The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Veldig bra topic Desire86. Må si meg helt enig . Men jeg tror du har glemt en ting, og det er om widgets. Dette er noe som er ganske bra i Android og som iOS 4 mangler. Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg vil kunne glane og swipe videre uten å måtte gå inn i flere applikasjoner. Han skrev indirekte om widgets. For dere andre som kanskje ikke vet helt hva widgets er: En widget er et grafisk element som for eksempel et vindu eller en tekstboks, som gir brukeren rask og direkte tilgang til den delen av en applikasjon som brukeren selv kan endre eller tilpasse til eget behov. Med andre ord er en widget en visuell snarvei som skal gjøre det lettere for brukeren å kommunisere med og gjøre innstillinger i en applikasjon. Det er widgets til stort sett alle apps i Android Marketplace, fra musikk til å sjekke værmeldingen og holde seg oppdatert på Facebook. iPhone-brukerne er derimot tvunget til å bla gjennom app-listen for å lokalisere og starte hver applikasjon. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Just in case noen Android-fremmede folk her ikke helt klarer å se potensialet/nytten i Widgets, ta en titt gjennom denne tråden Android Homescreen Screenshot-tråden! Kanskje også verdt å nevne i førstepost? Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Just in case noen Android-fremmede folk her ikke helt klarer å se potensialet/nytten i Widgets, ta en titt gjennom denne tråden Android Homescreen Screenshot-tråden! Kanskje også verdt å nevne i førstepost? Jeg skal se hva jeg kan gjøre:) Ellers må jeg takke alle som syntes at dette var et godt innlegg. Og setter velig pris på tips til flere argumenter som jeg kanskje har glemt i farten:) Veldig bra topic Desire86. Må si meg helt enig . Men jeg tror du har glemt en ting, og det er om widgets. Dette er noe som er ganske bra i Android og som iOS 4 mangler. Dette er tatt med nå Takker og bukker. ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 14. juli 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Veldig bra topic Desire86. Må si meg helt enig . Men jeg tror du har glemt en ting, og det er om widgets. Dette er noe som er ganske bra i Android og som iOS 4 mangler. Dette er tatt med nå Takker og bukker. Ingen problem . Nå vet jeg ikke om dette med at du kan installere Android på hvilken som helst mobil at det er noe som kan komme inn i denne topic'en?, altså at Android er åpent og fritt frem for alle typer mobiler til å kunne bruke Android. Slikt at man selv kan få Android OS'et man elsker på selv en billig mobil osv, uten å måtte være avhengig av å måtte kjøpe en svin dyr mobil bare for å få det OS'et man liker. Jeg hinter om iPhone her og iOS 4 på at det kan koste deg skjorta hvis du vil ha en mobil med iOS 4. Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det sier ikke hvorfor selve OS`et et godt, men heller mer hva muligheter man har får å overføre dette over på andre mobiler. Jeg har fått med meg at de jobber på spreng nå for å få Android på HD2. Men etter det jeg har sett, så fungerer android best på de originale enhetene. En ting jeg ikke har tatt med enda, er hvordan mann med Android 2.2 kan installere en applikasjon på mobilen ved hjelp av kun et tastetyrkk i browseren. (se link av presentasjon av Android 2.2) Innlegget er jo relativt langt, så det er kun det viktigste jeg kan ta med. Jeg kunne nevnt 10 punkter til tror jeg. Men det er nok da veldig få som ville orket å lese hele det første innlegget:) Endret 14. juli 2010 av Desire86 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det sier ikke hvorfor selve OS`et et godt, men heller mer hva muligheter man har får å overføre dette over på andre mobiler. Jeg har fått med meg at de jobber på spreng nå for å få Android på HD2. Men etter det jeg har sett, så fungerer android best på de originale enhetene. En ting jeg ikke har tatt med enda, er hvordan mann med Android 2.2 kan installere en applikasjon på mobilen ved hjelp av kun et tastetyrkk i browseren. (se link av presentasjon av Android 2.2) Innlegget er jo relativt langt, så det er kun det viktigste jeg kan ta med. Jeg kunne nevnt 10 punkter til tror jeg. Men det er nok da veldig få som ville orket å lese hele det første innlegget:) Dette med å installere programmer på en Android mobil med ett klikk via en nettleser kan jeg allerede gjøre med min XPERIA X10 med Android 1.6 . Bare se her og her. Det som er ganske så morsomt er jo at jeg kan sitte på en iPod Touch eller en iPhone og installere programmer på min XPERIA X10 lol. Men dette systemet er jo integrert i Android 2.2 da Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Kjempeflott. Takk for info. Appletilhengerene blir lange i maska da jeg forteller de at det finnes en lettere måte å installere applikasjoner på. Husk at det er ikke hver dag man installerer applikasjoner på mobilen. Men de gangene man gjør det, så er det jo supert å gjør det via nettleseren da man ha mye bedre oversikt. Samt at mann kan lese brukeranmeldelser om de ulike programmene. Dette viser bare at Google tenker fremtid. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Kjempeflott. Takk for info. Appletilhengerene blir lange i maska da jeg forteller de at det finnes en lettere måte å installere applikasjoner på. Husk at det er ikke hver dag man installerer applikasjoner på mobilen. Men de gangene man gjør det, så er det jo supert å gjør det via nettleseren da man ha mye bedre oversikt. Samt at mann kan lese brukeranmeldelser om de ulike programmene. Dette viser bare at Google tenker fremtid. Ja, er ikke akkurat så veldig enkelt alle ganger å måtte være avhengig av en datamaskin for å kunne installere noen programmer på en iPhone / iPod Touch. Og ikke nok med det, då må registrere deg med kontonummer og hele det der. Og om du ikke har en bank konto, så må du gå til foreldrene dine og spørre, og om dem ikke tillater det, hva skjer da heh?. Ja da står du med sjegget i postkassen. Også er du avhengig av å måtte bruke en sync kabel for å kunne installere apps og spill på iPhone / iPod Touch. Og jeg snakker nå on en ikke-jailbreaket iPhone / iPod Touch. Så absolutt ALT blir mye enklere med Android når det er anngående dette her. Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) @Terminator 3: Du kan opprette en iTunes account uten bankkort informasjon nå. Du er jo absolutt ikke avhengig av en datamaskin for å installere apps på en iOS-enhet, hvor får du dette i fra? Endret 14. juli 2010 av ;_; Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) @Terminator 3: Du kan opprette en iTunes account uten bankkort informasjon nå. Du er jo absolutt ikke avhengig av en datamaskin for å installere apps på en iOS-enhet, hvor får du dette i fra? Ok forklar meg mere om dette her da og på dette at du ikke trenger en datamaskin for å kunne installere apps i fra AppStore? Jeg kan se 3 alternativer hvor du må ha et kort nummer og ett alternativ som heter 'clickandbuy' under registreringen. Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) 1. Løft opp din iphone 2. Trykk på appstore 3. Finn apps. 4. Trykk innstaller 5. Ferdig Husker jeg rett nå, er noen måneder siden sist. Endret 14. juli 2010 av UrgeLoL 3 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 1. Løft opp din iphone 2. Trykk på appstore 3. Finn apps. 4. Trykk innstaller 5. Ferdig Husker jeg rett nå, er noen måneder siden sist. ^This. Og hvis man mener at man ikke får nok oversikt via mobilen kan man bruke iTunes. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) 1. Løft opp din iphone 2. Trykk på appstore 3. Finn apps. 4. Trykk innstaller 5. Ferdig Husker jeg rett nå, er noen måneder siden sist. Joda, stemmer dette, men du må alikavel ha en bank konto og greier før du kan få tilgang til AppStore. Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Nei det må du ikke. Du kan opprette en iTunes konto uten bankkort nå (var ikke mulig før). Edit: Eller tar jeg feil her? Er rimelig sikker på at jeg kunne velge å ikke skrive inn kortinformasjonen min når jeg opprettet en iTunes Store konto for noen måneder siden. Edit: Tenkte selvfølgelig ikke på å kjøpe apps, men å laste ned (uten bankkort) Endret 14. juli 2010 av ;_; Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hvordan kjøper du apps på android da? Naturala? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hvordan kjøper du apps på android da? Naturala? Poenget er ikke at du må ha bankkonto for å kunne kjøpe apps på Android Market, poenget er at du må ha en bank konto før du i det hele tatt får lov til å få tilgang til AppStore for selv å installere gratis apps. Husk på at på Android Market, så er det alt i fra 57 til 62% av alle Apps på Android Market som er gratis. Og vi trenger ingenting utenom en Gmail konto for å kunne få tilgang til Android Market. Og selv en Gmail konto kan du opprette via Android telefonen. Endret 14. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Du kan ikke kjøpe apps fra Android Market i det hele tatt i Norge, you lose (med mindre du rooter eller kjøper et simkort fra USA). Edit: Edit 2: Leser du i det hele tatt hva vi skriver? Du trenger bare en gratis iTunes Store konto for å laste ned gratis apps til iOS-enheter. Men du må opprette denne kontoen på en PC via iTunes. Endret 14. juli 2010 av ;_; Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hvordan kjøper du apps på android da? Naturala? Poenget er ikke at du må ha bankkonto for å kunne kjøpe apps på Android Market, poenget er at du må ha en bank konto før du i det hele tatt får lov til å få tilgang til AppStore for selv å installere gratis apps. Husk på at på Android Market, så er det alt i fra 57 til 62% av alle Apps på Android Market som er gratis. Og vi trenger ingenting utenom en Gmail konto for å kunne få tilgang til Android Market. Og selv en Gmail konto kan du opprette via Android telefonen. Hvordan betaler man for apps i android, siden vi ikke har dette i Norge(FY GOOGLE) så har jeg aldri giddet å sjekke. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det går lett an å komme utenom kravet om bankkort, gjorde hvertfall det for meg. Jeg gikk på US App Store når jeg fikk iPad'en, prøvde å laste ned en gratis app uten at jeg hadde noen konto registrert, og da fikk jeg lagd meg en konto uten bankkort. Men det er jo selvfølgelig ikke en bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg