Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår det ja, men det hjelper jo ikke når ikke du forstår hva jeg skrev. Jeg snakket om den evige kampen musikk og filmbransjen har drevet mot oss forbrukere for at vi ikke skal kunne ta kopi av våre egne filmer, musikk plater osv osv osv.

 

Jeg driter i allefall i hele greia, og setter meg ikke store tanker om disse firmaene. Apple, MS, HTC, Google osv osv osv driter i hva som er rett eller galt. De er ute etter å tjene penger, og om ett søksmål kan gjøre at inntektene øker så vil de nok forsøke seg.

Lenke til kommentar

Er 2 ting jeg skal svare på her.

 

1. Har du sett hvordan One Finger Zoom fungerer?, hvis ikke så anbefaler jeg deg å se hvordan dette fungerer. Ja dette vil fungere i spill også.

 

Med Multitouch, så er du f.eks NØDT til å bruke 2 hender for å kunne zoome i bilder og i web sider osv, med One Finger Zoom så kan du gjøre alt det der med kun en hand mens du holder telefonen, altså med samme hand som du holder telefonen i.

 

2. XPERIA X10 blir som en ny telefon når den får Android 2.1 fordi Sony Ericsson leverte den med Android 1.6 som er et veldig gammelt OS som ikke kan gjøre alt det telefonen er beregnet til å gjøre.

 

Telefonen blir enormt mye mere smooth og kjapp. Den får en god del nye funksjoner som faktisk Desire ikke har, som f.eks DNLA. Den får HD opptak med veldig bra kvalitet. Og samtidig som XPERIA X10 har en enormt bra kamera.

 

Dette er bare noen få eksempler på hva som kommer.

 

Jupp.

 

Og iOS 12 som kommer om et par år kommer til å gruse den X10en din noe innmari.

 

Kan vi ikke løfte nesa ut av sandkassa og slutte med den derre pappan min er sterkere enn din i to sekunder, og heller diskutere sak i stedet for mening?

 

-KJ

Wow, du trodde vel at du ville være kul med denne kommentaren?

 

Dette har ingenting med hvem som er sterkere en noe annet. Det er snakk om hva som er fakta og på hva som kommer.

Lenke til kommentar

@Terminator: Man må ikke bruke to hender for å zoome bare fordi man har multitouch. Det går an å dobbeltappe for å zoome også i nettleseren til iPhone og Android.

 

 

Joda vet det, men med den type zooming så får du jo bare et vist antall zoom per trykk. Jeg har jo dette allerede på min XPERIA X10, men det blir jo noe annet enn One Finger Zoom da.

Lenke til kommentar

@Terminator: Man må ikke bruke to hender for å zoome bare fordi man har multitouch. Det går an å dobbeltappe for å zoome også i nettleseren til iPhone og Android.

 

 

Joda vet det, men med den type zooming så får du jo bare et vist antall zoom per trykk. Jeg har jo dette allerede på min XPERIA X10, men det blir jo noe annet enn One Finger Zoom da.

 

Den løsningen du snakker om vil jo ikke hjelpe når det kommer til støtte i spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Google er for et åpent OS, men du må da for all del ikke komme å tro at noen tillater hacking. Hvem skal da ta garantien?

I steden for å komme med en så tåpelig link, så kan du heller måle Android opp mot iOS. Marius Beskriver fint hvor åpent android er i første innlegg.

Så at Marius sier at Android er åpent legger du mer vekt på enn at Google faktisk viser gjennom sine handlinger at de ikke er så åpne allivel? Linken var slettes ikke tåpelig, den er meget relevant i denne diskusjonen da en av påstandene pro-Android er at det er mye mer åpent enn iOS. Den linken tilbakeviser denne påstanden. Men svaret ditt er tåpelig (jeg mener ikke at du er tåpelig som person, bare svaret ditt.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her viser du veldig lite kunnskap ketle.

 

Svar meg på dette. Har ikke jeg forklart veldig bra om hvorfor android er åpent med mye muligheter? Hvis ikke så bør du jammen meg lese første post på ny. Android er jo det OSer som er mest åpent. Og hvis de ikke godtar rooting så er påstanden om åpenhet borte?

 

Og tror du virkelig at en mobilprodusent noen gang ville godkjent hacking av deres produkter?

Jeg blir helt matt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Terminator: Man må ikke bruke to hender for å zoome bare fordi man har multitouch. Det går an å dobbeltappe for å zoome også i nettleseren til iPhone og Android.

 

 

Joda vet det, men med den type zooming så får du jo bare et vist antall zoom per trykk. Jeg har jo dette allerede på min XPERIA X10, men det blir jo noe annet enn One Finger Zoom da.

 

Den løsningen du snakker om vil jo ikke hjelpe når det kommer til støtte i spill.

 

 

Og hvordan er du så sikker på det?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke forstår at google er veldig åpent ketle, så trenger du ikke å delta i denne diskusjonen. Da blir det bare tåpelig. Se google keynote dag 1 og 2. Snakk når du har kunnskap.

 

Du må være gammel nok til å forstå at ingen vil godkjenne rooting og jailbreaking. Er det ikke logisk at garantien forsvinner da utviklerene ikke har oversikt over nettopp alle versjonene av rooting og jailbreak?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du ikke forstår at google er veldig åpent ketle, så trenger du ikke å delta i denne diskusjonen. Da blir det bare tåpelig. Se google keynote dag 1 og 2. Snakk når du har kunnskap.

Hva legger du i "åpent"?

Så vidt jeg vet så er ingen av applikasjonene som Google selv har laget til Android åpen kildekode...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Terminator 3:

 

Fordi MANGE spill krever at du styrer i ett felt og sikter i ett annet felt. Om ikke hardwaren i skjermen støtter at den registrerer fingrer på flere plasser samtidig så vil jo INGEN av disse spillene fungere slik de er ment.

Og hvordan er du så sikker på det?

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...