Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*

Anbefalte innlegg

Ser du meg være useriøs her, Terminator 3?

Når dere ikke vil inrømme at Apple bortforklarte seg på hva det virkelige problemet er for disse 0.55 prosentene som noen brukere har med sin iPhone 4, så ja.

Er jo dette alt handlet om, men alikavel klarte Apple å dra inn andre merker og snakke seg bort i fra hovedproblemet som er med noen eksemplarer av iPhone 4.

Hvordan kan man ta Apple seriøst etter dette?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal slutte å bruke "vi" her inne Terminator, for jeg tror du er helt alene. Er sikkert noen her som er enige med enkelte av dine meninger, men oppførselen din her inne er usmakelig. Tror ingen her inne har lyst å stå "sammen" med deg om dine meninger her inne når du oppfører deg som en 13 åring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du skal slutte å bruke "vi" her inne Terminator, for jeg tror du er helt alene. Er sikkert noen her som er enige med enkelte av dine meninger, men oppførselen din her inne er usmakelig. Tror ingen her inne har lyst å stå "sammen" med deg om dine meninger her inne når du oppfører deg som en 13 åring.

Var dette alt du kunne si til hva jeg har sagt om hva Apple gjorde i sitt haste møte i går?

Jeg vil høre dere si sannheten her på om det var rett av Apple i å dra inn andre merker i denne saken når de telefonene ikke har samme feil som disse 0.55 prosentene som noen iPhone 4 brukere har.

Alle telefoner mister signal styrke når man dekker telefonen med noe, og dette er jo noe som er så åpenlyst og logiskt at dette var ekstremt latterlig av Apple å komme med og at det er en ren bortforklaring på hva som virkelig er problemet med disse 16500 iPhone 4 enhetene som har dette antenne problemet ingen andre mobiler i verden har.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Når dere ikke vil inrømme at Apple bortforklarte seg på hva det virkelige problemet er for disse 0.55 prosentene som noen brukere har med sin iPhone 4, så ja.

Herrejesus, nå gjør du det igjen. Leste du ikke for noen innlegg siden at 'jeg' (som i "Ser du meg være useriøs her..") ikke er 'dere'. Jeg har heller ikke tatt opp det temaet her i tråden før, så hvordan du kan påstå jeg er useriøs for et tema jeg ikke har diskutert, er meg hinsides. Voks opp!

Relatert til spørsmålet du drar opp nå, så handler det om å være litt mer nøyansert. Apple har nok gått på en smell siden flere rapporterer om dette 'problemet', men så spørs det ikke om at mediene har blåst det opp veldig mye. Jeg vil ikke uttale meg (i motsetning til andre her) om hvor stort dette antenneproblemet er før jeg har testet iphone 4 selv. Jeg hverken avviser eller bekrefter problemene så store som de er projektert. Dårlig smak av apple å sette fokus på andre sine produkter, dog.

Nå er det lørdags kveld og jeg må si farvel til imårra. Fortsett like usmaklig som du gjør Terminator 3 så håper jeg moderator tar tak i deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herrejesus, nå gjør du det igjen. Leste du ikke for noen innlegg siden at 'jeg' (som i "Ser du meg være useriøs her..") ikke er 'dere'. Jeg har heller ikke tatt opp det temaet her i tråden før, så hvordan du kan påstå jeg er useriøs for et tema jeg ikke har diskutert, er meg hinsides. Voks opp!

Relatert til spørsmålet du drar opp nå, så handler det om å være litt mer nøyansert. Apple har nok gått på en smell siden flere rapporterer om dette 'problemet', men så spørs det ikke om at mediene har blåst det opp veldig mye. Jeg vil ikke uttale meg (i motsetning til andre her) om hvor stort dette antenneproblemet er før jeg har testet iphone 4 selv. Jeg hverken avviser eller bekrefter problemene så store som de er projektert. Dårlig smak av apple å sette fokus på andre sine produkter, dog.

Nå er det lørdags kveld og jeg må si farvel til imårra. Fortsett like usmaklig som du gjør Terminator 3 så håper jeg moderator tar tak i deg.

Igjen, jeg snakker ikke om bare deg her. Er flere som diskuterer med meg. Eller må jeg bevise det i bilder til deg det også?

Lenke til kommentar

Kan dere ikke slutte å svare denne Terminator-idioten? Det hjelper jo å ha ignorert trollet i forumeinstillingene, når dere quoter det hele tiden! :p

Han unngår bevist å svare på spørsmål, det VET dere jo. Han kommer med personkarakteristikker og argumenter han ikke gidder og svare på, og hevder at du er dum dersom du ikke er enig, selv om alle med en IQ over 35 (og uten alvorlige autistiske trekk) sr godt hvem isioten egentlig er. Let it be. Det er ikke snilt å hjelpe ham å drite seg ut enda mer.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Igjen, jeg snakker ikke om bare deg her. Er flere som diskuterer med meg. Eller må jeg bevise det i bilder til deg det også?

du svarer med å sitere spørsmålet mitt, og si 'ja' på slutten. Det er ikke til å ta feil av at du svarer direkte til mitt spørsmål. En setning kan ikke skifte mottaker underveis.

Forstår du ikke at i samme setning som du påstår jeg er useriøs, har du lagt til forklaringen på hvorfor (sannsynligvis), og du så i etterkant hevder at svaret ikke var myntet på meg? Må jeg lære deg setningsbygging også nå..? Dette blir for tullete terminator 3.

Lenke til kommentar

Kan dere ikke slutte å svare denne Terminator-idioten? Det hjelper jo å ha ignorert trollet i forumeinstillingene, når dere quoter det hele tiden! :p

hehe, sorry borry :) Jeg er bare lei av terminator 3 sin innblanding i alle tråder som omhandler iOS. Jeg hadde best sett han holde seg vekk grunnet sin smakløse usaklighet og subjektivitet. Det har vært interessant å diskutere temaet med alle andre her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

hehe, sorry borry :) Jeg er bare lei av terminator 3 sin innblanding i alle tråder som omhandler iOS. Jeg hadde best sett han holde seg vekk grunnet sin smakløse usaklighet og subjektivitet. Det har vært interessant å diskutere temaet med alle andre her.

Wow, så dere går å kaller meg for en idiot bare fordi jeg kom med argumentasjoner som dere har ekstremt store problemer med å forklare dere på?

Javel, må jeg gå så langt til å rapportere dere for dette eller?

Svar på mine poeng her som jeg har snakket om når det er anngående Apple og haste møtet dem hadde i går.

Svar meg på hvorfor Apple gikk så langt med å dra inn andre merker i saken som ikke har noen sammenheng på hva det virkelige problemet med 16500 iPhone 4 enheter har.

Når dere har svart meg på dette, så skal jeg være mere rolig her.

Lenke til kommentar

Det er nok ferieavvikling hos moderatorene også, jeg har fått indikasjoner på at det kommer til å bli ryddet opp i. Det beste er nok bare å ignorere han, og gå tilbake til topic.

Lenke til kommentar

Det er bra du vet hvordan vi ser på deg, T3 :)

Hehe, ja du kan si sånt ja. Og jeg er muligens trollet der og har tatt noen her som vist i den linken. Men jeg skulle likt å se noen ta meg igjen som den damen der klarte.

Men før det skjer så er det noen som må forklare meg alt av mulige detaljer på hvorfor Apple hadde som mål å dra andre merker inn i sammenligningen mot iPhone 4 i går når den sammenligningen ikke handlet om hva problemet med 16500 iPhone 4 enheter har.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det er bra du vet hvordan vi ser på deg, T3 :)

Hehe, ja du kan si sånt ja. Og jeg er muligens trollet der og har tatt noen her som vist i den linken. Men jeg skulle likt å se noen ta meg igjen som den damen der klarte.

Men før det skjer så er det noen som må forklare meg alt av mulige detaljer på hvorfor Apple hadde som mål å dra andre merker inn i sammenligningen mot iPhone 4 i går når den sammenligningen ikke handlet om hva problemet med 16500 iPhone 4 enheter har.

Det tallet 16500 inkluderte vel alle som hadde ringt Apple help center med alt som hadde med dekning å gjøre. Så om absolutt alle ringer om det du snakker om vet ikke jeg, og det vet ikke du heller.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte å rydde opp i denne tråden. Men å fjerne 3-4 sider der usaklig diskusjon iblandet noe saklig er umulig.

La oss starte med å si at troller du på diskusjon.no fratas man rettigheten det er å være her. Ta dette som en advarsel, alle mann.

I tillegg, biter du på agnet, lar deg provosere og bryter retningslinjene i retur så risikerer man likefullt reaksjoner. SÅ IKKE BIT PÅ!

Diskusjonen går nå videre i ORDNEDE FORMER. Skjer ikke dette vil jeg smekke folk på lanken som såvidt slapp unna nå. Jeg vet dere kan oppføre dere :). Kom igjen ^^

EDIT: +1-innlegg slapp ikke igjennom, disse er fjernet fra tråden. Bruk tommel-opp-knappen!

Endret av Alastor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

I tillegg så får man jo fortsatt meldinger fra forumet på e-post til tross for at man har ignorert brukeren som legger inn meldingen. Irriterende.

Men tilbake til topic;

Slik jeg ser det så er grunnleggende funksjonalitet som f.eks. en skikkelig strømstyring vel så viktig som f.eks. et åpent OS. Det er først når det mer grunnleggende er til stede at jeg begynner å se meg om etter noe mer. (Og det er vel derfor at jeg alltid går i fella og bytter ut iPhonen etter å ha hat den en stund; jeg har rett og slett glemt hvor mye pes det var med andre telefoner.

Jeg har svært liten tro på at antenneproblemene har noe med iOS å gjøre, men kan bare kommentere det faktum at det ser ut til at telefonen lider av unormalt høy demping når den holdes slik at man "kobler sammen" de to antennene. Grunnen til at dette ikke har blitt større enn det det har blitt er en kombinasjon av bedre baseband og at bru

• Liker 1
Lenke til kommentar

Får prøve å få tråden på rett spor igjen :)

Aller først vil jeg si at jeg har brukt iPhone siden 3G kom til Norge, men at jeg har brukt Nexus One de to siste månedene for å sjekke hvordan Android fungerer.

- Mulighet for å sette opp enheten etter eget behov, for å gjøre mobilhverdagen bedre og enklere.

Med en Androidenhet så har du en frihet og mulighet til å sette opp sin egen mobil etter bruksbehov og ønske. Du kan kustomatisere hjemmeskjermene sånn du vil ha det. Hvorfor er det en fordel å kunne sette opp hjemmeskjermene som man vil? Jo det er en enkel grunn til dette. Det gjør at mobilhverdagen blir mer brukervennlig, man får et raskere overblikk og ting går generelt mye raskere. Med andre ord så blir det mer effiktivisering. iPhone viser pr. idag kun snarveier til applikasjoner på sin startskjerm. Hvordan skal mann sette opp en iPhone etter sitt eget behov for å gjøre mobilhverdagen lettere og mer effektiv, om man kun har snarveier til applikasjoner? Jeg er ikke interessert i å gå inn og ut av 10 applikasjoner. Jeg vil kunne glane og swipe videre uten å måtte gå inn i flere applikasjoner. Da snakker jeg om widgets. Dette gir en utrolig frihetsfølelse(se link helt nede på siden). La heller forbrukeren ha kontroll over sin egen smartmobil, en at en et firma skal bestemme det for deg.

Jeg syns dette var litt rart formulert, du kan sette opp en iPhone som du vil, gitt begrensningene i plattformen. At man ikke har noe tilsvarende widgets med iPhone betyr ikke at du ikke kan sette den opp som du vil. Jeg er derimot enig i at widgets er en bra ting, selv bruker jeg det til å ha værvarslet på telefonen. Om Apple hadde kommet med noe lignende så hadde det vært bra!

- Filbehandler

Filbehandler er noe som de aller fleste smartmobiler har pr. dags dato. Det som er genialt med dette, er at du kan koble deg til en dockingstasjon å overføre filer rett inn på din enhet. Det blir som en ekstern harddisk, der mann har en mappestruktur å legge filene i. Dette gjør at du som person kan bruke disse filene på din mobil. f.eks høre musikk, se film, se på bilder med full oppløsning, bla igjennom dokumenter osv. iPhone har desverre ikke noe filbehandler.

Har ikke hatt noe særlig nytte av denne funksjonen på min Nexus One, det har heller blitt til at jeg har brukt DoubleTwist for å synkronisere filer da jeg har null interesse av å måtte manuelt overføre f.eks. musikk. Endte med at jeg rett og slett satte opp en spilleliste med musikken jeg hadde spilt de siste 6 mnd i iTunes og så synkroniserte jeg med DoubleTwist. Kunne ikke overføre all musikken siden jeg kun har 4GB minne.

Ellers så er en nesten bedre workaround for dette å bruke Dropbox. Man er jo uansett alltid online, så det er lettere å bruke dette enn å måtte koble til telefonen med en USB-kabel hele tiden.

- Mulighet til å kopiere og flytte filer i fra en mappe til en annen.

Hvis man legger inn bilder, film, video, dokumeter osv. via filbehandleren, så er det kjempegreit at man kan gå inn på enheten å flytte/kategorisere som man vil.

Kanskje har folk behov for å gjemme bort noe som de ikke vil at andre skal se. Med iPhone så har man ingen muligheter til å kopiere/flytte filer fra en mappe til en annen. Mann kan heller ikke slette bilder som er lakt inn via iTunes uten å være tilkoblet til programmet.

Hvorfor skal man flytte på filer? Alt er jo uansett organisert etter metadata?

- Muligheten til å bruke en hvilken som helst dockingstasjon for å kunne hente filer.

Er det ikke en nydelig frihet og kunne koble seg til hvilken som helst dockingstasjon, å bare hente ut de filene man vil ha å legge de rett på mobilen? Om mann sitter hjemme eller hos naboen, så er det ingen forskjell. Det er bare å plugge enhetet i, kopier og lim inn. Ikke nok med det, men mann kan og åpne filene på mobilen etterpå(så lenge mobilen støtter filtypen(ene). Er det ikke sånn man forventer av en smartmobil?

Tenk deg at du har en iPhone, og du er hos kameraten din. Hvordan kan den personen hente ut bilder, sanger, film og annet fra din iPhone? Apple har satt en stopper for dette, så det er desverre ikke mulig.

OK, litt kjipt. Aldri hatt behov for dette selv. Ellers kan man få innhold inn ved å bruke Dropbox.

- Mulighet for å kunne spille av flere typer filer uten å måtte konvertere.

Bakdelen med iPhone er at den ikke støtter all verden med filtyper. Mann kan ikke legge inn hva mann vil uten å først måtte konvertere filene. .avi filer må f.eks konverteres om til et en annet format, før man kan legge det inn via iTunes. Her er det en rekke filtyper innen filmklipp som mann må gjøre det samme med. Har mann bilder i full oppløsning, så må mann ta til takke med bilder på ca. 140kb etter at de har blitt synkronisert via iTunes. Med andre ord så er alltså kvaliteten på bildene mindre god. Da er zoom-funksjonaliteten så og si ubrukelig. Her har Android gjort det veldig bra. Android støtter massevis av film og musikkfiler. Og bilder med full oppløsning tar den gjerne. Det gir en bedre frihetsfølelse.

Har du noen tips til app som kan spille av .mkv med H.264 video og AC3 lyd direkte? Dette skulle jeg gjerne hatt mulighet til. Ellers tror jeg de fleste er mer opptatt av å ha flere bilder inne på mobilen sin, enn at man kan zoome inn 100%. Jeg har heller aldri sett noen gjøre det på en PC, og folk flest er fornøyd med å se bilder på Facebook. Om man absolutt vil ha full kvalitet, så får man bruke Dropbox eller en annen app.

- Sosiale tjenester integrert i OS.

Dette er noe som blir mer og mer populært hos smartmobil produsentene. Verden har fått øynene opp for sosiale tjenester på smartmobiler, og dette er noe vi bruker mye tid på i dagens samfunn. De at produsentene da integrerer sosiale tjenster som Facebook og Twitter gjør at ting blir mer effiktivt, og vi holder lettere kontakt med omverdenen når man er på farten. Det som er en kjempeflott funksjon med denne itegreringen er at mann kan synkronisere alle kontakene opp mot f.eks Facebook, Så legger den sosiale klienten til bilder på alle dine kontakter som er koblet opp mot Facebook. Fødselsedag, e-post addresse og telefon nr. er annet info som og blir tatt med. Sånt gjør at vi tar med oss litt av vår sosiale verden i lommen. Alt dette klarer iPhone bare ved bruk av tredjeparts-programmer, og er ikke i nærheten av å gjøre det like elegant som det Android presterer.

Helt enig i at dette er kjekt!

- Mulighet for å se viktig informasjon kjapt. (via home- og lockscreen)

Her er vi litt innpå det med kustomatisering og widgets igjen. Det at mann kan legge ting til rette der man får med seg informasjon via avtaler, vær, epost, sosiale tjenester, kalender osv. Gjør at mobilhverdagen blir mye bedre. Men android kan mann legge det opp sånn at man slipper å gå inn og ut av applikasjoner hele tiden for å finne informasjon, sånn som man må gjør med iPhone. Man bare glaner på startskjermene og sveiper videre, uten å gå inn eller ut at en eneste applikasjon. Lockscreenen er det første vi ser når vi skrur på skjermen, og er det ikke greit å kunne legge til alt man vil av nyttige widgets/informasjon der? Jo så klart har dette en stor nytteverdi. Dette er svært effiktivt og fremtidsrettet!

Helt enig, men det følger ikke med noe sånt med stock Android. Har du noe tips til app? Jeg vil heller ha værvarslet mitt på lockscreenen enn hovedsiden.

- Mulighet for å kunne synkronisere og oppdatere smartmobilen trådløst.

Men iPhone, så er mann nødt til å være tilkoblet en USB-ledning for å kunne synkronisere eller oppdatere mobilen. Det har Android gjort annerledels. Her trenger man ingen kabel. Det kan gjøres trådløst, på en veldig enkel og rask måte. Det kreves ikke all verden i å koble mobilen til en USB-ledning, men det er en frihet å kunne gjøre det på en annen måte om man ikke skulle være i nærheten av en datamaskin.

Aldri prøvd det her selv, men det er ikke dumt nei.

- En god kontaktløsning for personer.

De fleste produsenter og modeller har forskjellig måter å vise sine kontaker på. I det siste har det blitt veldig populært med hurtigkontakter som er tilknyttet bilde. Noen kaller det også favorittkontakter. Når man f.eks har 9 favorittkontakter med navn og bilde som dekker hele skjermen, så får mann en god brukeropplevelse og ting blir mer effiktivisert med en slik løsning av hurtigkontakter. Dette har desverre ikke iPhone. Men det kommer nok i fremtiden.

Sikkert nyttig for noen, men er ganske lett å trykke på telefonknappen og velge en kontakt fra favorittene. Det er jo ganske begrenset på hva du får plass til på forsiden av telefonen (spesielt hvis du har mange widgets), så da må du scrolle eller noe lignende uansett.

- Et godt beskjedsystem

iPhone har problemer med beskjeder. Fordi det bare finnes sprettoppvinduer, kan iPhone bare håndtere ett om gangen.

Android har derimot en hendig beskjedlinje med et ikon for hver ventende beskjed. Beskjedlinja kan dras ned og på den måten avsløre flere detaljer om hver beskjed.

I tillegg står utviklerne fritt til å gjøre beskjeddetaljer leselige bak en låst skjerm, noe iPhone kun kan gjøre med telefonens originale applikasjoner.

Helt enig, men iPhone er f.eks. bedre på pushmeldinger fra Facebook. Det får jeg ikke med en gang på Android, men gjorde det på iPhonen min.

- Annet

Vi vet at iPhone iOS ikke har all verden med funksjoner, frihet og mangler så og si alle kustomatiseringsmuligheter. Telefonen hadde etter mitt syn, kanskje blitt veldig "naken" uten tilgang på mye applikasjoner. Så jeg sitter igjen med en følelse av at en iPhone er en veldig applikasjonsbasert enhet. Helt det samme føler jeg ikke om Android som har et OS, der svært mye er integrert og med tanke på alt det en forbruker kan gjøre innen OS`et og programmene som er implementert inn.

Når vi første snakker litt om Applikasjoner, så kan jeg si at Appstore/Android Market ikke har noe direkte med selve OS å gjøre. Dette er et tilbehør som kun lar deg installere applikasjoner på din enhet, og gjør ikke OS`et bedre.

Om du installerer et vanlig program på Windows 7, så gjør ikke dette selve windows bedre. Men at den totale opplevelsen blir bedre, er det ingen som helst tvil om. Så konklusjonen er at AM og Appstore ikke skal dras inn i en diskusjon om OS. Dette skal heller diskuteres som et tilbehør som øker den totale brukeropplevelsen.

Helt uenig. Programmene er en del av økosystemet. Den siste måneden jeg var i Sveits irriterte jeg meg veldig over Nexusen min siden det ikke fantes en app for kollektivtrafikk-tider. Dette var veldig irriterende, og gjorde at opplevelsen av OSet ble dårligere. Nå har jeg heldigvis Trafikanten-appen og er fornøyd (bortsett fra at den er mye dårligere enn appen for Zürich, gjelder iPhone og Android versjonen)

- Avsluttende ord

Dette er noen av de punktene jeg mener at en smartmobil må være god på, og apple har desverre ikke tatt med noen av disse, eller så har kanskje apple gjort det på en mindre god måte etter min mening. Det er rett og slett her Android knuser iOS i mine øyne. Kanskje noen ikke trenger alt, men om de tenker godt inni seg så må enhver klare å se nytteverdien av disse funksjonene. Det er tross alt smartmobil det er snakk om.

Kjøper folk en mobil fordi det er en "smartmobil"? Jeg tror ikke det. Jeg valgte iPhone og Android fordi jeg ville ha en mobil hvor jeg enkelt kunne gå på internett, sjekke epost og Facebook med en stor og oversiktlig skjerm. Man har alltid et behov som skal tilfredstilles. Jeg kunne gjort alt dette på min gamle k600i uten problemer, men jeg foretrekker en større skjerm.

Men husk dette alle som leser. Jeg sier ikke at iPhone ikke er en dårlig mobil. Jeg har mye respekt for den. Det er en enkel, robust, fin, og en meget brukervennlig telefon. Og har den klart beste applikasjonsbutikken som er på markedet. Men jeg føler kanskje at den kommer litt til kort når man tenker smartmobil og funksjoner innen OS. Den har mye begrensninger som ikke helt faller i min smak. En iPhone treffer et veldig bredt marked, der den er lett å sette seg inn i. Android er og brukervennlig, men det kreves litt mer av den en med iPhone.
På samme måte sier ikke jeg at Android er dårlig, men at den kan være litt kludrete for folk flest. Dette syns jeg illustreres best med menysystemet i applikasjonene. Du må hele tiden trykke på den "ekstra meny"-knappen for å se hva du kan gjøre i appen. På en iPhone så vises det eksplisitt nederst på skjermen. En annen irriterende bug er f.eks. hvis du vil slå av/på vibrering for varslinger. Jeg gikk lenge og trodde at det ble styrt i Settings - Sound, men skjønte ikke hvorfor jeg ikke registrerte at det kom inn mail og meldinger. Dette skyldtes at det var en separat innstilling i SMS og Gmail-programmet.. Ganske idiotisk for å si det sånn.

For bare litt over et år siden, så var det veldig få som visste noe i det hele tatt om hva Android var. Nå selges det over 180.000 Androidenheter hver eneste dag.
De har vokst raskt ja, og de går nok forbi Apple ganske snart. Blir vanskelig å konkurrere i market share når Android har telefoner ned i 900 kr :)

edit: Syns tråden kunne hatt et bedre navn, det er ikke gitt at Android er bedre enn iOS, det kommer an på hva man skal bruke mobilen til.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
Sitat

- Annet

Vi vet at iPhone iOS ikke har all verden med funksjoner, frihet og mangler så og si alle kustomatiseringsmuligheter. Telefonen hadde etter mitt syn, kanskje blitt veldig "naken" uten tilgang på mye applikasjoner. Så jeg sitter igjen med en følelse av at en iPhone er en veldig applikasjonsbasert enhet. Helt det samme føler jeg ikke om Android som har et OS, der svært mye er integrert og med tanke på alt det en forbruker kan gjøre innen OS`et og programmene som er implementert inn.

Når vi første snakker litt om Applikasjoner, så kan jeg si at Appstore/Android Market ikke har noe direkte med selve OS å gjøre. Dette er et tilbehør som kun lar deg installere applikasjoner på din enhet, og gjør ikke OS`et bedre.

Om du installerer et vanlig program på Windows 7, så gjør ikke dette selve windows bedre. Men at den totale opplevelsen blir bedre, er det ingen som helst tvil om. Så konklusjonen er at AM og Appstore ikke skal dras inn i en diskusjon om OS. Dette skal heller diskuteres som et tilbehør som øker den totale brukeropplevelsen.

Helt uenig. Programmene er en del av økosystemet. Den siste måneden jeg var i Sveits irriterte jeg meg veldig over Nexusen min siden det ikke fantes en app for kollektivtrafikk-tider. Dette var veldig irriterende, og gjorde at opplevelsen av OSet ble dårligere. Nå har jeg heldigvis Trafikanten-appen og er fornøyd (bortsett fra at den er mye dårligere enn appen for Zürich, gjelder iPhone og Android versjonen)

Her bommer du litt i følge meg også. Du sier at du fikk en dårligere opplevelse av OSet siden du ikke fikk en kollektivprogam på din telefon? Du vet at et sånnet program gjør hverken OSet bedre eller dårligere? En sånn applikasjon påvirker ikke OS i det hele tatt. Men at du vil få en bedre opplevelse telefomessig med muligheten til et sånnet program, det kan jeg si meg enig helt i.

Trådstarter sier "Windows blir ikke bedre om en installerer et vanlig program". Om du installerer Opera på Windows, så gjør jo ikke dette OSet bedre. Men det kan gjør pc-bruken kjekkere/mer effektiv.

Jeg syns dette var litt rart formulert, du kan sette opp en iPhone som du vil, gitt begrensningene i plattformen. At man ikke har noe tilsvarende widgets med iPhone betyr ikke at du ikke kan sette den opp som du vil. Jeg er derimot enig i at widgets er en bra ting, selv bruker jeg det til å ha værvarslet på telefonen. Om Apple hadde kommet med noe lignende så hadde det vært bra!

Du sier her "du kan sette opp en iPhone som du vil, gitt begrensningene i plattformen". Hvordan kan du sette opp en iPhone utenom å kategorisere applikasjoner i mapper, og sette de applikasjonene du bruker best på første side av startskjermen? iPhone har desverre ikke flere kustomatiseringsmuligheter.

Ellers liker jeg svaret ditt. Du er helt ærlig og saklig. Du svarer på alle spm. Kjempebra!

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...