The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Du husker sikkert at iPhone 4 (og eldre modeller) viste langt bedre signal før 4.0.1? At brukeren på forumet du nevner "mistet" signal med 4.0.1 er jo fullstendig logisk hvis du ser på bildet og artikkelen eisa01 postet. Jeg "forsvarer" ikke at iPhone 4 kan ha soft- og/eller hardware-relaterte problemer, men jeg mener det blir feil å sammenligne med telefoner som regner ut signalstyrken på en helt annen måte og med andre verdier. Men tingen er jo at om du er et steinkast i fra en GSM / 3G antenne, så har du jo 100% optimal styrke på mobilen din og kan ikke få noe bedre dekning, så hvordan skal iPhone 4 klare å få 5 streker nå da når den bare får 3 streker med best mulig dekning?. Endret 16. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Du husker sikkert at iPhone 4 (og eldre modeller) viste langt bedre signal før 4.0.1? At brukeren på forumet du nevner "mistet" signal med 4.0.1 er jo fullstendig logisk hvis du ser på bildet og artikkelen eisa01 postet. Jeg "forsvarer" ikke at iPhone 4 kan ha soft- og/eller hardware-relaterte problemer, men jeg mener det blir feil å sammenligne med telefoner som regner ut signalstyrken på en helt annen måte og med andre verdier. Men tingen er jo at om du er et steinkast i fra en GSM / 3G antenne, så har du jo 100% optimal styrke på mobilen din og kan ikke få noe bedre dekning, så hvordan skal iPhone 4 klare å få 5 streker nå da når den bare får 3 streker med best mulig dekning?. Sto han ute, eller befant han seg innendørs? Jeg føler jeg mangler nødvendig erfaring og kunnskap for å kunne gi deg et verdig svar på spørsmålet ditt, så jeg overlater det til bedre kvalifiserte medlemmer. Ta forresten en titt på pressekonferansen som pågår as we speak: http://www.engadget.com/2010/07/16/live-from-apples-iphone-4-press-conference/?sort=newest&refresh=60 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Godt spørsmål, men jeg faller mere for hva de 3 andre mobilene viser over iPhone 4 da. 3 helt forskjellige mobiler som viser samme signal styrke sier meg noe på at det er mere rett da. Og det er veldig logiskt da at en telefon viser 5 streker når du bor et steinkast unna GSM / 3G antennen? RF er ikke utelukkende avhengig av avstand. Du har en myriade med ting rundt deg som kan innvirke på signalene. Ser du på bildet som er gjengitt så sier det seg selv at det er store forskjeller i måten man gjengir dekning på når man ser på grafikken fra Anandtech. (Gitt at det stemmer så klart. Jeg har ikke sett disse tallene noe annet sted.) Det blir som om at du skulle se på speedometeret på en bil og dømme toppfarten på bilen ut fra dette... -KJ Lenke til kommentar
;_; Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 “The iPhone 3GS’s return rate as 6%, below the smartphone average. Everyone was really happy about that. What were they for the iPhone 4? You’d think at least half these people would be returning their phones. Well, we’ve got the data: it’s 1.7%.” Og hvis jeg ikke tar helt feil kan du levere inn iPhonen din innen 30 dager uten å betale noe. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) JA! iphone 4 kommer til Norge 30. juli! Edit: Doublepost Endret 16. juli 2010 av ;_; Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Hahahaha, ser nå på Live greia i fra Apple at dem vil gi ut en gratis Bumper / Case til dem som har feilen med antennen på iPhone 4. Jeg visste det at dem kom til å gjøre dette. Endret 16. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Ikke bare Bumper, du kan velge et case fra Apple Storen og du vil få den gratis. Og hvis du enda ikke er fornøyd kan du få full refund (no restocking fee). Høres bra ut for meg. Edit: Burde vel postet den posten 2 over i iPhone 4 Cafè tråden Endret 16. juli 2010 av ;_; Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Hahahaha, ser nå på Live greia i fra Apple at dem vil gi ut en gratis Bumper / Case til dem som har feilen med antennen på iPhone 4. Jeg visste det at dem kom til å gjøre dette. Uten at det er helt relevant så finnes det i hvert fall mange forskjellige caser til iPhone. Til HTC/SE/Samsung-telefoner så er utvalget minimalt. Endret 16. juli 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Hahahaha, ser nå på Live greia i fra Apple at dem vil gi ut en gratis Bumper / Case til dem som har feilen med antennen på iPhone 4. Jeg visste det at dem kom til å gjøre dette. Uten at det er helt relevant så finnes det i hvert fall mange forskjellige caser til iPhone. Til HTC/SE/Samsung-telefoner så er utvalget minimalt. Og hvorfor skulle jeg trenge en case til min XPERIA X10 selv om jeg mister litt dekning om jeg dekker til telefonen min med mine hender? Jeg kan fortsatt ringe og surfe på nettet selv om jeg har dekket til telefonen slik at den mister litt dekning. Men gjør du 'death grip' på en iPhone 4 som har dette problemet, så mister du alt av dekning på GSM / 3G og Wi-Fi nettet. Så i mine øyner blir det litt galt å sammenligne iPhone 4 med 'death grip' problemet med andre telefoner som mister litt dekning når du dekker til telefonen mens dem fortsatt kan brukes med litt mindre dekning. Endret 16. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Og hvorfor skulle jeg trenge en case til min XPERIA X10 Fordi du kan miste den i bakken? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Hahahaha, ser nå på Live greia i fra Apple at dem vil gi ut en gratis Bumper / Case til dem som har feilen med antennen på iPhone 4. Jeg visste det at dem kom til å gjøre dette. Uten at det er helt relevant så finnes det i hvert fall mange forskjellige caser til iPhone. Til HTC/SE/Samsung-telefoner så er utvalget minimalt. Når jeg kjøper en telefon så legger jeg på flere ting, også designet på telefonen. Jeg har aldri trengt en "case" og kommer nok aldri til å trenge det(med mindre jeg kjøper en telefon som er laget av glass.... ). Men tenk å kjøpe en case som totalt ødelegger designet på Iphone, hva er da vitsen med å designe en så fin telefon vist telefonen skal skjules under gummi og plastikk? Heller ulykkesforsikring en case... Endret 16. juli 2010 av haddis Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hahahaha, ser nå på Live greia i fra Apple at dem vil gi ut en gratis Bumper / Case til dem som har feilen med antennen på iPhone 4. Jeg visste det at dem kom til å gjøre dette. Uten at det er helt relevant så finnes det i hvert fall mange forskjellige caser til iPhone. Til HTC/SE/Samsung-telefoner så er utvalget minimalt. Og hvorfor skulle jeg trenge en case til min XPERIA X10 selv om jeg mister litt dekning om jeg dekker til telefonen min med mine hender? Jeg kan fortsatt ringe og surfe på nettet selv om jeg har dekket til telefonen slik at den mister litt dekning. Men gjør du 'death grip' på en iPhone 4 som har dette problemet, så mister du alt av dekning på GSM / 3G og Wi-Fi nettet. Så i mine øyner blir det litt galt å sammenligne iPhone 4 med 'death grip' problemet med andre telefoner som mister litt dekning når du dekker til telefonen mens dem fortsatt kan brukes med litt mindre dekning. Ja, men om den mister all dekning kommer jo veldig ann på. La oss ta ett eksempel, rett meg gjerne her om jeg har forstått dette helt feil. Vil bruke fiktive tall under. HTC Desire mister 10 dekning om den gripes med ett fast håndgrep rundt begge sidene av telefonens nedre del. Iphone 4 mister 15 dekning om man griper rundt telefonen slik at man dekker den svarte stripen mellom de to antenne. Eksempel sted 1: Begge telefonene får 50 dekning. HTC Dropper ned til 40 og iphone 4 til 35. Eksempel sted 2: Begge telefonene oppnår ikke mer enn 15 i dekning. Desire klarer så vidt å ha dekning til en samtale. Iphone 4 mister signalet. Eksempel sted 3: Begge telefonene oppnår 8 dekning. Iphone 4 mister signalet, det samme gjør Desire. Det er jo nettopp på grunn av dette av enkelte rapportere null problemer med Iphone 4, og at noen opplever dette som ett stort problem. Men som klage % og returnraten beviser så er vel problemet størst i media. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Det hadde vært meget interessant å se hva Anandtech kunne finne ut hvis de fikk kloa i en av disse telefonene som visstnok har problemet, da de telefonene de hadde viste kun små avvik i signaltap i forhold til andre telefoner. Jeg tror nok at problemene til Apple hadde blitt enda større hvis ikke de hadde forbedret mottakeren i telefonen slik de har; da hadde vi nok sett mye høyere tall på antall brudd. Men alt i alt så blir det litt latterlig hvor stor denne saken har blitt i pressen. -KJ Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Men tenk å kjøpe en case som totalt ødelegger designet på Iphone, hva er da vitsen med å designe en så fin telefon Fin og fin. Jeg synest ikke så mye om noen av iphonene. Er det noen som lager flotte telefoner så mener jeg det tilhører SE. Alle i xperia serien ser virkelig lekre ut. Edit: Med nærmere ettertanke var det rimelig off-topic. sorry. Endret 16. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Uansett hva Apple hadde sagt i kveld så hadde enkelte her inne funnet noe de kunne kjørt diggs på, så å bruke noe særlig energi på motargumentasjon her inne er ikke spesielt interessant. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Uansett hva Apple hadde sagt i kveld så hadde enkelte her inne funnet noe de kunne kjørt diggs på, så å bruke noe særlig energi på motargumentasjon her inne er ikke spesielt interessant. Og jeg er bombesikker på at om Apple måtte ha brukt en 2 kg tung murstein bak på iPhone 4 som også må teipes med duct tape fordi det ikke hadde vært noen andre måter for å fikse et problem med iPhone 4, så hadde jaggu meg dere akseptert det også. Hvordan kan folk med dette antenne problemet akseptere at dem må gå med en bumper eller case bare for å få telefonen til å funke slik den skal? Bare for å ta et eksempel. Jeg har kjøpt Sony Ericsson XPERIA X10, og jeg forventer at den skal funke 100% out of the box slik den ser ut når du tar den ut av esken (som den selvfølgelig gjør for meg). Jeg hadde blitt drita forbanna om Sony Ericsson hadde sagt til meg, hey, bruk en duct tape å tape en stripe over baksiden på din XPERIA X10, siden det kan fikse problemet ditt om den hadde hatt et slikt problem. Jeg vil ikke gå rundt med en mobil som ikke ser ut som den egentlig skal se ut da. Og fordi den ville ha sett helt ræva ut med en lang stripe med tape bak på telefonen. EDIT: Dette må være det dummeste jeg noen sinne har hørt: http://www.engadget.com/2010/07/16/jobs-no-ones-going-to-buy-a-big-phone/ Snakk om å snakke av av ræva lol. Endret 16. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) 10:40AM Q: Are you doing anything else to address the issue? Perhaps changing hardware? Steve: You know, the 3GS has the same problem. We're getting reports from customers that this is better than the 3GS. So I don't know changing the antenna design would help -- I don't know what our next antenna design will look like. En at Steve Jobs kan svare så dårlig? Han svarer ikke direkte på spørsmålet, og ror seg unna. Han og Apple innrømmet at de har gjort en feil med antennen på pressekonferansen, men vil ikke bytte antennedesign? Apple: "Now when we look at this data, it's hard to escape the conclusion that there is a problem, but that problem is affecting a very small number of users. I get emails saying the phone works perfectly, and they can't understand what this is all about. So we think it's affecting a small batch, but it has to do with inherent problems in smartphones. But we want all of our users to be happy." "And we had a reporting error -- we screwed up on our algorithm. Some of these other phones may be too generous. Our choice was to put the correct algorithm in. And we did that with the new update. You'll still see a drop... we haven't figured out a way around the laws of physics yet." Endret 16. juli 2010 av SolbergMobil Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Det er nesten så man skulle tro at du er i slekt med en viss annen SE-fanatiker her inne... Ingen av de som har postet i denne tråden har sagt at de vil godta noen defekt telefon, så vidt jeg kan se? iPhone 4 har et noe større signaltap ved vanlig bruk enn det en del andre telefoner har, men har til gjengjeld 8 dBm bedre mottakere enn "vanlige" telefoner også. Dermed går dette ca. opp i opp. For å motvirke tapetkan man velge å bruke en bumper eller et deksel. Teit av apple å ikke dekke antennene med noe; ja, men det er deres problem. Ikke ditt da du har X10, og ikke mitt da jeg har Desire. Så med mindre du har noe konkret å tilføre antennediskusjonen så legger jeg den død fra min side. (Det er uansett veldig off topic i forhold til hvor vi startet, så vi kan prøve å hente oss litt inn igjen...) -KJ 1 Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 iPhone 4 har et noe større signaltap ved vanlig bruk enn det en del andre telefoner har, men har til gjengjeld 8 dBm bedre mottakere enn "vanlige" telefoner også. Dermed går dette ca. opp i opp. For å motvirke tapetkan man velge å bruke en bumper eller et deksel. Hvis det går opp i opp, hvorfor er det vits med bumper da? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Fordi det fører til at tapet minskes og dermed gir mindre utslag. Ikke misforstå meg; problemet er reelt og det er relatert til at man endrer antennenes egenskaper i det man tar på dem og spesielt i det man sørger for forbindelse mellom de to antennene. Det er dette en bumper eller et deksel hindrer. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg