tid å legge inn igjen, selv om man har en 30-40 apps på tlf

Lenke til kommentar

Positivt

Notifikasjonsystemet er genialt, hadde det bare funket på facebook og twitter også. (nei widgets er ikke løsningen)

 

Negativt

Nettleseren er tragisk

Tastaturet er tragisk

Epost, kalender og kontakt synk er håpløst vanskelig å finne frem i (har 3 kalendre og to exchange servere jeg syncer mot +imap konto) har fått.jokket det til på et vis, men det er ustabilt.

Valg er gjemt bort på menyer som jeg bare ser etter å ha trykket menyknappen, og det er gjerne en undermeny under der igjen også for å gjøre forvirringen total.

Når man skal lagre et nummer til eksisterende kontakt, kan man ikke søke etter den! Det er ikke gøy å skrolle igjennom 405 kontakter når man skal lagre et nr!

 

Resten av ankepunktene gjelder nok maskinvare

Batteritiden er forferdelig

Støtter ikke multitouch (3 år gammel iphone støtter 5 samtidige punkter)

Det lagger litt her og der

Kan ikke ta ut simkort uten tlf rebooter

 

Blir nok noen år til jeg tør å bruke 5000,- på en android telefon.

 

Gjelder disse negative sidene for alle android-telefoner, eller bare enkelte modeller? Ville gjerne hatt mulighet for å søke etter kontakter og hatt et ålreit tastatur.

 

Planlegger å kjøpe meg min første smart-telefon og står fast i valget mellom noen av android-telefonene eller iPhone4.

 

Hva ville dere anbefalt for en som:

- Ikke har brukt smarttelefon før, og som har en gammel SE K850i og en eldre iPod nano. Dvs, stiller helt nøytralt her.

- Ønsker å bruke telefonen som mp3-spiller, så jeg slipper å dra med meg både iPoden og telefonen. Dvs trenger den bra mediespiller og mini jack.

- Vil ha et brukbart kamera

- Ikke har noen problemer med å bruke iTunes, da det er dette jeg uansett bruker til vanlig og synes det funker greit.

- Mulighet for å surfe på nettet, bruke spotify, facebook, youtube osv. Regner med dette funker på alle typer.

- Grei batteritid

 

Har sett på hovedsaklig iPhone 4 og Desire (Desire HD er muligens også aktuell når den kommer), men også litt på Galaxy S.

 

Er på jakt etter en telefon som oppfyller kravene mine og har litt ekstra godsaker og gadgets. Alle typer vi uansett være en opptur fra min gamle k850i.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Hva ville dere anbefalt for en som:

Jeg har ingen problemer med å anbefale iPhone 4. Utifra det du sier ser jeg for meg at du kommer til å stortrives med en slik telefon.

 

Når det er sagt kan det hende du liker en Android-telefon like godt, så det beste (for din egen del) hadde vært om du selv prøvde de aktuelle modellene.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en iPhone 4, men prisen vil jo komme litt over f.eks. Desire. Hvordan får man tak i iPhone billigst i Norge?

Hvordan blir det å kjøpe en av disse telefonene uten å bytte abonement? Er fornøyd med det jeg har, så vil gjerne beholde det. Er et utgått abn. fra djuice så blir vanskelig å få det tilbake igjen.

 

Tror ikke jeg får testa dem ordentlig, men får gå og se og kjenne litt på dem i butikken.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Når man skal lagre et nummer til eksisterende kontakt, kan man ikke søke etter den! Det er ikke gøy å skrolle igjennom 405 kontakter når man skal lagre et nr!

 

*snip*

 

Dette irriterte meg noe fantastisk i starten også. Fungerer akkurat på samme måte om du skal legge opp en snarvei på skrivebordet.

 

Men så kom jeg i skade for å holde inne menyknappen en annen plass i OSet, og da kom tastaturet frem. Prøvde så dette i denne listen, og da viser det seg at dette er en universell snarvei i Android. Bare hold inne menyknappen til tastaturet popper frem, så er det bare å skrive i vei.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en iPhone 4, men prisen vil jo komme litt over f.eks. Desire. Hvordan får man tak i iPhone billigst i Norge?

Hvordan blir det å kjøpe en av disse telefonene uten å bytte abonement? Er fornøyd med det jeg har, så vil gjerne beholde det. Er et utgått abn. fra djuice så blir vanskelig å få det tilbake igjen.

 

Tror ikke jeg får testa dem ordentlig, men får gå og se og kjenne litt på dem i butikken.

Apple.no selger iPhone for 4890,- (16GB) og 5790,- (32GB) uten abonnement, og gratis frakt.

 

Desire går fra 3796,- i skrivende øyeblikk uten abonnement ifølge prisguiden.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Tror elkjøp har bytte rett på alt untatt mobiltelefoner og varer kjøpt med abonnement?

 

Edit: Som tatt ut av boka;

 

Hos Elkjøp kan en komplett vare i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.

Kilde: ekjop.no

 

 

Dersom man kjøper telefonen på internett (collect at store funker også) , har man angrefristloven og den gjelder alt. Spill,mobiler og whatever. Kjør på! Husk kun 14 dager, ikke 30.

Lenke til kommentar

Ser f.eks Tele2 sine kriterier for bruk av angreretten.. ;)

 

En vare som returneres grunnet benyttelse av 14 dagers angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

 

Følgende kriterier må overholdes:

 

* Samtaletid på inntil 3 minutter

* Beskyttelsesfilm må ikke fjernes

* Kontakter skal ikke lagres på telefonen

* Maks 3 sendte sms eller mms

* Maks 3 bilder tatt med mobilkameraet

* Videosnutt på inntil 30 sekunder

* Alt tilbehør skal returneres i samme stand som da du mottok det

* All original emballasje skal returneres

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en iPhone 4, men prisen vil jo komme litt over f.eks. Desire. Hvordan får man tak i iPhone billigst i Norge?

Hvordan blir det å kjøpe en av disse telefonene uten å bytte abonement? Er fornøyd med det jeg har, så vil gjerne beholde det. Er et utgått abn. fra djuice så blir vanskelig å få det tilbake igjen.

 

Tror ikke jeg får testa dem ordentlig, men får gå og se og kjenne litt på dem i butikken.

Apple.no selger iPhone for 4890,- (16GB) og 5790,- (32GB) uten abonnement, og gratis frakt.

 

Desire går fra 3796,- i skrivende øyeblikk uten abonnement ifølge prisguiden.

 

Takk skal du ha. Var ikke så ille som forventa. Synes jeg så den til 8k et sted. Men får vente med å ta avgjørelsen til Desire HD kommer :) Har ikke så dårlig tid.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer en Samsung Galaxy S i disse dager, så dere har fått meg litt på gli.

 

Eneste jeg missliker med denne er at byggekvaliteten føles veldig plastikk, etter å ha testet iPhone4 i noen dager.

Da venter du på en Desire HD - den har alu-chassis :)

 

Burde gå ann å bytte ut bakdekselet med noe som føles bedre da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...