Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solbergmobil: Latterlig og latterlig. Hva skjer den dagen du har bruk for superlativ? Latterligst? :tease:

 

(Dersom du ikke tok den var tanken min den at jeg ikke tror du mener det er latterlig, men du ønsker å legge trykk på at android har gjort en bedre jobb på nevnte felt. Skal en bruke 'trykk'ord på hver minste forskjell begge veier hadde denne tråden blitt, mildt sagt, latterlig.)

Lenke til kommentar

Skrev ca 15. Driter i om dere har 1 eller 1000000 apps, jeg har ca 15 apps innstallert pluss noe av de som var der fra før. Men nå SKRIKER telefonen etter minne, og har derfor vært nødt til å slette Google Earth og en del andre programmer jeg ikke brukte eller brukte lite. Skjønte lite når telefonen plutselig ikke lengre mottok epost, hverken fra exchange kontoen eller til gmail appen. Eller at telefonen nektet meg å oppdatere apps eller laste ned nye. Grunnen? Lite minne. Det er latterlig at google ikke har satt en slags minimum interminne på minst 1 gb i påvente at de får ut fingern å gir oss tillatelse til å innstallere apps på sd kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men jeg legger godt merke til de som vil ha det lille ekstra, og de som har litt mer kunnskap som smartmobil nå begynner å gå over til Android. Dette opplever jeg i butikken nesten daglig. Men for nybegynnere innen smartmobil, så nøler jeg ikke med å gi en demonstrasjon av iPhone.

 

Her viser du hvor liten brukerforståelse du har.

 

Du tar utgangspunkt i din forståelse av temaet og klassifiserer brukere som ikke er på ditt nivå som kunnskapsløse om temaet.

 

Jeg vil anta at så mange som 90 % av alle avanserte telefonbrukere jeg vet om vil kunne dekke sitt behov på en utmerket måte med en stock iPhone. Muligens er tallet enda høyere.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Er 512 MB med ROM på desire, noe er brukt opp av os og ferdig innlagt programmer.

 

Så bruker jeg 50,46 MB på Kontaktlagringsområdet(Hvorfor tar dette så mye plass?)

Epost 12,46

Social network 10,5 MB

Kart 6,77MB

Spotify 5,21 MB

Facebook 4,97MB

 

Og så alle de ferdig innlagte programmene (som man ikke kan slette) og ca 15 programmer jeg har lagt inn.

 

Kjedelige greier.

Lenke til kommentar
Men jeg legger godt merke til de som vil ha det lille ekstra, og de som har litt mer kunnskap som smartmobil nå begynner å gå over til Android. Dette opplever jeg i butikken nesten daglig. Men for nybegynnere innen smartmobil, så nøler jeg ikke med å gi en demonstrasjon av iPhone.

 

Her viser du hvor liten brukerforståelse du har.

 

Du tar utgangspunkt i din forståelse av temaet og klassifiserer brukere som ikke er på ditt nivå som kunnskapsløse om temaet.

 

Jeg vil anta at så mange som 90 % av alle avanserte telefonbrukere jeg vet om vil kunne dekke sitt behov på en utmerket måte med en stock iPhone. Muligens er tallet enda høyere.

 

-KJ

 

Jobber du med mobilkunder? Jeg merker at folk nå begynner å bli irritert på begrensningene til iPhone, å søker etter noe mer. iPhone dekker mye av de grunnleggende behovene ja. Det er alle enig i. Men flere folk søker etter mer en bare grunnleggende når de skal bruke over 4000,- på en smartmobil. Frem til nå, så har ikke folk hatt så mye fokus på dette. Det er først nå dette begynner å bli mer og mer utbredt.

 

Hva står initialene KJ for? Når noen kritiserer min brukerforståelse, så er det greit å vite hvem jeg diskuterer med.

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar
Men jeg legger godt merke til de som vil ha det lille ekstra, og de som har litt mer kunnskap som smartmobil nå begynner å gå over til Android. Dette opplever jeg i butikken nesten daglig. Men for nybegynnere innen smartmobil, så nøler jeg ikke med å gi en demonstrasjon av iPhone.

 

Her viser du hvor liten brukerforståelse du har.

 

Du tar utgangspunkt i din forståelse av temaet og klassifiserer brukere som ikke er på ditt nivå som kunnskapsløse om temaet.

 

Jeg vil anta at så mange som 90 % av alle avanserte telefonbrukere jeg vet om vil kunne dekke sitt behov på en utmerket måte med en stock iPhone. Muligens er tallet enda høyere.

 

-KJ

 

Jobber du med mobilkunder? Jeg merker at folk nå begynner å bli irritert på begrensningene til iPhone, å søker etter noe mer. iPhone dekker mye av de grunnleggende behovene ja. Det er alle enig i. Men folk søker etter mer en bare grunnleggende når de skal bruke over 4000,- på en smartmobil. Frem til nå, så har ikke folk hatt så mye fokus på dette. Det er først nå dette begynner å bli mer og mer utbredt.

 

Hva står initialene KJ for?

 

Ser ut til at man glemmer ett par punkter, noe som er gjennomgaaende og ganske saa grunnleggende i mye av diskusjonene her:

 

- dette er et sted for de spesielt interesserte og brukerne her er ikke representative for den jevne (og tildels ganske saa erfarne) bruker.

- flere aars erfaring fra en Mobil butikk gjoer en ikke noedvendigvis egnet til aa uttale seg om hva som er best og egner seg for folk flest. Tvert om.

 

Mulig du har rett i din siste paastand, men igjen, only time will tell.

 

Ser ellers at mye av diskusjonene rundt android vs ios baseres paa mangled forstaaelse og kunnskap om apple systemet, dvs iPod, iPhone og iPad, uten at jeg orker korrigere dette.

 

- You got another thing coming

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Jeg formiddler det som forbrukere deler med meg samt egen erfaring. Ikke glem at mine poster er subjektive, og at jeg ikke snakker for alle. Men jeg baserer mine innlegg på informasjon som har kommet fra flere personer, media, egen brukeropplevelse osv.

 

Ellers er det ikke tvil om at mitt innlegg er basert for de som har mer kunnskap om smartmobil en nybegynnere. Jeg håper/tror de fleste skjønner dette. Jeg har sakt det før og jeg kan si det igjen. For en førstegangskjøper innen smartmobil, så vil i mange tilfeller iPhone være et bedre valg. Jeg har fortklart dette litt i mitt første innlegg her i tråden.

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar

Jobber du med mobilkunder? Jeg merker at folk nå begynner å bli irritert på begrensningene til iPhone, å søker etter noe mer. iPhone dekker mye av de grunnleggende behovene ja. Det er alle enig i. Men flere folk søker etter mer en bare grunnleggende når de skal bruke over 4000,- på en smartmobil. Frem til nå, så har ikke folk hatt så mye fokus på dette. Det er først nå dette begynner å bli mer og mer utbredt.

 

Hva står initialene KJ for? Når noen kritiserer min brukerforståelse, så er det greit å vite hvem jeg diskuterer med.

 

Jeg sitter i den andre enden av kjeden; jeg jobber i et halvstort firma med noen hundre mobilbrukere i "proffklassen", dvs. alt fra de som knapt kan å bruke telefonen til de som bruker den til WebEx og Citrix-applikasjoner.

 

Det eneste felles kjennetegnet jeg har funnet på en proffbruker er at de driter en lang en i hvilken plattform de benytter, så lenge den gir dem de muligheten de ønsker. Hvis telefonen i tillegg er stabil og brukervennlig så er dette pluss. En stor majoritet av brukerne aner ikke en gang at det finnes noe som heter iOS og bryr seg sånn ca. midt på ryggen hvis de blir fortalt at man heller bør velge noe som heter Android for åpenhetens skyld. Det de ønsker er et verktøy, ikke en livsstil slik det ser ut at mobil har blitt for en del folk her inne.

 

Hvilke begrensninger er det du nå ser at folk begynner å bli lei av? Hvor erfaren er de som nå begynner å bli lei av slikt? Kan man dele brukerne inn i bare to båser; erfaren og nybegynner? Har du et bredt nok grunnlag til å kunne dra den ene eller andre slutningen, eller kan det være at du har hatt et annet fokus selv i det siste og dermed (muligens ubevisst) vært med og påvirket dine kunder i en eller annen retning?

 

Jeg tviler i alle fall på at du med dine observasjoner og ditt kundegrunnlag i en enkelt butikk vil være i stand til å kunne innhente data nok til å underbygge den type påstander du her kommer med.

 

-KJ er initialene mine. Hvis det er voldsomt viktig for deg å vite hvem jeg er så kan du enten sende meg en PM eller google meg. Jeg akter ikke å poste mitt fulle navn i dette foraet.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Derimot, smerte og ikke smerte, en iPhone finnes ikke åpen. Whatsoever. Og da tar jeg ikke jailbraking med i perspektivet, siden man ikke må "hacke" en Android tlf for å få ting slik man vil.

 

Dette syntes jeg er et interessant utsagn.

 

Jeg har brukt iPhone i to år nå, og snuser på en ny 4 når den kommer. Samtidig er jeg litt lei av det lukkede systemet til Apple, og snuser litt på Android også nå. Jeg er glad i min iPhone, samtidig som jeg hater endel av restriksjonene.

 

Men iOS får mye kritikk her for å være lite innholdsrikt og lukket, og at man er avhengig av å laste ned Apps for å få mer funksjonalitet. Eventuelt kan man jailbreake og fjerne desto flere sperrer og få en enda bedre telefon. Trådstarter sier han holder Appstore utenom i sin vurdering, da han ikke anser installasjon av apps som en "forbedring av selve OS". Andylove sier her også at jailbreaking ikke regnes med når man vurderer iPhones funksjonalitet, fordi en Android ikke må "hackes".

 

Samtidig forstår jeg det slik (jeg har ikke mye peiling på Android...) at man ikke kan skaffe seg betal-apps fra Android Market fra Norge? Det er en enkel løsning, bestille seg sim på ebay elno leste jeg, men er i og for seg ikke det litt det samme som å "hacke" iPhonen? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...