Khaffner Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Samtidig forstår jeg det slik (jeg har ikke mye peiling på Android...) at man ikke kan skaffe seg betal-apps fra Android Market fra Norge? Det er en enkel løsning, bestille seg sim på ebay elno leste jeg, men er i og for seg ikke det litt det samme som å "hacke" iPhonen? Ja jo. Norske Android-brukere har dårligere opplevelse av Android, fordi vi er i Norge. Ganske kjedelig i grunn. Men jeg tør påstå at det å roote en Android-telefon er enklere enn å jailbraike en Iphone. Noen må gjerne korrigere meg her, har bare erfaring fra rooting/jailbraking av Android 1.5 og Iphone 2G Er et lite plaster på såret i alle fall Endret 26. juli 2010 av khaffner Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Derimot, smerte og ikke smerte, en iPhone finnes ikke åpen. Whatsoever. Og da tar jeg ikke jailbraking med i perspektivet, siden man ikke må "hacke" en Android tlf for å få ting slik man vil. Dette syntes jeg er et interessant utsagn. Jeg har brukt iPhone i to år nå, og snuser på en ny 4 når den kommer. Samtidig er jeg litt lei av det lukkede systemet til Apple, og snuser litt på Android også nå. Jeg er glad i min iPhone, samtidig som jeg hater endel av restriksjonene. Men iOS får mye kritikk her for å være lite innholdsrikt og lukket, og at man er avhengig av å laste ned Apps for å få mer funksjonalitet. Eventuelt kan man jailbreake og fjerne desto flere sperrer og få en enda bedre telefon. Trådstarter sier han holder Appstore utenom i sin vurdering, da han ikke anser installasjon av apps som en "forbedring av selve OS". Andylove sier her også at jailbreaking ikke regnes med når man vurderer iPhones funksjonalitet, fordi en Android ikke må "hackes". Samtidig forstår jeg det slik (jeg har ikke mye peiling på Android...) at man ikke kan skaffe seg betal-apps fra Android Market fra Norge? Det er en enkel løsning, bestille seg sim på ebay elno leste jeg, men er i og for seg ikke det litt det samme som å "hacke" iPhonen? Er ofte slik at gresset ser grønnere ut på den andre siden, det samme tenkte jeg. Men etter noen måneder med android så går jeg nå over til ios igjen. Rett å slett fordi ios er mer stabilt og har større og bedre utvalg av apps(i mine øyne). Jeg liker rett å slett det faktum at det rett å slett fungerer, og at disse utrolige mulighetene med customisering ikke var like mye verdt for meg som jeg først trodde. Blir egentlig ett valg mellom forskjellige kriterier, da ingen av dagens mobil os gir meg alt jeg vil ha. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Samtidig forstår jeg det slik (jeg har ikke mye peiling på Android...) at man ikke kan skaffe seg betal-apps fra Android Market fra Norge? Det er en enkel løsning, bestille seg sim på ebay elno leste jeg, men er i og for seg ikke det litt det samme som å "hacke" iPhonen? Ja jo. Norske Android-brukere har dårligere opplevelse av Android, fordi vi er i Norge. Ganske kjedelig i grunn. Men jeg tør påstå at det å roote en Android-telefon er enklere enn å jailbraike en Iphone. Noen må gjerne korrigere meg her, har bare erfaring fra rooting/jailbraking av Android 1.5 og Iphone 2G Er et lite plaster på såret i alle fall Har bare jailbreaket en gang på min 3gs, og da var det veldig komplisert. Først lastet jeg ned jailbreak programmet, så koblet jeg telefonen til pcen og så startet jeg programmet. Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Samtidig forstår jeg det slik (jeg har ikke mye peiling på Android...) at man ikke kan skaffe seg betal-apps fra Android Market fra Norge? Det er en enkel løsning, bestille seg sim på ebay elno leste jeg, men er i og for seg ikke det litt det samme som å "hacke" iPhonen? Ja jo. Norske Android-brukere har dårligere opplevelse av Android, fordi vi er i Norge. Ganske kjedelig i grunn. Men jeg tør påstå at det å roote en Android-telefon er enklere enn å jailbraike en Iphone. Noen må gjerne korrigere meg her, har bare erfaring fra rooting/jailbraking av Android 1.5 og Iphone 2G Er et lite plaster på såret i alle fall Aner ikke prosedyren for å jailbreake iphone, men det var i hvertfall lekende lett å roote Desire med unrevoked3 i windows. Installer en driver, start en .exe, plugg i tlf og resten går helt av seg selv. Endret 26. juli 2010 av kakeninja Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Men jeg tør påstå at det å roote en Android-telefon er enklere enn å jailbraike en Iphone. Noen må gjerne korrigere meg her, har bare erfaring fra rooting/jailbraking av Android 1.5 og Iphone 2G jeg aner ikke hvordan rooting av Android fungerer, men å jailbreake min iPhone tar meg ikke så mye som 5 minutter. når det går så fort og enkelt på iPhone så er det vel en fysisk begrensning på hvor mye enklere det KAN være på Android hehe EDIT: for å ikke hisse noen på seg (noe som virker å være veldig enkelt i denne debatten! hehe) så er det sikkert akkurat like enkelt på begge systemene! (diplomati på sitt beste ) Endret 26. juli 2010 av Archeron Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Rooting av min Hero (med stock 1.5) tok meg én nedlasting rett på mobilen (Instantroot.apk) og kjøre den. 20 sekunder i nettleseren, 2 sekunder å kjøre programmet. Ferdig. Ikke noe knot med pc eller noe. Om det er slik med dagens nyere Android-mobiler vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 med andre ord kan vi konkludere med at det er tilnærmet like enkelt! puh, godt å slippe unna nok en diskusjon 3 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Er fint om folk ikke drar med rooting og jailbreaking inn i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
ketle Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det beste er å ikke måtte roote med jailbreaking. (forsøk på en dårlig vits/ordspill) 1 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Et OS skal være bra uten å måtte roote eller jailbreake, da det ikke er laget for formålet. Føler du at iOS er for begrenset for deg, så er android absolutt ett hett emne. Begge har bakdeler, dog. 1 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Et OS skal være bra uten å måtte roote eller jailbreake, da det ikke er laget for formålet. Føler du at iOS er for begrenset for deg, så er android absolutt ett hett emne. Begge har bakdeler, dog. En liten kommentar til denne før vi legger den død. Nå er det lovlig jailbreake og roote. Men garantien mister vi fortsatt. Men jeg liker at firbrukere får mer og mer frihet. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Et OS skal være bra uten å måtte roote eller jailbreake, da det ikke er laget for formålet. Føler du at iOS er for begrenset for deg, så er android absolutt ett hett emne. Begge har bakdeler, dog. En liten kommentar til denne før vi legger den død. Nå er det lovlig jailbreake og roote. Men garantien mister vi fortsatt. Men jeg liker at firbrukere får mer og mer frihet. Det har så vidt jeg vet aldri vært ulovlig å roote/jailbreake i Norge uansett... sååå... Jeg er enig i at OS-et må være bra uten, men for en som jailbreaker er kanskje egentlig Android mye bedre enn iOS for han sammenlignet unrootet og unjailbroken, men rootet og jailbreaket er iOS den klare vinner. Det gjelder en del av mine kamerater, så det er klart det bør tas inn til vurdering ved et eventuelt kjøp. Men i denne tråden hører det ikke helt hjemme i mine øyne annet enn å opplyse om at det går eller noe sånt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Et OS skal være bra uten å måtte roote eller jailbreake, da det ikke er laget for formålet. Føler du at iOS er for begrenset for deg, så er android absolutt ett hett emne. Begge har bakdeler, dog. En liten kommentar til denne før vi legger den død. Nå er det lovlig jailbreake og roote. Men garantien mister vi fortsatt. Men jeg liker at firbrukere får mer og mer frihet. At garantien blir borte sier vel seg selv. Bare tenk hvor mange android og ios mobiler som hadde vært nødt til å bli fikset gratis av produsent om det var slik at garantien skulle gjelde. Det å bricke telefonene er kanskje sjelden, men for en produsent er det nok snakk om flere 10 talls tusen hvert år. Det blir mye penger. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Et OS skal være bra uten å måtte roote eller jailbreake, da det ikke er laget for formålet. Føler du at iOS er for begrenset for deg, så er android absolutt ett hett emne. Begge har bakdeler, dog. En liten kommentar til denne før vi legger den død. Nå er det lovlig jailbreake og roote. Men garantien mister vi fortsatt. Men jeg liker at firbrukere får mer og mer frihet. Nå er det lovlig? Eneste nyheten er en lovendring i USA, som jeg er ganske sikker på ikke har så mye å si for oss i Norge Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Rooting av Android-telefoner er ikke alltid like enkelt. Jeg har ikke seriøst vurdert å roote min Legend, så jeg vet ikke altfor mye om det, men jeg tror man må nedgradere den fra en offisiell update for at det i det hele tatt skal være mulig. Se også spetakkelet rundt Motorola og deres Droid X, som har en innebygget "anti-root" som riktignok har blitt omgått, men enkelte telefonprodusenter ser ut til å mislike at brukere rooter telefonene deres. Så spørs det om det etterhvert vil komme Android-telefoner som er umulige å roote, og om det gjør det får man håpe at det ikke er de aller mest attråverdige modellene. Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Android 2.2 er et lite hopp opp fra 2.1 Men du kan jo vente på den offisielle oppdateringen som kommer i oktober. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jada, er klar over at Legend får 2.2, men det har ikke så mye med dens "rootability" å gjøre, paid apps vil nok være utilgjengelig uansett om den kjører 2.1 eller 2.2 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jada, er klar over at Legend får 2.2, men det har ikke så mye med dens "rootability" å gjøre, paid apps vil nok være utilgjengelig uansett om den kjører 2.1 eller 2.2 Deler det samme synet som deg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Rooting av Android-telefoner er ikke alltid like enkelt. Jeg har ikke seriøst vurdert å roote min Legend, så jeg vet ikke altfor mye om det, men jeg tror man må nedgradere den fra en offisiell update for at det i det hele tatt skal være mulig. Unrevoked 1-click root (forutsatt at du har installert HTC sync og drivere allerede.) Ang. at iPhone skal være bedre rooted enn Android jailbriken, er ikke det riktig, med mindre du Sammenlikner med en treg android-telefon. Hardwaren (pre 4ern)er ikke kraftig nok il å kjøre en del av modifikasjonene spesielt sømløst. Det hjelper ikke Det er vanskeligere å "modde" på ekstra funksjon på en iPhone på en god måte. Android kan du modifisere fritt, mens på iOS blir det mer "brekke av en bit her" og "presse inn en blokk her". Men jeg er forsåvidt enig at det ikke er så relevant her. red: Unrevoked fungerer faktisk ikke på Legend enda, men mtp at den er såpass lik Desire, vil jeg tro det er underveis. Endret 27. juli 2010 av NgZ 1 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ta gjerne med synkroniseringstjenetene til google i førstepost. F.eks gmail. Se her: http://www.google.com/mobile/more/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg