Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Jeg kan forklare det litt nermere. Det er mange enkeltindivid her på forumet som langer ut sier at flere funksjoner er bare noe tull for at vedkommende ikke selv har et bruksbehov for det. Jeg syns det er det viktig at sånne som han ikke ha det tunellsynet, men heller burde tenke at person 2, 3, og 4 kanskje ønsker en funksjonen som vedkommende ikke sier han har behov for.

 

Jeg tror du missforstod sist post. Det var ikke ment at person A skulle si den siste linjen. Det var min mening.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og litt på samme måten er nok trådstarter her...hvis man kunne holdt seg på dette nivået...fortell hvordan behovene til Trådstarter kan dekkes av iphone....så tror jeg man får flere iphonekjøpere...

Tråden handler vel ikke om hva behovet til trådstarter er? For da kan vi vel legge tråden død fordi han allerede har skrevet hva han krever av sin telefon og hvorfor.

 

...istedet for kommentarer som "jeg driter i den funksjonen" eller "ja iphone har ikke desktopcustomizing, men android har ikke ditten eller datten.

 

det er vel ikke dette diskusjonen egentlig dreier seg om?

Det var et uheldig utvalg kommentarer du beskrev der. Den ene betyr at brukeren velger å se vekk fra et argument for et OS fordi det ikke passer dens brukermønster. Den andre kommentaren belyser en mangel eller funksjon som har relevans dersom en ikke nødvendigvis bryr seg hvorvidt det har med brukermønsteret til individet eller ikke. To ulike og motsatte 'argument', om du så kan kalle det det.

 

Denne diskusjonen dreier seg om å belyse positive og negative sider med de to operativsystemene (Se overskrift, og begrunnelsen over hvorfor trådstarter startet tråden).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men vedkommende snakker vel for seg selv?

 

Ikke i alle tilfeller. Noen prøver å snakke for alle. Jeg syns det blir så tåpelig hvis en kommer og skal skrike ut som dette:

 

"Jeg trenger aldri i verden å kustomatisere startskjermen min, dette er noe jeg aldri kommer til å gjøre" (han prøver å smitte sin mening over på andre)

 

Ja han fikk yttret sin mening, noe han må få låv til. Men det ser bare så lite smart ut, når det er svært mange som gjør dette, eller kunne ønske dette. Så prøver han å dra ned oppmerksomheten rundt et emne som de aller fleste ser stor nytteverdi i. Går han ikke da litt på planken? I mange av disse tilfellene, så er det folk som sitter i en forsvarsposisjon, og skal forsvare sitt produkt som kanskje ikke har denne funksjonen.

 

Har flere eksempler på iPhoneeiere, som sa at de ikke trengte videokamera, mms, copy and paste osv. Men når det kom, jo da skulle de bruke de alikevel. Når dette blir konfrentert med vedkommende, så sier de ofte "men det var ikke gjort på en skikkelig måte før". Folk hadde ypperlig MMS-, copy and paste- og videokamera-løsninger før iPhone.

 

Jeg er bare generelt lei av folk som skal sitte i "forsvarsmodus" og hadde ned på ting som deres produkt ikke har. Kan de heller ikke innrømme og si at de og kunne tenkt seg noe sånt Husk at jeg ikke snakker om alle. Men om de mest ekstreme individene som aldri innrømmer at noe er bedre en f.eks det som apple lager.

Jeg kan bevise her og nå at jeg aldri er en sånn person. Gi meg gjerne den PPI`n som iPhone 4 har og gyroskopet. Dette er ting jeg virkelig ser bruksbehov for.

Endret av Desire86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje det er mange som skrøyter dette litt opp. Grunnen er at man må være tilkoblet wifi. Dvs. at begge må være tilkoblet. Da må man først sende melding til den andre personen og be han koble seg til wifi, for det snart kommer en innkommende facetime-samtale. Hadde dette vært en ren 3g-funksjon, så tror jeg at dette hadde revolusjonert videosamtale mye mer.

 

I alle hjem er det nå wifi, og du har det på et utall resturanter, bensinstasjoner, hoteller etc. Du er innenfor et wifi område mesteparten av livet ditt.

 

Det sier seg selv at apple har unlatt facetime på 3g nettopp fordi det ikke fungerer optimalt. 3g gir ustabil netthastighet, og bilder vil sannsynligvis stå mer stille enn bevege seg.

 

Fordi iphone 4 er en populær telefon og facetime er enkelt integrert så er det flere som vil bruke det. Spesielt her i norge hvor iphone andelen er vesentlig større enn andre land. Alle har hatt front-facing camera på telefonene sine opp gjennom årene men det er først med iphone 4 at det blir brukt.

 

Jeg tør påstå at det er undervurdert, og kommer til å bli stort. Og da er det garantert ikke langt unna før android får tilsvarende funksjon (siden android er blitt en så stor plattform vil det sannsynligvis bli enkelt å integrere på en måte som er kompatibel med de fleste androidtelefoner).

 

Og funksjonen er ikke slik du beskriver. Du ringer en bekjent, og dersom han/hun har en iphone 4 vil du få mulighet til å velge facetime på ringe-skjermen istedenfor vanlig telefonsamtale.

Lenke til kommentar
Jeg syns det blir så tåpelig hvis en kommer og skal skrike ut som dette:

 

"Jeg trenger aldri i verden å kustomatisere startskjermen min, dette er noe jeg aldri kommer til å gjøre"

 

Ja han fikk yttret sin mening, noe han må få låv til.

Dersom tråden heter 'hva er ditt behov på en telefon, snakk drit om alt annet' så må han få lov. Når tråden diskuterer pro og cons for to OS, så må en ikke få lov til å skygge vekk argumenter på grunnlag av personlig behov.

 

Så lenge vi vil holde diskusjonen objektiv, da.

 

Dersom vi ikke skal det, kan jeg melde meg ut med en gang.

Lenke til kommentar
I alle hjem er det nå wifi, og du har det på et utall resturanter, bensinstasjoner, hoteller etc. Du er innenfor et wifi område mesteparten av livet ditt.

 

De fleste plassene utenom hjemmet ditt har passordbeskyttet routere. Spesielt bensinstasjoner, resturanter og hoteller.

 

Android har jo en sånn funksjon. Dette brukes på Evo 4G. Og dette går igjennom 4g-nettet eller wifi.

Lenke til kommentar

Så du har altså ikke noe tro på facetime..?

 

Flott at EVO har det, men det må nok brukere til først, før det blir vanlig. Iphone, spesielt i norge, er så vanlig at du sannsynligvis vil ha mange å facetime' med. Det vil bli mer vanlig på kryss av modeller når produsentene får se hvor godt det kan virke.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Jeg syns det blir så tåpelig hvis en kommer og skal skrike ut som dette:

 

"Jeg trenger aldri i verden å kustomatisere startskjermen min, dette er noe jeg aldri kommer til å gjøre"

 

Ja han fikk yttret sin mening, noe han må få låv til.

Dersom tråden heter 'hva er ditt behov på en telefon, snakk drit om alt annet' så må han få lov. Når tråden diskuterer pro og cons for to OS, så må en ikke få lov til å skygge vekk argumenter på grunnlag av personlig behov.

 

Så lenge vi vil holde diskusjonen objektiv, da.

 

Dersom vi ikke skal det, kan jeg melde meg ut med en gang.

 

Alle må få lov å utlevere sin mening, men jeg blir bare paff av noen som mer eller mindre kommer med drittslenging, og ikke har evne til å reflektere og formidle saker på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

Så du har altså ikke noe tro på facetime..?

 

Jo helt klart, men jeg tror ikke det blir noe superstort pga at man er låst til wifi. Men det jeg har tro på, er at det er Apple som får denne funksjonen til å bli populær verden over.

 

Da får vi sette de på plass, da : )

 

Hehe ja vi får gjør det:) Nå er det leggetid. God natt.

Lenke til kommentar
Har flere eksempler på iPhoneeiere, som sa at de ikke trengte videokamera, mms, copy and paste osv. Men når det kom, jo da skulle de bruke de alikevel. Når dette blir konfrentert med vedkommende, så sier de ofte "men det var ikke gjort på en skikkelig måte før". Folk hadde ypperlig MMS-, copy and paste- og videokamera-løsninger før iPhone.

 

Jeg er bare generelt lei av folk som skal sitte i "forsvarsmodus" og hadde ned på ting som deres produkt ikke har. Kan de heller ikke innrømme og si at de og kunne tenkt seg noe sånt Husk at jeg ikke snakker om alle. Men om de mest ekstreme individene som aldri innrømmer at noe er bedre en f.eks det som apple lager.

Jeg kan bevise her og nå at jeg aldri er en sånn person. Gi meg gjerne den PPI`n som iPhone 4 har og gyroskopet. Dette er ting jeg virkelig ser bruksbehov for.

 

Dette er helt sant. Legg og merke til de som sa at spionbildene av en ny iphone aldri kunne vær neste generasjon iphone, pga den lignet på et samsungprosjekt fra 2008 og var rett og slett ikke fin, eller lignet på et appleprodukt. Men når de endelig var bekreftet at det var den nye generasjon iPhone, jo da var den jo kjempefin alikevel. Hva skjer med verden?

 

Det var mitt utbrudd.

Lenke til kommentar
Dette er helt sant. Legg og merke til de som sa at spionbildene av en ny iphone aldri kunne vær neste generasjon iphone, pga den lignet på et samsungprosjekt fra 2008 og var rett og slett ikke fin, eller lignet på et appleprodukt. Men når de endelig var bekreftet at det var den nye generasjon iPhone, jo da var den jo kjempefin alikevel. Hva skjer med verden?

 

Det var mitt utbrudd.

Vel, kan jeg få legge til mine to cents, da..?

 

Den holdningen var vanligere før, la oss si 2-3 år og lengre siden. Apple entusiaster er mer modererte og skriker ikke like høyt lengre. Believe me, jeg gikk på apple-orgie skole nr.1 i sandnes (forus vgs, du kjenner kanskje til det, desire86) for mange år siden, som gav avsmak på denne fanatismen. Jeg skulle aldri ha et apple produkt.

 

Det som jeg har merket meg det siste året er hvordan android og VM tilhengere tar opp etter samme arven. Jeg finner ikke lengre brøkdelen så mange iphone eiere som hevder deres telefon er 'best' på samme måte som android tilhengere gjør. Det er android tilhengerne som hele tiden skal starte slike 'best' diskusjoner hvor de absolutt ikke klarer å være objektive, og må liste opp den samme listen igjen og igjen, som om de på en eller annen måte skal rettferdiggjør sitt kjøp og valg. Det må 'bevises', at jeg er 'best' til å velge. 'Ja men' utsagnet blir sett på som en forsvarsmekaniske i en slik verden.

 

Kall det gjerne en paradime innen mobilverden :)

 

 

---

edit: Kjøper kanskje Galaxy Spica for å ha et android leketøy jeg også, så jeg får en skikkelig fot innenfor 2.1 jeg også.

Endret av apegryn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at apple har unlatt facetime på 3g nettopp fordi det ikke fungerer optimalt. 3g gir ustabil netthastighet, og bilder vil sannsynligvis stå mer stille enn bevege seg.

 

Dette er selve kjernen i Apple sin filosofi.

 

Hvis du tar en titt på keynotes fra lanseringen av nye iOS og nye iPhones så skulle man jo tro at Apple hadde funnet opp alle teknologiene de bruker i sine produkter. Sannheten er nok heller det at de er utrolig flinke til å time lanseringen av ny teknologi. Når de da i tillegg er med og sørger for at implementasjonen er god nok til at brukeren er villig til å betale for den, da blir resultatet brukere som er fornøyde.

 

Et veldig godt eksempel er iPhone som per i dag er den største databrukeren av alle mobile plattformer, det til tross for at plattformen kun har hatt tilgang til høyhastighets datanett de siste to årene.

 

Så jeg regner nok med at Apple allerede er godt i gang med en oppgradering av GUI som nok også omfatter mer aktive skjermelementer, men at dette ikke kommer til å bli implementert før de er 100 % sikre på at det gjøres på en måte de ønsker.

 

Jeg vet at jeg i alle fall er utrolig lei av å gjete Desiren min for å få batteriet til å vare en hel dag. Det er den aller, aller største svakheten til Android jeg ser det i dag. Et mobilt OS som er avhengig av batteri trenger en bedre ressursstyring enn det Android i dag fremviser. Håper det blir bedre i offisiell FroYo. Det er kjekt med aktive widgets med e-post, nyheter, sosiale nettverk og værvarsel, men er mobilen kjapp nok så spiller det svært liten rolle for meg om jeg må åpne aksjeappen min eller dra to skjermer til siden for å få siste oppdateringer.

 

-KJ

Endret av jevel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men er jo noe annet når Android mobil eiere sier at deres telefon er best. For den er jo det. Det er jo hele forskjellen. Apple produkter er bestandig låste, dyre og dårlige. IOS mangler alt og dekker ikke behovene for smartelefon eiere i dag.

Jeg ser sarkasmen din, men det tar seg ikke bra ut på et saklig diskusjonsforum. La oss holde oss for gode for slikt.

Lenke til kommentar
Det er kjekt med aktive widgets med e-post, nyheter, sosiale nettverk og værvarsel, men er mobilen kjapp nok så spiller det svært liten rolle for meg om jeg må åpne aksjeappen min eller dra to skjermer til siden for å få siste oppdateringer.

 

Jeg kan forklare litt av effektiviteten med widgets på Android her. Tenk deg at du skal gjør dette:

 

1. På med wifi.

2. Av med Wifi.

3. På med 3g.

4. Av med 3g.

5. Ring/tekst en av de kontaktene du bruker mest.

6. Se avtaler for resten av dagen.

7. Se oppdateringer på en sosial klient.

8. Kanskje du vil sjekke været før du skal ut på noe.

 

Dette er punkter som vi bruker ofte i en hverdag med smartmobil. Er du/dere enig? Da kan jeg si at Android er nesten 3 ganger så mer effektiv på dette område. skal du ta på wifi og 3g på iPhone, så må du ned i 3 underkategorier 2 ganger bare for å ta det på. Skal du skru det av, så må du igjen gjør samme prosedyre. Altså 4 ganger må du ned i 3 underkategorier for å skru av og på 3g&wifi. Er ikke dette tungvint?

Det er heller ikke noen form for hurtigkontakter på iPhone. Skal du inn i kalender eller få med deg siste oppdateringer i sosialt tjenester så må du inn i applikasjoner. Ser du poenget med hvor effektiv, bra og fremtidsretter det er med widgets og muligheten til å sette opp en startskjerm etter eget behov?

Alle kan si at det bare er å gå inn og ut av applikasjoner, siden iPhone er så rask. Se på eksempel over her og sett opp en stoppeklokke.

 

Innlegget over inneholder 3spm, som folk gjerne må svare på. Ønsker saklige svar.

 

Ellers håper jeg begrunnelsen var god.

Endret av Desire86
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sorry da. Lot frustrasjonen ta overhånd. Men det er jo nesten slik denne diskusjonen føles. Android fanatikerne klarer ikke i sin villeste fantasi forstå hva som får folk til å kjøpe en iPhone. De må enten være garva Apple fans eller så er de bare så dumme at de ikke vet hvor suveren Android er på alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. På med wifi.

2. Av med Wifi.

3. På med 3g.

4. Av med 3g.

For min del står både 3G og WiFi på hele tiden. Lader telefonen ca. hver andre kveld, kanskje også litt når den synkes.

 

5. Ring/tekst en av de kontaktene du bruker mest.

Klikke på "Phone" som alltid er nederst på dock. De jeg bruker oftest ligger under favoritter.

 

6. Se avtaler for resten av dagen.

Ett klikk på "Calendar" da vises en liste over dagens aktiviteter.

 

7. Se oppdateringer på en sosial klient.

Klikke på klienten. Har noen sendt meg en direkte beskjed så har jeg allerede fått en push-beskjed om dette.

 

8. Kanskje du vil sjekke været før du skal ut på noe.

Stikke hodet ut vinduet?

De fleste værtjenester er uansett ganske upålitelige. I skrivende tidspunkt viser Yr at det er regnbyger over Fornebu, noe som ikke stemmer, det er nesten skyfritt og sol.

 

Dette er punkter som vi bruker ofte i en hverdag med smartmobil. Er du/dere enig? Da kan jeg si at Android er nesten 3 ganger så mer effektiv på dette område.

Det er nok andre steder i min hverdag hvor jeg kan spare mye mer tid en dette... :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...