Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*

Anbefalte innlegg

Mulig det, men det var fordi den linken inneholdt informasjon som jeg viste til, som da sa Q4. Men at SE forandret den i fra Q4 til Q3 senere. Her kan du jo lese om akkurat dette.

I slutten av Q3 og ut i Q4 står det. Er du heldig får du det i september, men det står ingenting om at det ikke kan drøye på ut i Q4.

Jeg leste en plass at X10 ikke fikk multitouch likevel, kan du bekrefte det, Terminator?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig det, men det var fordi den linken inneholdt informasjon som jeg viste til, som da sa Q4. Men at SE forandret den i fra Q4 til Q3 senere. Her kan du jo lese om akkurat dette.

I slutten av Q3 og ut i Q4 står det. Er du heldig får du det i september, men det står ingenting om at det ikke kan drøye på ut i Q4.

Jeg leste en plass at X10 ikke fikk multitouch likevel, kan du bekrefte det, Terminator?

Vi her i Skandinavia vill mest sannsynligvis få oppdateringen først.

Men offisielt i fra Sony Ericsson så vil ikke XPERIA X10 få multi touch, så ja, det kan bekreftes av meg også. Men hvem vet, mulig dem sier det for å hindre å ikke bli saksøkt av Apple for det. Man vet jo fra tidligere saker i fra Sony som med dette her, så kan det med at Sony Ericsson sier at XPERIA X10 ikke har multi touch har noe å si på akkurat samme greia der.

Men om vi ikke får multi touch, så får vi faktisk noe som jeg vil si er bedre enn multi touch, nemlig '

'. Dette skal funke meget bra i de fleste tilfeller. Og det som er bra her er at du kan zoome i bilder, web browseren osv med bare en hand hvis du holder telefonen til å begynne med.

Med multi touch, så må du bruke 2 hender om du holder telefonen.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

@Terminator 3:

Hvor ofte får du bruk for nøyaktig zooming uten at du kan bruke begge hendene? Jeg har aldri fått bruk for deg, personlig.

Det er en smak sak det ja. Men vi får se etterhvert om noen hackere på XDA-Developers klarer å frembringe multi touch eller ikke. Enten så funker det, eller så funker det ikke i det hele tatt.

Men etter å ha prøvd One Finger Zoom på min XPERIA X10 selv, så må jeg si meg veldig interesert i akkurat det der.

Jeg tror ikke jeg hadde klart å gå til en telefon uten multitouch nå etter iPhone, spesielt siden dems implementasjon er en hel del bedre enn det noen andre har. Virker bare glattere og mer polished.

Jeg eier en iPod Touch som da har multi touch. Og hadde ingen problemer med å gå til noe som ikke har multi touch.

Og jeg vil heller ikke ha noen problemer med å gå til One Finger Zoom heller.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Men om vi ikke får multi touch, så får vi faktisk noe som jeg vil si er bedre enn multi touch, nemlig '
'.

Slik en-finger zoom har samsung hatt lenge. Jeg har det på min Omnia HD og Jet har det også. Det fungerer greit nok, men pinch zoom er mye bedre likevel.

Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke noen har implementert en pinch zoom på skjermer som ikke takler multi-touch. Konseptet er rimelig simpelt og kunne fungert på alt fra bilder til nettleser, på alle type skjermer (både kapasitiv og resistiv). Det tror jeg både omnia HD og X10 hadde nytt godt av.

Unnskyld mine tegneferdigheter (må visst trykke på bildet) : p

post-83845-1279226176,3443_thumb.gif

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Fordi den ikke klarer å oppfatte 2 signaler på en gang?

Edit: Jo kanskje det hadde gått, men du må jo fortsatt bare bruke den ene fingeren for å zoome inn og ut?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Tilbake til dette om Apple kommer til å tilbakekalle alle iPhone 4 med antenne problemene.

Om dem gjør det, så kan det koste dem ENORME summer penger.

Som DinSide.no sa:

"Dette er et hardwareproblem" - Den kan bli tøff for Apple. Hvis de kryper til korset og innrømmer at dette er knyttet til maskinvaren, vil det innebære at produksjonen må stoppes, solgte enheter tilbakekalles og at man sannsynligvis må vente enda lenger på den ettertraktede telefonen. I følge en analyse utført av et amerikansk firma, Bernstein Research, kan en full tilbakekalling koste selskapet svimlende 1,5 millarder dollar, melder nettstedet AppleInsider.

Kilde finner du her.

Så Apple er enten nødt til å betale DYRT for å fikse alt dette, eller bare å drite i kundene sine.

Nå er spørsmålet, hva tror dere Apple gjør?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Fordi den ikke klarer å oppfatte 2 signaler på en gang?

Det er fullt mulig å få pinch zoom på telefoner som ikke støtter multi-touch. Du så ikke GIF filen jeg la ved siste innlegg.

Edit: Jo kanskje det hadde gått, men du må jo fortsatt bare bruke den ene fingeren for å zoome inn og ut?

Lenke til kommentar

Den ene eller den andre. Det handler om at to fingrer får slike skjermer til å regne ut senter, og dersom senter ikke beveger på seg så har du ikke noe input å mate maskinen. Det er ikke akkurat noe problem å holde den ene fingern noenlunde i ro når du pinch zoomer.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg hadde klart å gå til en telefon uten multitouch nå etter iPhone, spesielt siden dems implementasjon er en hel del bedre enn det noen andre har. Virker bare glattere og mer polished.

Faktisk enig her. Iphone er som regel supersmooth, altså virkelig smooth på alt som har med fingring på skjermen å gjøre føler eg.

Lenke til kommentar

Men da er det vel like greit å bare gjøre det slik SE viste i den videoen?

Jeg har slik one-finger-zoom på min Omnia HD, men etter å ha brukt iphone ser jeg at pinch zoom er mer lettvint. Jeg kunne gjerne tenkt meg en slik funksjon, men jeg vet ikke om noen som bruker slikt ennå.

Faktisk enig her. Iphone er som regel supersmooth, altså virkelig smooth på alt som har med fingring på skjermen å gjøre føler eg.

Det er vel strengt tatt ikke noe du 'føler', den er slik. Men Android og VM for den slags skyld er ikke så langt unna den feelen lengre. Det var værre før.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...