Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

ketle, skjønner du ikke at disse definisjonene varierer sterkt i enkelte tilfeller? På hvilket grunnlag kan en si at en bestemt definisjon er mer riktig enn en annen definisjon?

Jeg har kommet over et titalls ulike definisjoner på begrepet "smarttelefon". Skjønner du ikke at diskusjonen rundt dette begrepet blir meningsløs når ulike individer tar utgangspunkt i ulike definisjoner?

Endret av rwpa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At ulike individer bruker ulike definisjoner er deres problem. Jeg informerer om at det faktisk finnes definisjoner på smartmobil når folk påstår at det ikke gjør det. Uten at man har en nogenlunde klar definisjon så blir det helt meningsløst tullball og idioti. Det blir like dumt som om jeg skulle si at "Jeg ville ikke kalle Ferrari en bil da den bare har to seter".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem har sagt at det ikke finnes definisjoner?

 

Uten at man har en nogenlunde klar definisjon så blir det helt meningsløst tullball og idioti. Det blir like dumt som om jeg skulle si at "Jeg ville ikke kalle Ferrari en bil da den bare har to seter".

Her gjentar du poenget mitt.

Lenke til kommentar

Idiotisk å påstå at iPhone ikke er en smartmobil. Det viser ingen kunnskap om mobilmarkedet overhodet.

 

Er det noen som har påstått dette da Ketle? Jeg tviler på at noen er så dumme at de sier at en iPhone ikke er smartmobil. Men om du legger den opp mot en Adroidenet, så føles Androidenheten mye mer ut som en smartmobil med tanke på funksjoner og muligheter. Du vet jo selv at funksjoner og muligheter på en iPhone er svært begrenset. Referer sterkt til første post.

 

Jeg ville og uten tvil ha rootet en Android. Alle som rooter gjør det for en god grunn. Bare å se på første innlegg, så skjønner en hvorfor. I 2010 så skal ikke dette vær nødvendig etter min mening. Jeg syns det er rart å kalle en Android for en smartmobil. Det føles mye mer naturlig å kalle en iPhone for smartmobil.

 

Det ser kanskje ikke ut som du køddet med denne alikevel. Jeg har bare et par spørsmål til deg som du vil sitte fast med. Mener du at folk rooter Android for å få tilgang på de punktene i første innlegget? Du vet at Android utfyller punktene i første post på en utmerket måte?

"Alle som rooter gjør det for en god grunn. Bare å se på første innlegg" Hva i første innlegg blir markant bedre av å roote?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Det er nok du som er ute på bærtur her Ketle. Du hentet bra definisjon på smartmobil. Men resten du har prestert å postet her har jo bare ikke vært helt bra. Er veldig enig med solberg sin siste melding rettet mot deg her. Han spør deg flere spørsmål som du ikke svarer på.

 

Dessuten har ingen sakt at iphone ikke er en smartmobil? Prøv å vær mer konkret og saklig ketle. Ellers trenger du ikke poste her.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser på jailbreaking/rooting/custom ROMs som uakseptable løsninger for vanlige folk? Det er vel de denne tråden egentlig handler om?

 

Selv prøvde jeg meg med Cyanogen Mod for å kunne våkne skjermen ved å trykke på trackballen på forsiden av telefonen. Det gikk ganske dårlige. CM 5.0.6.1 gjorde at telefonen gikk inn i tilfeldige omstartslooper, mens 5.0.7 ikke funket med Wifinettverk. Da gadd jeg rett og slett ikke mer, og gikk over til stock 2.2.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Så jeg har misforstått tråden? Denne tråden handler bare om på hvilke områder Android er bedre enn iOS? Hvis det er tilfelle så virker det som om trådstarter er veldig i tvil om valget sitt og trenger å overbevise seg selv om at Android virkelig er bedre enn IOS. Hva er ellers motivasjonen for å bruke så mye tid på et konkurrerende OS?

 

SolbergMobil bare roter med å si at han mente "smarte telefoner" og ikke "smartelefoner". Hva? Hæ? Er ikke det å ro seg vekk kanskje? Virker som roing på meg. Når fikk telefoner inteligens? Min Androidtelefon er ihvertfall ikke smart, men den er en smartelefon. Et av de to store problemene til Android er at OSét er lite brukervennlig og at Android Market ikke er åpnet for betalte apps. To ikke veldig smarte ting spør du meg. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ketle. Du skjønte ingenting gjor du vel? jeg har hele tiden brukt ordet smartmobil men understreket smart. Dette med tanke på at android har mere funksjoner som gjør den til en mer avansert mobil, men større muligheter og frihet. Var dette vanskelig å forstå?

 

Ellers så svarte du ikke på mine spørsmål. Så jeg prøver igjen:

 

Mener du at folk rooter Android for å få tilgang på de punktene i første innlegget? Du vet at Android utfyller punktene i første post på en utmerket måte?

"Alle som rooter gjør det for en god grunn. Bare å se på første innlegg" Hva i første innlegg blir markant bedre av å roote?

Og en ting til. Har jeg noen gang nevnt at en iPhone ikke er en smartmobil?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Den forrige idioten var forøvrig pro android, ketle, så det nytter ikke å si at vi bare kaller folk isioter fordi de liker iOS. (Ike at noen har kalt noen idiot, selvfølgelig. :whistle:)

 

Til nå tor jeg det har vært langt færre som har rootet en android mobil enn en iPhone, men dette vil kanskje endre seg nå som det har kommet en svært enkel metode for en del HTC-telefoner.

 

Poenget er imidlertid fortsatt: Du må ikke roote en Android-telefon for å få noen av funksjonene i førstepost, mens du må roote en iPhone for å få dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Poenget er imidlertid fortsatt: Du må ikke roote en Android-telefon for å få noen av funksjonene i førstepost, mens du må roote en iPhone for å få dem.

 

Dette er helt rett. Jeg lurer på hvorfor ketle presterer å si at folk rooter android for å få tilgang til funksjonene i første post. Jeg er spent på svaret.

Lenke til kommentar

Nedia, det trenger man ikke. Spanoler, engelskmenn, amerikanere og en haug andre kjøper apps uten å roote - funksjonaliteten ligger der. At Google av uforståelige grunner ikke ønsker å la folk selge apps til nordmenn endrer ikke på det.

 

Jo som nordmann så trenger man det. Hva man har muligheter for til i andre land er ikke interessant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...