Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Solberg mener vistnok at det burde man godta.

 

Det viser bare hvor tyraniske Apple er. Når alle dere kjøper et produkt. Så er dette deres eiendel. Er det riktig at du skal kunne bli anmeldt for å konfigurere på deres egen eiendel!?

 

Ikke rart apple tapte denne rettsaken.

 

Går det ann og missforstå mer? Jeg mener at en person ikke må ta til jailbreaking for å få elementære funksjoner. Men jeg skjønner veldig godt hvorfor folk gjør det.

Jeg gikk imot og forklarte hvor tyraniske apple var som ville anmelde flere personer for å ha konfigurert et produkt som var kjøpt av de.

Er sterkt fristet til å kalle dette fri fantasi fra din side, men skal gi deg anledning til å linke til en kilde for påstanden din om "hvor tyraniske apple var som ville anmelde flere personer for å ha konfigurert et produkt som var kjøpt av de".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forståelse for at folk som liker å fikle og styre med sine mobiler (og andre) velger Android. Selv bruker jeg iPhone og er storfornøyd med denne. Fungerer utmerket til mitt bruk og dekker alle mine behov (og mer til).

 

Sammen med min Macbook Pro fungerer den også helt perfekt. Har forståelse for at enkelte ikke liker at de må bruke iTunes til å synce med, men for meg som har all musikken min, filmer, TV-serier, podcaster, etc. der så er dette utmerket. Vet også at iTunes ikke yter like bra i Windows som i Mac OS X.

 

Det som gjør meg "sint" er at med en gang man kjøper noe fra Apple så er det en del som roper og skriker at du har "solgt sjela til djevelen" osv. Men, for meg er Macbook Pro og iPhone akkurat det jeg trenger. Har hatt "vanlige" PC'er fra 386 og tom. Windows Vista. Noe er bedre i Windows, og noe er bedre i Mac OS X. Slik er det bare, og for meg, så ville jeg prøve noe nytt, så jeg kjøpte en Mac.

 

Og slik jeg forstår det, så er det ikke "out of box" å koble til en Android mobil til en Mac. Det er også noe av grunnen til at jeg ikke har kjøpt en Android.

 

Men, som sagt. Kjøp telefon etter hva som fyller dine behov. Kjenner mange som har Android, og de er utrolig fornøyde med sine telefoner, og jeg kjenner mange som har iPhone som er utrolig fornøyde med sine telefoner.

 

Noen punkter som jeg personlig som Mac-bruker og iPhone-eier vil trekke fram:

 

*dekker rett og slett mine behov på en utmerket måte

*automatisk sync med iTunes ifht. backup, nye Podcast, Apps, sanger, filmer, TV-serier osv.

*lett og oversiktig (dekker sikkert behovet for 90% av mobilbrukerne)

*herlig Appstore

*om man har amerikansk iTunes-konto kan man kjøpe filmer/TV-serier/musikk-videoer direkte til telefonen

*nydelig design

 

 

Synes overskriften ødelegger litt for tråden, da den er veldig negativ mot iOS. Tror man kunne fått en mer balansert og rettferdig tråd om man hadde satt en nøytral overskrift. Som f.eks "Android vs. iOS: Fordeler og ulemper".

 

(Ble sikkert litt rotete, men dere fatter poenget)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser at folk ikke klarer/ønsker å copy/paste. Da er det snakk om uvilje. Dere maser om at jeg ikke svarer på det dere spør om, men vil ikke stille spørsmålet en gang til når jeg spør om "hva det er dere spør om". Da blir det veldig vanskelig for meg å ta disse "svar da Ketle" postene seriøst. Det minner mer om trolling.

 

For tredje gang og siste gang. Dersom dere har spørsmål til meg. Post de som reply til denne tråden. Ikke post postnummer jeg har ikke tid til å lese igjennom 50 sider. Dessuten er det åpenbart dere som sitter på spørsmålene og jeg er ikke tankeleser så jeg klarer ikke å gjette hva jeg ikke har svart på iløpet av 50 sider. Hvis dere ikke er i stand til å gjøre dette kommer jeg til å ignorere disse "svar da Ketle" innleggene.

 

Det ble jo brukt copy and paste til deg sist side ketle! Hvorfor svarte du ikke på den da?

Ellers når du kommer med den kritikken som du gjør, så bør du vær voksen nok til å oppsøke eventuelle svar. Spesielt når du blir rettledet til de aktuelle motsvarene.

Det virker som du ignorer svarene å unngår de. Det tar deg 30 sek å finne en post som du har blitt veiledet til. Er det så vanskelig?

Endret av Marius Aarre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker svært godt appleprodukter og er heller ikke redd for å innrømme det. Men nå syns jeg faktisk at android er hakket over iOS. Jeg tar meg ikke tid til å forklare hele min mening og situasjon. Marius har nevnt mye av det.

 

Hva som er best bør vel ta utgangspunkt i hva som dekker behovet best?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt klart. Jeg måtte jailbreake min 3gs for å få noen av punktene i starten på tråden. Men det ble ikke helt det store. iPhone kunne klart desse oppgavene lett om apple bare hadde konsentrert seg om det. Den bli for enkel og jeg kommer garantert til å jailbreake min iPhone 4. Så får jeg se om jeg beholder den eller går for en androidmobil. Designmessig så frister iPhone 4 mest. Bruksmessig vil jeg mest ha android. Skikkelig irriterende situasjon.

Endret av imartin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Terminator. Har du dokumentasjon på at X10 vil få multitouch, eller er det bare noe du håper på?

Jeg snakker ikke om multitouch, jeg snakker om 'One Finger Zoom' funksjonaliteten på XPERIA X10, som det er vist en demo av her:

 

Denne funksjonaliteten vil også bli brukt i spill etterhvert.

 

 

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Vel å bra det. Det vil fungere i SE sine egne apps, og så i 2-3 andre. Men det forandrer jo ikke det faktum at spill og programmer som bruker multitouch vil du ikke kunne bruke skikkelig på X10. Hvordan ser du f.eks. for deg at spill som du styrer på venstresiden av skjermen og sikter/skyter på høyresiden av skjermen vil fungere?

Lenke til kommentar

Skal se hva jeg finner Newton. Googlet tidligere med uten hell. Sparer ikke akkuratt på sånne artikkler. Men jeg har lest dette på itavisen.no eller digi.no

 

Tok meg 5 sekunder å finne en slik artikkel med min "mye dårlige iPhone".

 

http://news.cnet.com/apple-iphone-jailbreaking-violates-our-copyright/

Den artikkelen understøtter ikke påfunnene til SolbergMobil i det hele tatt, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Wow, du trodde vel at du ville være kul med denne kommentaren?

 

Dette har ingenting med hvem som er sterkere en noe annet. Det er snakk om hva som er fakta og på hva som kommer.

 

Var vel ikke helt det jeg prøvde på.

 

Jeg prøvde å gjøre deg oppmerksom på at vi diskuterer OS, mens du fortvilet forsøker å forsvare din kjøre X10, noe som er helt uinteressant i denne tråden...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...