Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi alle bør jo ha respekt for hva andre måtte velge. Men jeg stusser litt når folk benekter at andre ting kan faktisk være bedre, uten å ha noe kunnskap om det. Når noen prøver å forklare de fordeler, så er veggen ofte satt opp allerede før de får en demonstrasjon.

 

Ta et eksempel med punktene mine i første post. Her er det noen som sier at de absolutt ikke trenger noe av det. Allerede da gjør jeg opp en liten mening om vedkommende. Spesielt når de ikke klarer å se når andre kanskje kunne ønske seg dette. Om sånne folk så tenker jeg faktisk at de er livredd for å innrømme at noe er bedre en det som de har, og skal benekte alt i en forsvarsposisjon. Hva med å heller se på nytteverdi, bruksbehov og hva som er mest effektivt +++? Drøfte saken litt, så komme med en konklusjon. Ikke bare gi en konklusjon etter 5 sekund. Det er på sånne ting som dette jeg virkelig ser hvem som er interessert i å lære, kontra de som har satt opp en murvegg. Jeg vil og si at dette ikke gjelder mange, men jeg har sett en del tilfeller ja.

 

Det er merkelig at folk bestant skal argumentere for sitt produkt uten å ha tilstrekkelig kunnskap om det andre.

 

Tommel opp.

Lenke til kommentar

 

Dette viser jo bare hvor trangsynte dere egentlig er og på hvor lite dere vet om forskjellige Android programmer.

 

Vet du egentlig hva en sånn klokke som tar halve skjerman kan gjøre? Hvis ikke, så nei, den viser ikke bare klokken. Den viser hva klokken er, viser været der du er. Og om du trykker på selveste vær ikonet, så får du værmelding for flere dager. Trykker du på klokken så får du opp alarmen osv.

 

Alt dette kan du bestemme selv hvilket program som skal starte ettersom hva du trykker på. Ja du kan dette med Fancy Widget f.eks.

 

Fantastisk... Setter ny rekord i trangsynt og idiotisk oppførsel gang på gang, og står frem som den i Android-gjengen her som er / må være bortimot helt blåst... Eller bare utrolig ung og umoden? Ufattelig at du har fått holde på slik så lenge! Nesten på linje med en eller annen som kontinuerlig flyr rundt og uttrykker hvor bra han synes andres positive Android-innlegg er...

 

Alle argumentene for Android i denne tråden faller forøvrig bort ettersom undersøkelser viser at iPhone eiere er levende, attraktive og sosiale mennesker og de av mobilbrukerne som har mest sex. Ikke rart at dere sitter her og tryller opp masse søl hele dagen. Få dere et liv!

 

  • Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.

 

Påstand 1. HTC HD2 med WM er telefonen for nerder uten noe liv.

 

Påstand 2. Android er operativsystemet for nerder uten noe liv.

 

Påstand 3. Dette forumet er for brukere som stort sett er noe mer avanserte enn den gemene hop - vi er de spesielt interesserte - og representerer altså ikke den vanlige mobil bruker.

 

Påstand 4. Android har blitt populært i den senere tid som en følge av at Windows mobile, Nokia og Ericsson så langt ikke har lykkes i dette segmentet, og vi har i dag kun 3-tre reelle smart alternativer; Blackberry, Android og IOS.

 

Påstand 5. Post purchase behaviour forskningen viser klart at objektivitet i denne sammenheng er vanskelig, noe som klart vises og uttrykkes av flere i Android-gjengen & Co i denne tråden -- Ingen nevnt, ingen glemt...

 

Ps. Som tidligere HTC bruker (WM 6.1/6.5 og Sense) vet jeg godt hva som ligger i Sense brukergrensesnittet. Vet du det Terminator?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påstand 2. Det selges over 200.000 androidenheter hver dag. Har ikke de liv? Android er for alle, på lik linje med iPhone. Ikke kom å si noe annet. (ledene med 34% markedsandel i USA, også over iOS på verdensbasis)

Ellers er det erkelig at at det er nesten total android domenans over forumet nå.

 

Merkelig å se at du og drar alle over en kam. Her må du nok desverre gå på enkeltpersoner.

Regner med du setter det litt på spissen?

 

Ellers står du fritt frem til å sjekke ut facebookprofilen min å se hvilket liv jeg har. Hvordan tror du det seksuelle og det sosiale livet mitt er?

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar

Vi alle bør jo ha respekt for hva andre måtte velge. Men jeg stusser litt når folk benekter at andre ting kan faktisk være bedre, uten å ha noe kunnskap om det. Når noen prøver å forklare de fordeler, så er veggen ofte satt opp allerede før de får en demonstrasjon.

 

Ta et eksempel med punktene mine i første post. Her er det noen som sier at de absolutt ikke trenger noe av det. Allerede da gjør jeg opp en liten mening om vedkommende. Spesielt når de ikke klarer å se når andre kanskje kunne ønske seg dette. Om sånne folk så tenker jeg faktisk at de er livredd for å innrømme at noe er bedre en det som de har, og skal benekte alt i en forsvarsposisjon. Hva med å heller se på nytteverdi, bruksbehov og hva som er mest effektivt +++? Drøfte saken litt, så komme med en konklusjon. Ikke bare gi en konklusjon etter 5 sekund. Det er på sånne ting som dette jeg virkelig ser hvem som er interessert i å lære, kontra de som har satt opp en murvegg. Jeg vil og si at dette ikke gjelder mange, men jeg har sett en del tilfeller ja.

 

Det er merkelig at folk bestant skal argumentere for sitt produkt uten å ha tilstrekkelig kunnskap om det andre.

 

Hmm ser du endre på innlegg, synd hadde lyst å svare på det du skrev om at android er best. Men det er så det. Hva som er best kommer vel ann på hver enkelt person. Og det at ikke hver eneste person som kjøper android eller apple helt vet at om konkurrenten er vel ikke uvanlig. Og folk har vel en tendens til å forsvare kjøpet sitt om de plutselig får en mobil geek opp i øynene som lurer på hvorfor du var så idiot som kjøpte akkurat den og den telefonen. Bortsett fra det så finnes det jo mange merkelige folk som sier merkelige ting, så at ett par av disse kan si at de synes f.eks. at iPhone 4 er best fordi det er apple så får det så være. Sikkert mange Toyota eiere som sier at Toyota er best, ikke fordi de vet at det er best men fordi det kanskje er best for dem. Eller at de rett å slett har brukt dette i årevis.

 

Så når du får en kompis hjem på besøk som har kjøpt det du synes er den værste telefonen i verden, så trenger du ikke si ett ord om han er fornøyd med den. Så får du heller håpe at han spør om hjelp nesten gang han kjøper noe.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette viser jo bare hvor trangsynte dere egentlig er og på hvor lite dere vet om forskjellige Android programmer.

 

Vet du egentlig hva en sånn klokke som tar halve skjerman kan gjøre? Hvis ikke, så nei, den viser ikke bare klokken. Den viser hva klokken er, viser været der du er. Og om du trykker på selveste vær ikonet, så får du værmelding for flere dager. Trykker du på klokken så får du opp alarmen osv.

 

Alt dette kan du bestemme selv hvilket program som skal starte ettersom hva du trykker på. Ja du kan dette med Fancy Widget f.eks.

 

Fantastisk... Setter ny rekord i trangsynt og idiotisk oppførsel gang på gang, og står frem som den i Android-gjengen her som er / må være bortimot helt blåst... Eller bare utrolig ung og umoden? Ufattelig at du har fått holde på slik så lenge! Nesten på linje med en eller annen som kontinuerlig flyr rundt og uttrykker hvor bra han synes andres positive Android-innlegg er...

 

Alle argumentene for Android i denne tråden faller forøvrig bort ettersom undersøkelser viser at iPhone eiere er levende, attraktive og sosiale mennesker og de av mobilbrukerne som har mest sex. Ikke rart at dere sitter her og tryller opp masse søl hele dagen. Få dere et liv!

 

  • Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.

 

Påstand 1. HTC HD2 med WM er telefonen for nerder uten noe liv.

 

Påstand 2. Android er operativsystemet for nerder uten noe liv.

 

Påstand 3. Dette forumet er for brukere som stort sett er noe mer avanserte enn den gemene hop - vi er de spesielt interesserte - og representerer altså ikke den vanlige mobil bruker.

 

Påstand 4. Android har blitt populært i den senere tid som en følge av at Windows mobile, Nokia og Ericsson så langt ikke har lykkes i dette segmentet, og vi har i dag kun 3-tre reelle smart alternativer; Blackberry, Android og IOS.

 

Påstand 5. Post purchase behaviour forskningen viser klart at objektivitet i denne sammenheng er vanskelig, noe som klart vises og uttrykkes av flere i Android-gjengen & Co i denne tråden -- Ingen nevnt, ingen glemt...

 

Ps. Som tidligere HTC bruker (WM 6.1/6.5 og Sense) vet jeg godt hva som ligger i Sense brukergrensesnittet. Vet du det Terminator?

 

Første avsnittet ditt treffer jo rett i blinken. Resten er jo satt en del på spissen, samtidig som man kanskje drar med litt for mange. Er mange nerder som har liv :p

 

 

Påstand 2. Det selges over 200.000 androidenheter hver dag. Har ikke de liv? Android er for alle, på lik linje med iPhone. Ikke kom å si noe annet. (ledene med 34% markedsandel i USA, også over iOS på verdensbasis)

Ellers er det erkelig at at det er nesten total android domenans over forumet nå.

 

Merkelig å se at du og drar alle over en kam. Her må du nok desverre gå på enkeltpersoner.

Regner med du setter det litt på spissen?

 

Ellers står du fritt frem til å sjekke ut facebookprofilen min å se hvilket liv jeg har. Hvordan tror du det seksuelle og det sosiale livet mitt er?

 

Synes du det er merkelig at det er android dominans på forumet? Med 1 ny apple telefon i år, og utallige android telefoner? 25 % av innleggene er samtidig om batteriproblemer, mens 50% av innleggene om iPhone er om hvor talentløse telefoner er :p

 

Ellers så blir det litt desperat å bynne å prate om de seksuelle og sosiale liv. Sikkert ingen her som har interesse av å vite det.

Lenke til kommentar
Ellers så blir det litt desperat å bynne å prate om de seksuelle og sosiale liv. Sikkert ingen her som har interesse av å vite det.

 

Hehe lo bra der:) Jeg måtte bare svare han på noe jeg syns var litt tåpelig. Folk kan ikke sette andre i en bås bare forde de måtte ha en spesiell smartmobil eller OS. Det blir bare liit for dumt. Da måtte jeg uttale meg i og met at det er stikk motsatt for meg.

 

Du har helt rett angående dominansen. Kanskje ikke helt prosentandelen som er satt på spissen hehe;D. Men uansett så viser dette hvor populært det begynner å bli med androidenheter.

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar

Det er faktisk en del som velger å kjøpe iPhone uvitene om hva den faktisk kan og ikke kan. Men sånn begynner det å bli på androidsiden og. Så dette er strengt talt ikke noe å bry seg om. Det er som regel vi forumbrukere som bryr oss litt mer å søker informasjon.

 

Men khaffner har bra rett i sin uttalelse:)

Lenke til kommentar

Sikkert mange Toyota eiere som sier at Toyota er best, ikke fordi de vet at det er best men fordi det kanskje er best for dem. Eller at de rett å slett har brukt dette i årevis.

 

Sammenligne Apple med Toyota...

 

:|

 

Det er faktisk en del som velger å kjøpe iPhone uvitene om hva den faktisk kan og ikke kan. Men sånn begynner det å bli på androidsiden og. Så dette er strengt talt ikke noe å bry seg om. Det er som regel vi forumbrukere som bryr oss litt mer å søker informasjon.

 

Men khaffner har bra rett i sin uttalelse:)

 

Jeg leser langt flere poster om folk som har kjøpt seg en Android-telefon her på forumet som ikke skjønte hva de hadde kjøpt, enn jeg gjør med iPhone.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

@Khaffner: Fatter ikke poenget med å kaste bort så mye plass som du gjør for å vise hva klokka er og hvilken dato det er. Men hvis du liker det slik, så for all del...for min del synes jeg det er OK å ha 20 apps på hovedskjermbildet mitt, med status for antall innkommende mailer, meldinger, oppdateringer, osv med ett blikk på skjermen og kunne ikke tenkt meg å ofret halvparten av disse for en klokke... :p

Dette viser jo bare hvor trangsynte dere egentlig er og på hvor lite dere vet om forskjellige Android programmer.

 

Vet du egentlig hva en sånn klokke som tar halve skjermen kan gjøre?

 

Hvis ikke, så nei, den viser ikke bare klokken. Den viser hva klokken er, viser været der du er. Og om du trykker på selveste vær ikonet, så får du værmelding for flere dager. Trykker du på klokken så får du opp alarmen osv.

 

Alt dette kan du bestemme selv hvilket program som skal starte ettersom hva du trykker på. Ja du kan dette med Fancy Widget f.eks.

 

Jeg personlig tror du ikke har snøring på Android og snakker tull ut i fra hva du tror om Android.

Så de som ikke er enig med deg i alt og ett er "trangsynte"? Ville vært litt mer forsiktig med steinkastingen hvis jeg var deg...

 

Ja, jeg visste i grove trekk hva den widgeten gjør, det er jo ganske innlysende for en som har øyne i hodet og har prøvd en tilsvarende widget. Det forandrer ikke det faktum at widgeten opptar utrolig mye plass, mest for å vise hva klokken er - og at jeg har værmelding (yr.no, relativt detaljert for den neste uken) og kalender (med alle avtaler synkronisert via MS Exchange) under 2 små ikon som opptar en brøkdel av plassen på iPhone, og alltid ser hva klokken er øverst på skjermen.

Jeg er ikke ukjent med Android, og har faktisk hjulpet Android-eiere å konfigurere sine telefoner. Sååå...sett slikt, der falt visst hele bunnen ut av innlegget ditt :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar

ahpadt:

 

Jeg leser langt flere poster om folk som har kjøpt seg en Android-telefon her på forumet som ikke skjønte hva de hadde kjøpt, enn jeg gjør med iPhone.

 

Dette karaktiserer vel førstegangskjøpere innen smartmobil? Realiteten er at iPhone er litt lettere for nybegynnere pga. sine enkle funksjoner. Men se hvor mye folk klager på hva iPhone ikke kan, som noen de litt mer erfarne brukere setter pris på(første innlegg). De vil ikke då en full utnyttelse med iPhone.

Lenke til kommentar

Det er merkelig at folk bestant skal argumentere for sitt produkt uten å ha tilstrekkelig kunnskap om det andre.

Hadde vært kjekt om en del Android-forkjempere også kunne ta til seg den setningen. Jeg mener, det er jo ikke iPhone-eierne som oppretter haugevis av tråder av typen "Hvorfor iPhone er bedre enn ****", og spammer alle tråder om hvor fortreffelig iPhone er. Personlig så tror jeg ikke at jeg noen gang har påstått at iPhone er best for alle brukere og behov, jeg kan bare si at den passer meg helt fortreffelig og anbefale den til folk jeg tror den kan passe for, men noen har visst problem med å godta at man kan ha ulike preferanser ;)

Lenke til kommentar

ahpadt:

 

Jeg leser langt flere poster om folk som har kjøpt seg en Android-telefon her på forumet som ikke skjønte hva de hadde kjøpt, enn jeg gjør med iPhone.

 

Dette karaktiserer vel førstegangskjøpere innen smartmobil? Realiteten er at iPhone er litt lettere for nybegynnere pga. sine enkle funksjoner. Men se hvor mye folk klager på hva iPhone ikke kan, som noen de litt mer erfarne brukere setter pris på(første innlegg). De vil ikke då en full utnyttelse med iPhone.

Saken er vel at 95% av brukerne utnytter kun en brøkdel av potensialet i sin moderne smartphone uansett. Det viktigste er faktisk at de innebygde funksjonene fungerer så brukbart, enkelt og pålitelig som overhodet mulig, og at det er enkelt å finne fram til og installere eventuelle tilleggsprogram man måtte ønske for å utvide funksjonaliteten.

 

hehe dette er vel er en film on helt gjennomsnittlig iphone bruker :), sånn er vel egentlig de fleste iphone brukere når jeg tenker etter :)

 

*snipp*

Ja, du er vel så smart at du har kjøpt deg en HTC EVO for å bruke i Norge... :p

Lenke til kommentar

Ellers står du fritt frem til å sjekke ut facebookprofilen min å se hvilket liv jeg har. Hvordan tror du det seksuelle og det sosiale livet mitt er?

Nå har jeg ikke noen bruker på Facebook, så jeg har ikke anledning til å sjekke om du har en tilnærmet blank profil og dermed muligens har et virkelig liv i stedet for et virtuelt liv. Ikke at det spiller noen som helst rolle, jeg forsøker å unngå å dømme og liker egentlig ikke å sette folk i bås :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...