Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke å roote en iPhone for å kunne bruke alle funksjoner som iOS har å tilby.

Jaha?

Vennligst forklar.

Så du må ikke jailbreake iPhone for å få live wallpapers, eller for å få tilgang til minnet ditt, eller for å kunne installere apps på din iPhone uten å måtte være avhengig av AppStore / iTunes, eller for å kunne laste ned YouTube filmer i HD kvalitet?

Dette er bare ytterst få ting jeg ramser opp på hva du ikke kan uten jailbreak på iPhone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers har jeg lyst å presisere noe Angående OS og applikasjonsbutikker:

Et OS blir ikke bedre om du har verdens beste applikasjon på din mobil. En applikasjonsbutikk som Android Marked og Appstore er et tilbehør til OS. De installerer apps på din mobil, men gjør ikke OS bedre.

Husk at Windows 7 ikke blir bedre fordi mann installerer et program(ser bort ifra tuning). Men at en programvare kan gi økt brukerfølelse og at totalverdien øker, der er vi alle enig. Men dette har altså ikke noe direkte med OS å gjør.

Dette syns jeg var et spennende tema. Jeg er enig med uttalelsen som Desire86 gir her. Kan virkelig en vanlig applikasjon gjøre selve OS`et bedre på en smartmobil? Eller øker det bare totalopplevelsen av mobilbruken?

Jeg ville helt klart sakt at det ikke endrer OS`et på noen måte, men at totalopplevelsen øker er det ingen tvil om. Så konklusjonen blir kanskje at 225.000 applikasjoner ikke gjør iOS bedre, men at en forbruker får bedre opplevelse.

Hvor mange programmer finnes det til Windows? gjør vanlige programmer Windows bedre? Nei, ikke utenom de som er ment på å øke ytelsen.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å jailbreake en iPhone for å kunne bruke alle funksjoner som iOS har å tilby.

Edit: Mente jailbreake, ikke roote.

Edit 2: Du jailbreaker en iPhone hvis du mener at du ikke får nok ut av iOS, regner med at det samme gjelder for rooting av Android?

Hva får du tilgang til ved jailbreaking, utenom 'gratis' apps?

Lenke til kommentar

Og jeg er bombesikker på at om Apple måtte ha brukt en 2 kg tung murstein bak på iPhone 4 som også må teipes med duct tape fordi det ikke hadde vært noen andre måter for å fikse et problem med iPhone 4, så hadde jaggu meg dere akseptert det også.

Er du seriøs? Har du gått tom for "argumenter", så du må begynne å spre løgner selv ikke andre Android-brukere tror på, eller er du virkelig så (beklager uttrykket) dum?

Man kan si mye rart og negativt om iPhone og dens brukere, men man kan jaggu si minst like mye rart og negativt om dere (beklager generaliseringen).

Du trenger ikke å roote en iPhone for å kunne bruke alle funksjoner som iOS har å tilby.

Jaha?

Vennligst forklar.

Han snakker om funksjoner innebygd i operativsystemet (iOS) men som av en eller annen grunn er deaktivert, som butikken deres, ikke animerte bakgrunner eller å kunne laste ned filmer fra YouTube i HD.

Endret av Runar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha?

Vennligst forklar.

Så du må ikke jailbreake iPhone for å få live wallpapers, eller for å få tilgang til minnet ditt, eller for å kunne installere apps på din iPhone uten å måtte være avhengig av AppStore / iTunes, eller for å kunne laste ned YouTube filmer i HD kvalitet?

Dette er bare ytterst få ting jeg ramser opp på hva du ikke kan uten jailbreak på iPhone.

Les setningen en gang til du.

Edit:

@different: Themes, ikke-godkjente apps (regner jeg med) osv.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Jaha?

Vennligst forklar.

Edit:

@different: Themes osv.

Neivell, da har iOS 4 ikke disse funksjonene og da er iOS 4 dårlig i forhold til Android, siden Android har disse funksjonene som jeg ser på som nyttige og bra å ha.

Men et spørsmål her. Hvorfor kan du ikke laste ned YouTube filmer i HD kvalitet uten å måtte Jailbreake? eller hvorfor må vi jailbreake iPhone for å kunne bruke den som en ekstern harddisk?

Tingen her er om Apple vil ha jailbreaking vekk, så for all del la brukerne få ha disse funksjonene integrert i iOS'et i stedet.

Dette kan du med stock Android uten en eneste modifikasjon. Selvfølgelig trenger du et program for dette da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jaha?

Vennligst forklar.

Edit:

Neivell, da har iOS 4 ikke disse funksjonene og da er iOS 4 dårlig i forhold til Android, siden Android har disse funksjonene som jeg ser på som nyttige og bra å ha.

[sarcasm]Ok, bra for deg. Men jeg synes disse funksjonene er overflødige, og da er Android dårlig i forhold til iOS 4. [/sarcasm]

Lenke til kommentar
Ellers har jeg lyst å presisere noe Angående OS og applikasjonsbutikker:

Et OS blir ikke bedre om du har verdens beste applikasjon på din mobil. En applikasjonsbutikk som Android Marked og Appstore er et tilbehør til OS. De installerer apps på din mobil, men gjør ikke OS bedre.

Husk at Windows 7 ikke blir bedre fordi mann installerer et program(ser bort ifra tuning). Men at en programvare kan gi økt brukerfølelse og at totalverdien øker, der er vi alle enig. Men dette har altså ikke noe direkte med OS å gjør.

Dette syns jeg var et spennende tema. Jeg er enig med uttalelsen som Desire86 gir her. Kan virkelig en vanlig applikasjon gjøre selve OS`et bedre på en smartmobil? Eller øker det bare totalopplevelsen av mobilbruken?

Jeg ville helt klart sakt at det ikke endrer OS`et på noen måte, men at totalopplevelsen øker er det ingen tvil om. Så konklusjonen blir kanskje at 225.000 applikasjoner ikke gjør iOS bedre, men at en forbruker får bedre opplevelse.

Hvor mange programmer finnes det til Windows? gjør vanlige programmer Windows bedre? Nei, ikke utenom de som er ment på å øke ytelsen.

Er det noen som har noen motsigelser på dette? Hvis ikke kunne jeg tenkt meg å implementert dette i første innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Jaha?

Vennligst forklar.

Edit:

[sarcasm]Ok, bra for deg. Men jeg synes disse funksjonene er overflødige, og da er Android dårlig i forhold til iOS 4. [/sarcasm]

Og med overflødig mener du at?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jaha?

Vennligst forklar.

Han snakker om funksjoner innebygd i operativsystemet (iOS) men som av en eller annen grunn er deaktivert, som butikken deres, ikke animerte bakgrunner eller å kunne laste ned filmer fra YouTube i HD.

Faktisk ikke.

Funksjon X og Y finnes i iOS, da trenger man ikke jailbreake den for å bruke funksjonene X og Y. Man kan da bruke alle funkjonene i iOS har å tilby.

Edit: Ble mye tull med quotingen der, men har fikset det nå. Hang meg bare opp i hvordan T3 skrev det opprinnelige innlegget:

Du trenger ikke å roote en Android telefon for å kunne bruke alle funksjoner som Android OS'et har å tillby.
Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Og jeg er bombesikker på at om Apple måtte ha brukt en 2 kg tung murstein bak på iPhone 4 som også må teipes med duct tape fordi det ikke hadde vært noen andre måter for å fikse et problem med iPhone 4, så hadde jaggu meg dere akseptert det også.

Er du seriøs? Har du gått tom for "argumenter", så du må begynne å spre løgner selv ikke andre Android-brukere tror på, eller er du virkelig så (beklager uttrykket) dum?

Man kan si mye rart og negativt om iPhone og dens brukere, men man kan jaggu si minst like mye rart og negativt om dere (beklager generaliseringen).

Jaha?

Vennligst forklar.

1. Er ikke noe snakk om jeg er seriøs eller ikke. Jeg spurte om dem hadde gjort dette fordi dette hadde vært en måte å fikse dette problemet på, på en billig måte, så sa jeg at dere selv da hadde akseptert dette fordi dere ville ha trodd på Steve Jobs på hvorfor det hadde vært bra med det akkurat som at en bumper / case er en god løsning på dette problemet.

2. Ja er ikke Live Wallapapers noe alle andre mobiler har?, og burde ikke da iOS 4 ha dette da?

Hadde jo vært helt absurd om iOS 4 ikke hadde hatt dette da :roll:. Joda, iOS 4 har dette, men du må jailbreake den for å få det.

Men et spørsmål igjen. Hvis en Android mobil har det samme og mye mere enn det iPhone 4 og iOS 4 har. Hvorfor skal jeg da velge iPhone 4 med iOS 4 over den Android mobilen da?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

[/sarcasm]?

De er overflødige for meg, fordi jeg kommer ikke til å bruke de. Men se gjerne bort i fra det innlegget, var en smule useriøst.

Hehe ja skjønte det. Men jeg ønsker alikevel å høre du definerer hva som er overflødig med funksjoner i Android.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen motsigelser på dette? Hvis ikke kunne jeg tenkt meg å implementert dette i første innlegget mitt.

Jeg er helt enig med HDlover. Et enkelt program gjør ikke selve operativsystemet (om vi så snakker om mobiltelefoner eller datamaskiner) verken bedre eller verre, men det bidrar til å øke brukeropplevelsen. I visse tilfeller kan det også trekke ned opplevelsen, da det er lett å skylde på operativsystemet hvis et program fusker.

1. Er ikke noe snakk om jeg er seriøs eller ikke. Jeg spurte om dem hadde gjort dette fordi dette hadde vært en måte å fikse dette problemet på, på en billig måte, så sa jeg at dere selv da hadde akseptert dette fordi dere ville ha trodd på Steve Jobs på hvorfor det hadde vært bra med det akkurat som at en bumper / case er en god løsning på dette problemet.

Det å sammenligne murstein med mobildeksel er på ingen måte seriøst, og å påstå at vi hadde akseptert murstein som en løsning, fordi Jobs sa det ville løse problemet, er idioti.

2. Ja er ikke Live Wallapapers noe alle andre mobiler har?, og burde ikke da iOS 4 ha dette da?

Android OS (i Norge) støtter kjøp av programmer gjennom butikkprogrammet, men det er deaktivert. Hvis jeg har forstått det riktig kan man likevel kjøpe programmer ved å "roote" telefonen. Du finner ikke støtte for animerte bakgrunnsbilder i iOS. Du kan jailbreake for å få den muligheten, men da tilføyer du funksjonalitet til operativsystemet, du aktiverer ikke noe som allerede er innebygd. Ser du forskjellen?

Men et spørsmål igjen. Hvis en Android mobil har det samme og mye mere enn det iPhone 4 og iOS 4 har. Hvorfor skal jeg da velge iPhone 4 med iOS 4 over den Android mobilen da?

Personlig preferanse? Du velger akkurat den telefonen du har lyst på, om det så er en billig, kinesisk iPhone-kopi.

Lenke til kommentar

Vel, for å si det slikt det er.

Først så skryter Apple enormt mye ut av sitt design på iPhone 4 og at dem har gjor ting som dem har gjort på grunn av at design er viktig for dem.

For så senere å si at dem som har problemer med antennen må ødelegge hele opplegget med designen bare fordi dem skal få kunne bruke telefone slik den er beregnet for.

Her står Apple å ødelegger sitt eget rykte om design på iPhone 4 faktisk. Er ikke det ganske fantastisk?

Lenke til kommentar

Videowallpaper, Widgets, kunne slå av og på 3G/WiFi fra "skrivebordet" er overflødig for meg fordi jeg ikke kommer til å bruke det (jeg forstår at det er valgfritt, men det er fortsatt funksjoner jeg ikke trenger).

Lenke til kommentar

Det å sammenligne murstein med mobildeksel er på ingen måte seriøst, og å påstå at vi hadde akseptert murstein som en løsning, fordi Jobs sa det ville løse problemet, er idioti.

Android OS (i Norge) støtter kjøp av programmer gjennom butikkprogrammet, men det er deaktivert. Hvis jeg har forstått det riktig kan man likevel kjøpe programmer ved å "roote" telefonen. Du finner ikke støtte for animerte bakgrunnsbilder i iOS. Du kan jailbreake for å få den muligheten, men da tilføyer du funksjonalitet til operativsystemet, du aktiverer ikke noe som allerede er innebygd. Ser du forskjellen?

Personlig preferanse? Du velger akkurat den telefonen du har lyst på, om det så er en billig, kinesisk iPhone-kopi.

1. Uansett, les min post før dette for å se hva jeg mener om dette med bumpers eller cases på en iPhone 4.

2. Dette er ikke noe problem med Android du, dette er et problem med Google.

3. Hvis jeg vil ha samme funksjoner som iOS 4 har, så hvorfor skal jeg da gå å betale i bøtter og spann for en iPhone 4 når jeg heller kan bruke halvparten på en annen Android mobil f.eks for å få samme funksjoner?

Jeg kjøper en telefon på grunn av at den har gode funksjoner og fordi en mobil har alt man kan tenke seg en smart mobil har i dag.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...