eisa01 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Ok, ser på en måte poenget ditt, men det blir litt for sneversynt. Jeg er mer opptatt av plattformen, ikke OSet. OSet er selvfølgelig en del av plattformen, men det er ikke nok i seg selv. Android har f.eks. ikke integrert lookup av nummeret til folk som ringer deg, men at man via plattformen har mulighet til å installere en app som gjør dette er flott. Nok en pluss i margen for Android, virker nesten litt utrolig at jeg skal tilbake til iPhone 4 edit: Ser du endret posten din med noen kommentarer, jeg svarer på det senere i dag. Endret 18. juli 2010 av eisa01 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Ok, ser på en måte poenget ditt, men det blir litt for sneversynt. Jeg er mer opptatt av plattformen, ikke OSet. OSet er selvfølgelig en del av plattformen, men det er ikke nok i seg selv. Android har f.eks. ikke integrert lookup av nummeret til folk som ringer deg, men at man via plattformen har mulighet til å installere en app som gjør dette er flott. Nok en pluss i margen for Android, virker nesten litt utrolig at jeg skal tilbake til iPhone 4 edit: Ser du endret posten din med noen kommentarer, jeg svarer på det senere i dag. Nok et bra svar. Denne tråden handler om selve OS og ikke plattformen, noe den helt sikkert kunne ha gjort. Men svarer du etter kriterier for OS, så blir det kanskje litt feil. Hehe. Du velger jo den mobilen du føler deg mest tilfreds med. Endret 18. juli 2010 av SolbergMobil Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg syns dette var litt rart formulert, du kan sette opp en iPhone som du vil, gitt begrensningene i plattformen. At man ikke har noe tilsvarende widgets med iPhone betyr ikke at du ikke kan sette den opp som du vil. Jeg er derimot enig i at widgets er en bra ting, selv bruker jeg det til å ha værvarslet på telefonen. Om Apple hadde kommet med noe lignende så hadde det vært bra! Du sier her "du kan sette opp en iPhone som du vil, gitt begrensningene i plattformen". Hvordan kan du sette opp en iPhone utenom å kategorisere applikasjoner i mapper, og sette de applikasjonene du bruker best på første side av startskjermen? iPhone har desverre ikke flere kustomatiseringsmuligheter. Ellers liker jeg svaret ditt. Du er helt ærlig og saklig. Du svarer på alle spm. Kjempebra! Android har flere muligheter for å endre de forskjellige hjemskjermene, men det er jo begrensninger der og. Et litt tåpelig eksempel, men man kan vel ikke ha forskjellige live wallpapers avhengig av hvilken skjer man ser på? Syns bare at punchlinen var litt rart formulert, jeg er enig i Android er mer fleksibelt når det gjelder muligheter for å "sette opp telefonen som man vil". For å dra inn plattformsproblematikken så hadde jeg jo heller ikke kollektivtrafikk-appen i Zürich som en widget, selv om OSet ville ha støttet det Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Helt enig med det du sier her. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 - Mulighet for å kunne spille av flere typer filer uten å måtte konvertere.Bakdelen med iPhone er at den ikke støtter all verden med filtyper. Mann kan ikke legge inn hva mann vil uten å først måtte konvertere filene. .avi filer må f.eks konverteres om til et en annet format, før man kan legge det inn via iTunes. Her er det en rekke filtyper innen filmklipp som mann må gjøre det samme med. Har mann bilder i full oppløsning, så må mann ta til takke med bilder på ca. 140kb etter at de har blitt synkronisert via iTunes. Med andre ord så er alltså kvaliteten på bildene mindre god. Da er zoom-funksjonaliteten så og si ubrukelig. Her har Android gjort det veldig bra. Android støtter massevis av film og musikkfiler. Og bilder med full oppløsning tar den gjerne. Det gir en bedre frihetsfølelse. Har du noen tips til app som kan spille av .mkv med H.264 video og AC3 lyd direkte? Dette skulle jeg gjerne hatt mulighet til. Ellers tror jeg de fleste er mer opptatt av å ha flere bilder inne på mobilen sin, enn at man kan zoome inn 100%. Jeg har heller aldri sett noen gjøre det på en PC, og folk flest er fornøyd med å se bilder på Facebook. Om man absolutt vil ha full kvalitet, så får man bruke Dropbox eller en annen app. Tror mange kommer til å bli skuffet på det punktet her hvis du går rundt og forteller dem at de kan spille av video uten å konvertere. Det svært vanlige 720p .mkv formatet går det f.eks. ikke an å spille av uten at det hakker ved å bruke Rockplayer. Det er som med flash videoer, de hakker ofte de og. Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Det er ikke mange smartmobiler idag som spiller 720p helt hundre prosent glatt. Frem til nå så har det vært .Avi som nok de fleste har ønsket å legge inn på sine mobiler. Da de aller fleste filmene som vi laster ned fra torrents er denne filtypen på filmer. Men nå begynner flere å flere å laste ned 720p og 1080p. Problemet med å legge inn 720p på mobilen idag, er at det tar stor plass. Men så klart er dette fremtiden. Spesielt sånn skjermteknologien utvikler seg. Endret 18. juli 2010 av Desire86 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg har ikke ork til å drive med overføring av 720p. Ser jeg noe i HD så er det gjerne gjennom Youtube, som fungerer glimrende med iOS både på iPhone og iPad. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 ...Så legne det er tilgjengelig i HTML5. et kommer seg, men jeg synes jeg møter på klipp som ikke finnes i HTML5 litt for ofte enda. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Har selv Iphone 3G, og det er så langt den beste telefonen jeg har hatt. Har vært meget fornøyd til nylig. Så fikk kona HTC Legend, og jeg må si at jeg virkelig har fått sansen for Android. Jeg har nå IOS 4.01, som har gjort min 3G til sirup. Dette er garantert gjort av apple bevist for å få 3G brukere til å oppgradere, men får heller meg til å velge Android neste gang. PS! Jeg HATER itunes så inderlig, så det skal også bli fantastisk å bli kvitt når den tid kommer. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Og dette er grunnen til at jeg jailbreaker iOS-enheter Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Jeg ville og uten tvil ha jailbreaket en iPhone. Alle som jailbreaker gjør det for en god grunn. Bare å se på første innlegg, så skjønner en hvorfor. I 2010 så skal ikke dette vær nødvendig etter min mening. Jeg syns det er rart å kalle en iPhone for en smartmobil. Det føles mye mer naturlig å kalle en Androidenhet for smartmobil. Endret 19. juli 2010 av SolbergMobil 1 Lenke til kommentar
ketle Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg ville og uten tvil ha rootet en Android. Alle som rooter gjør det for en god grunn. Bare å se på første innlegg, så skjønner en hvorfor. I 2010 så skal ikke dette vær nødvendig etter min mening. Jeg syns det er rart å kalle en Android for en smartmobil. Det føles mye mer naturlig å kalle en iPhone for smartmobil. Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg ville og uten tvil ha rootet en Android. Alle som rooter gjør det for en god grunn. Bare å se på første innlegg, så skjønner en hvorfor. I 2010 så skal ikke dette vær nødvendig etter min mening. Jeg syns det er rart å kalle en Android for en smartmobil. Det føles mye mer naturlig å kalle en iPhone for smartmobil. Den der var bare barnslig. Ser du ikke poenget? Med Android så trenger du ikke å roote for å få tilgang til punktene i første innlegg. Det må du derimot med iPhone om du skal få noen av de. Jeg vil tro du køddet noe her. Ellers viser du mindre kunnskap. 1 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Android er da mer en "smart"mobil out of the box enn iphone er. Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Selvfølgelig køddet han Solberg. Han vet jo at iphone ikke treffer punktene i første innlegget, men at Android selfølgelig gjør dette. Men ellers ketle, så vet du at det som Solberg skrev i post #431 stemmer faktisk veldig bra. 2 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Android knuser iPhonen rett ut ifra boksen helt klart. Med iPhonen så må du tilsette applikasjoner før den kan utrette noe. Det er dette trådstarteren gjør klinkene klart! Lenke til kommentar
ketle Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Idiotisk å påstå at iPhone ikke er en smartmobil. Det viser ingen kunnskap om mobilmarkedet overhodet. 2 Lenke til kommentar
apwr Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Idiotisk å diskutere hvorvidt en telefon er en smarttelefon eller ikke, da definisjonen på en smarttelefon varierer mellom ulike individer. Det finnes altså ingen fast definisjon på hva en smarttelefon egentlig er. Jeg finner det betenkelig at slike problemstillinger i det hele tatt diskuteres i denne tråden. Mennesker som prøver å argumentere for det ene eller andre framstår på grunnlag av dette som mindre glupe. Jeg håper at noen i denne tråden føler seg truffet, og at kommende innlegg er mer gjennomtenkte fra deres hold. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Det finnes definisjoner på hva en smartmobil er. Å påstå at det er opp til hver enkelt å definere det er bare tullball. Android og iOS operativsystemer er 100% smartmobiloperativsystemer. Å påstå noe annet er idioti og gjør begrepet smartmobil helt innholdsløst og meningsløst. Her er utdrag fra to av annerkjente leksikon : http://www.britannica.com/EBchecked/topic/1498102/smartphone mobile telephone with a display screen (typically a liquid crystal display, or LCD), built-in personal information management programs (such as an electronic calendar and address book) typically found in a personal digital assistant (PDA), and an operating system (OS) that allows other computer software to be installed for Web browsing, e-mail, music, video, and other applications. A smartphone may be thought of as a handheld computer integrated within a mobile telephone. http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone A smartphone is a mobile phone that offers more advanced computing ability and connectivity than a contemporary basic 'feature phone'.[2] Smartphones and feature phones may be thought of as handheld computers integrated within a mobile telephone, but while most feature phones are able to run applications based on platforms such as Java ME or BREW,[3] a smartphone allows the user to install and run more advanced applications based on a specific platform. Smartphones run complete operating system software providing a platform for application developers.[4] Endret 19. juli 2010 av ketle 3 Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Store ankepunktet for begrepet "smartphone" for Iphones del er at den ikke har god nok støtte for multi-tasking. Vil nesten si at min gamle drittmobil fra Sony Ericsson oppfyller kravene fra den første definisjonen i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg