Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

 

Deilig i dag, dro telefonen av ladern i går kveld, gikk til sengs med 100%, stod opp med 99%, hadde 58% når jeg kom hjem i dag klokken 4. Etter en hektisk dag, det går rett å slett ikke med Desiren min.

 

Den der er litt urettferdig, etter mine hektiske dager, så har jeg mellom 40-50% når jeg skal legge meg....som oftest minst 60% når jeg kommer hjem fra jobb kl 17.

 

så hva er hektisk bruk? for meg så er det jobbbruk...det vil si telefoner, mail, sms og kalenderbruk....og litt surfing.

 

jo mer aktiv jeg er jo mer bruker jeg denne...dette er det jeg bruker telefonen min til...jeg bruker den ikke til å høre på musikk, bruke spotify, eller trene med den eller noe som helst...for jeg mener at proffbrukere bruker mobilen sin til jobbbruk... selv når jeg har tatt kollektivt og brukt telefonen som en vanlig mp3 spiller har jeg ikke klart å være noe dårligere enn det du sier at din iphone er....kasnkje når jeg sitter i helgen og spiller store deler av dagen...det er da batteriet blir tappet.

 

blir spennende å se....kanskje jeg tester iphone4...men jeg er igjen avhengig av to-tre ting som gjør at iphone så lenge man ikke kan bruke den som masselagringsenhet gjør at den er for meg ubrukelig...selv hvor mye lyst jeg har på den...

 

jeg reiser en del til finland pga jobb..der har jeg sjelden tilgang til wifi på hovedkontoret...jeg er helt avhengig av å få fatt i dokumenter som jeg kan lese på flyet hjem, som oftest så ryker batteriet på min laptop for fort sånn at jeg sjelden bruker den på flyet...derfor har masselagringsfunksjonen med enkel usb overføring gjort at jeg kan lese dokumenter...og gjøre meg notater uansett hvor jeg er....

 

90% av alle trenger sikkert ikke det jeg skriver...men jeg gjør det...

 

derfor er jeg uenig at 1 post er egentlig som å sammenligne pærer mot epler...

det er en telefon mot en annen telefon....

 

jeg kan si at det samme som her gjorde jeg med min e71, på en like elegant måte...bare med mye mindre skjerm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppløsningen, kameraet, videokameraet, batteriet, flyten i os'et, null feilmeldinger. Mange ting å nyte.

Deilig i dag, dro telefonen av ladern i går kveld, gikk til sengs med 100%, stod opp med 99%, hadde 58% når jeg kom hjem i dag klokken 4. Etter en hektisk dag, det går rett å slett ikke med Desiren min. Som forresten ble solgt for 2500 kr.

Men fortsatt så er en del ting med iPhone 4 ikke bedre enn det som er på Samsung Galaxy S. Bare se her.

 

Vel, for å ta samme opplegget som med din iPhone 4. Jeg ladet også min XPERIA X10 i går før jeg la meg. Hadde også 100% da. Slo så av skjermen og telefonen gikk i dvale modus.

 

6 timer senere når jeg sto opp klokken 07.40 for å dra på jobb i dag, så var batteriet på 97%. Dro på jobb og har så brukt telefonen en del via 3G nettet siden jeg sjekker nyheter på flere web sider og sjekker ofte om jeg har fått noen nye e-poster på min XPERIA X10 når jeg har pauser.

 

Litt Bluetooth har også blitt brukt. Jeg vil tro rundt 45 min - 1 time totalt der siden jeg har en slik en. Har tatt noen bilder også. Kom så hjem med ca 82% batteri igjen.

 

Har så latt telefonen stå på med Wi-Fi konstant når skjermen er på her hjemme, og har vært en god del på Market og sjekket andre programmer som også krever internett tilgang.

 

Så med andre ord, så er telefonen brukt en good del i dag. Og nå når jeg skriver dette så har jeg 55% batteri igjen.

 

Nå klokken 01.40 har jeg hatt telefonen ut av laderen i 24 timer. Og jeg har fortsatt over 50% batteri igjen etter en god del bruk.

 

Jeg syntes noen sa at batteriet på XPERIA X10 var helt ræva :roll:.

 

Joda, de nye oppdateringene til XPERIA X10 fikset mye med batteri problemene telefonen hadde.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Hehe bra avsluttning på innlegget Archeron.

 

Tråden her er rettet mer mot folk som er særskilt interessert i OS og smartmobiler. Jeg ville aldri argumentert sånn som jeg gjør her til en intetvitende på gaten. For deg som har et stort bruksbehov på jobben, så skjønner jeg nytteverdien med diverse applikasjoner. Men førstepost argumentene mine i første post er tatt ut ifra den generelle folkemassen som kanskje ønsker litt mer. Ellers er det mye opplysning som jeg har forklart i et tidligere innlegg.

 

Vi har begge gode plattformer og det er jeg glad for. Min Førstepost viser en subjektive mening om hvorfor jeg syns android er hakket bedre. Dette er med tanke på muligheter, frihet, produktivitet osv. Android har ikke vært i salg lenge, og folk har nesten ikke hørt om det. Da er det fint om jeg kanskje kan opplyse noen om hvorfor jeg syns android er helt topp, så kan andre drøfte budskapet for seg selv før de velger en ny smartmobil. Ellers er det kjekt å få ros på facebook når folk har kjøpt en androidenhet og takker meg for mine yttringer som hjalp de å velge ny mobil:)

Endret av Marius Aarre
  • Liker 2
Lenke til kommentar

det JEG derimot lurer på, på min første kveld med HTC Desire, er hvordan i H@L\/ETE (pardon my french, men jeg er trøtt...) jeg får synca denne telefonen!! Windows XP vil ikke gjenkjenne den, pc og Desire finner ikke hverandre. HELT off topic, men kan evt noen redirecte meg til et sted jeg finner løsningen? har googla og prøvd i flere timer... :(

Lenke til kommentar

Terminator 3: Er så mye annet som var elendig på SE X10 at den gidder jeg ikke snakke om en gang, ble så sinnsykt skuffet etter 1 uke i bruk. Elendig første inntrykk av android, heldigvis gav HTC Desire ett mye bedre inntrykk. Men flott at SE etter noen måneder har gitt brukerene grei batteritid. Det var batteriet jeg bekymret meg minst over i de knappe 2 ukene jeg eide den. Men veldig flott at du liker den.

 

Blackster: Joda, slike subjektive batteritester sier jo egentlig ingenting. Men jeg har nå ca samme bruksmønster hver dag, og merker STOR forskjell fra Desire til iPhone 4 på batteriet. Men om man vil ha mer seriøse tester så trenger man jo ikke se lengre enn hit.

 

23480.png

 

23481.png

 

23482.png

 

Kilde

 

Dette blir jo en litt mer nøyaktig test. Bare synd de ikke tok med flere mobiler.

Lenke til kommentar

Terminator 3: Er så mye annet som var elendig på SE X10 at den gidder jeg ikke snakke om en gang, ble så sinnsykt skuffet etter 1 uke i bruk. Elendig første inntrykk av android, heldigvis gav HTC Desire ett mye bedre inntrykk. Men flott at SE etter noen måneder har gitt brukerene grei batteritid. Det var batteriet jeg bekymret meg minst over i de knappe 2 ukene jeg eide den. Men veldig flott at du liker den.

Vel for å si det veldig enkelt, du gikk glipp av enormt mye med at du ikke hadde fått root på din XPERIA X10 før du kvittet deg med den.

 

Er faktisk mye med XPERIA X10 som er ganske bra.

 

Skjermen er generelt sett mye bedre enn skjemen Desire har når du ser hvor bra skjemen til XPERIA X10 er ute i sol og når du ser hvor grusom skjermen til Desire er ute i sol.

 

Inne så er nok Desire sin skjerm hakke bedre. Men XPERIA X10 sin skjerm er bra nok uansett.

 

Designen er også veldig bra, og den ser enormt bra ut (er selvfølgelig en smak sak).

 

Skjermen er større enn Desire sin skjerm, så da er XPERIA X10 sin skjerm bedre for film, GPS, bilder osv.

 

Kameraet gruser jo Desire sitt kamera i alt.

 

Er mye mere jeg kunne ha skrevet ned her, men skal ikke gjøre det på grunn av hva denne topic'en handler om.

 

Det eneste som er negativt med telefonen er Android 1.6 nå og ingen multitouch. Multitouch blir erstattet av One Finger Zoom som i praksis funker bedre enn multitouch ved zooming i bilder, web sider osv. Så bare fordi telefonen har Android 1.6 gjør ikke selveste telefonen noe dårligere enn den egentlig er.

 

For telefonen er jo knall sterk på hardware specs da. Så det eneste som begrenser telefonen litt er jo Android 1.6. Men for min del så er disse begrensningene ikke noe som planger meg. Så jeg klarer meg fint med Android 1.6 nå.

 

Den blir faktisk som en ny telefon når den får Android 2.1. Fordi den får helt nye funksjoner og mye annet bra som vi ikke har nå.

 

Og med at jeg vet at telefonen blir veldig bra når den får Android 2.1, så har jeg ikke noe hastverk med å måtte få Android 2.1 nå med en gang. Jeg venter heller litt for at Sony Ericsson skal kunne gjøre en skikkelig jobb med Android 2.1 før den blir sluppet til XPERIA X10 da.

 

Anyways, tar kvelden jeg nå. Skal opp tidlig på jobb så.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å lese 48 sider for å finne ut om det er noen som en eller annen plass har stilt ett spørsmål. Dere får poste spørsmålene dere har som reply til denne. Jeg gidder heller ikke å lete fram postnumre. Lag en samlepost med spørsmål du mener jeg ikke har svart på.

Lenke til kommentar

Terminator 3: Er så mye annet som var elendig på SE X10 at den gidder jeg ikke snakke om en gang, ble så sinnsykt skuffet etter 1 uke i bruk. Elendig første inntrykk av android, heldigvis gav HTC Desire ett mye bedre inntrykk. Men flott at SE etter noen måneder har gitt brukerene grei batteritid. Det var batteriet jeg bekymret meg minst over i de knappe 2 ukene jeg eide den. Men veldig flott at du liker den.

Vel for å si det veldig enkelt, du gikk glipp av enormt mye med at du ikke hadde fått root på din XPERIA X10 før du kvittet deg med den.

 

Er faktisk mye med XPERIA X10 som er ganske bra.

 

Skjermen er generelt sett mye bedre enn skjemen Desire har når du ser hvor bra skjemen til XPERIA X10 er ute i sol og når du ser hvor grusom skjermen til Desire er ute i sol.

Inne så er nok Desire sin skjerm hakke bedre. Men XPERIA X10 sin skjerm er bra nok uansett.

 

Designen er også veldig bra, og den ser enormt bra ut (er selvfølgelig en smak sak).

 

Skjermen er større enn Desire sin skjerm, så da er XPERIA X10 sin skjerm bedre for film, GPS, bilder osv.

 

Kameraet gruser jo Desire sitt kamera i alt.

 

Er mye mere jeg kunne ha skrevet ned her, men skal ikke gjøre det på grunn av hva denne topic'en handler om.

 

Det eneste som er negativt med telefonen er Android 1.6 nå og ingen multitouch. Multitouch blir erstattet av One Finger Zoom som i praksis funker bedre enn multitouch ved zooming i bilder, web sider osv. Så bare fordi telefonen har Android 1.6 gjør ikke selveste telefonen noe dårligere enn den egentlig er.

 

For telefonen er jo knall sterk på hardware specs da. Så det eneste som begrenser telefonen litt er jo Android 1.6. Men for min del så er disse begrensningene ikke noe som planger meg. Så jeg klarer meg fint med Android 1.6 nå.

 

Den blir faktisk som en ny telefon når den får Android 2.1. Fordi den får helt nye funksjoner og mye annet bra som vi ikke har nå.

 

Og med at jeg vet at telefonen blir veldig bra når den får Android 2.1, så har jeg ikke noe hastverk med å måtte få Android 2.1 nå med en gang. Jeg venter heller litt for at Sony Ericsson skal kunne gjøre en skikkelig jobb med Android 2.1 før den blir sluppet til XPERIA X10 da.

Anyways, tar kvelden jeg nå. Skal opp tidlig på jobb så.

 

Jeg gikk jo ikke glipp av noe som helst siden jeg kjøpte en Desire som stort sett vare bedre enn X10 på det meste, minus kamera, design og størrelse på skjermen.

 

Enig angående amoled skjermer og solfylte dager. Da må jeg jo si meg meget fornøyd med iPhone 4 skjermen.

 

Ja, X10 var ganske pen sånn designmessig, men synes den føles litt plastaktig. Men bedre enn Desire, men iPhone 4 slår jo begge.

 

Kameraet på X10 var bra, det på Desire var mindre bra. Har en del X10 bilder fra den tiden jeg hadde den, og vil påstå at iPhone 4 bildene er opp i samme klasse i allefall. Meget bra til 5MPX kamera å være.

 

Det er her du viser hvor forelsket du er i denne telefonen, og du blir mindre troverdig. Mangel på multitouch gjør altså ingenting, for one-finger-zoom fungerer bedre? Hvordan vet du dette? Samme kilde som har fortalt deg at X10 får android 2.2 og 3.0? Jeg tror ikke det vil fungere bedre, spesielt siden mange programmer, spill osv benytter seg av multitouch.

 

Det blir ikke som en ny telefon når du får Android 2.1, det blir som den telefonen SE burde ha gitt ut. Jeg ønsker helle å ha/kjøpe en telefon som jeg er fornøyd med nå, i stedet for å sitte å vente flere måneder.

Lenke til kommentar

Det er her du viser hvor forelsket du er i denne telefonen, og du blir mindre troverdig. Mangel på multitouch gjør altså ingenting, for one-finger-zoom fungerer bedre? Hvordan vet du dette? Samme kilde som har fortalt deg at X10 får android 2.2 og 3.0? Jeg tror ikke det vil fungere bedre, spesielt siden mange programmer, spill osv benytter seg av multitouch.

 

Det blir ikke som en ny telefon når du får Android 2.1, det blir som den telefonen SE burde ha gitt ut. Jeg ønsker helle å ha/kjøpe en telefon som jeg er fornøyd med nå, i stedet for å sitte å vente flere måneder.

Er 2 ting jeg skal svare på her.

 

1. Har du sett hvordan One Finger Zoom fungerer?, hvis ikke så anbefaler jeg deg å se hvordan dette fungerer. Ja dette vil fungere i spill også.

 

Med Multitouch, så er du f.eks NØDT til å bruke 2 hender for å kunne zoome i bilder og i web sider osv, med One Finger Zoom så kan du gjøre alt det der med kun en hand mens du holder telefonen, altså med samme hand som du holder telefonen i.

 

2. XPERIA X10 blir som en ny telefon når den får Android 2.1 fordi Sony Ericsson leverte den med Android 1.6 som er et veldig gammelt OS som ikke kan gjøre alt det telefonen er beregnet til å gjøre.

 

Telefonen blir enormt mye mere smooth og kjapp. Den får en god del nye funksjoner som faktisk Desire ikke har, som f.eks DLNA. Den får HD opptak med veldig bra kvalitet. Og samtidig som XPERIA X10 har en enormt bra kamera.

 

Dette er bare noen få eksempler på hva som kommer.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å lese 48 sider for å finne ut om det er noen som en eller annen plass har stilt ett spørsmål. Dere får poste spørsmålene dere har som reply til denne. Jeg gidder heller ikke å lete fram postnumre. Lag en samlepost med spørsmål du mener jeg ikke har svart på.

 

Du må klare å finne 3 poster som folk til og med har gitt tall på. Ellers ble du minnet på det og. i dette tilfelle var det snakk om 2 sider ved siste påminnelse. Du var innom å tittet på tråden i den tidsperioden da postene ble skrevet. Så det er utrulig godt gjort at du ikke skal ha fått dette med deg, såesielt når du kritiserer folk og ikke engang ser hva de svarer deg.

Lenke til kommentar

 

Leste du alt?

 

Google måtte her velge mellom åpenhet og å beskytte kundene. Slike programmer kan herpe mobilen helt. Jeg personlig syns programmet burde blitt der, men pålagt utvikler å fylle programmet med advarsler og at det gjøres på eget ansvar etc. Kanskje det allerede var sånn, er usikker.

 

Men utvikleren har tenkt å gi den ut utenfor Market, det er i det minste et plaster på såret :)

Lenke til kommentar

Dette blir jo en litt mer nøyaktig test. Bare synd de ikke tok med flere mobiler.

 

 

Ser den, det var vel egentlig ingen mening å si at desire har et knallgodt batteri..

 

jeg har siden min gamle nokia 6110 (fra 90-tallet) ikke brydd meg så mye om batteri...siden jeg sjelden går tom for batteri..siden jeg hele tidne passer på at jeg har nok strøm i telefonen.

 

for meg så er det viktigste at en telefon klarer det jeg øsnker den...og at den varer igjennom en hel dag :)

Lenke til kommentar

Er 2 ting jeg skal svare på her.

 

1. Har du sett hvordan One Finger Zoom fungerer?, hvis ikke så anbefaler jeg deg å se hvordan dette fungerer. Ja dette vil fungere i spill også.

 

Med Multitouch, så er du f.eks NØDT til å bruke 2 hender for å kunne zoome i bilder og i web sider osv, med One Finger Zoom så kan du gjøre alt det der med kun en hand mens du holder telefonen, altså med samme hand som du holder telefonen i.

 

2. XPERIA X10 blir som en ny telefon når den får Android 2.1 fordi Sony Ericsson leverte den med Android 1.6 som er et veldig gammelt OS som ikke kan gjøre alt det telefonen er beregnet til å gjøre.

 

Telefonen blir enormt mye mere smooth og kjapp. Den får en god del nye funksjoner som faktisk Desire ikke har, som f.eks DNLA. Den får HD opptak med veldig bra kvalitet. Og samtidig som XPERIA X10 har en enormt bra kamera.

 

Dette er bare noen få eksempler på hva som kommer.

 

Jupp.

 

Og iOS 12 som kommer om et par år kommer til å gruse den X10en din noe innmari.

 

Kan vi ikke løfte nesa ut av sandkassa og slutte med den derre pappan min er sterkere enn din i to sekunder, og heller diskutere sak i stedet for mening?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...