Populært innlegg Marius Aarre Skrevet 13. juli 2010 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Vi gjør oppmerksom på at minst fire av brukerne i denne tråden, inklusive trådstarter (Marius Aarre), SolbergMobil og HTC Nyheter er en og samme person og altså har backet opp egne utsagn ved hjelp av fiktive brukere. Alle disse er for en tid siden utestengt fra forumet. Deltagere og lesere i tråden får i lys av dette selv vurdere troverdigheten til de utsagn som er fremmet. Administrator. I den siste tiden her på forumet så har det vært mye diskusjoner om hva som er best av Android og iPhone/iOS. Det har vært diskutert i mange tråder og har ødelagt hele emnet som tråden egentlig handlet om. Da hadde det vært fint om vi alle kunne prøvd å holdt denne diskusjonen mer samlet. Diskusjonen vil nok aldri bli slutt, men et forum er vel ment for at folk må kunne yttre sine meninger og diskutere de. Her under er min yttring om hvorfor jeg syns at Android rett og slett er bedre enn iPhone iOS. Ting jeg mener en smartmobil bør inneholde, som Android er overlegne på: 1. Mulighet for å sette opp enheten etter eget behov, for å gjøre mobilhverdagen bedre og enklere. Med en Androidenhet så har du en frihet og mulighet til å sette opp sin egen mobil etter bruksbehov og ønske. Du kan kustomatisere hjemmeskjermene sånn du vil ha det. Hvorfor er det en fordel å kunne sette opp hjemmeskjermene som man vil? Jo det er en enkel grunn til dette. Det gjør at mobilhverdagen blir mer brukervennlig, man får et raskere overblikk og ting går generelt mye raskere. Med andre ord så blir det mer effiktivisering. iPhone viser pr. idag kun snarveier til applikasjoner på sin startskjerm. Hvordan skal man sette opp en iPhone etter sitt eget behov for å gjøre mobilhverdagen lettere og mer effektiv, om man kun har snarveier til applikasjoner? Jeg er ikke interessert i å gå inn og ut av 10 applikasjoner. Jeg vil kunne glane og swipe videre uten å måtte gå inn i flere applikasjoner. Da snakker jeg om widgets. Dette gir en utrolig frihetsfølelse. Se video og . La heller forbrukeren ha kontroll over sin egen smartmobil, enn at et firma skal bestemme det for deg. Lettvint frihet er en ting folk setter stor pris på. 2. Et godt beskjedsystem iPhone har problemer med beskjeder. Fordi det bare finnes sprettoppvinduer, kan iPhone bare håndtere ett om gangen. Android har derimot en hendig beskjedlinje med et ikon for hver ventende beskjed. Beskjedlinja kan dras ned og på den måten avsløre flere detaljer om hver beskjed. Her ligger Android et godt stykke forran iPhone iOS. I tillegg står utviklerne fritt til å gjøre beskjeddetaljer leselige bak en låst skjerm, noe iPhone kun kan gjøre med telefonens originale applikasjoner. 3. Sosiale tjenester integrert i OS. Dette er noe som blir mer og mer populært hos smartmobil produsentene. Verden har fått øynene opp for sosiale tjenester på smartmobiler, og dette er noe vi bruker mye tid på i dagens samfunn. De at produsentene da integrerer sosiale tjenster som Facebook og Twitter gjør at ting blir mer effiktivt, og vi holder lettere kontakt med omverdenen når man er på farten. Det som er en kjempeflott funksjon med denne itegreringen er at man kan synkronisere alle kontakene opp mot f.eks Facebook, Så legger den sosiale klienten til bilder på alle dine kontakter som er koblet opp mot Facebook. Fødselsedag, e-post addresse og telefon nr. er annet info som og blir tatt med. Sånt gjør at vi tar med oss litt av vår sosiale verden i lommen. Alt dette klarer iPhone bare ved bruk av tredjeparts-programmer, og er ikke i nærheten av å gjøre det like elegant som det Android presterer. 4. Mulighet for å se viktig informasjon kjapt. (via home- og lockscreen) Her er vi litt innpå det med kustomatisering og widgets igjen. Det at en kan legge ting til rette der man får med seg informasjon via avtaler, vær, epost, sosiale tjenester, kalender osv. Gjør at mobilhverdagen blir mye bedre. Men android kan en legge det opp sånn at man slipper å gå inn og ut av applikasjoner hele tiden for å finne informasjon, sånn som man må gjør med iPhone. Man bare glaner på startskjermene og sveiper videre, uten å gå inn eller ut at en eneste applikasjon. Lockscreenen er det første vi ser når vi skrur på skjermen, og er det ikke greit å kunne legge til alt man vil av nyttige widgets/informasjon der? Jo så klart har dette en stor nytteverdi. Dette er svært effiktivt og fremtidsrettet! 5. En god kontaktløsning for personer. De fleste produsenter og modeller har forskjellig måter å vise sine kontaker på. I det siste har det blitt veldig populært med hurtigkontakter som er tilknyttet bilde. Noen kaller det også favorittkontakter. Når man f.eks har 9 favorittkontakter med navn og bilde som dekker hele skjermen, så får man en god brukeropplevelse og ting blir mer effiktivisert med en slik løsning av hurtigkontakter. Dette har desverre ikke iPhone. Kommer dette i nærmeste fremtid? 6. Android intent Intent er en ny teknologi fra Google som bringer samarbeidet mellom PC og smartmobil til et helt nytt nivå. Android intent er en funksjon som ligger i nettleseren og android. Via nettleseren kan du sende en intent over til smartmobilen. Dette gjør at folk kan installere applikasjoner via nettleseren uten engang å røre enheten. Er du i farten og leser en artikkel? Trykk på intentknappen og mobilen åpner lettleseren og navigerer seg raskt frem til artikkelen uten at du måtte røre en eneste knapp! Hvor har Apple gjort av seg med tanke på dette? Se filmen under for å se denne fantastiske funksjonen i praksis. Spol til 13:00 på linken. Må ses! 7. Filbehandler Filbehandler er noe som de aller fleste smartmobiler har pr. dags dato. Det som er genialt med dette, er at du kan koble deg til en dockingstasjon å overføre filer rett inn på din enhet. Det blir som en ekstern harddisk, der man har en mappestruktur å legge filene i. Dette gjør at du som person kan bruke desse filene på din mobil. f.eks høre musikk, se film, se på bilder med full oppløsning, bla igjennom dokumenter osv. iPhone har desverre ikke noe filbehandler. 8. Mulighet til å kopiere og flytte filer i fra en mappe til en annen. Hvis man legger inn bilder, film, video, dokumeter osv. via filbehandleren, så er det kjempegreit at man kan gå inn på enheten å flytte/kategorisere som man vil. Kanskje har folk behov for å gjemme bort noe som de ikke vil at andre skal se. Med iPhone så har man ingen muligheter til å kopiere/flytte filer fra en mappe til en annen. Man kan heller ikke slette bilder som er lakt inn via iTunes uten å være tilkoblet til programmet. 9. Muligheten til å bruke en hvilken som helst dockingstasjon for å kunne hente filer. Er det ikke en nydelig frihet og kunne koble seg til hvilken som helst dockingstasjon, å bare hente ut de filene man vil ha å legge de rett på mobilen? Om man sitter hjemme eller hos naboen, så er det ingen forskjell. Det er bare å plugge enhetet i, kopier og lim inn. Ikke nok med det, men man kan og åpne filene på mobilen etterpå(så lenge mobilen støtter filtypen(ene). Er det ikke sånn man forventer av en smartmobil? Tenk deg at du har en iPhone, og du er hos kameraten din. Hvordan kan den personen hente ut bilder, sanger, film og annet fra din iPhone? Apple har satt en stopper for dette, så det er desverre ikke mulig. 10. Flere enn bare en hardwareknapp Hvem trenger vel mer enn en hardwareknapp? Jeg setter utrolig stor pris på å ha en Home, meny, back og searchbutton. homeknappen er jo lik som på iPhone. Men menyknappen er gull verdt. Uansett hvilken applikasjon du måtte være i, så vet du alltid hvor man finner instillinger. Om det er på startskjermen, nettleseren, marketplace eller tredjeparts programvare. Du får klart en mer brukervennlig følelse når ting blir mer oversiktlig, og spesielt når du blir mer produktiv. Tilbakeknappen og er en veldig fin funksjon. Denne gjør ting mye lettere i applikasjoner, menyer, nettleser osv. Søkeknappen snakker godt for seg selv. Utrolig herlig å ha den der, og jeg skal innrømme at jeg aldri har søkt så mye med en smartmobil på en annen plattform. iOS har bare sin homeknapp. Hvor produktivt er dette? 11. Mulighet for å kunne spille av flere typer filer uten å måtte konvertere. Ulempen med iPhone er at den ikke støtter all verden med filtyper. Man kan ikke legge inn hva man vil uten å først måtte konvertere filene. .avi filer må f.eks konverteres om til et en annet format, før man kan legge det inn via iTunes. Her er det en rekke filtyper innen filmklipp som man må gjøre det samme med. Har man bilder i full oppløsning, så må man ta til takke med bilder på ca. 140kb etter at de har blitt synkronisert via iTunes. Med andre ord så er alltså kvaliteten på bildene mindre god. Da er zoom-funksjonaliteten så og si ubrukelig. Her har Android gjort det veldig bra. Android støtter massevis av film og musikkfiler. Og bilder med full oppløsning tar den gjerne. Det gir en bedre frihetsfølelse. 12. Mulighet for å kunne synkronisere og oppdatere smartmobilen trådløst. Med iPhone, så er man nødt til å være tilkoblet en USB-ledning for å kunne synkronisere eller oppdatere mobilen. Det har Android gjort annerledels. Her trenger man ingen kabel. Det kan gjøres trådløst, på en veldig enkel og rask måte. Det kreves ikke all verden i å koble mobilen til en USB-ledning, men det er en frihet å kunne gjøre det på en annen måte om man ikke skulle være i nærheten av en datamaskin. 13. Wifi-router Dette er en enestående funksjon for smartmobiler. Med nyeste versjon av Android, så er det mulig å opprette et trådløst nettverk via mobilen som kan dele internett opptil 6 enheter. Dette er glimrende om du er en plass der det ikke er Wifi, og kanskje du har en iPad eller en bærbar pc. Jeg har ved flere ganger delt wifi til flere personer, og dette fungerer bare helt kjempe(se link av android 2.2 helt nederst). En funksjon som er gull verdt. Spesielt om iPhonen til en kompis skulle slite med dekning på 3G:) 14. Full støtte for Flash Skal du ha en fullverdig nettleser på en smartmobil, så må du også ha flash. Hvordan navigerer du deg frem i en meny laget av flash med iPhone iOS? Du må desverre hente frem datamaskinen. Ability to view Flash content in Safari er faktisk det aller største ønske fra iPhoneeiere(www.pleasefixtheiphone.com) Her er noen fakta som snakker for seg selv: 75% av all video på nettet bruker flash. 85% av top 100 av verdens nettsider bruker flash. 70% av alle spill på internett bruker flash. 15. Taleaktivisering http://www.youtube.com/watch?v=gGbYVvU0Z5s&feature=player_embedded Annet Vi vet at iPhone iOS ikke har all verden med funksjoner, frihet og mangler så og si alle kustomatiseringsmuligheter. Telefonen hadde etter mitt syn, kanskje blitt veldig "naken" uten tilgang på mye applikasjoner. Så jeg sitter igjen med en følelse av at en iPhone er en veldig applikasjonsbasert enhet. Helt det samme føler jeg ikke om Android som har et OS, der svært mye er integrert og med tanke på alt det en forbruker kan gjøre innen OS`et og programmene som er implementert inn. Når vi første snakker litt om Applikasjoner, så kan jeg si at Appstore/Android Market ikke har noe direkte med selve OS å gjøre. Dette er et tilbehør som kun lar deg installere applikasjoner på din enhet, og gjør ikke OS`et bedre. Om du installerer et vanlig program på Windows 7, så gjør ikke dette selve windows bedre. Men at den totale opplevelsen blir bedre, er det ingen som helst tvil om. Så konklusjonen er at AM og Appstore ikke skal dras inn i en diskusjon om OS. Dette skal heller diskuteres som et tilbehør som øker den totale brukeropplevelsen. Avsluttende ord Dette er noen av de punktene jeg mener at en smartmobil må være god på, og apple har desverre ikke tatt med noen av de, eller så har apple gjort det på en mindre god måte etter min mening. Det er rett og slett her Android er bedre en iOS. Kanskje noen ikke trenger alt, men om de tenker seg godt om så må enhver klare å se nytteverdien og bruksbehovet av desse funksjonene. Det er tross alt smartmobil det er snakk om. Med desse funksjonene er Android og langt mer produktiv. Dette kan være ting som førstegangseiere av smartmobil ikke bruker fullt ut, men for de som måtte være viderekommende så er dette gull verdt. Men husk dette alle som leser. Jeg sier ikke at iPhone ikke er en dårlig mobil. Jeg har mye respekt for den. Det er en enkel, robust, fin, og en meget brukervennlig telefon. Og har den klart beste applikasjonsbutikken som er på markedet. Men jeg føler kanskje at den kommer litt til kort når man tenker smartmobil og funksjoner innen OS. Den har mye begrensninger som ikke helt faller i min smak. En iPhone treffer forøvrig et veldig bredt marked, der den er lett å sette seg inn i. Android er og lett og brukervennlig, men det kreves litt mer av den en med iPhone. Jeg har ingen problemer med å anbefale iPhone til noen, men det er mest til nybegynnere innen smartmobil. Det positive med Android er at man vil få det lille ekstra som en hel del av oss kanskje ønsker når man vil ha i en smartmobil ut i fra esken. Ut ifra mitt synspunkt, så har Android blitt meget godt tatt i mot og er nå veldig populært. For bare litt over et år siden, så var det veldig få som visste noe i det hele tatt om hva Android var. Nå selges det over 200.000 Androidenheter hver eneste dag. Dette sier selvfølgelig ingenting om hvor bra Android er. Men jeg syns tallet er så enormt at jeg tar det med for ytterligere informasjom om Android, som etter 18mnd. Har størst markedsandel i USA. På verdensbasis har Android gått fra en markedsandel på 1,8 prosent i 2009 til hele 17,2 prosent i 2010. '> Takk for at du leste innlegget. Mvh. Marius Aarre Endret 19. oktober 2010 av tom waits for alice Lagt til uthevet melding. 82 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for iphone 4 eller om jeg skal vente på noe nytt fra HTC, så den siste uken har jeg brukt min første generasjons iphone istedenfor htc magic for å se om det er noe jeg savner. iPhone har en vesentlig fordel når det kommer til app store kontra market, først og fremst kan jeg faktisk kjøpe apps i Norge og det er langt bedre implementert. Nettleseren er fortsatt noen skritt foran, samme gjelder musikk og filmavspillingen. På sett og vis irriterer det meg litt at det ikke er et bedre basisutvalg av programmer fra google, slik som et skikkelig program for avspilling av video. Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for iphone 4 eller om jeg skal vente på noe nytt fra HTC, så den siste uken har jeg brukt min første generasjons iphone istedenfor htc magic for å se om det er noe jeg savner. iPhone har en vesentlig fordel når det kommer til app store kontra market, først og fremst kan jeg faktisk kjøpe apps i Norge og det er langt bedre implementert. Nettleseren er fortsatt noen skritt foran, samme gjelder musikk og filmavspillingen. På sett og vis irriterer det meg litt at det ikke er et bedre basisutvalg av programmer fra google, slik som et skikkelig program for avspilling av video. Magic er ikke en av toppmodellene. Du skulle ha testet ut Desire eller Galaxy S. Galaxy S har super amoled skjerm. Og tar alle filmfiler du kan tenke deg. Den er og helt rå på synkronisering. Forran htc, iphone og de andre. Lenke til kommentar
LeChock Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kjøp deg ett utenlandsk simkort fra UK til 10 kr på ebay, så har du tilgang til alt av apps på android og... Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Veldig bra skrevet. Er selv Iphone-bruker, og kommer neppe til å gå over til noe annet i nærmeste fremtid, for er det en ting jeg virkelig elsker med iOS, så er det meldingsystemet, det passer meg perfekt, og jeg driter i om det er veldig lukket osv. Men jeg synes også Android høres ut som et konge mobil-os . Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Kjekt å høre fra en som liker iPhone:) Jeg prøver å holde meg konkret å snakker ut i fra fakta. Angående meldingsystemet, så er faktisk Android bedre på dette og. Kan komme nærmere innpå det senere. Skrev faktisk om det, men visket det bort da posten ble alt for lang:) Android er jo det som vokser fortest og har mest utvikling i samsvar med at det er flere produsenter som kniver om å gi ut den beste Androidmodellen. Bra for mobilkjøpere. Ellers er det sunt med konkurranse. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Har iPhone, men er enig i det meste av det du skriver. Får kanskje en desire billig av en kamerat, blir spennende å teste. 5 Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ikke på noen måte en fanboy-post dette her, men bare sånn at jeg har fått sagt det, jeg har god forståelse om at meldingsystmet til android er sikkert mye mer kraftig og avansert utifra det jeg har lest. Men personlig passer iOS sitt system mye bedre til mitt bruk og mine behov. Ikke det at jeg har prøvd Android sitt system over tid, men det ville vært en dyr test om jeg ikke hadde vært fornøyd. Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hvis du rooter androidtelefonen så kan du få tilgang til betalingsapps i Market. Ble positivt overrasket over hvor lett det var. Market access er tingren Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Det er jo helt klart dårlig at vi Androideiere kun kan laste ned gratis applikasjoner i android marked. Men ellers så har vi såpass mye intregrert i vårt OS, at vi er ikke avhengig å laste ned mange applikasjoner. Men alle må forstå at det hadde vært kjempegreit å hatt den friheten til å kunne kjøpe applikasjoner. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Veldig bra skrevet. Er selv Iphone-bruker, og kommer neppe til å gå over til noe annet i nærmeste fremtid, for er det en ting jeg virkelig elsker med iOS, så er det meldingsystemet, det passer meg perfekt, og jeg driter i om det er veldig lukket osv. Men jeg synes også Android høres ut som et konge mobil-os . Noe spesielt med meldingssystemet på iPhone som du tenker på? Kanksje det kan fikses på Android også? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Det fine i denne verden er at Apple nå har fått en slags "Microsoft" forbannelse over seg. Alle sammenlignet giganten Windows mot enten GNU/Linux desktops eller OSX. Nå er det litt omvendt. Lille David har blitt Goliat. På godt og vondt. Kjempeflott artikkel om Android. Ingen tvil om at nyskapende programvare og teknologi får stort spillerom på en slik plattform. Det beste er vel kanskje at hva Android gjør bra, så kommer f.eks Apple og setter en slags standard. Mye kan sies, på godt og vondt, om iPhone og iOS4. Samme er det om Android. Største ankepunktet er vel dette med forskjellige versjoner og et rotterace om å tilby kraftige mobiler, uten å stoppe opp innimellom for litt kvalitetskontroll. Slår meg at Android har det litt som ymse Linux distroer, de er fine og flotte, men ikke alt er like enkelt og smertefritt som på en iPhone. Derimot, smerte og ikke smerte, en iPhone finnes ikke åpen. Whatsoever. Og da tar jeg ikke jailbraking med i perspektivet, siden man ikke må "hacke" en Android tlf for å få ting slik man vil. Tror man må velge litt. Det er enten eller. Man betaler mer for en iPhone pga navnet. Man betaler mer for at programvaren er utviklet i et lukket og låst miljø. Man betaler mer for å bli beskyttet. På sett og vis (vet det er bare piss å si, nesten). Android på sin side har alle sjangsers mor til å bli det gjeldende OS'et på mobiler. Skulle bare ønske de stoppet opp litt og kikket på programvaren nå som apparaturen er temmelig rå. 3 Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Veldig bra skrevet. Er selv Iphone-bruker, og kommer neppe til å gå over til noe annet i nærmeste fremtid, for er det en ting jeg virkelig elsker med iOS, så er det meldingsystemet, det passer meg perfekt, og jeg driter i om det er veldig lukket osv. Men jeg synes også Android høres ut som et konge mobil-os . Noe spesielt med meldingssystemet på iPhone som du tenker på? Kanksje det kan fikses på Android også? - Et godt beskjedsystem iPhone har problemer med beskjeder. Fordi det bare finnes sprettoppvinduer, kan iPhone bare håndtere ett om gangen. Android har derimot en hendig beskjedlinje med et ikon for hver ventende beskjed. Beskjedlinja kan dras ned og på den måten avsløre flere detaljer om hver beskjed. I tillegg står utviklerne fritt til å gjøre beskjeddetaljer leselige bak en låst skjerm, noe iPhone kun kan gjøre med telefonens originale applikasjoner. Er det dette det er snakk om ? Endret 14. juli 2010 av Desire86 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for iphone 4 eller om jeg skal vente på noe nytt fra HTC, så den siste uken har jeg brukt min første generasjons iphone istedenfor htc magic for å se om det er noe jeg savner. Ikke glem at første generasjon iPhone ble lansert i 2007, mens HTC Magic er fra 2009. Mye har skjedd de siste tre årene! Desire86: Flott post (selv om jeg foretrekker iPhone)! Det er derimot et punkt jeg føler jeg må kommentere: - Sosiale tjenester intregrert i OS. Flere vil sikkert mene jeg er i overkant paranoid, men det at sosiale tjenester som Facebook integreres så sterkt i OSet er ikke nødvendigvis kun positivt. Jeg foretrekker å holde deler av livet mitt, som kontaktene mine, unna Facebook. Alle har egne behov (som er det viktigste), og selv greier jeg meg med Facebook-programmet som finnes i AppStore. Det finnes også flere programmer i nevnte butikk som lar deg synkronisere Facebook- og telefonkontakter (bilde, navn, fødselsdato og lignende). Når det er sagt så har jeg et hemmelig ønske om å eie en Android-telefon, men med så mange forskjellige modeller er det vanskelig å velge. Det at det er mulig å kjøre aircrack-ng under Android (har jeg lest) er hovedgrunnen til at jeg har lyst på en slik telefon. Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Bra svar Runar. Jeg ser og forstår helt klart poenget ditt her. Men det er en enkel løsning om du ikke vil at telefonen skal synkronisere seg opp mot de sosiale klientene. Du har en funksjon der du kan velge å slå av alt som har med sosiale tjenester å gjøre. Men det at en forbruker har valget, er for meg veldig fint:) Endret 14. juli 2010 av Desire86 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Bra svar Runar. Jeg ser og forstår helt klart poenget ditt her. Men du har et valg om du vil bruke tjenesten eller ikke. Du kan velge å aldri bruke de sosiale klientene, om du eller andre ikke måtte ønske det. Det var det jeg tenkte, og da ser jeg ikke lenger på det som et problem! Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Bra skrevet, og veldig enig! Jeg gikk fra iphone 3gs til galaxy s. Merka med en gang hvor lukket ios er når jeg brukte android. Spørs vel om jeg kommer til å bytte over igjen. Kommer helt an på hva apple presenterer neste år. Men nå er jeg storfornøyd med android og samsung galaxy s Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Jeg føyer meg inn med resten her. Veldig bra innlegg! Tommel opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg