Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor i alle dager skulle vi ville si at iPhone har mer mangler generelt?

 

Vi diskuterer vel ikke terminaler her, gjør vi?

 

Jeg finner det bare litt ironisk når noen påpeker selve mangler med android. Spesielt når de fleste vet at iPhone er kanskje den smartmobilen som har mest mangler. Diskuterer absolutt ikke noe form for terminaler jevel.

 

Hva er det du ønsker å formidle her?

 

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg sliter litt med å tolke dere til tider.

 

Diskuterer vi OSene, eller diskuterer vi terminaler OG OS?

 

Hvilke mangler er det som er så åpenbare i Android? Har jeg sagt noe om det?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Prøvde du å holde nede home + sleep knappene samtidig i 10 sek imartin? Jeg kan tenke meg at det er mange som ikke vet om den muligheten for å ta en "hard reset".

 

Hehe jaja. Men er ikke i alle tilfeller dette har fungert. Har skjedd noen ganger ved installasjon av nye applikasjoner. Dette er snakk om 2 ganger i halvåret. Dvs. ikke et ukentlig problem heldigvis.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skulle vi ville si at iPhone har mer mangler generelt?

 

Vi diskuterer vel ikke terminaler her, gjør vi?

 

Jeg finner det bare litt ironisk når noen påpeker selve mangler med android. Spesielt når de fleste vet at iPhone er kanskje den smartmobilen som har mest mangler. Diskuterer absolutt ikke noe form for terminaler jevel.

 

Hva er det du ønsker å formidle her?

 

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg sliter litt med å tolke dere til tider.

 

Diskuterer vi OSene, eller diskuterer vi terminaler OG OS?

 

Hvilke mangler er det som er så åpenbare i Android? Har jeg sagt noe om det?

 

-KJ

 

Vi diskuterer kun OS. Det er du som drar inn terminaler og jeg sa vel i sist post at vi ikke diskuterte terminaler. Da burde det vel være enkelt å forstå at det er OS det er snakk om?

Nei jeg har vel aldri sagt at du har påket mangler. Men Urgelol gjorde, og jeg satt bare et spørsmålstegn rett mot innlegget hans. Så du må ikke føle deg i skuddlinjen her jevel.

 

Budskapet mitt er at ingen iPhoneeiere bør komme å klage på at android mangler noe. Da kan de ikke alt om sitt eget produkt. Du eller andre må gjerne reflektere over dette selv med et lite spørsmål fra meg. Hvile mangler har android? og hvilke mangler har iOS?

Lenke til kommentar

Som du ser i quoten der jeg quoter deg så sier du at iPhone har mangler. Dette satte jeg i sammenheng med diskusjonen rundt mangelen av mulighet for å bytte batteri / ta strømmen ved å fjerne batteriet. Muligens en misforståelse, men bruk iOS hvis du mener det og iPhone hvis du mener dette, så blir det lettere å forstå deg.

 

Når det kommer til å påpeke svakheter så bør du nok quote den du svarer neste gang, da det bare forvirrer å quote andre poster enn dem du svarer på... ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Som du ser i quoten der jeg quoter deg så sier du at iPhone har mangler. Dette satte jeg i sammenheng med diskusjonen rundt mangelen av mulighet for å bytte batteri / ta strømmen ved å fjerne batteriet. Muligens en misforståelse, men bruk iOS hvis du mener det og iPhone hvis du mener dette, så blir det lettere å forstå deg.

 

Når det kommer til å påpeke svakheter så bør du nok quote den du svarer neste gang, da det bare forvirrer å quote andre poster enn dem du svarer på... ;)

 

-KJ

 

Må beklage meg om jeg har gjort meg selv missforstått. Men det er mangler på hardware som gjør at folk av og til ikke får restartet sin iPhone. Dette har jo en stor innvirkning på OS når mobilen er låst og du ikke får mobilen opp å kjøre igjen. Jeg bruker ofte å quote, men hvis du har sett på terminator sine quoter så blir det fort i det lengste laget. Veldig irriterende å mårre scrolle 7 ganger ned med bare quoting på quoting;)

Lenke til kommentar

Hardware er ikke en del av OS, så hvis vi skal diskutere kun OS er det irrelevant.

 

En ting som Android har som er del av OS, er en dialogboks som popper opp hvis noe har hengt seg. Har skjedd to ganger at nettleseren har gjort det for meg, og får det valget å tvinge en avslutning av programmet. Problemet er bare at det ikke hjalp, så måtte restarte telefonen. Har og opplevd at telefonen har fryst seg helt slik at jeg måtte ta ut batteriet, det opplevde jeg aldri på iOS.

Lenke til kommentar
Har og opplevd at telefonen har fryst seg helt slik at jeg måtte ta ut batteriet, det opplevde jeg aldri på iOS.

 

Du skal være glad du ikke har hatt det problemet. Det er få ganger du blir så irritert som når det skjer. En kompis sa til meg at det var mye frysninger på android 1.6, lite på 2.1 og ingenting på android 2.2

Så får vi se hva folk sier etterhvert.

Lenke til kommentar

Utskiftbart batteri trenger vel nødvendigvis ikke gå utover design i det heletatt.

 

Men klar, at alt sitter godt sammen, og ikke har noe deksler som man kan løsne på, gir sikkert noe mere kvalitets følelse på telefonen. Apple har sikkert flere grunner, på godt og vondt, til hvorfor de har valgt denne løsningen. De har jo også gått for fastmontert batteri på f.eks X10 mini.

 

Om Apple hadde laget en bil, unnskyld,iCar, hadde det sikkert ikke vært mulig og kikke under panseret heller ;)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...