Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må du skjerpe deg ketle. Du kan ikke kommer her å si at android ikke er åpent pga. at de ikke tillater rooting. Er du helt på jordet?

Like på jordet som alle som bruker Jailbreaking på iPhone som argument for at iPhone er lukket. :p

 

Skjønner du ikke at folk jailbreaker en iPhone for å få flere muligheter? Blant annet få tilgang til de punktene i starten av tråden?

Ser helst at du tar deg en liten pause fra forumet nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Solberg mener vistnok at det burde man godta.

 

Det viser bare hvor tyraniske Apple er. Når alle dere kjøper et produkt. Så er dette deres eiendel. Er det riktig at du skal kunne bli anmeldt for å konfigurere på deres egen eiendel!?

 

Ikke rart apple tapte denne rettsaken.

 

Går det ann og missforstå mer? Jeg mener at en person ikke må ta til jailbreaking for å få elementære funksjoner. Men jeg skjønner veldig godt hvorfor folk gjør det.

Jeg gikk imot og forklarte hvor tyraniske apple var som ville anmelde flere personer for å ha konfigurert et produkt som var kjøpt av de.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Youtube:

Google I/O keynote day 1

Google I/O keynote day 2

 

Her snakkes det veldig mye om openness within android.

Blir litt som å høre på Steve Jobs sitt PR-jippo...

 

Det koker ned til at Google er åpne når det passer de. Dessuten har de ikke noe valg. Så lenge de jobber med kildekode som har GPL-lisens så må de være åpne. I bunn og grunn så ønsker både Google og Apple samme mål... Tjene penger for aksjonærene.

 

Google sine egne apps som GMail og Google Maps bruker ikke GPL-kildekode, og disse applikasjonene er heller ikke åpne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, de ønsket vel heller å få det lovfestet at det var ulovlig, slik at de kunne stoppe bakmennene. Tror ikke vanlige forbrukere var i skuddlinjen. Men det er nå så.

 

Apple gir ut en telefon med ett bestemt antall muligheter, det samme gjør Google. Og verken Apple eller Google liker at folk rooter eller jailbreaker for å gå ut over de mulighetene de har fastsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[GDI]Raptor: Helt sant. Men se på markedsstrategien til android nå. Har de lykkes?

Det vet vi ikke så mye om uten å se på Google sine regnskap.

 

En ting er iallefall sikkert. Siden Apple leverer både hardware og software så tjener de mye mer enn Google gjør per solgte enhet.

Lenke til kommentar
Raptor' date='10. august 2010 - 18:09' timestamp='1281460199' post='16056051']

[GDI]Raptor: Helt sant. Men se på markedsstrategien til android nå. Har de lykkes?

Det vet vi ikke så mye om uten å se på Google sine regnskap.

 

En ting er iallefall sikkert. Siden Apple leverer både hardware og software så tjener de mye mer enn Google gjør per solgte enhet.

 

Det kunne vært artig å sett på regnskapene! Nå selges det jo 4 ganger så mye androidenheter kontra iOS(ipod, iphone og ipad). Uansett har begge veldig gode tall. Men android er jo helt i skyene og vil bare fortsette å stige(se bilde på første post)

Lenke til kommentar

Helt rett UrgeLoL! De liker ikke dette, på grunn av at de ikke kan gå gode for rooting- og jailbreakversjonene.

 

Godt du er enig. Spørs om Solberg er enig da.

 

Jeg har jo alltid vært enig i denne påstanden. Se når jeg svarte ketle. #973

 

Så du tror ikke google ville ha benyttet seg av muligheten til å unngå rooting om de hadde muligheten til det ved å gå til retten? Ikke, da er du naiv?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Det er kanskje mulig. Men jeg har aldri sett at google har tatt seg nær av dette eller reagert på samme måte som apple. Nå er jailbreak 10 ganger mer utbredt og. Så det blir vanskelig å trekke en god konklusjon når vi ikke hører noe fra om hva google syns om dette.

Har du noen gang sett at google har gårr ut i media å uttalt seg om dette?

Lenke til kommentar
Raptor' date='10. august 2010 - 18:48' timestamp='1281458933' post='16055957']

Hvis du ikke forstår at google er veldig åpent ketle, så trenger du ikke å delta i denne diskusjonen. Da blir det bare tåpelig. Se google keynote dag 1 og 2. Snakk når du har kunnskap.

Hva legger du i "åpent"?

Så vidt jeg vet så er ingen av applikasjonene som Google selv har laget til Android åpen kildekode...

Helt riktig, og det er ikke fritt fram å bruke disse på Androidenheten sin, de er ikke en del av OSet. Det viser egentlig igjen at denne tråden burde handle om økosystemet, ellers blir det tynt med ting man kan gjøre med Android ut av boksen ;)

 

http://www.engadget.com/2010/08/07/augens-kmart-tablet-and-smartbook-wont-have-google-branded-app/

 

The future for Augen's $150 tablet and $100 smartbook isn't looking good -- not only do the blue-light specials have slow processors and resistive touchscreens, but their official Google app privileges have just been revoked.
Lenke til kommentar

Forskjellen er vel at Apple førsøker å få deg fengslet dersom du jailbreaker,

mens Google bare ikke vil stille med garanti dersom man roter med rooting.

 

Dette er noe av det samme synet jeg og har. Før var det ulovlig for ALLE å jailbreake. Du kunne faktisk risikere an anmeldelse fra apple ved å rote med et produkt som er din egen eiendel. Jeg har aldri hørt om lignende fra google sin side. Hvis noen andre har, og de har bevis på det så må de gjerne opplyse meg. Jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Raptor' date='10. august 2010 - 19:01' timestamp='1281459700' post='16056017']

Youtube:

Google I/O keynote day 1

Google I/O keynote day 2

 

Her snakkes det veldig mye om openness within android.

Blir litt som å høre på Steve Jobs sitt PR-jippo...

 

Det koker ned til at Google er åpne når det passer de. Dessuten har de ikke noe valg. Så lenge de jobber med kildekode som har GPL-lisens så må de være åpne. I bunn og grunn så ønsker både Google og Apple samme mål... Tjene penger for aksjonærene.

 

Google sine egne apps som GMail og Google Maps bruker ikke GPL-kildekode, og disse applikasjonene er heller ikke åpne.

 

 

Merk at f. eks Google Maps er åpent i den forstand at det er et API som hvem som helst kan bruke. Selve programmet er nok ikke åpen kildekode, men det er mange apps som tar bruk av Google Maps. For eksempel en app som heter "Bysyklist Oslo". Der brukes selve kartet fra Google Maps, men med egne funksjoner som er lagd av utvikleren. Men dette er egentlig litt off-topic, da det er Android det er snakk om, og ikke Google ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...