Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2. Dette er ikke noe problem med Android du, dette er et problem med Google.

Tullball. På samme måte er mangelen på animerte bakgrunnsbilder et problem med Apple, ikke iOS.

 

3. Hvis jeg vil ha samme funksjoner som iOS 4 har, så hvorfor skal jeg da gå å betale i bøtter og spann for en iPhone 4 når jeg heller kan bruke halvparten på en annen Android mobil f.eks for å få samme funksjoner?

Jeg kommer til å kjøpe en iPhone 4 fremfor en billigere Android-telefon ganske enkelt fordi jeg foretrekker iOS. Det er faktisk så enkelt. Hvis du ikke vil bruke penger på dette, så velger du Android (noe du også har gjort).

 

Jeg kjøper en mobil fordi fordi den oppfyller alle kravene jeg har til den, noe jeg regner med at de fleste andre også gjør.

Ja, og skal jeg gå å betale 6000 kroner for en mobil, ja da krever jeg ekstremt mye ut av mobilen også. Og da mener jeg EKSTREMT MYE. Dette er alpha omega det.

Hva med oss som får kravene våre oppfylt av iPhone 4? Mener du det er umulig?

Lenke til kommentar

Eller jeg kan spørre deg om hvorfor dere prøver å få folk til å forstå at iPhone 4 / iOS 4 er noe bra når alle vet at Android mobiler finnes som er MYE bedre i så si alt over iPhone 4?. Nå vil jeg ikke høre deres meninger om hvordan dere elsker iPhone, jeg vil heller bry meg om på det som faktisk er realiteten her på hva som faktisk er best funksjons messig f.eks.

 

Men selvfølgelig, tenker dere bare på apps, få for all del gå for lekemobilen da. Jeg skal ikke stoppe dere.

 

Android har mange apps det også, men nå er ikke apps alt i en Android mobil heller da.

 

Hadde ikke iPhone hatt AppStore, så hadde jo mobilen vært en fiasko og ludder. Så Apps er alt for iPhone's.

 

Til å ha vært medlem her siden 2003 så synes jeg du viser veldig liten forståelse for prinsippene bak en diskusjon.

 

Når noen argumenterer for noe du er uenig i, så holder det ikke å kalle produktet for et lekeprodukt og ett ludder; du må faktisk stable på beina gode motargumenter for å bli hørt. Det du presterer over her er klassisk trolling.

 

Så med mindre du kan komme med skikkelige argumenter så er det like greit at du ikke poster.

 

På forhånd takk.

 

-KJ

Endret av jevel
  • Liker 7
Lenke til kommentar

2. Dette er ikke noe problem med Android du, dette er et problem med Google.

Tullball. På samme måte er mangelen på animerte bakgrunnsbilder et problem med Apple, ikke iOS.

 

3. Hvis jeg vil ha samme funksjoner som iOS 4 har, så hvorfor skal jeg da gå å betale i bøtter og spann for en iPhone 4 når jeg heller kan bruke halvparten på en annen Android mobil f.eks for å få samme funksjoner?

Jeg kommer til å kjøpe en iPhone 4 fremfor en billigere Android-telefon ganske enkelt fordi jeg foretrekker iOS. Det er faktisk så enkelt. Hvis du ikke vil bruke penger på dette, så velger du Android (noe du også har gjort).

 

Jeg kjøper en mobil fordi fordi den oppfyller alle kravene jeg har til den, noe jeg regner med at de fleste andre også gjør.

Ja, og skal jeg gå å betale 6000 kroner for en mobil, ja da krever jeg ekstremt mye ut av mobilen også. Og da mener jeg EKSTREMT MYE. Dette er alpha omega det.

Hva med oss som får kravene våre oppfylt av iPhone 4? Mener du det er umulig?

1. Mangelen på animerte bakgrunner en en mangel på en funksjon i iOS 4 før den er jailbreaket. Og at animerte bakgrunner faktisk er mulig i iOS 4 når den er jailbreaket og andre OS'er hvor du da ikke trenger å hacke disse andre OS'ene for å få dette.

 

Men å ikke ha betal apps fordi Google som ikke har noe sammenheng med Android OS'et i dette tilfellet er super treg og ikke har fått fikset dette i andre land er noe som ikke er en funksjon, men som er en mangel på en betalningsystem til Google.

 

2. Det er no så, men når jeg drar å kjøper meg en mobil til 5000-6000 kroner, så går jeg å ser etter mobiler som kan levere det meste av valgmuligheter. Jeg tar ikke bare etter hva jeg trenger der og da, for jeg vet aldri hva jeg kommer til å få bruk for senere en gang. Så da tar jeg den telefonen som gir meg de meste valgmulighetene og den telefonen som jeg selv kan bestemme over selv.

 

Hadde vi snakket om en mobil til 2000-3000 kroner maks, så hadde det kanskje ikke vært så allverden viktig med så voldsomt mye med funksjoner da. Men som sagt snakker vi om en iPhone 4 som koster skjorta.

Lenke til kommentar

Eller jeg kan spørre deg om hvorfor dere prøver å få folk til å forstå at iPhone 4 / iOS 4 er noe bra når alle vet at Android mobiler finnes som er MYE bedre i så si alt over iPhone 4?. Nå vil jeg ikke høre deres meninger om hvordan dere elsker iPhone, jeg vil heller bry meg om på det som faktisk er realiteten her på hva som faktisk er best funksjons messig f.eks.

 

Men selvfølgelig, tenker dere bare på apps, få for all del gå for lekemobilen da. Jeg skal ikke stoppe dere.

 

Android har mange apps det også, men nå er ikke apps alt i en Android mobil heller da.

 

Hadde ikke iPhone hatt AppStore, så hadde jo mobilen vært en fiasko og ludder. Så Apps er alt for iPhone's.

 

Til å ha vårt medlem her siden 2003 så synes jeg du viser veldig liten forståelse for prinsippene bak en diskusjon.

 

Når noen argumenterer for noe du er uenig i, så holder det ikke å kalle produktet for et lekeprodukt og ett ludder; du må faktisk stable på beina gode motargumenter for å bli hørt. Det du presterer over her er klassisk trolling.

 

Så med mindre du kan komme med skikkelige argumenter så er det like greit at du ikke poster.

 

På forhånd takk.

 

-KJ

Du fikk ikke med deg på hva jeg snakket om når jeg sa at iPhone hadde vært et ludder om AppStore ikke hadde eksistert?

 

Trodde du jeg sa at iPhone 4 var et ludder nå som den var?, i så fall så tok du jaggu meg totalt feil her.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Hadde ikke iPhone hatt AppStore, så hadde jo mobilen vært en fiasko og ludder. Så Apps er alt for iPhone's.

 

jevel:

Jeg kan kanskje forklare nermere hva jeg tror han tenker her. Vi vet at iPhone ikke har all verden med funksjoner, og mangler så og si alt som har med kustomatisering. Så telefonen hadde kanskje blitt veldig "naken" uten tilgang på mye applikasjoner(kontra Android). Men da hadde kanskje apple integrert mer i selve OS`et om det skulle manglet applikasjoner. Så jeg sitter igjen med en følelse av at en iPhone er en veldig applikasjonsbasert enhet. Helt det samme føler jeg ikke om Android.

 

Terminator3:

Jeg ønsker at du i fremtiden er litt mer ydmyk i tonen når du diskuterer her på forumet. Gjerne se andre sine behov og ha litt forståelse. Når du blir så engasjert som du gjør, så virker det ut som du får et tunellsyn, og ikke klarer å drøfte skikkelig det som andre brukere sier.

Så 2 enkle tips til deg for at brukere skal ha respekt for innleggene dine:

1. Vær mer ydmyk

2. Kom med saklige argumenter og forklaringer som støtter opp dine argumenter.

 

Kan komme med et eksempel på forklaringer som støtter opp argumenter. Ta mine punkter i det første innlegget her på tråden. Jeg kunne skrevet kun overskriftene, men da hadde folk tolket dette i hytt og vær. Men når jeg kommer med skikkelig begrunnelse, så er det mye mer konkret for folk, og ikke minst får de mer forståelse.

Endret av Desire86
  • Liker 5
Lenke til kommentar

1. Mangelen på animerte bakgrunner en en mangel på en funksjon i iOS 4 før den er jailbreaket.

Nettopp! Animerte bakgrunner er faktisk ikke en funksjon i iOS.

 

Men å ikke ha betal apps fordi Google som ikke har noe sammenheng med Android OS'et i dette tilfellet er super treg og ikke har fått fikset dette i andre land er noe som ikke er en funksjon, men som er en mangel på en betalningsystem til Google.

I USA kan man kjøpe programmer gjennom Android Market (si for all del ifra hvis jeg tar feil), men i Europa er dette deaktivert. Hvem som står bak deaktiveringen er fullstendig irrelevant. Poenget er at det er mulig, funksjonaliteten er faktisk tilstede, men av flere årsaker deaktivert. Dette er ikke tilfelle med bakgrunner i iOS.

 

Se på iOS som en bil med fire hjul og Android som en bil med fem hjul. I Europa er derimot det ene hjulet på Android-bilen lagt i bagasjerommet. Ved å åpne bagasjerommet (roote telefonen) kan man ta i bruk det ekstra hjulet. iOS-bilen har ikke ekstra hjul i bagasjerommet i utgangspunktet, men ved å besøke et uoffisielt verksted (jailbreake) kan du få samme funksjonalitet (fem hjul) som Android-bilen.

Lenke til kommentar

Er det slik at utviklere som ikke har tilgang til paid apps (uten rooting/simkort) ikke får selge sine egne apps?

 

5 av de 14 landene som har paid apps tillater ikke lokale utviklere å selge sine egne apps :hmm:

 

Edit: Forandret litt på teksten.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Det er måten dere er på her. Dere oppfører jo dere som gjør at vi ser på dere som noen skikkelige harcore Apple fanbois.

Det er du som er den største fanboyen her på forumet.

Jeg må jo le kraftig når DU kan stå i si noe slikt til meg.

 

Tror de fleste humrer/ler av deg, Terminator.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er måten dere er på her. Dere oppfører jo dere som gjør at vi ser på dere som noen skikkelige harcore Apple fanbois.

Det er du som er den største fanboyen her på forumet.

Jeg må jo le kraftig når DU kan stå i si noe slikt til meg.

 

Tror de fleste humrer/ler av deg, Terminator.

Like i care?

 

Jeg bryr meg ikke om hvor mye e-famous jeg er. Alt jeg bryr meg om er at jeg kan si ting slikt det er.

Lenke til kommentar

UrgeLoL: Jeg ler ikke, jeg rister litt småtrist på hodet. Litt som når en kunde som tydlig ikke begriper noen verdens ting, insisterer på at han har rett. Og stort mer på Android-siden i Android vs. iOS kunne jeg knapt vært. Noen har rett og slett stått lenger bak i køen enn andre da Gud delte ut hjernefyll.

 

Når det gjelder paid apps, er det en gåte hvorfor det ikke er innført i Norge. De kunne ringt meg, jeg hadde hatt alt i orden for dem på under to timer. Av en eller annen grunn gir de faen.

 

For å ta en kort oppsummering som jeg har tatt i andre tråder der paid apps har blitt diskutert:

 

  1. Det er ikke mva på programmr kjøpt og nedlastet fra utlandet i Norge.
    Det har blitt hevdet at problemer rundt dette kan være noe som forsinker prosessen. Det er altså feil.
  2. Google Checkout fungerer i/fra Norge.
    Da er de to vanligste årsakene som blir spekulert i, åpenbart bullshit

 

Vi kunne fått Paid Apps i dag. Det hadde ikke kostet dem noen ting.

 

Hvis de virkelig utsetter hele muligheten for å betale for apps med Google Checkout fordi de ønsker å få til betaling via mobilregningen, da er de faen meg idioter. Ikke bare er det totalt unødvendig, det il i tillegg medføre at vi må betale moms likevel, no som gjær alle apps 25% dyrere. Så dumme håper jeg virkelig ikke de er.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er måten dere er på her. Dere oppfører jo dere som gjør at vi ser på dere som noen skikkelige harcore Apple fanbois.

Det er du som er den største fanboyen her på forumet.

Jeg må jo le kraftig når DU kan stå i si noe slikt til meg.

Hvorfor?

 

I motsetning til deg er jeg nøytral når jeg diskuterer mobil. Jeg har ingen klar preferans mellom android og ios. Ditt problem er at du ikke klarer å se de positive sidene på sistnevnte. I de fleste tilfellene velger du heller å overse argumentasjon mot deg.

 

Si meg, er du slik IRL også?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Det er måten dere er på her. Dere oppfører jo dere som gjør at vi ser på dere som noen skikkelige harcore Apple fanbois.

Det er du som er den største fanboyen her på forumet.

Jeg må jo le kraftig når DU kan stå i si noe slikt til meg.

Hvorfor?

 

I motsetning til deg er jeg nøytral når jeg diskuterer mobil. Jeg har ingen klar preferans mellom android og ios. Ditt problem er at du ikke klarer å se de positive sidene på sistnevnte. I de fleste tilfellene velger du heller å overse argumentasjon mot deg.

 

Si meg, er du slik IRL også?

Hvorfor?

 

Si meg er du virkelig så mye borte at du ikke ser selv hvordan du holder på?

 

Joda, jeg kan være slik du sier, men å si at du ikke er noe værre er løgn.

 

Jeg klarer å se positivt på iOS 4, men når Android er mye bedre enn iOS 4 i 95% av alle ting, så hvorfor skal jeg velge iOS 4 da?. Er det som er tingen her. iOS 4 er positivt på sin måte og Android på sin måte, men selv om iOS 4 er positivt på sin måte så er fortsatt Android bedre funksjons messig og når det er anngående om å kunne gjøre hva man vil med OS'et.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...